Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMagic Mushrooms trippen in grote groep / 'verste haalbare deur'

Magic Mushrooms trippen in grote groep / 'verste haalbare deur'

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kwak zei:
Oordoppen zitten in de tas :). Aan de andere kant.... omarm het ... blabla... Tijdens een 10 daagse Vipassana mocht ik geen oordoppen in. Hier wel hoor.

Ik overweeg misschien de eerste dag anderhalf portie te gebruiken. Eerst maar kijken hoe truffels in de groep bevallen. De volgende dag naar twee porties (30 gram). Ik moet van mezelf deze dosis halen. Misschien krijg ik wel spijt nu ik dit zeg :wink:
Ik zal tegen de tijd nog even met de begeleider over het de portiegrootte bespreken.

Ik heb veel ergernissen tijdens ayahuasca bijeenkomsten mogen meemaken. En ergernissen die heb ik snel, een van mijn intenties is dan ook minder snel aan andere te ergeren. Tijdens een ceremonie kwamen de ergernissen vooral bij mensen die constant hard geeuwen of op een borst slaan, schreeuwen, uren lang keihard janken, gekke geluidjes maken, onrustige dekens om en afslaan, hard zuchten. Ik moet wel bekennen dat ik vast ook aan een van deze ergernissen heb meegedaan. Haha waar ben ik toch aan begonnen.
Toch had ik toen tijdens de trip heel veel last maar kon echt de mooiheid inzien dat een meisje uren lang keihard heeft zitten janken. Te beseffen hoeveel pijn en leed zij op dat moment heeft en dat zoiets eruit komt.


Grappig dat je zegt dat je je laat meevoeren met de trip. Ik heb een hele lijst aan intenties kort uitgeschreven. Meestal komen mijn intenties niet eens aanbod.

De algehele ayahuasca experience die is echt geweldig. Ik zal haast zeggen ga het daar doen. Maar ook weer niet. Het zijn ervaren lui maar geen sjamanen. Er is geen sjamaan die een individu aanvoelt of die iets nodig heeft. Enfin, truffels wordt natuurlijk net zo vet......en natuurlijk vetter.

Bedankt jullie voor jullie mooie schrijfsels. De bal kan links of rechts vallen. Hoe meer ik over nadenk hoe spannender ik het ga vinden. Er zijn een aantal helpers in de zaal. Laat ik niet de gene zijn die zelf aan het gapen, schreeuwen, janken etc is.

Whoeij. Gaat komen. Morgen 1 dagje in de buurt kamperen.
Klik om te vergroten...
Phoe... ik hou toch liever zelf de touwtjes in handen. Verder ook in begin gekeken wat er zoal gevraagd wordt voor zo'n sessie, wat een prijzen.. honderden en heb ook wel bedragen met 3 nullen voorbij zien komen.

Ga zo m'n eerste paddestoelen oogsten en ben van plan, na het drogen, een solo lemon tek "sessie" te houden waarbij ik zelf bepaal wat en wanneer de setting en dosering is. Overigens ben ik al een half jaar bezig met de set te cultiveren; Alan Watts, J. Krisnamutri, Fantastic Fungi, Terence & Dennis McKenna, Ian McGilchrist en een waslijst aan andere video's en boeken.. m'n eigen vanuit sporen gekweekte vruchtlichamen geven ook een soort 'band'. Ah ja wie weet heb je er wat aan voor jou voorbereiding

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kwak zei:
De volgende dag naar twee porties (30 gram). Ik moet van mezelf deze dosis halen. Misschien krijg ik wel spijt nu ik dit zeg :wink:
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet doen als het in het moment niet helemaal goed aanvoelt. Als je gefocust bent op een bepaalde dosering "halen", ga je juist eerder je intuïtie negeren.

Daarbij, zolang de portie maar voldoende is. Tenminste, dat is mijn ervaring. Psilo geeft je toch de ervaring die je nodig hebt als jij je er maar voldoende aan over geeft.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ha ik zal binnenkort een uitgebreider verslagje schrijven.

