Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica - angststoornis?

Psychedelica - angststoornis?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hiyou zei:
Alleen trippen, zou ik nooit durven!
Ik ben nuchter al niet super graag alleen en drugs nemen alleen lijkt me niks...?
Geen ervaringen mee allensinds.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel absoluut niet dat je alleen moet trippen, hahaha. Ik denk dat je mijn zin verkeerd begrijpt!

Ik bedoel dat je het moet doen als je er klaar voor bent. Niet haasten ermee.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spyro zei:
Ik bedoel absoluut niet dat je alleen moet trippen, hahaha. Ik denk dat je mijn zin verkeerd begrijpt!

Ik bedoel dat je het moet doen als je er klaar voor bent. Niet haasten ermee.
Klik om te vergroten...
Ooops, zo zie je dat communicatie via internet vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt :tongueout: hehe.

Ik weet niet of ik ooit "klaar ben" voor een bepaalde drugs. Zou niet weten wat daar mee bedoelt wordt.

Niemand in mijn omgeving doet ook aan psychedelische drugs, vooral veel stims.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hiyou zei:
Ooops, zo zie je dat communicatie via internet vaak verkeerd geïnterpreteerd wordt :tongueout: hehe.

Ik weet niet of ik ooit "klaar ben" voor een bepaalde drugs. Zou niet weten wat daar mee bedoelt wordt.

Niemand in mijn omgeving doet ook aan psychedelische drugs, vooral veel stims.
Klik om te vergroten...
Ik denk in ieder geval dat je lekkerder gaat op een lage dosis truffels bijvoorbeeld dan op een aantal lijntjes 3MMC. Slechter dan dat gaat het waarschijnlijk niet worden. 😂

Iemand van je vrienden gewoon laten trip sitten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiyou zei:
Ik weet niet of ik ooit "klaar ben" voor een bepaalde drugs. Zou niet weten wat daar mee bedoelt wordt.
Klik om te vergroten...
Voor een eerste keer trippen is dat ook lastig om te bepalen...

Maar je kunt dus zoals gezegd gaan microdosen en dan eventueel eens ipv 1 gram, 2 gram truffels nemen en dan 3 gram. Dan kun je heel voorzichtig aftasten of het wat voor je is. In plaats van meteen een echte trip te hebben op 10-15 gram.

Bij @Spyro creëren psychedelica geen angst, maar bij veel andere mensen juist weer wel. Voorzichtigheid is dan wel geboden, zeker wanneer je al een vrij ingrijpende angststoornis hebt. Onderschat niet hoe extreem psychedelica jouw bestaande emoties mogelijk kunnen versterken.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Ik denk in ieder geval dat je lekkerder gaat op een lage dosis truffels bijvoorbeeld dan op een aantal lijntjes 3MMC. Slechter dan dat gaat het waarschijnlijk niet worden. 😂

Iemand van je vrienden gewoon laten trip sitten.
Klik om te vergroten...

Ik zou me heel raar voelen moest ik bij iemand zitten die niet mee doet. :tongueout:
Dan ben ik als enigste die in die wereld zit. Niks voor mij.
Ik zoek wel een vriend(in), moest ik het in de toekomst ooit eens doen, die het ook eens wil proberen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Voor een eerste keer trippen is dat ook lastig om te bepalen...

Maar je kunt dus zoals gezegd gaan microdosen en dan eventueel eens ipv 1 gram, 2 gram truffels nemen en dan 3 gram. Dan kun je heel voorzichtig aftasten of het wat voor je is. In plaats van meteen een echte trip te hebben op 10-15 gram.

Bij @Spyro creëren psychedelica geen angst, maar bij veel andere mensen juist weer wel. Voorzichtigheid is dan wel geboden, zeker wanneer je al een vrij ingrijpende angststoornis hebt. Onderschat niet hoe extreem psychedelica jouw bestaande emoties mogelijk kunnen versterken.
Klik om te vergroten...
Heel nuttig wat je zegt.
Ik neem het mee.
Ik ga eerst aan mezelf werken vooraleer ik die tripmiddelen uitprobeer.
Later kan ik er misschien nog eens over nadenken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hiyou zei:
Ik zou me heel raar voelen moest ik bij iemand zitten die niet mee doet. :tongueout:
Dan ben ik als enigste die in die wereld zit. Niks voor mij.
Ik zoek wel een vriend(in), moest ik het in de toekomst ooit eens doen, die het ook eens wil proberen.
Klik om te vergroten...
Als ervaren tripper deel ik die mening. Als je in dezelfde ruimte zit, dan doe je mee. :grin: Allemaal op dezelfde golflengte.

Hiyou zei:
Heel nuttig wat je zegt.
Ik neem het mee.
Ik ga eerst aan mezelf werken vooraleer ik die tripmiddelen uitprobeer.
Later kan ik er misschien nog eens over nadenken.
Klik om te vergroten...
Verstandig denk ik. :)
S
SisyphusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ook ik heb al jaren last van angsten en hypochondrie. Mijn kijk op het leven is wel veranderd, een deel van mijn angsten zijn verdwenen. Ondanks dat de trip 'magisch' is, is de oplossing dat niet, die komt niet even aanwaaien. Je zult zelf de oplossing moeten vinden, de trip kan je alleen maar helpen. Trippen is nogal overweldigend, wat ook juist de bedoeling is, want als het minder heftig zou zijn zou je er ook minder uit halen. Het helpt je te zoeken op plekken waar je nog nooit gekeken hebt, omdat je niet enig benul had dat die plekken bestonden.

