Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHypothese: anti-psychoticum als post-load.

Hypothese: anti-psychoticum als post-load.

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
WolkenwietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik paddo's op heb of LSD en ik heb op een gegeven moment geen zin meer om te trippen, dan neem ik een antipsychoticum en JA dat helpt zeker.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een puur hypothetische vraag, omdat ik het me simpelweg afvroeg.
Stel: je hebt ooit eens een lichte psychose gehad, of je weet dat er schizofrenie in je familie voorkomt, zou het dan niet werken om na een trip, als post-load, een anti-psychoticum te nemen om de kans te verminderen?

Het zou best kunnen volgens mij namelijk, maar ik weet het niet zeker.
Kan iemand deze vraag beantwoorden?
Want ik vind het wel een interessante vraag, al zeg ik het zelf. :grin:

Liefs, Julka.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het helpt je wel om je hoofd weer leeg te vegen lijkt me, weer jezelf te worden. Na een LSD trip moet ik altijd wel 2 week echt herstellen, niet dat ik gek ben, maar gewoon, mijn gedachtes zijn vaak nog wel beetje op hol.

mja, waar wil je anti psychotica krijgen?
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit lijkt me heel onwaarschijnlijk, zo ver ik weet werkt anti-psychotica door je "brain chemistry" te veranderen. Deze verandering treedt alleen op als je de pillen slikt, meestal duurt het zelfs 2 tot 6 weken voordat men überhaupt iets merkt.

Dit lijkt me ongeveer hetzelfde als een xtc pil slikken en daarvan verwachten dat je 2 weken later een happy feeling krijgt.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
er was een gast hier op het forum, die zij dat hij 1 keer een antipsychotica had geslikt en dat het voelde alsof zijn hoofd leeg werd geveegd van rare gedachtes, hppd alles. Hoe dat medicijn heette weet ik niet meer. iets met een Z
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedoel je Zyprexa Gnuxx?

Maar i.t.t. anti-depressiva die inderdaad pas na een paar weken echt effect krijgen, weet ik dat middelen als risperdal en seroquel (heb ik beide gebruikt toen ik 16 was vanwege agorafobie) wel direct effect hebben.
Want na dag 1 was ik toen al meteen lamgeslagen van de moeheid, 1 van de bijwerkingen :P
Dus ik denk dat het lange termijnsverhaal wat je zegt niet geheel klopt Flip Trip, maar dat weet ik ook niet zeker, misschien dat de bijwerkingen wel meteen aanwezig zijn en het gewenste effect niet.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mocht je van zo'n trip een psychose krijgen, krijg je dat dan niet meteen in de trip? Dus heeft het dan wel zin om achteraf iets te nemen om het te voorkomen. Dat lijkt me het zelfde als eerst nat geregend worden, en dan pas je regen pak aantrekken. :P
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#8
DrippTone zei:
Mocht je van zo'n trip een psychose krijgen, krijg je dat dan niet meteen in de trip? Dus heeft het dan wel zin om achteraf iets te nemen om het te voorkomen. Dat lijkt me het zelfde als eerst nat geregend worden, en dan pas je regen pak aantrekken. :P
Klik om te vergroten...

Ja, dat was dus ook 1 van mijn theorieeën. :P
Maar anderzijds: misschien dat de trip bepaalde deurtjes "open zet" en dat als je daarna een anti-psychoticum neemt, dat die deurtjes meteen weer sluiten, zodat je geen verdere last kunt ondervinden van continui openstaande deurtjes. (een psychose dus)
Ik ben eigenlijk op zoek naar de bevestiging of weerlegging van die theorie. :grin:
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#9
DrippTone zei:
Mocht je van zo'n trip een psychose krijgen, krijg je dat dan niet meteen in de trip? Dus heeft het dan wel zin om achteraf iets te nemen om het te voorkomen. Dat lijkt me het zelfde als eerst nat geregend worden, en dan pas je regen pak aantrekken. :P
Klik om te vergroten...
De trip triggerd een psychose, dat betekend niet dat je gelijk psychotisch bent. De psychose ontikkeld zich in de dagen, weken, soms maanden die daarna komen. Het is dus niet zo dat als je uit je trip komt meteen een psychose hebt.

En dat anti-psychotica 4/6weken nodig hebben om in te werken is niet altijd waar. Verschilt per persoon en per soort anti-psychotica. Van anti-depressiva zeggen ze ook dat het paar weken duurt maar ik heb het 1x voor de lol gebruikt bij een avondje smoken en heb me zoooooo relaxt gevoeld :grin: Dusdat..
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
Als ik het zo lees dan komt 50% of misschien meer van wat daar staat wel met mij overeen. Maar ik zal het wel te letterlijk en te open opvatten. :P

En over die deurtjes, trip je niet juist om die deurtjes te openen. En dan wil jij ze meteen weer sluiten? En met het negatieve wat je afvlakt met die anti-psychoticum, kan het dus ook positieve kanten afvlakken. Of zoals jij het zegt, die deurtjes weer sluiten.

