"Maria93 zei:
Ik wil hierbij een ieder hartelijk danken voor diens bijdrage aan deze topic. Een ieder kan alleen veranderen wanneer die dat zelf wil. Ik ben niet de persoon om iemand anders te willen veranderen en ik kan ook niet vragen of hij wil stoppen, want iemand moet er zelf gewoon helemaal voor gaan.
Sinds ik weet van zijn gebruik heb ik het daarom niet echt 1 keer besproken, behalve dan dat ik zo tussendoor vraag hoe hij zich voelt en of hij vindt dat zijn gezondheid achteruit is gegaan. Ik vraag geinteresseerd of hij nog wel kan slapen wanneer hij om 20.00 gebruikt en zijn antwoord is dan gewoon 'ja'. Zijn spul staat daarom dan ook op de keukentafel en hij gebruikt ook gewoon waar ik bij ben en ik doe vervolgens of ik het helemaal niet erg vind en blijf gewoon doorpraten over wat er op dat moment besproken werd.
Hij heeft wat dat betreft de vrijheid om te zijn wie hij wil zijn.
Het feestje moeten we toch maar even uitstellen, maar ik hou heel veel van deze man, ondanks de mindere dagen. Afgelopen 2 dagen waren eventjes helemaal top, maar iedere keer moet de tol betaald worden met mindere dagen. Heeft niet iedereen die dan? Mindere dagen? Ja tuurlijk, maar voor mij is het leven met 2 personen. 2 totaal verschillende karakters.
Soms maskeer ik mijn verdriet door een hele koele, verstandelijke en zakelijke houding aan te nemen, maar ja, het zit er dus nog steeds. Iedere keer weer wachten wat de morgen zal brengen.
Mochten de lichamelijke klachten op de lange duur dus mee gaan vallen, lijkt het er eerder op dat de depressie in de toekomst wel floride zal gaan worden. In tegenstelling tot de meeste zelf medicators, gebruikt hij het niet om ADHD of ADD tegen te gaan maar een endogene depressie (dat is een depressie zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak). Deze depressie's zijn zeer moeilijk behandelbaar juist omdat iemand op een heel nuchtere manier tot de conclusie komt dat het leven nutteloos is en geen zin heeft. Dat je wat jou betreft niet geboren had hoeven worden. Dat je van kinds af aan al niet van feestjes ed geniet.
Er komt een dag dat je niet meer tegen de klippen op kan gebruiken en dat of het lichaam, of de geest het dus begeeft. Het is jammer dat hij zich zo schaamt. Hij wou dan wel naar de huisarts voor een anti depressivum, maar die worden ook voorgeschreven om van het roken af te komen, nou, dan zou hij dat wel als reden aanvoeren...........
Maar ik ben er nu wel uit en ik ben er ook wel rustig onder.
Klik om te vergroten...
Nja onzin.
Je stelling over dat "tegen de klippen aanlopen" en "lichaam of geest het begeeft", klinkt als zweef beredenering, wat is het volgende? Heeft God er iets mee te maken?
Ik vraag mij af wat er nou zo veranderde op het moment dat jij wist dat die stof die je daar vond, die hij gebruikt, speed was. Daarvoor, lijkt me, was het nog trouwen trouwen trouwen trouwen.
Daar komt bij dat endogene depressies vaak "onverklaarbaar" zijn, omdat men een goed psychologisch danwel lichamelijk onderzoek te belastend vind. Men gaat dan maar akkoord met "onverklaarbaar", maarja, je kan ook geen autopsie uitvoeren op levende mensen, dus bepaalde dingen kan je niet testen enz. Jouw vriend zijn depressies kunnen net zo goed van neurologische oorzaak zijn, het kan zoveel oorzaken hebben, ongelofelijk(Psychovirussen, ontwikkelings stoornissen, psychoses, etc).
Wil je hem op de AD's? Haha, over ongezond gesproken. Meeste AD's werken met serotonine, welke een relatief "schaars" voorkomen heeft, en zowiezo is het hele serotonine systeem zo kwetsbaar als dominosteentjes. Liever je dopamine systeem gebruiken, aangezien dit veel flexibeler is .
Sorry hoor mevrouwtje, maar volgens mij heb jij je eigen ruiten in gegooit. Naar mijn idee is het pas mis gegaan op het moment dat jij hem als speed gebruiker bent gaan zien, ipv de gene die het was voor je die informatie had."