Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsgeen effect dextro amfetamine?

geen effect dextro amfetamine?

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
hallo,

bij mij is een paar maanden geleden de disgnose ADHD vastgesteld. De middelbare school ben ik zonder veel problemen en moeite doorgekomen maar nu ik studeer zijn de symptomen toch een groot probleem.

Eerst kreeg ik methylfenidaat (merkloze ritalin) voorgeschreven, maar dat vond ik echt troep. Veel bijwerkingen en ik kreeg pas wat 'positieve' effecten toen mijn dosis verhoogd werd, en het enige wat ik daaraan had was dat ik dan ineens heel goed op 1 ding kon concentreren en de rest van de omgeving verwaasloos, vrij nutteloos dus. Ik ging me er ook als een junk van gedragen toen een keer de pillen op waren in het weekend en ik pas maandagmiddag weer nieuwe kon krijgen.

Een paar weken geleden heeft mijn arts mij dus laten overstappen op dextro amfetamine. 2 weken lang had ik een dosis van 3x 5 mg per dag, waar ik eigenlijk in het begin nog niets van merkte, totdat de dosis naar 3x 7,5 mg werd verhoogd nl. dat ik s' ochtends wat scherper en opener qua gedachten en concentratie was. Volgens mij kwam dat ook alleen doordat ik van de methylfenidaat af was, want al snel merkte ik er al helemaal niks meer van.

Nu is mijn sinds gisteren dosis dus verhoogd naar 3x 10 mg per dag, en ik merk eigenlijk nog steeds weinig verandering in concentratie. Tijdens colleges ben ik alleen maar onrustig heen en waar aan het friemelen en kan ik me echt niet op de spreker richten.