Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wel stimulatie, maar meer soort onderhuids, lijkt heel kort te werken (soms voordeel tov 2fma) en meer als je dingen af moet maken...recreationeel is het te licht (vind ik)...heb nooit grote doses gebruikt, meer 2 puntjes als ik een 1,5 uur moest bikkelen en ook nooit neiging naar meer gehad"
"PsyTekz zei: 3mmc + 4emc schijnt DE combi te zijn die op 4mmc lijkt maar laat je niet vangen. De kater/comedown is een stuk minder leuk en het komt echt nog niet in de buurt van het overheerlijke 4mmc. Klik om te vergroten... Helaas geen ervaring met 4mmc, ben met 3mmc begonnen qua RC's. Heb gister precies dit gedaan, want werd aangeboden als 70% 3cmc en 30% 4emc...was iets duurder, maar wil meer van de 3cmc af. wel wat meer een mdma high, wat blijer en meer energie maar ook best wat nare bij-effecten. De hele avond al meer spierspanning (is prima mee te leven), maar op het eind duizelingen, vaag zicht, hartslag hoog en echt paniek in mijn hoofd (maar toch ook de rust/gedachte dat het door dit spul kwam en dat gewoon rustig ademhalen zal helpen en met wat hulp van benzo's (yes, niet slim, maar wel effectief) in slaap gevallen en verder prima geslapen en voelde mij vandaag wat moe maar verder goed (ik had wel heel anders verwacht). Dus de high is wel lekkerder, het brand ook niet zo erg in je neus als alleen 3cmc en het stemmetje dat je je meer wil was ook een stuk minder (heb ik bij alleen 3cmc erg vaak en veel, dus tel ik als pro 😅) en het einde was dus best kut, maar the day after was weer prima. Onderzoek het in een vertrouwde omgeving en bij voorkeur met iemand erbij (ik was namelijk alleen) voor het vertrouwen...mentaal zit ik algemeen nog niet helemaal top en dat kan ook een oorzaak zijn geweest van hoe het einde was."
"User7374692 zei: Hoi allemaal, Ik word 31 juli opgenomen in kliniek ik zuid afrika. Ben nu al zo’n kleine maand elke dag in gebruik. Zo’n 3 gram per dag gemiddeld.. ik slaap af en toe wel, maar dan is t eerste wat ik doe een lijn nemen als ik wakker word. Ik zie intens op tegen m’n detox, maar ben bekend met suïcidale gedachten en behoorlijk wat pogingen is het ook geen optie om al eerder thuis te stoppen want beland dan gelijk in t ziekenhuis of in mn graf. Iemand ook zulke langere periodes achter elkaar gebruikt en hoe was die detox? Wat waren je symptomen en hoelang duurde je detox? En heb je tips? Klik om te vergroten... Ook goed dat je dit deelt en ik zou dat vooral blijven doen. Ik zit zelf op maanden bijna dagelijks 3cmc (zit soms een dag slapen tussen, maar ook weleens een week met gemiddeld 2 uur slaap per nacht). En inderdaad blijf delen hoe je je voelt en alleen al als je jezelf het hoort zeggen, dan helpt dit al. En blijf vooral eerlijk, ook naar jezelf, want je beter voordoen terwijl het eigenlijk slecht gaat heb je helemaal niets aan. Verder een goede stap die je neemt en in iedereen zit de kracht om ook uit de diepere dalen te komen. De wereld heeft je ook nodig, want jij hebt je eigen unieke bijdrage, alleen heb je dat niet altijd door en/of wordt dat niet altijd gezegd, dus voor het einde kiezen zou echt zonde zijn."
