Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrugs tolerant zijn...

drugs tolerant zijn...

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja, dat heet kruistolerantie (cross-tolerance).
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even een vraag tussendoor:

Mijn vriendin en ik zijn verwent recreatief gebruikers maar nu het volgende,
Als wij wat nemen wat geslikt moet worden even een voorbeeld:
woensdag avond namen we mephedrone. Ik een bommetje van 100mg en zij een bommetje van 100mg ik lag hem binnen 20 minuten te spacen etc... zij voelde niets nou een klein beetje high dan.

Dus heb ik nog een bommetje gemaakt van 125 mg voor haar en je raad het al nog steeds niets, misschien een beetje tintelig en meer sociaal, maar verder niets.

DIt heeft ze ook met MDMA/XTC. Met thc heeft ze dit ook maar dat zal komen door veel gebruik van thc denk ik (dagelijks roken wij een of meerdere flinke jointjes)

WIe o wie heeft voor ons de theorie die klopt :P wij komen er niet meer uit :grin:.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#3
o ja hetzelfde geld voor paddo's
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien is ze zelf heel ongevoelig.. heb ik ook met MDMA, 2c-b, en nog meer dingen. Snap niet hoe mensen een avond lekker kunnen gaan op 80-100 mg, en dit is echt niet omdat ik het zo keihard misbruikt heb ofzo..
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gevoeligheid van je receptoren verschilt per persoon, en ook lichaamsmassa heeft een invloed op hoe hard je op een bepaalde dosis reageert. Zo zijn er ook nog een paar kleinere factoren zoals bijv. vermoeidheid of een lege maag.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
De ene is er nou eenmaal gevoeliger voor dan de andere. Zelf moet ik echt niet meer dan 100mg pep bijvoorbeeld hebben terwijl een vriend van mij met dezelfde pep 500mg zonder moeite er door heen gooit. Het ligt naast tollerantie voornamelijk aan je hersenchemie. Zij heeft bijvoorbeeld meer mephedrone nodig om hetzelfde aantal dopamine te releasen, maar het kan ook zo zijn dat haar receptoren minder gevoelig zijn wat crocodile al zei.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
'k Vind het alleen wel vreemd dat ze bij 225mg mephedrone vrijwel niets voelde,
da's toch geen marginale dosis.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#8
helemaal mee eens oom klaas,

ik bedoel op 225mg mephedrone lig ik hem compleet te spacen op een half portie hawaaiaantjes (schrijf je het zo :stoned: ) heb ik hem ook goed staan. op Speed reeageerd zo ook nauwelijks.

als ik het goed heb werkt meph op je dopamine, kan het zijn door veel medicijn gebruik dat je receptoren/andere chemische dingen in je hersen je gewoon niet meer reageerd op drugs?

bedoel ik weet zeker als ik haar de maximale dosis meph had gegeven dat zo nog zo nuchter was gebleven als op 225mg.

minder tolerant zijn dat snap ik nog, zoals de meesten hier boven hebben beschreven.
maar meph zo aangrijpend dat er bij mensen die minder tolerant zijn zowieso wel iets spacie moet zijn.

nou ja nu ben ik dan uber reagerend op de meeste drugs die er bestaan (behalve thc dan :grin:)
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#9
crocodile zei:
Ja, dat heet kruistolerantie (cross-tolerance).
Klik om te vergroten...

dat begrijp ik ben niet gek :P.
maar das inmiddels dik een jaar geleden...

(anti depressiva etc...)

dus kruis tolerantie kan het dan niet meer zijn dacht ik zo :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."