Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allemaal! Afgelopen zondag heb ik met 2 vrienden voor het eerst truffels (ca 13gr Mexicana's) genomen. Het was onze voor ons alle 3 de eerste keer en het was een heerlijke middag. Geniale voorbereidingen, een heerlijke setting en een veel diepere trip dan dat ik met paddo's gewend was. In één woord top. Tijdens het laatste bedrijf van de trip kreeg de middag alleen een hele onverwachte, maar prima wending. Ik en vriend A. zaten een beetje in een zelfde soort, meer introverte trip, terwijl vriend B. meer wat onrustig heen en weer aan het lopen was op zoek naar hapjes en drankjes. Na ongeveer 3 uur in de trip te zitten opende vriend B. een excellent flesje rosé champagne dat hij ooit eens van een goede vriendin had gekregen. Ik ben niet bepaald een wijndrinker -doe mij maar een lekker koud biertje-, maar de geur was zo intens, zo lekker. Fris, fruitig en het vervulde mijn hele lichaam met een warm gevoel. En ook de ietwat wrange, bittere nasmaak was een waar genot. Met een mooi champangneglas in de hand hebben we zo onder het genot van Planet Earth en fijne muziek nog heerlijk even doorgetript. Toen kwam vriend B. met een tweede geniale ingeving. Terwijl ik en A. diep in onszelf verzeild heerlijk zaten te filosoferen over het hoe en het waarom van het leven, kwam hij langs met dienblaadje met daar drie chocolaatjes op. B. vertelde dat het om zeer exclusieve viooltjes-bonbonnetjes ging van een bekende chocolaterie. Toen we de bonbon in onze mond stopten en deze tegelijk doorbeten wist ik niet meer waar ik het moest zoeken. Ik werd overvallen door allerlei emoties. Terwijl de tranen in m'n ogen stonden en ik het uitgierde van de lach, genoot ik met mijn ogen dicht van de intense smaak van deze goddelijke bonbon. Wauw! We tripten vervolgens een uurtje rustig verder met de champagne in de hand. Toen de trip -na circa 5 uurtjes- wat minder intens werd en we weer iets meer bij onze positieven waren, hadden we over 1 ding overeenstemming. Er moest gegeten worden! Op voorhand hadden we vooral veel junkfood en suikerrijke producten gekocht om een eventueel te heftige trip wat te temperen. Maar dat was wel het laatste waar we zin hadden. Dus vriend B. -de held- schoot in zijn schoenen en snelde naar de beste visboer in de buurt. Terwijl A. en ik nog even lekker zaten na te babbelen stond B. een kwartiertje later weer binnen met drie 3 verse coquilles, een doosje zeekraal, 3 verse oesters, drie prachtige viskoekjes en een onsje verse calamaris. Vriend A. die een paar jaar als sous-chef in prachtige restaurant had gewerkt liep enthousiast naar de keuken en haalde verse kruiden, oliën, specerijen, potten, pannen en een vlijmscherp messenset tevoorschijn. B. had in de tussentijd ook een heerlijk flesje witte wijn koud gelegd en het genieten kon beginnen... Wat een onbeschrijflijke ervaring om onder invloed van deze truffels zo ontzettende heerlijk te tafelen, te genieten van de geur van vers gebakken coquilles, de zurige smaak van de balsamico vinagrette te proeven, de hartige en intens zoete viskoekjes te eten en dit alles weg te spoelen met een droog, heerlijke wrang wit wijntje. Het werd een zondag namiddag zoals een zondag namiddag hoort te zijn. Waar ik heenwil met dit verhaal weet ik eigenlijk niet, maar als hier op het forum over het trippen gesproken wordt, gaat het vooral over de innerlijke gemoedstoestand en visuele prikkels, terwijl de geur- en smaakprikkels die onze trip zo bijzonder maakten ook zó de moeite waard zijn. Ik kan het iedereen aanraden om tijdens het plannen van een trip ook hiermee rekening te houden. Tijdens de piekuren van de trip is het misschien too-much, maar in de heerlijke aftermath die toch ook wel gauw 2 uurtjes duurde is lekker eten zo fijn... Volgende keer gaan we vooral hiermee verder experimenteren. Gegroet!"
"Dank voor jullie reacties Ik zou er persoonlijk ook niet toe komen om te gaan eten/drinken tijdens de trip, maar gelukkig één van m'n tripgenoten dus wel. Hoewel ik tijdens het trippen dus niet echt honger of dorst had, vond ik -terwijl ik het m'n handen geduwd kreeg- wel erg prettig om te nippen/proeven. Pas toen de trip echt z'n eind liep begon ik goede trek te krijgen en te eten om m'n maag te vullen. De extra smaakprikkels bleven wel aanwezig. Dus eigenlijk een tip voor iedereen die een trip wil voorbereiden: zorg naast de nodige suikers om een eventuele te heftige trip te minderen ook voor verschillende lekkere hapjes of drankjes ernaast die allemaal een andere smaak hebben. Chocolade vond ik geweldig, maar boterkoek was veel minder mijn ding. Het zout van de opgebakken zeekraal en het bittere van de wijn het balsamicostroopje waren veel prettiger. Maar ach, dat zal wel voor iedereen verschillen. De volgende keer gaan we het trippen waarschijnlijk combineren met gourmetten. Lekker een beetje huiselijk in een langzaam tempo je eten voorbereiden... Mmm, kijk er nu al naar uit."