"Moonrock6651 zei: Ik merk dat ik de laatste dagen heel zwaar aftakel mentaal en dat mijn drang om te gebruiken dagelijks steeds meer en meer wordt. Ik heb besloten in plaats van mijzelf over te geven aan deze gedachtes dat ik iets ga doen aan de kern van het probleem. Ik heb ontslag genomen bij mijn huidige werk en gesolliciteerd bij een baan dat ik leuk vind en waar ik met plezier heen ga. Ik heb zelf last van social anxiety en/dus probeerde ik altijd sociale acitiviteiten te vermijden uit pure angst waardoor ik mijzelf ook erg eenzaam voel. Een simpel gesprek leidde tot zweten, paniek en stotteren 9/10x. Ik ben ingeschreven op een sport waarin ik mijn sociale vaardigheden weer kan herpakken en ik ben de laatste dagen wat vaker tegen vreemden gaan praten wat tot mijn verbazing altijd leidde tot een interessant gesprek. Ik heb te vaak deze problemen opzij geschoven door een blowtje aan te steken, maar het wordt tijd dat we de kern aanpakken van de problemen. Alles op alles doen om niet weer terug te vallen in dat diepe dal waar ik uit ben geklommen met zoveel ellende. Ik weet dat als ik mijzelf op dit punt overgeef aan mijn drang dat ik er nooit meer vanaf ga komen. Klik om te vergroten... Iedereen is mentaal hartstikke sterk, alleen weten de meeste het niet...geweldig dapper dat je dit deelt (met ons en je mentor) en net als het leven in het algemeen: Het is nooit een stabiele lijn, maar je leert veranderen van de dalen en hierdoor komen vanzelf weer de pieken in de vorm van kleine geluksmomenten. Blijf altijd in jezelf geloven en dan kan je veel meer dan je denkt 💪 Mike Tysom heeft veel filmpjes hierover en de rest komt van muurtegeltjes als ik het zo teruglees 😅"
"Levy zei: Hallo ik ben nieuw op dit forum en dacht even een verhaal te gaan melden over mijn verslaving zodat ik mensen hopelijk een beetje kan waarschuwen of op zijn minst adviseren voordat mensen in overmaat hetzelfde doen als wat ik en mijn vriendengroep hebben gedaan. De laatste tijd gebruiken ik en mijn vrienden een akelig verslavend en vervelend middeltje genaamd 3-mmc op inname qua snuiven; wij allen beïnvloeden elkaar continu om het te gaan gebruiken want als de ene het gebruikt moet de andere het ook gaan doen omdat de neiging er naar toe best wel heftig is ik denk dat mij en me vrienden nu al zowat 3 a 4 week geen enkele dag zonder 3-mmc te hebben gesnoven. Eerst was het persoonlijk voor mij een soort rustgevend middeltje wat mij motivatie gaf om dingen te gaan doen waar ik normaal nooit motivatie voor had, al snel voelt het meer als een soort lichtelijke verslaving en zijn wij er met zijn allen van bewust dat we er binnenkort mee moeten gaan stoppen anders draait er nooit een eind aan. Ik wil graag mensen gaan waarschuwen over hoe snel de verslaving bij 3-mmc kan gaan inkicken; ik en mijn vrienden zijn al akelig aan het experimenteren geweest met bepaalde soorten drugs en nog nooit is er iets geweest waar wij met zijn allen moeite mee hebben om mee te stoppen. Eerst was het voor ons een middel om op onze vrije dagen lekker te gaan relaxen en even wat te gaan gebruiken aangezien wij niet allemaal continu weekend hebben maar gewoon gezamenlijke vrije dagen in ver band met werk. Al snel veranderde dit naar dat wij zelfs smoesjes gingen maken om het te gaan gebruiken ook al hadden wij de volgende dag gewoon een normale werkdag die vroeg begon. Al snel genoeg was er elke dag van de week iemand van ons die eraan zat, en wij merken stuk voor stuk dat de drang om te nemen gewoon snel opkomt als iemand een lijntje snuift; snel begin je het te overwegen om het zelf ook te gaan doen en het is bijna altijd dat je smoesjes zoekt om toch nog wel een lijntje van je vriend te gaan vragen. Wij hebben met zijn allen inmiddels besloten om volgend weekend er een einde aan te gaan brouwen in verband met de achteruitgang van onze fysieke en mentale gezondheid. We beseffen ons hoe vreselijk slopend het middeltje voor ons is; stiekem maar zeker loopt het continu op van één gram kopen op een dag naar al snel 10 gram inslaan voor de hele week wat al binnen de kortste keren (binnen drie á vier dagen) opraakt wat echt een verschrikkelijk resultaat is. Wij zijn nog niet ver genoeg heen om hulp te gaan zoeken bij het stoppen maar als wij uiteindelijk toch doorgaan na aanstaande weekend met ons akkefietje lijkt het mij persoonlijk een verstandig idee om hulp te gaan zoeken. Wij realiseerden het dat het een verslaving aan het worden was op het punt dat wij zelfs door de weekse dagen 3-mmc gingen snuiven en wij continu excuusjes aan het zoeken waren om het toch wel te gaan doen terwijl het verstandigste was om het niet te gaan doen, het typisch “junkiegedrag”. Het is echt een vervelend iets; je weerhoudt jezelf ervan om een lijn te gaan nemen maar zodra de eerste door je neus heen is gegaan kan je jezelf al helemaal niet meer stoppen door de gemene “cravings” die je er van krijgt. Een stijgend gevoel wat opkomt na het eerste lijntje wat al vlug weer afneemt na het innemen is wat je probeert te behouden, waardoor je zin krijgt om na een korte periode weer bij te gaan nemen. Voor mijn ervaring is dit de enigste soort drugs waarbij ik echt mezelf niet meer tegen kan houden na het