Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc wekelijks gebruik

3mmc wekelijks gebruik

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
snuifduif10Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yoyo laatste 6 maanden ben ik begonnen met wekelijks 3mmc te gebruiken meestal van vrijdag avond tot zaterdag ochtend (soms neem ik ook wel is een extra week pauze).
Nauw wil ik niet persé stoppen maar wil zeker van het wekelijks gebruik af omdat ik toch wel klachten merk (paranoia, zich alleen voelen, vermoeidheid, veel zweten, depressie bla bla bla) ik zou naar 2x in de maand willen gaan zou dit de meeste klachten verminderen? ik weet dat ik nog steeds klachten zal helpen maar al veel minder klachten is voor mij prima en hebben jullie wat tips om van het spul af te blijven het is voornamelijk heel moeilijk om er van af te blijven in het weekend ik heb een mindset gekregen dat als ik niet gesnoven heb in het weekend dat hetniet echt een weekend is heb ook geprobeerd om het te vervangen met blowen maar word snel paranoia wrsch omdat ik al klachten hiervan heb door de 3m.
Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die me kunnen helpen
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Minderen is je verslaving goed proberen te praten.
Neem maar van mij aan na lange tijd dagenlijks stimulanten te hebben gebruikt dat het minderen nooit gaat helpen en alleen maar een excuus is om toch te blijven gebruiken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, probeer eens een paar maanden rust! Is makkelijker dan minderen toch? 3mmc is toch een harddrugs waar je niet aan verslaafd wilt zijn?

Volgens mij probeer je de verslaving in stand te houden, omdat die je goed te pakken heeft?

Neem even een goede pauze en als dat niet lukt moet je zo spoedig mogelijk professionele hulp zoeken. Je speelt met vuur lijkt me.
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zelf heb ik 'maar' 4 weken elke vrijdag aan de 3mmc gezeten maar de klachten werden al zo heftig dat ik móest stoppen van mezelf. Je ziet jezelf gewoon aftakelen, dat hoor ik ook uit jouw verhaal. Ik sluit me aan bij Manu, pak een paar maanden pauze. Je zal merken dat je klachten na een paar weken al flink verminderen, je wordt minder somber, je huid wordt beter, je krijgt meer energie.. Het is een lastige drug om vanaf te blijven maar denk aan jezelf uit de toekomst. De dips die steeds heftiger worden en de schade aan je lichaam zijn het echt niet waard. Minderen gaat niet helpen, een langere tijd stoppen wel.
s
snuifduif10Lid
01-01-2024, 00:00
#5
kuromi zei:
Zelf heb ik 'maar' 4 weken elke vrijdag aan de 3mmc gezeten maar de klachten werden al zo heftig dat ik móest stoppen van mezelf. Je ziet jezelf gewoon aftakelen, dat hoor ik ook uit jouw verhaal. Ik sluit me aan bij Manu, pak een paar maanden pauze. Je zal merken dat je klachten na een paar weken al flink verminderen, je wordt minder somber, je huid wordt beter, je krijgt meer energie.. Het is een lastige drug om vanaf te blijven maar denk aan jezelf uit de toekomst. De dips die steeds heftiger worden en de schade aan je lichaam zijn het echt niet waard. Minderen gaat niet helpen, een langere tijd stopp
Klik om te vergroten...

Cyndaquil zei:
Minderen is je verslaving goed proberen te praten.
Neem maar van mij aan na lange tijd dagenlijks stimulanten te hebben gebruikt dat het minderen nooit gaat helpen en alleen maar een excuus is om toch te blijven gebruiken.
Klik om te vergroten...
ja het ding is ik rave vaak sober al geprobeerd maar word vaak moe na een tijdje en minder verslavende middelen zoals xtc werken dan iets te heftig voor mij op zon feestjes daarom wil ik verminderen naar 1-2x per maand gewoon voor op raves te gebruiken.
b
butterfreeLid
01-01-2024, 00:00
#6
snuifduif10 zei:
ja het ding is ik rave vaak sober al geprobeerd maar word vaak moe na een tijdje en minder verslavende middelen zoals xtc werken dan iets te heftig voor mij op zon feestjes daarom wil ik verminderen naar 1-2x per maand gewoon voor op raves te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Mijn oplossing is flink dutten voor een rave. Dat werkt voor mij vaak, en dan tussendoor rust nemen. Of accepteren dat je minder feestjes aankan als je nuchter bent, en beter je energie doseren. Het is zonde om in deze loop te blijven hangen, je gaat er echt fysiek en mentaal aan onderdoor.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
snuifduif10 zei:
Yoyo laatste 6 maanden ben ik begonnen met wekelijks 3mmc te gebruiken meestal van vrijdag avond tot zaterdag ochtend (soms neem ik ook wel is een extra week pauze).
Nauw wil ik niet persé stoppen maar wil zeker van het wekelijks gebruik af omdat ik toch wel klachten merk (paranoia, zich alleen voelen, vermoeidheid, veel zweten, depressie bla bla bla) ik zou naar 2x in de maand willen gaan zou dit de meeste klachten verminderen? ik weet dat ik nog steeds klachten zal helpen maar al veel minder klachten is voor mij prima en hebben jullie wat tips om van het spul af te blijven het is voornamelijk heel moeilijk om er van af te blijven in het weekend ik heb een mindset gekregen dat als ik niet gesnoven heb in het weekend dat hetniet echt een weekend is heb ook geprobeerd om het te vervangen met blowen maar word snel paranoia wrsch omdat ik al klachten hiervan heb door de 3m.
Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die me kunnen helpen
Klik om te vergroten...
Helaas werkt gedragsverandering niet op de manier die jij wilt. Met oog op de gewoontes die jij jezelf het afgelopen half jaar hebt aangeleerd: lees een half jaar lang wekelijks gebruik, acht ik de kans zeer onwaarschijnlijk dat het je lukt te minderen naar een frequentie die in de buurt ligt van je huidige gebruik (dus eens per twee weken zoals je schetst). Gedragsverandering werkt beter door radicaal je routines te snijden: dus geheelonthouding in jouw geval. Bijvoorbeeld voor een maand of 4. En dan eens proberen om gecontroleerd te gebruiken voor een half jaar. Bijvoorbeeld max 1x per maand. Dan heb je de laatste 2 maanden van je jaar over om eens per twee weken te gebruiken. Maar dan bouw je er naartoe. Gedoseerd. Pak je eerder al te frequent en te veel? Dan stel je je 'opbouw' uit.

Terwijl ik bovenstaande schrijf besef ik mij dat ik je eigenlijk tips geef hoe je alsnog toe moet werken naar onverantwoord gebruik. Eigenlijk is het beter om gewoon 4 maanden niets te gebruiken. En dan eens per kwartaal oid.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Damius zei:
Eigenlijk is het beter
Klik om te vergroten...
Uit eigen ervaring weet ik: het betere is de vijand van het goede. Op allerlei vlak, zoals een email die echt nog beter kan en die ik daarom uiteindelijk te laat verstuur.

Gedragsverandering kan ook betekenen een andere manier van innemen (ROA). Niet snuiven maar slikken zorgt voor een verminderd gebruik. Duurt langer voor het opkomt, maar het effect duurt ook veel langer. De behoefte aan gebruik in jouw hoofd wordt toch tevreden gesteld.
En dan ook de frequentie verlagen.

Moet je wel jouw gebruikersnaam veranderen, @snuifduif10. Geen suggesties daarvoor.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Moet je wel jouw gebruikersnaam veranderen, @snuifduif10. Geen suggesties dadaarvoor
Klik om te vergroten...

Slikstaartje misschien? Of schransgans...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."