Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik herken veel in je verhaal. Zoveel zelfs dat ik het lastig vind om er goed op in te haken. Zelf heb ik twee kinderen en voor de geboorte van de eerste was mijn drugsgebruik al wel problematisch maar dit wilde ik zelf vooral niet zien. Van binnen voelde ik dat wel. Het leek wel dat hoe meer ik mijn leven voor elkaar had, hoe groter het verlangen werd om dingen te doen die daar niet bij passen. Dat was een erg verwarrend gevoel waar ik dan vervolgens niet goed mee kon om gaan. Uiteindelijk heb ik aan de bel getrokken bij de huisarts en open en eerlijk geweest. Toen is gekozen om in gesprek te gaan met een praktijkondersteuner en dat heeft mij ontzettend geholpen. Alleen al om gehoord te worden. Het heeft mij een zet in de goede richting gegeven om te bepalen hoe ik er mee om wil gaan en hoe ik er ook daadwerkelijk mee om ga. Achteraf heb ik ontzettend veel moeite met het feit dat ik normaliseerde dat drugsgebruik in combinatie met de zorg voor m’n dochter wel kon. Voor mij is het overigens een reden geweest om er helemaal te stoppen (en dat gaat met veel ups en af en toe een down). veel succes! Je komt over als een bewust persoon maar daar schuilt ook het gevaar in."
"alles gaat voorbij zei: Dit is interessant, hoe kan dat? Klik om te vergroten... Ja, dat is een hele goede vraag waar ik het pasklare antwoord ook (nog) niet op heb. Ik denk dat dit een samenhang is van verschillende factoren (bij mij in ieder geval). Voordat mijn dochter geboren werd had ik al moeite met het loskomen van oude patronen. Vooral omdat ik niet beter wist en ook omdat ik misschien niet klaar was om het leventje achter mij te laten. Het leven waarbij ik vaker niet dan wel nuchter was op zeer belangrijke momenten. Het krijgen van een kind is ingrijpend en fantastisch maar tegelijkertijd kom je nog verder af te staan van wat je gewend bent op dat moment. Ik vermoed dat ik daardoor precies het tegenovergestelde ben gaan handelen dan wat ik zou moeten doen. Tot op het punt dat m'n schuldgevoel zo groot was ik besloot actie te ondernemen. Damius zei: Dit begrijp ik goed. Ik heb ook spijt van zaken die ik onder invloed heb gedaan in het verleden. En daar net als jij dus veel moeite mee. De beste manier voor mij om hiermee om te gaan, is door mij elke keer te vertellen - wanneer dat schuldgevoel zich voortdoet - dat er maar één manier is om mijzelf hiervoor te vergeven. Namelijk; nú gezond en clean door het leven gaan. Zo lang ik dat doe, werk ik aan mijzelf. En gebeurt het niet nog een keer. Klik om te vergroten... Ook jij bedankt voor je mooie woorden! Dit is voor mij de spijker op z'n kop en ook de manier hoe ik nu leef. De enige manier hoe ik het voor mijzelf dragelijk maak is vandaag 110% te gaan voor een gezond leven waarbij ik vooral de beste versie van mijzelf ben voor m'n kinderen, mijn vriendin en natuurlijk voor mijzelf. Acceptatie van wat niet gegaan is zoals het zou moeten heeft mij het meeste geholpen in het herstellen naar de persoon die ik nu ben. Hansie25 zei: Wat is het geen dat ik mis in mijn leven waardoor ik in deze gebruikscyclus terecht ben gekomen? Ik ben heel erg opzoek naar verduidelijking hiervan. Hoe zou ik daar het best aan kunnen werken? Misschien met een psycholoog, of ervaringsdeskundigen praten? Ik wil heel graag leren en herkennen waar dit gedrag vandaan komt. Klik om te vergroten... Aansluitend bij wat ik hierboven schrijf denk ik dat het niet per definitie iets is dat jij mist in je leven maar vooral de moeite om iets los te laten wat je gewend bent. En misschien nog dieper, maar ik ken je daar niet goed genoeg voor: de angst om alle gevoelens die je ervaart als jonge ouder daadwerkelijk te voelen. Ik lees in het laatste deel van het verhaal dat je je goed voelt. Daar ben ik blij mee. Ook met het schuldgevoel wat je hebt want het is een bewustwording. Maar ik wil je wel waarschuwen: het schuldgevoel wat ik had richting mijn kinderen had bereikte pas maanden later een piek. Zorg ervoor dat dat geen reden is weer overmatig te gaan gebruiken maar juist met iemand te gaan praten als dit je overkomt."
"Hoe ben je de feestdagen doorgekomen @Hansie25 ?"
