Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"#1993gang Heftig om te lezen wat je heb meegemaakt maar ook dankbaar dat je dit deelt 🙏 Ben je inmiddels gestopt met de stims? En studeer je nog?"
"tony211 zei: Vergelijkbaar meegemaakt. Goed geschreven. Ik heb de stemmen echter nog steeds, ook met antipsychotica. Niet meer dat ik gezellig kan kletsen met niemand behalve de stemmen, maar wel zo ver dat ze me wakker kunnen houden en inderdaad mijn naam roepen en bijvoorbeeld meningen geven over mijn gedrag. Ik ben dan ook schizoaffectief. Dit ook als ik genoeg slaap. Maar inderdaad: slaap is mega belangrijk. Klik om te vergroten... Sorry dat ik ontspoor maar heb je het gevoel dat als je een regelmatig slaapschema aanhoudt dat de psychotische klachten afnemen?"
"Twee weken terug was ik dus aan een 4-FMA binge (draadje) begonnen dat zo'n 4 a 5 dagen duurde en moest daardoor een keiharde comedown/crash/rebound meemaken. Deels heeft dit te maken met grotendeels onverantwoordelijk gedrag (onvoldoende onderzoek, afgaan op anekdoten) en ten tweede denk ik achteraf dat het bijnemen compulsief werd omdat ik niet direct met de nadelen werd geconfronteerd (pas op de laatste dag). Ik zal niet uitvoerig beschrijven wat voor positieve effecten 4-FMA heeft gehad in die week, dat kan je overal vinden van drugsforum tot psychonautwiki, maar het is een stim en dus kan je vooral denken aan gevoelens van verbondenheid, euforie, grenzeloze energie & motivatie. Ik heb in die week heel veel achterstallig werk verricht en hobby's weer opgepakt (die ik nu dus nog steeds doe). Wat ik vooral wil belichten is hoe de comedown, raar genoeg, mijn grondvesten heeft doen schudden en als het ware mentale blokkade's had opgeheven die mij ervan weerhielden bepaalde aspecten van mijn leven onder ogen te zien. Negatieve aspecten die ik maar weggestopt had al jaren terug. Wat er volgde was een periode van spijt, rouw en verdriet. Boosheid (op mijzelf) en teleurstelling. Nu ben ik geen psychiater en neurowetenschapper, maar boeien deze onderwerpen mij al sinds jonge leeftijd enorm (waarom ik ook dus begonnen was met tryptamines). Voor mijn gevoel heb ik deze ervaring kunnen integreren in mijn psyche en het te gebruiken als een extreem waardevolle les. Zo'n houding had ik ook al met bad trips met paddo's en LSD, maar nog nooit was ik qua dopamine & serotonine doodgebloed als afgelopen dagen. Het contrast tussen verbondenheid met de hele wereld en gevoelens van eeuwige eenzaamheid was ook heel nuttig om de grijstinten van het alledaagse beter te begrijpen. In verschillende facetten van mijn leven heb ik al een hoop gedragsveranderingen doorgevoerd en heb ik een hoop trauma's van mijn lijf geschreven en actief doorlopen, ervaringen waar ik voorheen niet makkelijk toegang tot kreeg. Zoals het zo bewust mogelijk te blijven in wat ik ook doe, tijdens goede of slechte tijden. Mijn bewuste of onbewuste coping mechanismes onder het vergrootglas gelegd. Ik voel mij herboren met een nieuw levensperspectief en zal het lang duren totdat ik weer drugs overweeg omdat ik deze les op lange termijn in de praktijk wil beproeven. Sorry als dit wat zweverig overkomt. Met dit bericht wil ik absoluut niet anderen aansporen om zo'n comedown op te zoeken, maar vroeg mij af of anderen een soortgelijke ervaring hebben meegemaakt waarin je interne waardestructuur en je eigen plaats in het leven zo grondig herzien werd? Edit: Om het wat te verduidelijk, lijstje van praktische veranderingen: Ingeschreven voor vervolgopleiding Creatieve najagingen weer opgepakt (bas, lineart) Gestopt met roken (1 week, 10 jaar gerookt, geen enkel probleem want voelde mij toch al klote door comedown) Betere coördinatie van inspanning tijdens werkzaamheden en rust Mijn plaats in het leven herzien (realistisch, niet sugarcoated) Realistische doelen stoelen i.p.v. monster projecten dat onvermijdelijk leidt tot teleurstelling Handelingen in het nu hebben een duidelijke plaats voor in de toekomst Relaties en kennissen hebben een belangrijkere plek in mijn leven gekregen"