Op de eerste dag benutte ik iets van 33 gram en uurtje later 8 gram erbij (natte vingerwerk).
Maar had ik maar een dubbele dosis genomen.
Geen doorbraken of nieuwe bevindingen. Weinig visuals/mindfucks. Ik zat ergens in level 2-3 van het truffel spectrum.
Een aantal groepsleden zaten in level 5.
De volgende dag had ik een nog grotere portie genomen. Tolerantie. Nog minder. Al om al was het wel fijn en mooi.
Leuke groep, geweldige live muziek en uitzonderlijk goed eten.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor mij zijn truffels/ paddo's een "introverte" substantie. Daarmee ben ik dus liever alleen dan in een grote groep.

Voor anderen kan het dan weer een bijzondere ervaring zijn met z'n grote groep.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aanstaande weekeind heb ik een drie daagse psilohuasca ceremonie gepland staan. Voor het eerst ga ik in een grote groep (circa 30/40 man) trippen.
Aanvankelijk zou er voorgaande jaren voor ayahuasca gekozen zijn, wil dit nou net op lijst 1 van de Opiumwet staan.

Het programma gaat er anders uit zien dan voorheen.
Dag 1= Truffels (dubbele dosis)
Dag 2 = Truffels met Caapi (onderdeel van de ayahuascaplant)
Dag 3= Ademwerk/meditatie

Ik heb nooit echt problemen ondervonden met grote groepen tijdens ayahuasca trips. Behalve dan dat geluiden van andere mensen heel hinderlijk konden zijn. :wink:

Met truffels/paddo's ondervind ik veel meer last van andere mensen en word ik angstiger dan met ayahuasca.

Heeft iemand ervaringen met trippen op paddo's/truffels in grote groepen. >30 man?

Ik kan helaas niet deelnemen met de caapi vanwege de nieuwe medicatie die ik gebruik. Heel erg zuur. Aangezien ik hier al jaren naar uitkijk.
Op dag 2 ga ik opnieuw aan de truffels.

Met paddo's/truffels blijf ik meestal met mijn gedachtes aan de oppervlakte en worden in mijn brein weinig deurtjes geopend. Deurtjes naar nieuwe gedachtes/dimensies etc. Met ayahuasca loop ik door deze deurtjes voorbij en kom ik veel verder waar ik normaal gesproken nooit kom.
Ik heb nog nooit met paddo's/truffels een soort van breakthrough meegemaakt die ik wel met ayahuasca in de kleine zin wel heb meegemaakt.


Wat is jouw verste deurtje die je met paddo's/truffels hebt geopend? Is iemand verder gekomen dan met ayahuasca?
Met andere woorden. Heb je dingen meegemaakt die met paddo's/truffels intenser en breakthrough waren dan met ayahuasca?

Ik probeer nu zo min mogelijk verwachting te creëren en toch sluimert het in :).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met 30/40 man trippen op psilo? Heftig!! Maar niets voor mij. Lijkt mij veel teveel prikkels, ik kan je helaas ook niet helpen daarmee...

En ik kan niet vergelijken met ayahuasca omdat ik dat niet gedaan heb, maar met psilo open ik alleen maar nieuwe deurtjes elke keer. Elke trip gaat weer verder, graaft weer dieper. Ik heb er zulke goede ervaringen mee dat ik lange tijd alleen maar bleef bij psilo en er geen noodzaak was om allerlei andere dingen te proberen. Maar voor een ander zal een ander tripmiddel waarschijnlijk weer een betere match zijn. Al is het misschien ook een kwestie van weten hoe je door psilo in die magische wereld getrokken kunt worden. Ik heb zeker 'breakthroughs' gehad op psilo. Ervaringen waar ik helemaal van de wereld was in ongelofelijke dimensies/visuele werelden.

Vraag me af wat de toegevoegde waarde is van dit in groepssetting te doen. Ik ben vaak zo van de wereld op truffels/paddo's, dat ik denk ik toch compleet in mijn eigen wereld zou zitten. Ik hoop dat ze er niet teveel voor vragen, want het zo in je eentje doen kost bijna niets. Het ceremoniële kan wellicht een grote meerwaarde hebben(?)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad heftig. Ineens kreeg ik dat inzicht dat het teveel prikkels komen.
Zeker omdat ik nu voor het eerst een dubbele portie ga doen. Iets dat ik altijd al wil uitproberen maar nog niet alleen durfde.
Heerlijk dat je breakthroughs hebt ondervonden en dat je steeds verder kunt reizen.