snuiven. Ik voornamelijk merk dat mijn bloedsomloop, slaapritme, tanden, gedrag en hartfunctie zwaar achteruitgaan in de loop van de tijd. Hierbij heb ik ook gezamenlijk met mijn vrienden om af te gaan kicken van het gebruiken van 3-mmc. Ik adviseer degene die dit leest om 3-mmc alleen te gaan gebruiken via de orale inname en niet nasaal; als je er wel voor kiest om 3-mmc te gaan snuiven denk er dan even over na hoe verslavings gevoelig je bent, doe het alsjeblieft met mate en gebruik nooit meer dan de aangeraden dosis op een avond; je begint redelijk snel een hogere weerstand op te bouwen uit mijn ervaring en dreigt steeds meer te gaan kopen en nemen dan dat je zou willen. Denk om je gezondheid, voor mij werd een halve gram op een complete nacht al genoeg en dat gaat er tegenwoordig binnen een kortere periode in dan dat het zou moeten waardoor ik mijn gezondheid steeds meer op het spel zet zonder na te denken. Een akelig lang bericht maar ik wens voor degene die dit leest dat ik genoeg geïnformeerd heb, ik wil niemand angstig maken over het recreatief gebruik van 3-mmc of soortgelijke middelen met dit bericht ik deel mijn eigen ervaringen en adviezen over mijn gebruik en of iemand de informatie wilt opnemen ligt compleet aan degene zelf, doe met dit verhaal wat je wilt. Bij deze sluit ik af; gebruik altijd met mate en doe genoeg onderzoek over wat je doet en wat je neemt en vergeet nooit dat je leven waardevoller is dan dat je je misschien beseft. Je kunt altijd nog hulp zoeken voordat het te laat is. Geniet van het leven en alles wat het je geeft maar herinner jezelf er altijd aan om alles te minderen zodra het teveel word. Love. Klik om te vergroten... Allereerst bedankt voor het delen van je verhaal, zal ook niet makkelijk zijn om te doen. Daarnaast goed dat je het ook (h)erkend en er wat aan gaan wil doen! En volgens mij werd het al gezegd, maar ik zou je op jezelf richten (vaak zit er een persoonlijke reden achter) en de groep steunen en als steun gebruiken. Verder zou ik inderdaad iets van begeleiding zoeken, omdat het zal altijd helpen, maar ergens binnenin zit sowieso die discipline die ook nodig is 👍"
"Misschien dat je hier wat aan hebt: Een hele tijd verslaafd geweest aan 3-cmc, omdat je bij het snuiven behoorlijke kick kreeg (maar brandde ook bizar), ik kreeg er altijd veel betere mood van, meer energie (beiden nooit extreem of zichtbaar) en werd behoorlijk geil. Daarnaast functioneerde ik wel altijd op minimaal 80%, behalve als de nacht te kort was...want dat stemmetje bij 3cmc zat altijd in mijn hoofd en eenmaal snuivend was er een grens en als ik daar overheen ging....was het einde echt zoek en ga je naar hoeveelheden die echt te ver gaan...o ja: Je neus zat altijd 3 dagen dicht 😑 Ik was dus eigenlijk blij met het verbod 😅 Wilde toch 3fmc even proberen en is vergelijkbaar maar dan alles minder (nauwelijks kick met snuiven, minder een betere mood, minder energie en wel een stemmetje, maar die is zodanig minder, dat ik hier vanaf kan blijven....ik wordt er wel veel geiler van...maar geen kater of verstopte neus. Dus...het is een vervanger, wel veiliger (voor mij), maar wel lichter...eigenlijk ook voor 2mmc, 3cec, 3mec (wat een rotte smaak zeg) allemaal veiliger en brandt minder, maar zo weinig effect dat ik het niet de moeite vind... Enige die ik een beetje de moeite vind zijn 3fea (maar zit meer richting xtc, dus daar ontbreekt energie) en 2fma (meer energie en betere mood, maar werkt lang en dat moet je uitkomen)."
"Mooie omschrijving van 3cmc: Piek is 1x lekker, maar kort en daarna heb je eigenlijk alleen maar dat stemmetje continu...en achteraf vind ik de piek altijd wat lafjes (niet zoals mdma of coke), maar toch die cravings..."
"Moeilijke situatie zeg, maar ik zou in eerste instantie tijdelijk bij hem weg gaan en aangeven dat je de goede mens nog steeds in hem ziet, maar dat het voor jullie beiden beter is om tijdelijk uit elkaar te gaan. En dat hij een geweldige vent is, maar zijn gebruik meer kapotmaakt/ beschadigt dan hij doorheeft en dat je geen andere oplossing ziet om hem dit te doen beseffen, zodat die "oude" goede vent weer terugkomt waar je zo verliefd op bent."
"Miraculeus zei: Zeker doen, als je er met een open houding in gaat kom je vanzelf in contact. In mijn ervaring is iedereen op zo'n festival heel aardig en kun je makkelijk je eigen ding doen en af en toe eens ergens bij aanhaken. Genoeg mensen die ook alleen op pad gaan, niemand zal je vreemd aankijken hoor! En ja, veel mensen zijn wellicht onder invloed van iets, denk je zelf dat je dat ongemakkelijk zult vinden? Ben je zelf van plan om iets te gaan gebruiken? Klik om te vergroten... Precies dit...ook weleens gedaan (ben ook nuchter een ouwehoer schijnt) en verder zorgen dat je de muziek op het festival lekker vind (voor mij zou dat dan geen Loveland zijn 😅) en lekker naar de stages die jij leuk vind en die positiviteit zal je dan uitstralen en ontvangen. En als je gebruikt zou ik niet volgas gaan, niet iets nieuws proberen of daar kopen en zorgen dat je altijd een goed plan hebt om thuis te komen. Bij mij was het de eerste Titanium...was geweldig, best eat vrienden gemaakt en om 10 uur vond ik het genoeg en ben ik weer naar huis gegaan 👌"