Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgezette klieren en keelpijn door speed?

Opgezette klieren en keelpijn door speed?

6 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
Tranquillo85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben een recreatief gebruiker met al een aantal jaren ervaring. Afgelopen twee weekenden had ik na lang niet gebruitkt te hebben via een bekende van mij de hand kunnen leggen op speed, twee weekenden een feestje erop gepakt: "So far so good!"

Plotseling kreeg ik vorige week maandag last van mijn keel, gewoon goed op mezelf gelet, vroeg naar bed en veel vitamientjes, na een dag of twee was ik er weer van af. Ik had er in eerste instantie niet aan gedacht dat het aan de pep zou liggen. Afgelopen weekend heb weer wat gebruikt en nu is het echt raak! Mijn klieren zijn al twee dagen enorm opgezwollen, slikken gaat nauwelijks en mijn tong is zo dik dat ik nauwelijks kan praten. Ik ben al naar de dokter geweest en heb zojuist bloed laten prikken.

Waarom denk ik dat het aan de speed ligt:
1. Dat was het enige wat ik bij me had wat NIET getest was
2. De symptomen zijn al twee keer voorgevallen op de maandag
3. Ik hoor tegenwoordig steeds vaker verhalen over coke/speed versneden met pure rotzooi

Zodra ik weer een beetje de deur uit kan ga ik gelijk die pep laten testen. Mijn vraag aan jullie: Zijn jullie bekend met deze klachten? Waar kan het aan liggen? Of hebben jullie nog internet bronnen met meer info hierover? Alle tips / informatie is welkom :)
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik me zo snel kan bedenken is dat speed een klap voor je weerstand is en dat dat het misschien veroorzaakt?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
azgaza zei:
Wat ik me zo snel kan bedenken is dat speed een klap voor je weerstand is en dat dat het misschien veroorzaakt?
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik ook, stevige verkoudheid.. griepje.. Meer kan ik er ook niet van maken. Uitslag afwachten maar (:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mexicaanse pep of griep ?
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#5
en bij speed met een hoge zuiverheid, hele goeie dus, dan droogt je mond en keelholte snel uit. Dat geeft dan ook wondjes, zwelling en voelt een paar dagen niet prettig aan!

Door gewenning (tolerantie) neemt dit effect overigens snel af. :smoke:

Drink genoeg en kies dan iets als AA omdat die ook zouten bevat. Gewoon water droog je alleen meer van uit...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van speed gaat je weerstand flink omlaag, dus de klachten die je beschrijft kunnen iets te maken hebben met je speedgebruik.
W
WoodgnomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik (bij mij) merk is dat bij speed gebruik je lichaams temperatuur stijgt, dit kan tot gevolg hebben dat een verkoudheid oid. over gaat.. Maar als ik, en de meeste andere warm-bloedigge dieren volgens mij, dieper de nacht in ga en niet zou slapen, dan daalt mijn lichaams temperatuur..

Als je bij snuift merk je het vrij weinig, maar als je niet zou bij snuiven merk je het heel goed dat je lichaam van een verhoogde temp naar een verlaagde temp gaat.

Hoe dat kan? Ik zou het niet weten, ze hebben ratten kunstmatig wakker gehouden en zagen lichaamstemperatuur drastisch zakken(en na een aantal dagen gewoon dood gaan, zonder ook maar iets te missen dat ze nodig hebben om te leven - behalve die slaap.),bij de meeste mensen zakt de lichaams temperatuur ook naarmate ze niet slapen.

Maar dat zou dus neerkomen op een combinatie van;

Speed-aanslag op je weerstand
+
je lage lichaamstemperatuur waardoor je dus een groot deel van je afweersysteem eigelijk buitenspel zet.
+
Feesjes = verzameling mensen = grotere kans op lekkere virus/bacterie coctail oid.
+
waarschijnlijk je lage in-namen van voedingsstoffen wat kan leiden tot tekorten aan bijvoorbeeld suikers om te verbranden(wat dus ook weer invloed heeft op die lichaams temp.) of gebrek aan voldoende eiwitten om een fatsoenlijk herstel mogelijk te maken.

eigelijk heb je een grote hoop nadelen die het ziek worden allemaal in de hand werken.. maar dat hoort dr bij :wink: It won't kill you, maar ik raad je aan tijdens je speed gebruik die suikers aanwezig te houden, en the day(s) after meer eiwitten te eten zodat je voldoende bouwstoffen hebt om te herstellen en als het even kan 1-2uurtjes te slapen! Slaap is een groot mysterie, maar wat ik wel weet is dat het een wereld van verschil maakt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."