Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi Drientje, Waardeer het dat je je in probeert te leven in een heroine verslaving. Maar denk dat je te makkelijk een conclusie trek. Als je allemaal zo makkelijk van je fouten zou leren zou er niemand verslaafd zijn denk ik. Het zijn vaak lange processen om uit een verslaving te kunnen groeien. En iedereen doet dat op zijn manier. Wel mooi dat er tegenwoordig dat middel subuxone is ik kan dat niet uit eigen ervaring was er volgens mij nog niet toen ik stopte. Maar klinkt beter als methadon want dat is echt zooi. Is nog door de duiters in de tweede wereldoorlog uitgevonden en toen heete het adolfhine brrr."
"Denk niet dat het om droog gebruik gaat bij mij. Is meer nieuwsgierigheid dat ik hier af en toe eens kom kijken. Op de momenten als ik wat verveeld achter de pc zit. Dat hele verslavindsgebeuren is toch iets waar wij als ex gebruikers veel kennis van hebben. Werk inderdaad nu zelf in de hulpverlening en ben gevraagd om in september in de verslavingszorg als woonbegeleider tegaan werken voor mannen die uit een forensische verslavingskliniek komen. Willen ze ook dat ik een hbo opleiding voor ervaringsdeskundige ga volgen zodat je ervaringskennis in deskundigheid weet om te zetten. Heb heel lang niet met verslaafden willen werken maar zie het nu als een uitdaging. Groetjes"
"Ik ben hier sinds een paar dagen aan het rondkijken op dit forum. Heb zelf een lange grbruikers geschiedenis achter de rug. En ook jaren methadon geslikt. Wat een troep is dat om daar af van te komen zeg. Vooral de slapenloosheid. Maar goed Nina vind het knap dat je dit probleem (meet) aanpakt en weet hoe moeilijk het is. Ik ben blij dat ik er nu al weer jaren vanaf ben. Je gaat weer verder dan met je eigen ontwikkeling in het leven. Die meet blokkeert veel hoor. Nou heel veel sterkte en ik hoop weer goed nieuws van je lezen hier, maar ook al gaat het niet goed laat wat horen waarom het niet goed gaat."
"Weet niet of het positief is dat we niks meer van Nina horen"
"Knap van je!!!!!! En inderdaad als je ouder word gaat de rek er steeds meer uit en duurt het steeds langer om te herstellen. maar je bent supergoed bezig en hebt al heel wat gepresteerd. Ninanina zei: Hoi lieve mensen, Reiziger!!!!! veel succes!!!! Laat vooral weten hoe het is!! Ik ben inmiddels 2 maanden verder, craving, trek, heb ik niet echt! Had wel 10 jaar methadon onderschat!! Het gaat goed, maar ik ben nog steeds moe! Vooral 's ochtends, ik slaap nog steeds slecht, mijn darmen zijn nog steeds van streek, maar het is allemaal veel draaglijker geworden. Ik hoop echt dat ik weer het meisje van zestien kan worden (hoewel ik nu heel wat ouder ben!). Maar leren leven zonder constante verdoving gaat niet zonder afzien. En alle vervelende kwaaltjes die ik nu relateer aan Meet gebruik hebben andere meisjes van 43 blijkbaar ook! Ik hou jullie op de hoogte!! Klik om te vergroten..."
"Dat van die ssri's ben ik het niet mee eens. Heb ook een lange verslaving achter de rug van heroine en coke (shotten). Maar goed mijn zwaartepunt lag bij coke gebruik had ik mezelf totaal niet mee in de hand en ik denk dat ssri's dan wel nutttig kunnen zijn. Want ik kreeg daardoor wel grip op mijn leven terug. Slik het nog steeds denk al iets van 15 jaar ofzo. Deze medicijnen hebben natuurlijk ook iets met receptoren enzo te maken. Maar goed ik heb inmiddels weer huisje boompje beestje en werk ook weer. Ik durf er niet meer mee te stoppen heb ik wel geprobeert maar ging na een paar dagen de verkeerde kant op als je begrijpt wat ik bedoel."