Ik zie het nut er niet van, trip dan gewoon niet. Als je al denkt dat je er slecht op kan gaan en in een waan wereld terecht kan komen door die drugs. Gebruik het dan niet!

Het aller aller aller domste wat je kunt doen is drugs gebruiken om dingen tegen te gaan die andere drugs die je gebruikt hebben veroorzaakt. :rolleyes:
In de medische wereld gebeurt het ook, maar dat zijn ook geen lichte behandelingen maar vaak voor echt zware medicatie om bepaalde dingen tegen te gaan. Jij gebruikt het nu als recreatief, dat kan alleen maar fout gaan als je het zo gaat gebruiken.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#11
True, oké, cool, volgens mij heb ik een antwoord. :grin:

Wat je zegt klinkt namelijk wel logisch Dripptone, ik zat zelf ookal voor een deel te denken aan dat het niet zo zou werken.
Maar wat je zegt: al is het mogelijk in theorie, is het alles behalve praktisch/zinvol/goed.

And remember people: kennis = macht. ^^
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
TrippyShit zei:
DrippTone zei:
Mocht je van zo'n trip een psychose krijgen, krijg je dat dan niet meteen in de trip? Dus heeft het dan wel zin om achteraf iets te nemen om het te voorkomen. Dat lijkt me het zelfde als eerst nat geregend worden, en dan pas je regen pak aantrekken. :P
Klik om te vergroten...
De trip triggerd een psychose, dat betekend niet dat je gelijk psychotisch bent. De psychose ontikkeld zich in de dagen, weken, soms maanden die daarna komen. Het is dus niet zo dat als je uit je trip komt meteen een psychose hebt.

En dat anti-psychotica 4/6weken nodig hebben om in te werken is niet altijd waar. Verschilt per persoon en per soort anti-psychotica. Van anti-depressiva zeggen ze ook dat het paar weken duurt maar ik heb het 1x voor de lol gebruikt bij een avondje smoken en heb me zoooooo relaxt gevoeld :grin: Dusdat..
Klik om te vergroten...

Dat rustige gevoel zal wel een bij effect zijn, want anti-depressiva moeten altijd een aantal weken geslikt worden voor het juiste effect, altijd.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
TrippyShit zei:
DrippTone zei:
Mocht je van zo'n trip een psychose krijgen, krijg je dat dan niet meteen in de trip? Dus heeft het dan wel zin om achteraf iets te nemen om het te voorkomen. Dat lijkt me het zelfde als eerst nat geregend worden, en dan pas je regen pak aantrekken. :P
Klik om te vergroten...
De trip triggerd een psychose, dat betekend niet dat je gelijk psychotisch bent. De psychose ontikkeld zich in de dagen, weken, soms maanden die daarna komen. Het is dus niet zo dat als je uit je trip komt meteen een psychose hebt.

En dat anti-psychotica 4/6weken nodig hebben om in te werken is niet altijd waar. Verschilt per persoon en per soort anti-psychotica. Van anti-depressiva zeggen ze ook dat het paar weken duurt maar ik heb het 1x voor de lol gebruikt bij een avondje smoken en heb me zoooooo relaxt gevoeld :grin: Dusdat..
Klik om te vergroten...

Dat rustige gevoel zal wel een bij effect zijn, want anti-depressiva moeten altijd een aantal weken geslikt worden voor het juiste effect, altijd.
Klik om te vergroten...

Nogmaals: ik heb het over anti-PSYCHOTICA, dus NIET over anti-DEPRESSIVA.
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#14
nee dat is niet zo vreemd, maar ik ken mensen op de anti-psychotica die wel
wat merken van paddestoelen. En toen ik de abilify nog niet slikte merkte ik
er ook niks van.
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Of het met eventuele goede timing van anti-antipsychoticum het zou werken, lijkt me zeer twijfelachtig, o.a. door ondoorgrondelijke opkomst van psychose (snel, langzaam, niet). Het uitproberen lijkt me erg riskant en als je niet psychotisch wordt, kan het ook zijn dat je niet een psychose getriggerd hebt dus valt het ook niet te falsifiëren. Om een mogelijkheid te hebben om het zeker te weten of het werkt heb je medische meetapparatuur en specialisten nodig lijkt me.

