#1
Vooropgesteld dat de taxonomische indeling van Cannabis aan verandering onderhevig was en nog steeds is, kan er wel een onderscheid worden gemaakt gebaseerd op de geografische oorsprong van de planten.
Ik ben juist blij dat verschillende rassen en veredelingen bestaan met verschillende effecten en geniet zowel van indica, sativa en hybrides.
Als ik toch moet kiezen, dan ga ik toch voor de klassieke indica. Hindu kush is mijn favoriete en zeer bekende vrijwel 100% indica.
Generaliserend merk ik bij gebruik de volgende verschillen tussen indica en sativa
Indica:
Met lage dosering merk ik psychisch relatief weinig, maar raak ik wel ontspannen en vaak nog best gemotiveerd om dingen te ondernemen. Sociaal gezien kan ik nog prima functioneren en mits de dosering laag genoeg is, merkt niemand iets. Bij pijn gaat het ergste randje er al af. De eetlust wordt vaak gestimuleerd wanneer de effecten afnemen.
Bij hoge dosering merk ik psychisch veel en ben ik lekker stoned. Misschien is het minder psychedelisch, inspirerend, paranoïdogeen dan bij een hoge dosis sativa, maar je kunt ook met indica's zeer heftige psychische effecten hebben.
Lichamelijk is het enorm ontspannend, spierspanning neemt af, pijn wordt veel dragelijker. Het is rustgevend en de zin om iets te ondernemen wordt vaak wel minder. De eetlust wordt na het hoogtepunt van de roes enorm versterkt. Een vreetkick is meer regel dan uitzondering.
Sativa:
Met lage dosering merk ik psychisch al snel erg veel. Het is enorm inspirerend en je wilt van alles doen, maar je denkt soms zoveel dat je alsnog niet weet waar je aan moet beginnen. Laat staan dat je iets af maakt. Het levert met dicipline soms wel mooie dingen op.
Lichamelijk voel je nog niet zoveel. Sociaal gezien, vermijd ik al snel de wat ingewikkelder situaties.
Bij hoge dosering neemt dit allemaal toe. Het werkt dan ook goed tegen pijn en ik hou persoonlijk wel van zo'n heftige THC trip. Maar het is psychisch dus meer activerend dan ik bij indica's heb. Sociaal gezien wil ik met hoge doseringen zo min mogelijk, want paranoïa ligt op de loer. Na de piek volgt ook soms een vreetkick.
Ik ben juist blij dat verschillende rassen en veredelingen bestaan met verschillende effecten en geniet zowel van indica, sativa en hybrides.
Als ik toch moet kiezen, dan ga ik toch voor de klassieke indica. Hindu kush is mijn favoriete en zeer bekende vrijwel 100% indica.
Generaliserend merk ik bij gebruik de volgende verschillen tussen indica en sativa
Indica:
Met lage dosering merk ik psychisch relatief weinig, maar raak ik wel ontspannen en vaak nog best gemotiveerd om dingen te ondernemen. Sociaal gezien kan ik nog prima functioneren en mits de dosering laag genoeg is, merkt niemand iets. Bij pijn gaat het ergste randje er al af. De eetlust wordt vaak gestimuleerd wanneer de effecten afnemen.
Bij hoge dosering merk ik psychisch veel en ben ik lekker stoned. Misschien is het minder psychedelisch, inspirerend, paranoïdogeen dan bij een hoge dosis sativa, maar je kunt ook met indica's zeer heftige psychische effecten hebben.
Lichamelijk is het enorm ontspannend, spierspanning neemt af, pijn wordt veel dragelijker. Het is rustgevend en de zin om iets te ondernemen wordt vaak wel minder. De eetlust wordt na het hoogtepunt van de roes enorm versterkt. Een vreetkick is meer regel dan uitzondering.
Sativa:
Met lage dosering merk ik psychisch al snel erg veel. Het is enorm inspirerend en je wilt van alles doen, maar je denkt soms zoveel dat je alsnog niet weet waar je aan moet beginnen. Laat staan dat je iets af maakt. Het levert met dicipline soms wel mooie dingen op.
Lichamelijk voel je nog niet zoveel. Sociaal gezien, vermijd ik al snel de wat ingewikkelder situaties.
Bij hoge dosering neemt dit allemaal toe. Het werkt dan ook goed tegen pijn en ik hou persoonlijk wel van zo'n heftige THC trip. Maar het is psychisch dus meer activerend dan ik bij indica's heb. Sociaal gezien wil ik met hoge doseringen zo min mogelijk, want paranoïa ligt op de loer. Na de piek volgt ook soms een vreetkick.