Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi mensen ik heb per ongeluk net een grapefruit gegeten(dacht dat het een bloed sinaasappel was) En gisteren avond Keta genomen + een paar biertjes gedronken is het okee als ik over een uur een tramadol tablet neem van 50mg ? En anders Oxazepam 10mg ? Of kan ik dit nu allemaal wel vergeten omdat ik de grapefruit heb gegeten(en die interact met veel medicijnen lees ik overal) of omdat de keta of alcohol nog niet uit me lichaam is verdwenen ? Alvast bedankt!"
"Niemand weet wat de interactie tussen tramadol en grapefruit gaat zijn ?"
"Spyro zei: Bekijk bijlage 41942 Klik om te vergroten... En waar valt de tramadol precies onder ? Vsm staat ie er niet bij dus ik kan het veilig nemen toch ?"
"Spyro zei: Ik zou het niet doen. Bekijk bijlage 41944 Klik om te vergroten... Ik ken de bij effecten van tramadol, zo heb ik in het verleden op 300mg per dag gezeten. Ik vroeg me alleen af of ik na de grapefruit een tablet van 50mg veilig kan innemen ivm rugpijn nadat ik 2 uurtjes geleden die grapefruit heb gegeten. Ik kan ook echter helemaal niks over de twee in combinatie vinden behalve dat er misschien een verandering kan zijn in de opname van het medicijn en dat het trager in de lever word afgebroken door de grapefruit. Waarom zeg jij nu(puur uit interesse) dat ik hem niet moet nemen ? Of in ieder geval dat je het zelf niet zou doen in mijn situatie ?"
"Spyro zei: Lees even wat ik plaats. Als jij Tramadol wil nemen, doe dat vooral. Ik laat je letterlijk zien wat er gebeuren -kan-. Persoonlijk zou ik zelf geen risico nemen met Tramadol. Is één van de weinig medicijnen/drugs die nergens goed samen mee gaat. Maar zelf weten chef. Klik om te vergroten... Ik val je niet aan gap(zoals al vermeld dat ik niet helemaal snapte waarop je dat dan basseerde)maar thanks voor de info nontheless. Wanneer is het volgens jou wel veilig om weer tramadol te nemen ? Morgen ? Of vanavond ? Las namelijk dat de effecten van grapefruit 1-3 dagen konden duren 😅"
"Spyro zei: Hier geef je dus al je eigen antwoord. 😅 In de tweede screen staan letterlijk de gevolgen als je iets inneemt wat Tramadol mogelijk versterkt. Ik zou het niet nemen nee. Klik om te vergroten... Okee ik snap het alleen ik nam eigenlijk altijd per keer 100mg dus twee tabletten van 50mg per keer dan is de kans op bijverschijnselen toch juist groter bij die 100mg per keer zonder grapefruit dan als ik nu 50mg tramadol neem en er grapefruit bij heb gegeten ? Of is de werking hier totaal anders dan dat ik in een keer 100mg heb genomen ?"
"Gisteravond heb ik wat bier gedronken en een halve gram/driekwart gram keta genomen de laatste keer was om 22:00 uur. Vanochtend heb ik om 7 uur 5htp genomen is het nu veilig voor mij om om 14:00 uur tramadol te gebruiken tegen pijn die ik heb waar ik het ook voor gekregen heb ? Of zou ik nog wat uren of zelfs een dag moeten wachten ?"