In deze groepsetting wordt er live muziek gemaakt. Dat alleen is al de moeite waard. En in de avond wordt er ontzettend goed gekookt.
Je krijgt meer dan alleen een soepje met een frisse salade. Het is een fijne hechte en grote community geworden.

Oeij de kosten zijn echt niet mals. Rond de .. ik durf het bijna nu niet te zeggen... 435 Euro.
Wel drie dagen. En er komt een (mobiele) sauna en hottub en als het weer toelaat ook nog een kampvuur.

Ik vroeg aan aan van de organisatoren of het zin had dat ik de volgende dag weer een portie truffel ga gebruiken.
Ik lees toch echt verhalen dat je de dosis moet verdubbelen, hij zelf zei dat dit niet hoefde. Ik ga het allemaal wel zien.
En hoop dat ik een mooi stukje tekst binnenkort hier kan droppen. :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niks voor mij om te trippen in zo'n grote groep. Voel mij dan veel te veel bekeken denk ik of stoor ik mij aan anderen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
oordopjes & slaapmasker meenemen? Ik zou toch wel iets van een back-up willen als er een paar luidruchtige figuren tussen zitten
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kwak zei:
Inderdaad heftig. Ineens kreeg ik dat inzicht dat het teveel prikkels komen.
Zeker omdat ik nu voor het eerst een dubbele portie ga doen. Iets dat ik altijd al wil uitproberen maar nog niet alleen durfde.
Klik om te vergroten...
Dus 30 gram?

Ik heb hoge doseringen gedaan en mijn beleving is hoe hoger de dosering, hoe meer naar binnen gekeerd ik word. Maar zo'n psilo ceremonie/bijeenkomst is er natuurlijk ook niet voor bedoeld een sociaal evenement te zijn, althans niet tijdens de trip. Het lijkt mij persoonlijk wel heel lastig als er luidruchtige mensen bij zitten. En die kans is groot in een groep van 30-40 man. Er hoeft maar 1 bij te zitten waar je je vervolgens misschien aan gaat lopen ergeren(?)

Kwak zei:
Heerlijk dat je breakthroughs hebt ondervonden en dat je steeds verder kunt reizen.
Klik om te vergroten...
Ja, psilocybine verrast mij altijd compleet met weer nieuwe openbaringen. Het voelt nooit alsof ik een trip al eerder heb gehad. Ik laat ook compleet los wat ik uit een trip wil halen en laat het middel me maar meevoeren in wat het me wil laten zien.

Kwak zei:
In deze groepsetting wordt er live muziek gemaakt. Dat alleen is al de moeite waard. En in de avond wordt er ontzettend goed gekookt.
Je krijgt meer dan alleen een soepje met een frisse salade. Het is een fijne hechte en grote community geworden.

Oeij de kosten zijn echt niet mals. Rond de .. ik durf het bijna nu niet te zeggen... 435 Euro.
Wel drie dagen. En er komt een (mobiele) sauna en hottub en als het weer toelaat ook nog een kampvuur.
Klik om te vergroten...
Ik vind het heel veel geld, maar wie weet levert het je een onvergetelijke ervaring op. :) Je doet het dan (hoop ik) ook vooral voor de gehele experience, niet met name voor de trip. Want als het hoofdzakelijk om de trip gaat, zou ik zeggen: leer toch alleen trippen of zoek een goede tripbuddy of tripsitter, dan bespaar je heel veel geld en ervaar je ook de magische psilo wereld. En kun je daarna zelf een lekkere gezonde maaltijd maken en hier ook van genieten alsof het het beste eten op de wereld is! Dat doe ik ook vaak.

Kwak zei:
Ik vroeg aan aan van de organisatoren of het zin had dat ik de volgende dag weer een portie truffel ga gebruiken.
Ik lees toch echt verhalen dat je de dosis moet verdubbelen, hij zelf zei dat dit niet hoefde. Ik ga het allemaal wel zien.
En hoop dat ik een mooi stukje tekst binnenkort hier kan droppen. :)
Klik om te vergroten...
Raar dat hij dit zei. Er treedt toch zeker tolerantie op na psilo gebruik.

In ieder geval heel veel plezier als je het gaat doen en ik hoop dat je naderhand hier een mooi report neerzet!
S
SisyphusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwak zei:
Ik vroeg aan aan van de organisatoren of het zin had dat ik de volgende dag weer een portie truffel ga gebruiken.
Ik lees toch echt verhalen dat je de dosis moet verdubbelen, hij zelf zei dat dit niet hoefde. Ik ga het allemaal wel zien.
En hoop dat ik een mooi stukje tekst binnenkort hier kan droppen. :)
Klik om te vergroten...