"Wat goed dat je een afspraak bij Brijder hebt! Ik moet eerlijk bekennen dat mij misschien niet helemaal helder is wat jij wilt. Volledig drugsvrij leven of is af en toe een uitspatting ok? In je berichten lees ik dat je de uitspattingen fijn vind maar je typeert je drugsgebruik tussen kerst en oud en nieuw wel als een terugval. 2 jaar geleden heb ik een zelfde periode meegemaakt zoals jij nu. Tussen kerst en oud en nieuw. Ik vond het achteraf verschrikkelijk want ik was de hele dag aan het hunkeren naar het moment 's avonds dat ik kon gebruiken en uiteindelijk heb ik eigenlijk alle waardevolle momenten met m'n familie helemaal niet actief meegemaakt. Ik wil je geen schuldgevoel aanpraten maar als je 's avonds zo in je eentje gebruikt, zeker in een doorgaans mooie periode zo einde decembermaand, dan is het wel problematisch. Ik snap dat je blij bent dat het geen speed was maar je hebt het nu vervangen door coke en de eindstand is hetzelfde. Sporten heeft mij overigens altijd overeind gehouden en nadat ik gestopt ben er ook snel bovenop geholpen geestelijk. Ik heb dus ook twee kinderen en het is inderdaad heel erg moeilijk een routine daarin op te bouwen maar het is mogelijk. Ik ga zelf drie keer per week sporten en deze structuur geeft mij echt veel houvast. Ik wil m'n fitheid en vastigheid niet verliezen. Het helpt wel niet te streng voor jezelf te zijn. Lukt het een keer niet dan is dat ook goed. Veel succes bij Brijder en Happy new year!"
"Vinidi84 zei: Het is een zegen om goede mensen om je heen te hebben. Niet veroordelend, maar invoelend, empathisch, integer. Iemand die je echt kunt vertrouwen. Ik heb ook zo’n lieve huisarts en psych. Toen ik zo zwaar in mijn burn out zat, wilde de huisarts mij elke week zien. Gewoon, even in de ogen kijken, hoe het echt met je gaat, en alles is bespreekbaar. Zo fijn. Ik heb mijn huisarts ook een presentje gegeven, met de boodschap, waren er maar meer zoals u! Als je de verkeerde treft, dan kan het ook goed misgaan. Ik heb wel een redelijke dag gehad. Vier klant bezoeken, en een financieringstraject besproken van 4 mio. Het grappige is, al mijn klanten zijn onwijs gek met mij, en ze vinden mij scherp in de analyses en toelichtingen. Ik denk dan ben mijzelf, jullie moesten eens weten hoe slecht ik slaap 🫣, ik kan daar dan wel hartelijk om lachen achteraf. Mijn klanten merken er niets van. Ben gezegend met een frisse jonge oud, dat scheelt enorm, haha. Klik om te vergroten... Ironisch genoeg ervaar ik wel hetzelfde. Als ik erg moe ben na paar slechte nachten presteer ik soms juist beter. Focus veel meer op 1 ding dan 4 dingen tegelijkertijd omdat ik dan door vermoeidheid niet op kan brengen 😂 Maar mooi compliment dat je ondanks het afbouwen nog steeds presteert. Dus goede motivator om door te zetten: na afbouwen presteer je dan nóg beter! Ik denk wel goed dat je van zolpidem af bent. Heb dat ook een tijdje gehad en werd er niet beter van.. verder keep it up! Valt me op dat je mindset wel echt positief is en dat gaat je zeker helpen. Weet uit ervaring dat het een lange en moeilijke weg is."
"Mijn vriendin heeft dit ook. Ze is zo bezig met van alles en nog wat (werkt het al? Wat als…? Ik moet dit voor werk nog doen? Hoe zou het nu met die zijn?) dat het alle plezier weg haalt. Voor haar is het jaren niet meer de drug of choice. Ironisch genoeg vorig jaar weer vrij onverwacht geprobeerd en dat viel juist wel goed. Misschien doordat het niet zo gepland was en ze er zorgelozer in ging. Ik zou persoonlijk voorlopig gewoon even laten liggen."
"miles zei: Ik heb het ook, wat mij helpt is om het gewoon te laten gebeuren, lekker ronddwalen in je eigen hoofd, ik ben wel eens mensen tegengekomen die mij herkenden van eerdere festivals, en die zich er oververbaasden dat ik deze keer wel kon praten, de eerdere keer hadden ze met maten van me opgetrokken maar had ik er 3 uur lang bijgestaan en niks gezegd, heerlijk op reis in mijn gedachten, gelukkig weet m'n maat dat ik dan gewoon prima ga en stelt hij de bezorgde mensen om me heen gerust Klik om te vergroten... Ja, goed gezegd. Soms is het gewoon wat het is en moet je er wat moois van maken. Ik ben zelf ook vaak in mijzelfgekeerd maar vind dat altijd heerlijk."
"Hiyou zei: Wat is bij haar dan het alternatief nu? Klik om te vergroten... Mijn vriendin gebruikt inmiddels zelden meer. Paar puntjes 3mmc of wat pep door haar drinken. Teert ze de hele dag op (jaloers).."
"Ik pak normaal 180mg en gisteren 120mg geprobeerd ter verandering. Het is maar wat je zoekt. 120mg in thuis setting is prima, voor een feest zou ik wel echt wat hoger gaan zitten. Natuurlijk totaal niet aan te raden maar mocht je in een optimistische bui denken om er XTC of M bij te nemen: valt mij bij echt stukken zwaarder in combi. Just a warning. have fun!"
"Ik heb daar eigenlijk nooit heel erg last van met 3M. Vrij simpele pasta met wat groenten doet het bij mij altijd goed. Merk dat ik er ook direct van op knap. Smoothie maken is ook altijd een goede. Knikker wel altijd honing doorheen want als hij te zuur is krijg ik het niet weg."