"Geneesmiddel zei: Ja zit wel goed. Tramadol vergroot de kans op serotonine syndroom maar daar hoef je je vooral pas zorgen om te maken als je een serotonine releaser (MDMA) neemt. Waarom slik je die 5-HTP dan? In dit geval kan het wel maar icm andere stoffen kan 5-HTP wel een vergroot risico zijn MAO-remmers kun je ook beter vermijden aan de tramadol Klik om te vergroten... Oh okee hoeveel uur moet er dan tussen de ketamine en de tramadol zitten zodat je weet of het veilig is ? De 5htp slik ik in principe alleen op dagen dat ik mijn tramadol niet slik omdat ik er beter van slaap"
"Tramadolletje zei: Beste forumleden, Bij deze wil ik mijn ervaring delen, met het stoppen van tramadol. Om anderen hoop te geven dat zij dit ook kunnen en wellicht voor mezelf om de motivatie te houden om het vol te houden en het gewoon even van me af te schrijven. 3 jaar geleden kreeg ik van mijn huisarts tramadol voorgeschreven, vanwege problemen met mijn (onder)rug. Direct was ik verlieft op dit middel. Op mijn 16e ben ik begonnen met blowen en zo'n jaar of 5 geleden ben ik hiermee gestopt (ik ben nu 36) Dus na 2 jaar nuchter door het leven gegaan te zijn, kwam de volgende verslaving in mijn leven. Na een stuk of 8 herhaalrecepten van de tramadol, gaf de dokter aan dat het genoeg was en ik moest stoppen. Maar dit wilde ik niet, dus ben ik het zelf via internet gaan bestellen. De rugpijn was allang weg, maar mijn drang naar tramadol was groter dan ooit. Om ook nog maar iets te voelen van de tramadol, begon ik meer en meer te nemen. Zo heb ik de laatste 2 jaar ongeveer 25x 50mg p dag gebruikt (ja, heel stom natuurlijk) Ik zorgde altijd dat ik voldoende voorraad had, om niet zonder te komen te zitten. Ik kon er redelijk goedkoop aankomen en geld is sowieso niet zo'n probleem voor mij. Dus dit weerhield mij er totaal niet van. Ik heb een heel druk leven (drukke baan, kinderen, een huis wat ik zelf helemaal verbouw etc.) en de tramadol gaf mij heel veel energie en motivatie om dit alles goed aan te pakken. Mijn vrouw wist/weet van niks, omdat ik natuurlijk wist dat als ik het zou vertellen, dat ik zou moeten stoppen. Afgelopen januari kreeg ik ineens mijn verkoper niet meer te pakken. Geen idee waarom, ik heb hem nooit ontmoet want hij stuurde het altijd op. Omdat ik zelf natuurlijk ook wel in zag dat ik met mijn leven speelde, door zoveel te gebruiken, was dit het moment dat ik besloot om af te gaan bouwen en ermee te stoppen. Ik ben dan ook niet verder gaan zoeken voor een andere verkoper. Ik had op dat moment nog een doosje of 40 liggen, dus langzaam ben ik gaan afbouwen... ik zat op gemiddeld 25 capsules per dag... een week later naar 22... toen 20... 18... 16 etc. 4 weken geleden slikte ik nog "maar" 6 tabletten per dag... De week erop lukte het me niet om te minderen, maar wel met het besluit dat dit de laatste week was! En zo geschiedde... Ondanks dat ik nog 10 stripjes heb liggen, ben ik nu 15 dagen geleden helemaal gestopt. De eerste dagen waren echt een hel. Geestelijk redde ik me wel, door de trots dat ik na 3 jaar non-stop gebruiken ineens gestopt was. Maar lichamelijk was het heel zwaar. Griepgevoelens... Geen energie, maar niet kunnen slapen.. de eerste 3 nachten alleen maar liggen woelen in bed.. mijn hele lichaam deed pijn... Na een dag of 3 of 4 begon ik me lichamelijk wat beter te voelen.. na een week zo goed als normaal.. Alleen toen begon de geestelijke afkick... 