"Het is inderdaad erg confronterend.. je komt jezelf wel tegen na meerdaags gebruik. Bedankt voor het delen, voel ik mij niet zo alleen in die ervaring"
"Hallo hallo, Heb geprobeerd te zoeken naar andere topics omtrent dit onderwerp maar kon het niet vinden 🕵️♂️ Ik ben nu een halfjaar geleden gestopt met GHB, nooit echt fysiek verslaafd geweest toentertijd maar ik vond het iets te lekker en wakker worden in een plas kots was de laatste druppel. Doseren bleef een probleem ondanks alles bijhouden. Mis het totaal niet en gebruik nu alleen benzo's voor comedowns van andere drugs om probleemloos te slapen. Echter is het mij opgevallen dat alcohol weinig effect meer op mij heeft, waardoor festivals mijn zakken helemaal leegkloppen om op het niveau van vrienden te komen 😅 Gisteren drie flessen wijn gedronken met een vriendin om haar nieuwe job te vieren, ik mocht haar naar bed tillen maar lag twee uur kraakhelder op de bank naar scheuren in het plafond te kijken. Zijn mijn GABA receptoren naar de knoppen? Ter verheldering, ik ben verre van een alcoholist"
"Geneesmiddel zei: Waarschijnlijk heb je gewoon teveel gezopen en moet je daarom nu drie flessen kiepen Klik om te vergroten... Een echte standaarddrinker 🍻 Spyro zei: Ja zeker! Maar echt heel af en toe. GHB eens in de zoveel maanden, dan haal ik een fles tot de lol ervan af is, net voordat het uit de hand loopt kwa lichamelijke afkick. Want daar heb ik echt geen zin meer in. Benzo’s sporadisch. Meestal als ik migraine heb of echt niet kan slapen. Maar daar ben ik ook voorzichtig mee. Klik om te vergroten... Echt heel knap dat je dat kunt 👏 het blijft voor mij een verboden vloeibare vrucht. Heb het doordeweeks wel in de hand maar het wordt al snel hele weekenden doorhalen. Helpt ook niet echt dat mijn fles sneller gebracht kan worden dan een zak drop door Getir"
"Top Brakka, bedankt voor het opzoeken, hele informatieve brochure ook"
"Niet over nagedacht, bedankt!"
"Jumping Jack zei: Na een korte bing van ghb is er een hele simpele maar goede oplossing. Is je laatste buisje uitgewerkt sluit af met 2 of 3 glazen wijn of wiskey wat je voorkeur ook is. Je kan ook de volgende middag even aan de wijn. Op een of andere manier reset alcohol de hele boel weer en slaap je extra goed na een korte bing. Probeer het maar. Iedereen die ik ken doet het alcohol na ghb gebruik is perfect en haalt evt alle kwaaltjes weg. Zelfs bij een langere bing heeft het een functie. Ik neem het liefst 5 dagen ghb en dag 5 is de kracht weg en stop ik en neem ik 2 dagen phenibut. En ben ik klaar. Maar de dagen erna is wijn echt extra lekker en ga ik in de avond lkkr aan de wijn en slaap ik als een roos op een paar wijntjes. Klik om te vergroten... Dit weekend maar weer is een binge ondernomen en afgesloten met twee rode wijntjes, het leek wel alsof mijn brein een massage kreeg! Wow, wat een heerlijk gevoel vooral na dat lome dat inzet na zo'n binge. Neem je de phenibut overdag of in de namiddag/avond voor het slapen?"
"Veel succes met je strijd, kleed jezelf lekker om in een dikke deken en richt desnoods een straalkachel op je, je zal er doorheen komen."