Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat je zegt is zeer herkenbaar en heb ik ook lange tijd gehad. Heb 3 jaar gebruikt waarvan 2,5 dagelijks (gram/dag). Ik had het nodig om mij door de dag te slepen. Ik ging nooit uit zonder minimum 1 gram op zak, anders kan ik me toch niet amuseren dacht ik toen. Na 3 jaar besloot ik dat het te slopend was en dat ik ervan af moest. Toen heb ik mezelf verplicht om véééél na te denken over alle negatieve kanten die speed meebrengt. Ik werd er namelijk buiten energieker en geconcentreerder ook opgefokt, onrustig en (vooral in combinatie met wiet) af en toe paranoide van. Met succes! Als ik nu speed gebruik komen meteen al deze negatieve kanten op de voorgrond. Ik erger me dan blauw aan de 'strakke' kop waar ik de komende ~8 uren mee opgescheept zal zitten. En ik wens vurig om gewoon lekker relaxed (stoned ) te zijn. Ook spookt constant de 'afkick' waar ik nadien mee opgescheept zal zitten constant door m'n hoofd. Weet niet of dit een beetje herkenbaar is. Maar ik heb mezelf kunnen overtuigen dat het rommel is. De moment zelf ben je misschien wel energieker en heb je in alles lol, maar hou dan in gedachten dat de dag erna je totaal geen energie meer hebt en in niets meer lol. Terug gaan gebruiken als je al in een pepdip zit (zoals ik vroeger ook deed) zorgt alleen maar voor een vééél langere depressieve 'afkickperiode'. Bij mij duurde die iets langer dan een maand.. (Voelde me toen héél erg down, depressief, constant moe, ...) PS: als je blowt: niet blowen tijdens je 'ontwenningsperiode', ik werd daar alleen maar down en depri van."
"Lana zei: Ik heb nog steeds veel last van gespannen spieren, doordat je je in feite in je 'gebruikersjaren' een houding hebt aangeleerd, die spichtig en gespannen is. Die heb ik nou nog, ik ben nooit eens lekker losjes en relaxed in mijn lijf. En ik denk dat dat mijn vermoeidheid heel erg verklaart. Als je altijd al je spieren aanspant, ookal zit je gewoon op een stoel en doe je niks, dan word je toch moe. Ook als ik op bed lig en ga slapen, ben ik bijna nooit ontspannen en word ik met gebalde vuisten wakker. Dus niet uitgerust en klaar om de dag fris te beginnen. Klik om te vergroten... Damn ja. Heb ik ook enorm veel last van nog steeds en ben ondertussen al een jaar gestopt. Heeft er iemand een idee of er hier iets aan te doen is? Want ik vind het ERG vervelend en het verminderd mijn levenskwaliteit aanzienlijk. Het grote probleem bij mij om hulp te zoeken zijn mijn ouders. Zij hebben nooit iets geweten van mijn speed gebruik en denken dat ik alleen blow. Maar als iemand wat meer info heeft, is deze zeker welkom! Het enige wat deze irritante nawerkingen ( ) voor mij (tijdelijk) de kop kan indrukken zijn sterke benzo's. En volgens mij is ben ik niet op zoek naar een dergelijke verslaving."
"World of warcraft nog maar sinds kort, maar veel makkers van me spele het en ben er nu vrij hooked aan. Het heeft namelijk zóveel mogelijkheden en ben het (tot nu toe) nog bijlange niet beu. Speel wel alleen als ik zit te smoken, anders vind ik het veel te saai. Maar ik smoke toch vrijwel constant dusja Maarja, heb al eerder game verslavingen gehad en na een tijd waait dat wel over. Ik zal ook nooit speciaal thuisblijven om te gamen. Ik ga veel te graag uit. Verwaarloosde erdoor vroeger wel mijn schoolwerk enorm . Zodra ik thuiskwam begon ik te spelen tot ik ging slapen. En ik kon het écht niet laten. (voor de geïnteresseerden: Ik doe sinds kort middenjury en dat werkt moet ik zeggen vrij goed voor me, ik studeer 3u per dag en daarna kan ik doen wat ik wil en ik moet niet meer op die stomme schoolbanken zitten waar ik toch altijd veel te stoned was om op te letten. Nu smoke ik dus pas na mijn 3 uur te hebben gestudeerd, en daar heb ik totaal geen moeite mee)."
"lolnoob zei: Straks krijg je nog een gecombineerde verslaving. "Ik wil WOW spelen, dus ik moet ook even gaan smoken" En "Ik ga even smoken, oh nu moet ik ook maar WOW gaan spelen" :P WOW waag ik me niet aan, ik denk dat ik er ook te snel hooked aan kan worden. En ik vind het stom om per maand te betalen voor een spel. Wat is middenjury trouwens? Klik om te vergroten... Dit houdt in dat je niet naar school hoeft en gewoon alle leerstof zelf verwerkt. Je moet dan voor een "jury" examens afleggen die volgens de door jouw gekozen leerplannen worden opgesteld. Dat is in 't heel kort middenjury."
"Re: de tijd dat je toch wel meer speed hebt gebruikt dan sli Eerst blowde ik volle bak. Daardoor had ik veel levenslust verloren (zonder dat ik dat zelf doorhad) Toen ben ik speed gaan gebruiken, in het begin was dat sporadisch. Daarna is dat wekelijks en tenslotte dagelijks geworden. In een mum van tijd zat ik aan 1g/dag minimaal, en het was prima kwaliteit (68% getest). 3 jaar zwaar verslaafd geweest, kwam mijn bed niet uit zonder eerst een lijn te snuiven enzovoort. Op een dag was ik het plots allemaal ZO beu. Constant dat 'pepkater' gevoel, gemixt met een nieuwe dosis pep. Ik ben toen heel negatief gaan denken over speed. En dat hielp. Inmiddels heb ik een afkeer van speed. Ik gebruik het nog héél soms op feestjes om heel de nacht door te gaan. De dag erna voel ik me dan altijd zo klote dat het precies lijkt alsof ik terug volop in mijn verslavingsperiode zit, met als gevolg dat ik er dan weer makkelijk kan afblijven. Ik heb ADD en wil het nudat ik mijn verslaving heb overwonnen wel in voorgeschreven dosis gaan gebruiken als concentratiemiddel. Heb ondervonden dat het in (heel) lage dosis perfect werkt voor mijn ADD. Dit zou dan gecontroleerd worden door zowel dokter als ouders."
"Idd werken nog prima. Thx"
"Voor de geinteresseerden: Heeft een anxilotische werking, maar die is zo mild dat prazepam maar weinig recreatieve waarde heeft naar mijn mening."
"Flunitrazepam schijnt wel hevig te zijn. Heb er ooit is ééntje genuttigd toen ik al goed zat was. (Was toen jong, heb pas later gehoord wat het precies was etc.) Herinner me er niets meer van.. Misschien is het die wel dat ik zoek. Maarja, die zal ik vast nooit kunnen bemachtigen. Dus draai ik er nog maar eentje! Grtz"
"Is het mogelijk om het effect van xanax (en ook andere benzo's) te versterken door het nemen van valeriaan? Zal dit het effect merkbaar versterken? Ik heb begrepen dat ze beiden op de zelfde receptoren inwerken, vandaar mijn vraag. Thx Grtz, Toasts"
"Waar valt dit te krijgen dan? Aangezien het legaal is denk ik dat ik die vraag mag stellen? En als dit niet het geval is: mijn excuses, negeer mijn vraag. Grtz"