3 jaar lang had ik overal zin in.. het maakte niet uit wat, ik vond alles leuk... 15 uur op een dag werken, was geen probleem want ik had het naar mijn zin. Maar nu zonder tramadol... Inmiddels ben ik dus 15 dagen gestopt en heb erg last van stemmingswisselingen. Het ene moment heb ik zin om dingen te doen, maar een half uur later wil ik helemaal niks.. of ja, ik wil maar 1 ding... tramadol! Ik hoop en ben er ook van overtuigd dat deze drang minder gaat worden... maar het is wel heel moeilijk om er niet meer naar te grijpen.. Steeds denk ik "anders neem ik er vanavond gewoon 3, om even een leuke avond te hebben" maar weet gewoon dat ik hier de volgende dag enorme spijt van zal krijgen. Het is maar een tijdelijke rush (net als alle genotsmiddelen) dus het is het niet waard! Nu ben ik bijvoorbeeld heel blij dat ik gisteren niks genomen heb.. en zo zal ik dat morgen ook voelen... Dit was mijn verhaal tot nu toe en ik hoop dat ik er anderen mee kan inspireren om ook van een verslaving af te komen Klik om te vergroten... Ik zit zelf op dag 6 dat ik sober ben na 10 jaar lange verslaving aan de tramadol en gezien jou leeftijd moet het nog verschrikkelijker dan mijn afkick zijn geweest aangezien je wat ouder bent dan mij en het met de jaren(dat heb ik echt gemerkt) steeds ktter word om ervan af te kicken. Heb je ook last van de antidepressieve afkick gehad ? Ik heb echt vooral daar last van op het moment niet perse voor de euforie die je ervan kreeg want dat kreeg ik allang niet meer maar echt de antidepressieve werking van tramadol is wat het voor mij zo lekker maakte ik voelde me er vrolijk op 😅"
"Na 10 jaar tramadol gebruik op en af, op en af, op en af etc je snapt hem nu wel en de laatste 3 jaar minimaal 1 per dag(was altijd veel meer natuurlijk maar ik kreeg het vaak tot 1 verder lukte me niet)ben ik nu 6 dagen sober van de tramadol, dit doe ik onder toezicht van de huisarts en ben bij een psycholoog aangemeld. Ik volg de mindset/boeken/video’s/podcasts van David Goggins en lees zijn boeken Can’t Hurt me en Never Finished. Ik ben altijd wel een sporter geweest maar nu een tandje hoger om me bezig te houden,denk aan lange afstanden hardlopen,ben anders gaan trainen dan dat ik deed kwa krachtsport ook. Voor mijn afkick in de avond gebruik ik Diazepam of Oxazepam. Echter merk ik meteen de volgende dag de afkick van de pammetjes meekomen met de afkick van de tramadol die er nog zit. Overdag slik ik methylfenidaat/ritalinnetjes Maar een ding weet ik wel dit is echt een verschrikkelijke k*t drug en ik ben totaal niet actief op de tramadol. Ik voel(de) me er geweldig op in de beginjaren alleen nu ook namelijk niet meer ookal verhoogde ik de dosis. Ik heb ook vaak in een serotonine syndroom hierdoor gezeten en dat was niet echt om over naar huis te schrijven dit was simpelweg echt gewoon fckn kl*te. Atm zijn mijn urges pretty heavy en ik heb zin om weer tramadol te slikken heb net hardgelopen nu gegeten en eigenlijk wil ik het liefst gewoon gamen op mijn switch of steam deck in me voetenbadje met een lekker tramadolletje in me mik maar dan begint het riddeltje weer van tevoren. Ook mijn vriendin had het bijna uitgemaakt omdat ik helemaal niks doe in het leven geen baan heb alleen maar sport en game en dat heeft voor mij een groot gedeelte met de tramadol te maken gehad. Ik ben nu 27 ze maakt dit namelijk al mee met me sinds ik 23 ben en ze is er klaar mee(ik begon trouwens op me 17/18de ofzo) Voor iedere(vooral) jonge lezer begin er niet aan want het verpest echt je leven het heeft niet alleen een opioide werking, het is ook een soort van antidepressiva dus het fkt echt met je mind je kan eigenlijk niet meer stoppen. Vroeger ging het makkelijk, nu is het(bijna) niet meer te doen #Stayhard"