Ik heb op een festival 2 dagen achter elkaar 15gr gedaan, 2e dag was ik eigenlijk niet van plan, maar het was zo vet dat ik het gewoon een kans wilde geven. Het voelde niet alsof ik een weerstand had opgebouwd, dag 2 was net zo bijzonder als dag 1.

30 gram is best wat, dat heb ik 1x gedaan en daar ga ik het ook bij laten. Geen spijt van, maar dat is toch wel een nieuw niveau aan intens. Ik stond buiten de ruimte, tijd, het universum. Alle oneindigheden waren begrijpelijk en werden visueel eindig gevormd in een gelaagde bol. Buiten die bol van alles bevond zich een boom. Een paar maanden later kwam ik een plaatje tegen, direct dacht ik: dat zag ik, deze heb ik mogen aanschouwen. De boom heet Yggdrasil.

Succes met de bom die af gaat in je hoofd, het is geen kleintje :)

Mindless zei:
Ja, psilocybine verrast mij altijd compleet met weer nieuwe openbaringen. Het voelt nooit alsof ik een trip al eerder heb gehad. Ik laat ook compleet los wat ik uit een trip wil halen en laat het middel me maar meevoeren in wat het me wil laten zien.
Klik om te vergroten...

Na 14 trips kan ik dit volledig bevestigen, geen enkele trip heeft ook maar iets op welke andere geleken. Als je iets geleerd hebt, hoef je dat niet nog een keer uitgelegd te krijgen, dus is het weer tijd voor een volgende / andere les.

Wat een prachtig spul is het ook, eigenlijk bestaat er geen magie, maar tijdens zo'n trip voor een paar uurtjes toch zeker wel.

Kwak zei:
Wat is jouw verste deurtje die je met paddo's/truffels hebt geopend? Is iemand verder gekomen dan met ayahuasca?
Met andere woorden. Heb je dingen meegemaakt die met paddo's/truffels intenser en breakthrough waren dan met ayahuasca?

Ik probeer nu zo min mogelijk verwachting te creëren en toch sluimert het in :).
Klik om te vergroten...

Verschilt per keer, ik kan ze niet eens sorteren op welke ik het mooist of belangrijkst vond, want het is compleet onmogelijk om ze te vergelijken.
Ik ken alleen truffels, geen ayahuasca. Maar de 3e trip op 15gram was een ego-dood, de 5e keer splitste mijn persoonlijkheid af en werd ik de hele avond voor de gek gehouden door mijn innerlijke kind die dingen in huis kwijt maakte. De 10e was mijn eerste en laatste keer op 30gr met de boom Yggdrasil, De 12e was ik geïnteresseerd in sjamanisme, dus vond ik dat ik een Spirit Animal moest kunnen ontmoeten om dat pad serieus te kunnen nemen, dus die heb ik mogen ontmoeten op een manier die van tevoren totaal niet te bedenken is.

Er waren ook 2 'negatieve' trips. #2 ging mis omdat ik hetzelfde dacht te kunnen ervaren als de eerste keer. De trip stuurde een andere kant op dan dat ik wou, dat duurde 2 uur met benauwdheid en druk op mijn borst voordat ik leerde dat ik het los moest laten, wat voor alle keren in de toekomst gezorgd heeft dat het goed ging. #9 ging ook mis, ik zat niet goed in mijn vel en dacht dat een trip kon helpen. Toen splitsten mijn lichaam en ziel zich van elkaar en stond ik als 3e toe te kijken hoe ze elkaar beschuldigden van alles wat me dwars zat, pijnlijk en leerzaam.