Mijn doel was ooit om een ego-dood te ervaren, omdat ik dacht dat die me kon helpen mijn angsten te overwinnen. Vanuit het boeddhisme had ik begrepen dat de ego de oorzaak is van al het lijden, dus ik wilde ervaren hoe het zonder die last zou zijn. Ik ben eigenlijk altijd alleen maar bang voor jezelf, of voor de dood (van mezelf), mijn ego loslaten heeft dat opgelost, maar was wel de meest intense ervaring van mijn leven. Helaas was de les dat het juist andersom werkt, de ego-dood lost de angsten niet op, maar de angsten moeten opgelost worden waarna de ego me niet meer kan laten lijden.

Slechts 1 trip ging niet heel lekker, druk op mijn borst en een benauwd gevoel. Maar ik ging er al niet lekker in, dus dat werd versterkt. Als je niet lekker in je vel zit is het niet handig om te trippen, de basis (set en setting) moet goed zijn. Meerdere keren had ik al weken een trip gepland, maar op de avond afgeslagen omdat het niet goed aanvoelde. De dag / week erop alsnog kunnen doen, maar wel eerst op moeten lossen wat de betreffende avond dwars zat, door bijv. goede slaap en beweging.

Zelf heb ik de sprong in het diepe gedaan en zou ik niet anders willen, dus heb ik geen ervaring met microdosing, maar dat klinkt als een betere en mildere start. Ook dat heeft genoeg mensen geholpen en een richting gegeven om uit hun gat te klimmen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een redelijk angstig lijf die bang is van de dood, en last heeft van hypochondrie + ben ik ook nog eens hoog sensitief en een enorm emotioneel gevoelige vrouw.

Na veel ervaringen met stims, die eigenlijk mijn hart te veel op hol laten slaan en mij achteraf nog meer stress geven + angsten ben ik op zoek naar zaken die me zouden kunnen helpen.

Ik heb hier op het forum redelijk wat zien verschijnen over psychedelica dus ik vroeg me af hier eens na te gaan of het mogelijk is om met zo'n persoonlijkheid/lichaam dit eens uit te testen?

Vanwaar mijn interesse: omdat je blijkbaar een hele andere kijk op het leven krijgt en je eigen anders ervaart, ofzo. Als ik juist ben.

Wat zou dan het beste zijn om eens te proberen?
Of juist helemaal af te raden?

Wat denken jullie?

Have a nice day!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lastig...

Aan de ene kant kunnen psychedelica je wereldbeeld mogelijk positief veranderen, maar zoals jij het omschrijft heb jij wel erg veel angst/weerstand in je. Het ding met veel psychedelica is, ze versterken vaak de al aanwezige gevoelens. Als jij daardoor op zo'n moment dan nog extra in de weerstand schiet, dan is het erg makkelijk voor zo'n trip om de verkeerde kant op te gaan. En wanneer het verkeerd gaat, kan het ook goed verkeerd gaan. Het zou niet goed op mijn geweten liggen als ik jou aanraadde te trippen en jij hierdoor nog meer trauma/angstklachten overhoudt.

Zoals ik je eerder ook al aanraadde, is denk ik gewoon nuchtere meditatie (voor nu) een betere optie voor jou. Raak je daardoor mogelijk al wat lagen weerstand kwijt, dan is het wellicht daarna een idee om dan eens te gaan kijken naar tripmiddelen.

Je moet het natuurlijk zelf weten hoor, maar ik zou het afraden. In ieder geval het echte trippen. Mogelijk zou je weleens kunnen kijken naar microdosing met bijvoorbeeld truffels. Hartstikke legaal en je kunt er al hele fijne effecten mee bereiken zonder dat het overweldigend wordt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals je weet ervaar ik precies hetzelfde als jij met stims. Voor mij zijn psychedelische middelen, middelen die gek genoeg geen angst of paniek creëren.

Je zou een lage dosis truffels kunnen proberen als je écht wil.

Ik ervaar op trip middelen ook geen lichamelijke ongemakken zoals met stims. Op stims is mijn hoofd overuren aan het draaien op alles wat ik voel op dat moment en dan komt mijn hypochondrie naar boven.

Enige met tripmiddelen wat vervelend kán zijn naar mijn idee is dat je die overgang hebt van nuchter naar onder invloed. Kan een beetje ongemakkelijk aanvoelen en je kunt misselijk worden maar ik vind het goed te doen.

Ik zou het wel echt alleen doen als je er écht achterstaat en als je echt goed in je vel zit. Maar spannend blijft het natuurlijk altijd!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Zoals je weet ervaar ik precies hetzelfde als jij met stims. Voor mij zijn psychedelische middelen, middelen die gek genoeg geen angst of paniek creëren.

Je zou een lage dosis truffels kunnen proberen als je écht wil.

Ik ervaar op trip middelen ook geen lichamelijke ongemakken zoals met stims. Op stims is mijn hoofd overuren aan het draaien op alles wat ik voel op dat moment en dan komt mijn hypochondrie naar boven.

Enige met tripmiddelen wat vervelend kán zijn naar mijn idee is dat je die overgang hebt van nuchter naar onder invloed. Kan een beetje ongemakkelijk aanvoelen en je kunt misselijk worden maar ik vind het goed te doen.

Ik zou het wel echt alleen doen als je er écht achterstaat en als je echt goed in je vel zit. Maar spannend blijft het natuurlijk altijd!
Klik om te vergroten...

Alleen trippen, zou ik nooit durven!
Ik ben nuchter al niet super graag alleen en drugs nemen alleen lijkt me niks...?
Geen ervaringen mee allensinds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."