"soppegreun zei: nice report klopt het dat chocola de trip stimuleert?? of dat het de stof langer actief houd? Klik om te vergroten... Men zegt dat suikers de trip kunnen afremmen, en ik denk dat chocolade dat zou kunnen doen, maar daar heb ik totaal niks van gemerkt. De smaaksensatie van een goed chocolaatje geeft de trip zoveel meer dimensie.. Meer dan de moeite waard!"
"Een report om te huilen."
"arie_b zei: Het gevoel dat ik aan het begin had, ‘alsof ik dit al een keer meegemaakt had’. Komt eigenlijk altijd terug bij mijn paddotrips. Het is erg intens maar voor mij niet thuis te brengen. Klik om te vergroten... Erg herkenbaar inderdaad. Ik heb dit vooral bij de zwaardere trips, waarbij je inderdaad soms al na een paar minuten weet dat het een heftig ritje gaat worden. De eerste keer dat ik, nadat ik een keer behoorlijk bad ben gegaan op een stevige dosis gedroogde hawaiiaanse, weer tripte was op 15 gr Dragon Dynamites. Daar waar ik doorgaans wel 20-25 minuten nodig heb om de eerste effecten te voelen, voelde ik toen al na 10 minuten dat het echt best lijp ging worden. Er was zo een sterk gevoel van herkenbaarheid, een soort been-here-before-gevoel, en automatisch gingen m'n gedachten naar de donkere momenten tijdens mijn vorige (met vlagen) bad trip. Ik herinner me letterlijk de gedachten 'tering, ben je er toch weer ingetrapt'. Alsof alle opluchting die overheerste na het aflopen van die moeilijke badtrip, het 'thank fucking god dat het dus toch niet voor eeuwig duurt-gevoel' in 1x ongedaan gemaakt werd."
"Eens met Sublimo. Om de 1 of andere reden worden truffels gezien als het zwakkere broertje van paddo's, maar dit is echt dikke onzin. De Pajateros zijn bijzonder intens, in mijn geval van 15gr was het erg te vergelijken met Hawaiiaanse paddo's waar ik een tijd geleden enorm bad op ben gegaan. Toen ik daarna een keer de Pajateros probeerde schrok ik van hevigheid en de parallellen met mijn toen nog vrij recente badtrip. Door mijn ervaring wist ik die 2 seconden van paniek om te buigen in een geniale trip, maar hier zijn 5 tot 6 sessies met lichtere dosissen andere truffels aan vooraf gegaan. Trippen is iets dat je moet leren en moet opbouwen. Smartshops die totaal onervaren trippers -die vragen naar een intense trip- Pajateros aanraden verdienen een verkoopverbod. En om het trippen leuk te houden is het gaaf om stapje bij beetje je grenzen te verleggen. Als je de eerste keer de heftigste truffels neemt, niet zorgt voor een chille thuisomgeving en ook nog eens gaat combineren met blowen ben je gewoon dom en onverantwoord bezig."
"Na een heerlijke eerste keer op 12gr Mexicana's ga ik aanstaande zondag voor de 15gr Atlantis. Dit report maakt de voorpret nog beter. Dank daarvoor De Mexicana's waren visueel niet zo heftig, maar ik heb goede hoop dat dit zondag wel goed gaat komen."
"Ik vind xtc een echte partydrug en niet iets dat ik snel thuis zou doen. In een thuissituatie zou ik liever iets psychedelisch nemen. Een vertrouwde omgeving is dan wel zo lekker. Er is mijns inziens niets mooier dan onder invloed van MDMA op een groot feest met een mooie groep vrienden en heel veel gelijkgestemden lekker te knallen op de muziek die je leuk vindt. Die paar keer paar jaar dat ik xtc doe bewaar ik echt alleen voor bijzondere feestjes."
"Er is nog niet veel bekend over de effecten en gevolgen van 4mmc, maar ik geloof wel dat vaststaat dat er door dat middeltje dopamine en serotonine vrijkomen. Het vrijkomen van de serotonine maakt dat gebruikers mephedrone vergelijken met MDMA. Ik ben in tegen zekerheid aangrenzende overtuiging dat er een behoorlijke kruistolerantie is tussen beide drugs. Ik ben niet thuis in de speed, maar aangezien dit twee totaal verschillende soorten drugs zijn zal er tussen speed en mdma geen sprake van kruistolerantie zijn."
"Haha inderdaad. Het schijnt echter dat MDEA wat meer energie geeft dan MDMA, een wat speedy' er effect. Daarentegen zijn de empathische gevoelens wat minder. Ik heb heb zelf geen ervaring met MDEA en ook niet met ketamine. Wel een rare combinatie om als MDMA te verkopen, maar misschien is het wel grappig om een keertje thuis te proberen. Lijkt het me echter wel handig als je iets meer weet over de verhoudingen, anders moet je ondoenlijk voorzichtig gaan bijdoseren. Wat als je het niet had laten testen en je staat op een dikke party in de veronderstelling lekker aan de M te gaan. Een beste surprise had dat kunnen zijn"