hehehe wat een hypothetisch antwoord.
p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik slik een nieuw antipsychoticum, abilify. Van paddestoelen merk ik helemaal niets.
LSD heb ik nooit gehad.Ik denk dat ik door de medicijnen niet kan trippen of ik
heb geen aanleg om dingen te zien die niet stroken met de realiteit, zoals in een trip.
Ik slik abilify omdat ik gediagnosticeerd ben als schizofreen.
antipsychotica zijn de grootste troep die er is en ik raad recreatief gebruik sterk af.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#17
pipodeclown zei:
ik slik een nieuw antipsychoticum, abilify. Van paddestoelen merk ik helemaal niets.
LSD heb ik nooit gehad.Ik denk dat ik door de medicijnen niet kan trippen of ik
heb geen aanleg om dingen te zien die niet stroken met de realiteit, zoals in een trip.
Ik slik abilify omdat ik gediagnosticeerd ben als schizofreen.
antipsychotica zijn de grootste troep die er is en ik raad recreatief gebruik sterk af.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens, antipsychotica zijn kut.
Maar ehm... vindt je het gek dat je niet gaat hallucineren als je een middel neemt dat hallucinaties onderdrukt? :rolleyes:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pak Suiker zei:
pipodeclown zei:
ik slik een nieuw antipsychoticum, abilify. Van paddestoelen merk ik helemaal niets.
LSD heb ik nooit gehad.Ik denk dat ik door de medicijnen niet kan trippen of ik
heb geen aanleg om dingen te zien die niet stroken met de realiteit, zoals in een trip.
Ik slik abilify omdat ik gediagnosticeerd ben als schizofreen.
antipsychotica zijn de grootste troep die er is en ik raad recreatief gebruik sterk af.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens, antipsychotica zijn kut.
Maar ehm... vindt je het gek dat je niet gaat hallucineren als je een middel neemt dat hallucinaties onderdrukt? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:grin:
d
davy_xochiLid
01-01-2024, 00:00
#19
de werking van anti-psychotica is naar mijn weten compleet 't tegenovergestelde van tripmiddelen.
je hele verbeelding, je hele gevoelsleven, alles eigelijk word op een lager, zeer laag pitje gezet.
de precieze werking weet niemand echt, zoals met de meeste chemische middelen, echter wordt verondersteld dat zij zorgen voor een verminderde aanmaak van neurotransmitters zoals dopamine en in mindere mate, serotonine (waar anti-depressiva zich meer op zouden richten), omdat de theorie is dat een teveel aan dopamine de chemische oorzaak van psychotische episodes zou zijn. neveneffecten zijn dan ook da mensen zich heel "down", suf en moe gaan voelen, ziekte van parkinson ontwikkelen, stoelgangproblemen etc...

psychedelica daarentegen, zouden juist zorgen voor een verminderde heropname van o.a. serotonine (dus langere werkzaamheid) of zouden door de aanwezigheid van tryptaminen, neurotransmitters die qua structuur erg op serotonine lijken, de psychedelische effecten genereren (vaak aangeduidt als hallucinaties).
zij geven een omgekeerde werking, doordat ze alles eigelijk op een hoger "niveau" laten werken, alle indrukken die ook maar op je kunnen afkomen, zowel extern als intern, worden versterkt.

lsd is ongeveer 10 keer potenter dan anti-psychotica, die in eenheden van milligram worden toegedient.
Ik geloof zelfs dat in het boek van timothy leary, en ook in de huidige spoeddienst, anti-psychotica worden gebruikt om bad trips te counteren... hadk ergens opgevangen, moet je maar 'ns wat over opzoeken, haldol, thorazine of risperdal.

Als je dan toch zo bang bent van een eventuele blijvende psychotische reactie of flashbacks of whatever, en je wil toch lsd of andere tripmiddelen doen, lijkt het me veiliger om de anti-psychotica op voorhand in te nemen, omdat voorkomen beter is dan gezen en omdat lsd veel potenter is, maar wat het nut is van op zo'n angstige, kheb zelfs de indruk, ëen beetje ongeïnformeerde manier te gaan trippen, is me niet geheel duidelijk.

genoeg dingen om je 10 euro aan te spenderen als niet bang wil zijn voor een psychose, koop jij dan maar een pak neuspoedersuiker, alhoewel die wél meteen op de dopamine inwerkt, en eigelijk veel waarschijnlijker tijdelijke psychoses genereert dan psychedelica, ondanks dat iedereen psychedelica veel sneller aan psychoses zal linken dan speed ofzo...

kdenk da een schizofrene psychose veel dichter bij de speedroes van iemand die al een week wakker is ligt "ik ben de man" of "ik wordt achtervolgt"-gevoelens, dan bij een entheogene ervaring "alles is één" of "i love everything" :)
daarom dat ik wel pro gebruik van deze middelen in de psychiatrie ben, als de resultaten iets meer daglicht mogen zien dan 40 jaar geleden, zouden we mischien nog heel veel kunnen leren over de werking van de menselijke geest, en waarom sommige mensen "gek" zijn, of lijken te zijn. :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als er iets is waar ik echt naar van word is het antipsychotica wel.. Nee, dat never nooit again.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."