"Hoi Joolie, Ben een tijd niet meer geweest op deze site, maar lees dat je goed bezig bent! Ik herken dat manische wel van toen ik met seroxat begon toen ging ik ook allemaal grenzen verleggen en wilde ik vanalles ondekken. Ik kreeg die seroxat in een afkickkliniek ivm mijn enorme coke gebruik naast mijn bruin gebruik. Las dat jij citolapram hebt is dat ook een antidepresiva? Misschien dat het daar mee te maken had?"
"Hoi Jooly, Ik heb niet zoals jij 5 jaar alleen meet gebruikt, soms weleens een paar dagen ofzo. Maar meestal gebruikte ik er altijd wel wat bij. De laatse keer dat ik stopte met meet werd ik in record tempo afgebouwd in de bajes. En ja dan stuiter je flink komen ook alle emoties die je jaten onderdrukt hebt eruit. Bij mij werkte het wel als onderdrukker van gevoelens. Ik had wel dat als ik naar een film op tv keek waar wat verdrietigs in gebeurde dan zat ik zo mee te janken. Sexueel werd ik ineens hyper terwijl toen ik gebruikte er niet naar taalde. En weken niet of amper geslapen pfff wat een troep die meet. Vind het daarom superknap van jou hoor dat je nu zover bent. Die meet legt en bruin leggen een dekentje over je emoties heen en dat moet allemaal weer een plekje krijgen als je gestopt bent. Dankzij die seroxcat heb ik weer grip op mijn leven gekregen net zoals jij met die citolapram. Maar ook bij mij was dit nog een proces van jaren hoor ook was ik toen nog niet ineens van mijn verslaving af maar kon wel beter maat houden. De laatse paar jaar gaat het goed, weer huisje boompje beestje, werk nu zelf in de hulpverlening met zeer moeilijk opvoedbare jongeren. Jooly ga zo door en als je wilt praten erover kan je me altijd mailen hoor."
"Ja ga er maar vanuit dat hij lichamelijk ,maar ook psychies verslaafd is. En ja hoe hij het benoemd als van het "valt allemaal wel mee" is een typische reactie van iemand die ontkend dat hij verslaafd is. Schijnbaar heeft hij er zelf geen probleem mee nog. Dus de mogenlijkheden om er dan wat mee of aan te doen zijn er mijn inziens niet. frezzle zei: Ik heb wat vraagjes een goede vriend van mij gebruikt sinds oktober 2009 met heel veel regelmaat bruin. Ik denk dat hij nu op 3 of 4 gram per week zit. Is hij nu al lichamelijk afhankelijk? Eigenlijk ben ik bang om hem kwijt te raken. Hij voelt zich alleen fijn als hij gebruikt en zegt dat het allemaal wel mee valt. Wat moet ik hiermee? Peace Frezzle Klik om te vergroten..."
"Heb zelf 2x tijdens een detox dat de methadon werd afgebouwd spastische darmen gekregen. Dat zijn megakrampen staan de tranen in je ogen hihi. Maar goed kreeg ik medicijnen voor en die hielpen wel. En ja het duurt ff voordat je lichamelijk weer de oude bent. Hoe ouder je bent en hoe langer je gebruikt hebt; hoe meer tijd dat kost. Ninanina zei: Hoi, Ik kan alleen maar beamen wat Nonna zegt! Uit ervaring en ook door veel op te zoeken, heb ik idd. veel gevonden over het effect van opiaten en opiods op het gastro, intestine stelsel. En blijkt dat er idd. veel niet wordt opgenomen wat tot vermoeidheid kan leiden! Ben nu 2 en halve maand met alles gestopt en zelfs nu heb ik nog last van mijn darmen. Darmflora moet herstellen en dat heeft tijd nodig. Sinds een paar dagen gaat het beter en is het een beetje terug normaal! Chinezen zeggen dat de darmen de tweede, of zelfs eerste , hersenen zijn! Dus als je the brains wil herstellen, eerst beginnen met spijsvertering en opname van de nodige producten! Sterkte! Klik om te vergroten..."