Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik merk heel weinig van verslavend effect bij de dex, zoals ik wel bij ritalinhad . Ik krijg niet eens rebound verschijnselen als ik een dosis mis, of wenig merkbare in ieder geval. ik hoef ook geen structurele oplossing, ik wil alleen mijn studies halen en daarna klaar zijn met allemaal farmaceutische troep in mijn lichaam te gooien. Ziekte of niet, de klachten zijn er wel."
"Ik moet toch maar even terugkomen op mijn vorige statements. Bij een dosis van 10 mg elke 5 uur (ik maak er zelf 6 uur van) ga ik toch best heel lekker. Mijn geest wordt een stuk opener en scherper voor lange tijd. Lang luisteren en lezen is nog steeds kut, maar voor de rest voel ik me er echt prima bij. 1 minpuntje, slapen is nogal een probleem. Ik moet zelf nog maar even de dosering uit zien te vogelen want met 3x 10 mg per dag val ik gewoon niet in slaap totdat het ochtend is. Vreemd genoeg voel ik me wel uitgerust, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang dat gaat duren."
"Marla Singer zei: extreme zei: Marla Singer zei: Daar loopt op dit moment een vrij heftig topic over... http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=23551 Klik om te vergroten... Ik heb dat topic gelezen en had nog een vraag voor jou. Ik wou er daar niets over schrijven omdat het topic zo ernstig was. Maar mijn vraag is, Ik heb vroeger ook van die flitsen gehad door overmatig gebruik van xtc en speed. Dat is nu weg omdat ik niet veel meer gebruik. Maar het probleem is als ik truffels of paddo's gebruik heb ik er nog last van. Heeft dat iets te maken met het verleden? Kan dat kwaad? Alvast bedankt. Klik om te vergroten... Zulke schokken en flitsen hebben vaak te maken met een verstoorde serotoninewerking, maar als je twijfelt of je erge zorgen maakt, kun je het beste toch gewoon even langs je huisarts gaan. Zij hebben daar nog altijd meer medische kennis over, dan ik en de andere mensen op dit forum... Klik om te vergroten... huisartsen hebben nergens medische kennis over. Elke keer dat ik er langs ben geweest heeft het nooit zin gehad, of ik word doorverwezen. Laatst wist er eentje niet eens wat amfetamine is."
"Ik geloof dat ik wel over drugs gedroomd heb vandaag, kan me alleen totaal niet herinneren wat omdat het eerste wat ik ontdekte bij het opstaan was dat ik een bloedneus had."
"Droomde vannacht dat ik met mijn dealer op internet sprak, ik had hem al tijdje niet gesproken en wilde weer LSD (is ook in het echt zo). Toen kwam hij met een heel verhaal dat hij achter liep op zijn studies op de TU en presenteerde mij met een blauwdruk van een ingewikkeld apparaat en zei dat hij daar aan werkte (in het echt heb ik geen flauw idee wat die kerel doet). Daarna ging ik ineens naar mijn middelbare school, ik dacht om de een of andere reden dat ik daar nog les had. Dus ik zoeken naar mijn oude klas, om, na alle lokalen langs te zijn geweest, te bedenken dat ik al in 2008 ben geslaagd voor mijn eindexamen. Mijn zicht was de hele tijd al flink blurry en heel lichtgevoelig, dus ik dacht al in mijn droom iets van 'godverdomme ik zit flink hard te gaan, wtf heb ik dit keer gebruikt?'. Toen ging ik naar buiten om naar huis te gaan, begon het te regenen en dacht ik: hm kan ik net zo goed binnen even wachten tot het weer droog is. Daarna werd ik wakker, weer met een bloedneus."
"En wat dan nog? Jezelf 1x in de week klemzuipen is misschien niet gezond, maar nog steeds iets anders dan jezelf elke week stuksnuiven/spuiten."
"Dan zeg je dus eigenlijk dat het wel beter is om jezelf elke week klem te zuipen?"
"ben benieuwd hoeveel % van de verslaafden dat 'kleine beetje zorg' ook neemt. Komt daar nog eens bij dat heroine zoals die op straat wordt verkocht ook nog eens flink vervuild is. In ieder geval zijn de meeste junks verre van gezond en dan maakt het niet uit of het direct aan de drug zelf ligt of niet, want het zijn factoren die wel komen kijken bij de meeste gebruikers ervan."
"Had ik een keer nadat ik me kapot gezopen had en in iemand zijn kamer op een matras op de grond sliep. Werd ik wakker (volgens mij was ik dus nog in REM slaap), staarde een enge motherfucker me aan ik kon me ook helemaal niet bewegen dus probeerde ik het uit te schreeuwen, maar er kwam alleen een hees geluidje uit mijn keel. Daarna werd ik echt wakker en bleek het maar een stoel te zijn. Ik kon me ook weer bewegen. Opvallend is ook dat het in heel veel culturen volgens de volksverhalen om boze geesten gaat die je in je slaap pakken. Blijkbaar hoort zo'n engerd bij dit verschijnsel."
"hallo, bij mij is een paar maanden geleden de disgnose ADHD vastgesteld. De middelbare school ben ik zonder veel problemen en moeite doorgekomen maar nu ik studeer zijn de symptomen toch een groot probleem. Eerst kreeg ik methylfenidaat (merkloze ritalin) voorgeschreven, maar dat vond ik echt troep. Veel bijwerkingen en ik kreeg pas wat 'positieve' effecten toen mijn dosis verhoogd werd, en het enige wat ik daaraan had was dat ik dan ineens heel goed op 1 ding kon concentreren en de rest van de omgeving verwaasloos, vrij nutteloos dus. Ik ging me er ook als een junk van gedragen toen een keer de pillen op waren in het weekend en ik pas maandagmiddag weer nieuwe kon krijgen. Een paar weken geleden heeft mijn arts mij dus laten overstappen op dextro amfetamine. 2 weken lang had ik een dosis van 3x 5 mg per dag, waar ik eigenlijk in het begin nog niets van merkte, totdat de dosis naar 3x 7,5 mg werd verhoogd nl. dat ik s' ochtends wat scherper en opener qua gedachten en concentratie was. Volgens mij kwam dat ook alleen doordat ik van de methylfenidaat af was, want al snel merkte ik er al helemaal niks meer van. Nu is mijn sinds gisteren dosis dus verhoogd naar 3x 10 mg per dag, en ik merk eigenlijk nog steeds weinig verandering in concentratie. Tijdens colleges ben ik alleen maar onrustig heen en waar aan het friemelen en kan ik me echt niet op de spreker richten. Werkgroepen en opdrachten maken gaat wel lekker, maar dat heb ik altijd al wel gehad omdat ik daarbij tenminste zelf ook bezig ben. Het is voor mij nog echt ontzettend kut om drie kwartier naar iemand te moeten luisteren (ook al probeer ik wel op te letten) of een lang stuk tekst te moeten lezen, ik word dan gewoon helemaal gek als ik niet snel iets anders doe. De dex heeft hier niks aan veranderd, alleen dat ik beter word in waar ik eerder al beter in was (en dat is opzich natuurlijk ook al positief). Wat ik me dus eigenlijk afvraag is of er meer mensen hier ervaring mee hebben of er van af weten. Ligt het aan de dosis? Of moet ik maar iets anders voorgeschreven krijgen? Mijn arts spreek ik ook maar eens in de paar weken en die kan ook alleen maar mijn dosis verhogen of iets anders voorschrijven."