Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDetox na maanden gebruik 3mmc

Detox na maanden gebruik 3mmc

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,
Ik word 31 juli opgenomen in kliniek ik zuid afrika. Ben nu al zo’n kleine maand elke dag in gebruik. Zo’n 3 gram per dag gemiddeld.. ik slaap af en toe wel, maar dan is t eerste wat ik doe een lijn nemen als ik wakker word. Ik zie intens op tegen m’n detox, maar ben bekend met suïcidale gedachten en behoorlijk wat pogingen is het ook geen optie om al eerder thuis te stoppen want beland dan gelijk in t ziekenhuis of in mn graf. Iemand ook zulke langere periodes achter elkaar gebruikt en hoe was die detox? Wat waren je symptomen en hoelang duurde je detox? En heb je tips?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
User7374692 zei:
Hoi allemaal,
Ik word 31 juli opgenomen in kliniek ik zuid afrika. Ben nu al zo’n kleine maand elke dag in gebruik. Zo’n 3 gram per dag gemiddeld.. ik slaap af en toe wel, maar dan is t eerste wat ik doe een lijn nemen als ik wakker word. Ik zie intens op tegen m’n detox, maar ben bekend met suïcidale gedachten en behoorlijk wat pogingen is het ook geen optie om al eerder thuis te stoppen want beland dan gelijk in t ziekenhuis of in mn graf. Iemand ook zulke langere periodes achter elkaar gebruikt en hoe was die detox? Wat waren je symptomen en hoelang duurde je detox? En heb je tips?
Klik om te vergroten...
Voor mij was afbouwen van stims echt niet mogelijk. Als ik eenmaal begon, ging ik door tot ik voldaan was. Op de piek was dat minimaal 2gr coke. Cold turkey stoppen met 3mmc is voor zover ik weet niet gevaarlijk. Leuk zal ‘t ook niet zijn. Als je het niet vertrouwt kun je misschien bij de crisisdienst terecht. De huisartsenpost kan je doorverbinden in het weekend.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zult een kutperiode ingaan van misschien wel meerdere maanden maar vergeet tijdens die periode niet dat het echt beter wordt! Ik heb zelf nooit afgekickt van stims, maar wat ik begrijp is het vooral mentaal heel zwaar.

Als het mentaal zo zwaar is vergeet je misschien snel waarvoor je het doet en vooral waarom je je op dat moment zo kut voelt.

Heel veel succes daar, gaat goedkomen 🤞🏼🤞🏼
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben nu aan het herstellen van een lange periode wekelijks miauw, speed, coke, alcohol en wiet. En ben zo'n anderhalf maand clean nu. Stoppen is pittig. Eerste twee weken afkicken is het heftigst denk ik wel. Qua depressief zijn, zelfmoordgedachtes, constant vermoeid, prikkelbaar, mood swings, en gewoon compleet off zijn. Bij mij ging het daarna wel weer wat beter, maar bevind me nu een beetje in een verwarrende periode. Voel me de laatste twee weken niet echt vrolijk ofzo, tis niet dat ik down ben, maar echt plezier of energie haal ik niet meer zo uit dingen. Alsof je de wereld als maar door een grijze bril bekijkt. Gedachtes in je kop die je wijs maken dat je maar weer beter kunt gebruiken, dan heb je in ieder geval nog eens plezier af en toe. Je weet dat je hoofd je voor de gek houdt, maar het is zo fucking irritant en vermoeiend..... Niet stabiel qua mindset, mood, gedachtes, omgang met 'normies'. Moeilijk is het zeker. Ik probeer het maar te accepteren en het beste er van te maken, meer kan ik niet doen.

Het zal allemaal wel onderdeel zijn van het herstelproces. Ongetwijfeld. En het zal zeker een traject van maanden zijn.. verwacht ik, gezien mijn gebruik en doseringen. Ik denk dat je iets vergelijkend kunt verwachten zoals ik hier heb beschreven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
Sterkte kerel. Kan je wel echt adviseren om naar meetings te gaan. Dat houd mij nog op de been zeg maar en is voor mij een stok achter de deur om niet terug te vallen. De herkenning, omgang en het om hulp vragen bij lotgenoten zorgt er voor dat ik clean blijf.
Klik om te vergroten...
Zeker! Meetings hebben mij veel gebracht 🙏
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Ik ben nu aan het herstellen van een lange periode wekelijks miauw, speed, coke, alcohol en wiet. En ben zo'n anderhalf maand clean nu. Stoppen is pittig. Eerste twee weken afkicken is het heftigst denk ik wel. Qua depressief zijn, zelfmoordgedachtes, constant vermoeid, prikkelbaar, mood swings, en gewoon compleet off zijn. Bij mij ging het daarna wel weer wat beter, maar bevind me nu een beetje in een verwarrende periode. Voel me de laatste twee weken niet echt vrolijk ofzo, tis niet dat ik down ben, maar echt plezier of energie haal ik niet meer zo uit dingen. Alsof je de wereld als maar door een grijze bril bekijkt. Gedachtes in je kop die je wijs maken dat je maar weer beter kunt gebruiken, dan heb je in ieder geval nog eens plezier af en toe. Je weet dat je hoofd je voor de gek houdt, maar het is zo fucking irritant en vermoeiend..... Niet stabiel qua mindset, mood, gedachtes, omgang met 'normies'. Moeilijk is het zeker. Ik probeer het maar te accepteren en het beste er van te maken, meer kan ik niet doen.

