Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zelf heb ik 'maar' 4 weken elke vrijdag aan de 3mmc gezeten maar de klachten werden al zo heftig dat ik móest stoppen van mezelf. Je ziet jezelf gewoon aftakelen, dat hoor ik ook uit jouw verhaal. Ik sluit me aan bij Manu, pak een paar maanden pauze. Je zal merken dat je klachten na een paar weken al flink verminderen, je wordt minder somber, je huid wordt beter, je krijgt meer energie.. Het is een lastige drug om vanaf te blijven maar denk aan jezelf uit de toekomst. De dips die steeds heftiger worden en de schade aan je lichaam zijn het echt niet waard. Minderen gaat niet helpen, een langere tijd stoppen wel."
"snuifduif10 zei: ja het ding is ik rave vaak sober al geprobeerd maar word vaak moe na een tijdje en minder verslavende middelen zoals xtc werken dan iets te heftig voor mij op zon feestjes daarom wil ik verminderen naar 1-2x per maand gewoon voor op raves te gebruiken. Klik om te vergroten... Mijn oplossing is flink dutten voor een rave. Dat werkt voor mij vaak, en dan tussendoor rust nemen. Of accepteren dat je minder feestjes aankan als je nuchter bent, en beter je energie doseren. Het is zonde om in deze loop te blijven hangen, je gaat er echt fysiek en mentaal aan onderdoor."
"Ik ben zo dankbaar voor mijn lieve familie die mij heeft opgevangen tijdens deze moeilijke periode. Mijn ouders en broers die er altijd voor me zijn no matter what. Mijn beste vriendin die altijd achter me staat, mijn geweldige buurman die weer voor me klaarstaat zodra ik weer langzaam naar mijn eigen huis terugkeer. En mijn nieuwe therapiegroep met zulke interessante begripvolle mensen. Ik ben dankbaar dat er altijd een dak boven mijn hoofd is, wat er ook gebeurt. Ook ben ik dankbaar dat ik voor mezelf durf te kiezen boven de FOMO. Vrijdag is er een illegale rave in de buurt waar ik al een tijd lang heen wil. Maar het is goede zelfzorg om niet te gaan- alle situaties die zucht naar gebruik kunnen triggeren ga ik uit de weg. De gezonde volwassene in mij moet groeien, tijd voor verandering."
"Hoe heb je geslapen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, 4-MPD heeft naar mijn ervaring een extreem lange nasleep. Verder qua effect wel een hele intense stim inderdaad!"
"Gisteren na een flinke 3MMC binge met een vriend (3 weekenden achter elkaar 1 dag) vandaag weer enorme cravings gevoeld. Ik heb altijd gedacht, het overkomt me niet. Tot je het middeltje vindt waar je helemaal weg van bent. Net een flinke huilbui gehad en dat lucht toch even op. Besloten alles te laten liggen. Niet nu. Ik moet rustig aan doen, het is de laatste tijd zwaar genoeg. Ik moet stoppen met dit bingegedrag. Gelukkig begint m'n nieuwe therapietraject bijna."
"Jazz35 zei: Zeerrrrr herkenbaar. Laten staan is het beste nu. Succes! ✨ Klik om te vergroten... Dankjewel, ik ga hard mijn best doen 🩷"
"Wakker geworden met gigantische cravings. Ik kan alleen maar huilen. Mijn brein wil meer. Mijn brein wil weg van de pijn. Dit zijn momenten dat ik het jammer vind dat wiet mij psychotisch maakt. Ik steek liever een joint op als escape dan dat ik weer aan de 3MMC ga. Ik heb een emotiehanteringsplan maar niks daaruit lijkt te werken. Ook zijn psychologen niet beschikbaar nu ivm weekend en Pasen. Nog 2 dagen.. Ik hoop dat ik er doorheen kom. Misschien dan toch weer aan de benzo's.."
"Jullie zijn lief. Super bedankt. Uiteindelijk heb ik inderdaad met een vriendin kunnen praten hierover wat enorm oplucht, het voelde alsof ik een gigantisch geheim voor haar had. Ook heb ik de pijn geaccepteerd voor wat hij is. Ik ben nog steeds aan het rouwen om mijn relatie die een jaar geleden is verbroken (hij is ook verslaafd dus dit voelt dan als een makkelijkere manier om bij hem te komen? Je brein speelt soms rare spelletjes met je). Ik had met mijn vriendin alle opties besproken, en ben uiteindelijk gaan slapen voor een tijdje. Dit is volgens m'n psychologen vermijdingsgedrag, maar ik vind een paar uurtjes slapen een stuk beter dan weer een binge in gaan of medicatie misbruiken. Uiteindelijk heb ik ook geen medicatie genomen, dus alles is goedgekomen. Bedankt allemaal voor de steun 🩷"
"Morgen 3 weken clean van 3-MMC, morgenavond is er een illegale rave in de buurt die ik eigenlijk niet wilde missen. Maar uit zelfbescherming ga ik niet, ik ga dan sowieso weer gebruiken. Mijn ex is daar ook dus daar heb ik al helemaal geen zin in. Genoeg redenen om het deze keer te skippen, dan maar even door de FOMO heen."
"Ik schaam me dood. Na 3 maanden clean geweest te zijn, heb ik van donderdagavond tot vrijdagmiddag een 3MMC binge gehad. Ik wist dat m'n huisgenoot het had liggen en dat was ook de trigger voor het stemmetje- het is nu toch al in huis, je kan het altijd vragen. Ja hoor, ik had het te pakken. Ik had mezelf voorgenomen dat ik de dosis schappelijk zou houden maar ik kon mezelf niet onder controle houden. Normaalgesproken is er altijd iemand bij me als ik gebruik maar deze keer was ik alleen, en ik bleef maar doorgaan. Dit was ook de eerste keer dat ik een nacht heb doorgehaald. Op vrijdag, een uur of 15:00, begon ik pas te merken dat ik mijn lijf flink heb mishandeld- paarse knieën, paarse handen, paarse voeten en paarse ellebogen. Ik schrok hier zo erg van dat ik in de paniek schoot, ben gelijk een douche gaan nemen en ben voor een projectmeeting naar een andere huisgenoot gegaan. Daar gaf ik toe over mijn gebruik en barstte ik in tranen uit. Ik kon me nergens op focussen door de bijwerkingen van de 3MMC, uiteindelijk langsgeweest bij de huisartsenpost en ik mocht gelijk weer naar huis. Ik zit nu een paar maanden in schematherapie in een groep, en maandag moet ik dit gaan vertellen. Ik ben doodsbang om het te doen. Zo stom van mezelf. Ik hoop niet dat ik de hele groep teleurstel."