Ik nummer ze nogal specifiek, voor mij zijn ze stuk voor stuk allemaal even belangrijk en onvergetelijk geweest dat ik na 2-3 jaar nog precies weet welke het was. Truffels is voor mij meer dan genoeg, een wondermiddel dat me veel breder en dieper heeft leren kijken naar de wereld en mezelf. Ik heb niks anders nodig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sisyphus zei:
30 gram is best wat, dat heb ik 1x gedaan en daar ga ik het ook bij laten. Geen spijt van, maar dat is toch wel een nieuw niveau aan intens. Ik stond buiten de ruimte, tijd, het universum. Alle oneindigheden waren begrijpelijk en werden visueel eindig gevormd in een gelaagde bol. Buiten die bol van alles bevond zich een boom. Een paar maanden later kwam ik een plaatje tegen, direct dacht ik: dat zag ik, deze heb ik mogen aanschouwen. De boom heet Yggdrasil.
Klik om te vergroten...
Ik ben bekend met de Yggdrasil, maar heb hem nooit gezien op psilocybine, ook niet op vrij hoge doseringen. Wel heb ik ervaringen gehad waarbij het was alsof ik door de mechanismen reisde die achter deze zichtbare werkelijkheid schuil gaan. Met lichtsnelheid door die enorm complexe structuren heen schieten en alles op dat moment perfect kunnen bevatten.

Sisyphus zei:
Na 14 trips kan ik dit volledig bevestigen, geen enkele trip heeft ook maar iets op welke andere geleken. Als je iets geleerd hebt, hoef je dat niet nog een keer uitgelegd te krijgen, dus is het weer tijd voor een volgende / andere les.

Wat een prachtig spul is het ook, eigenlijk bestaat er geen magie, maar tijdens zo'n trip voor een paar uurtjes toch zeker wel.
Klik om te vergroten...
Ja echt prachtig hè!

Voor mij bestaat magie wel echt en psychedelica hebben me dat aanvankelijk geleerd. Dat het universum magisch is op macro én micro niveau. We halen er alleen álle magie uit door alles met het verstand te interpreteren. We doden magie door ons gebruik van taal. Schakelen we die interpretatie uit, dan komt de magie in één keer weer terug in je beleving. Dat er überhaupt een universum bestaat en niet niets, is al magie te noemen.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#13
0t0lerance zei:
oordopjes & slaapmasker meenemen? Ik zou toch wel iets van een back-up willen als er een paar luidruchtige figuren tussen zitten
Klik om te vergroten...
Oordoppen zitten in de tas :). Aan de andere kant.... omarm het ... blabla... Tijdens een 10 daagse Vipassana mocht ik geen oordoppen in. Hier wel hoor.

Ik overweeg misschien de eerste dag anderhalf portie te gebruiken. Eerst maar kijken hoe truffels in de groep bevallen. De volgende dag naar twee porties (30 gram). Ik moet van mezelf deze dosis halen. Misschien krijg ik wel spijt nu ik dit zeg :wink:
Ik zal tegen de tijd nog even met de begeleider over het de portiegrootte bespreken.

Ik heb veel ergernissen tijdens ayahuasca bijeenkomsten mogen meemaken. En ergernissen die heb ik snel, een van mijn intenties is dan ook minder snel aan andere te ergeren. Tijdens een ceremonie kwamen de ergernissen vooral bij mensen die constant hard geeuwen of op een borst slaan, schreeuwen, uren lang keihard janken, gekke geluidjes maken, onrustige dekens om en afslaan, hard zuchten. Ik moet wel bekennen dat ik vast ook aan een van deze ergernissen heb meegedaan. Haha waar ben ik toch aan begonnen.
Toch had ik toen tijdens de trip heel veel last maar kon echt de mooiheid inzien dat een meisje uren lang keihard heeft zitten janken. Te beseffen hoeveel pijn en leed zij op dat moment heeft en dat zoiets eruit komt.


Grappig dat je zegt dat je je laat meevoeren met de trip. Ik heb een hele lijst aan intenties kort uitgeschreven. Meestal komen mijn intenties niet eens aanbod.

De algehele ayahuasca experience die is echt geweldig. Ik zal haast zeggen ga het daar doen. Maar ook weer niet. Het zijn ervaren lui maar geen sjamanen. Er is geen sjamaan die een individu aanvoelt of die iets nodig heeft. Enfin, truffels wordt natuurlijk net zo vet......en natuurlijk vetter.

Bedankt jullie voor jullie mooie schrijfsels. De bal kan links of rechts vallen. Hoe meer ik over nadenk hoe spannender ik het ga vinden. Er zijn een aantal helpers in de zaal. Laat ik niet de gene zijn die zelf aan het gapen, schreeuwen, janken etc is.

Whoeij. Gaat komen. Morgen 1 dagje in de buurt kamperen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."