Het zal allemaal wel onderdeel zijn van het herstelproces. Ongetwijfeld. En het zal zeker een traject van maanden zijn.. verwacht ik, gezien mijn gebruik en doseringen. Ik denk dat je iets vergelijkend kunt verwachten zoals ik hier heb beschreven.
Klik om te vergroten...

Ik sprak op de conventie met iemand met wie ik in de kliniek had gezeten. Zij heeft dit ook best wel pittig gehad op de manier zoals jij dit omschrijft. En telkens als ze andere fellows uit de kliniek belde, kreeg ze te horen dat het met al die mensen helemaal goed ging.

Ze voelde zich eenzaam en dacht dat er iets mis was met haar.

Feit is wel dat die anderen zijn teruggevallen. Zij waren waarschijnlijk simpelweg niet eerlijk en hielden de schone schijn op dat het goed ging. Uiteindelijk is het voor haar beter geworden naarmate ze langer clean bleef.

Je bent ongetwijfeld niet de enige die zich zo voelt of zo gevoeld heeft. Maar de algehele tendens is dat het wèl beter wordt, ookal voelt dat nu niet zo...

Ik heb het ook heus niet altijd makkelijk. Maar ben er best goed in geworden om maar gewoon door te buffelen tot het wèl weer beter gaat. Dat is tegelijkertijd ook een valkuil van mij omdat ik nogal makkelijk mijn behoeftes (en vooral vermoeid) negeer. En als ik dat te lang doe, gaat het een keer ècht niet goed.

Ik had dat afgelopen weken zeker. Het is dat ik de zomervakantie in het verschiet had. Maar een huis kopen én het schooljaar afronden én een vierjarig project dat na de zomervakantie afloopt (dus nog vanalles regelen) was gewoon echt heel veel.

Blijf je uitspreken! Blijf adviezen vragen! Neem suggesties op! Zolang je dat doet, ben je gewoon goed bezig en wordt het ook écht beter!

Maar het loont denk ik wel degelijk om eens te kijken naar patronen in je leven waar misschien iets anders zou moeten. Waar je misschien wat meer zelfliefde mag toepassen.

Had je nou al een sponsor? Ga anders samen eens kijken wat je hierin kan doen.

Hang in there! 💪
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
@LucidLucy Dankje wel dit bericht had ik echt even nodig :redheart:
P
Phunky_RLid
01-01-2024, 00:00
#8
User7374692 zei:
Hoi allemaal,
Ik word 31 juli opgenomen in kliniek ik zuid afrika. Ben nu al zo’n kleine maand elke dag in gebruik. Zo’n 3 gram per dag gemiddeld.. ik slaap af en toe wel, maar dan is t eerste wat ik doe een lijn nemen als ik wakker word. Ik zie intens op tegen m’n detox, maar ben bekend met suïcidale gedachten en behoorlijk wat pogingen is het ook geen optie om al eerder thuis te stoppen want beland dan gelijk in t ziekenhuis of in mn graf. Iemand ook zulke langere periodes achter elkaar gebruikt en hoe was die detox? Wat waren je symptomen en hoelang duurde je detox? En heb je tips?
Klik om te vergroten...
Ook goed dat je dit deelt en ik zou dat vooral blijven doen. Ik zit zelf op maanden bijna dagelijks 3cmc (zit soms een dag slapen tussen, maar ook weleens een week met gemiddeld 2 uur slaap per nacht).

En inderdaad blijf delen hoe je je voelt en alleen al als je jezelf het hoort zeggen, dan helpt dit al. En blijf vooral eerlijk, ook naar jezelf, want je beter voordoen terwijl het eigenlijk slecht gaat heb je helemaal niets aan.

Verder een goede stap die je neemt en in iedereen zit de kracht om ook uit de diepere dalen te komen. De wereld heeft je ook nodig, want jij hebt je eigen unieke bijdrage, alleen heb je dat niet altijd door en/of wordt dat niet altijd gezegd, dus voor het einde kiezen zou echt zonde zijn.
r
ruuupertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben zelf nu 4 keer of meer afgekickt eerste keer op me 19e voor speed pillen coke alcohol . Dat was hell
Vorigjaar dronk ik 3 liter wodka per dag en n gram coke ..... te weinig medicatie gekregen in de detox en daardoor een insult gehad 2 dagen ziekehuis.
Zorg er voor dat je op het moment dat je ke egt ziek voelt ookal is het snachs gelijk aan de bel trekt, overdrijf als het moet afkikken hoeft niet een te erge hell te zijn zolang je zorgt dat ze je genoeg geven om langzaam. Te ontwennnen. Veel slapen is de key. Lees goeie boeken zoals de book of joy van dali lama en desmond tutu. Probeer een beetje te bewegen zoveel het met kan ik ga nu ook weer naar de clinik binne paar weken bereid je voor neem lekkere jonginhpakkken mee en iets van een nachtlampje ik heb zelf een kleine buddha watervalletje met n lampje geeft rust. Maar vooral praten met de begeleiding als je je egt kut voelt dan bouw je maar wat langzamer af boeiend die dagen extra snachs krijg je vaak geen extra medicatie dus vraag dat van tevoren. Mijn tip. Hoop dat j er wat aan hebt. Trots op je dat je de stap maakt en ik wens je het aller beste
Gr ruup
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte kerel. Kan je wel echt adviseren om naar meetings te gaan. Dat houd mij nog op de been zeg maar en is voor mij een stok achter de deur om niet terug te vallen. De herkenning, omgang en het om hulp vragen bij lotgenoten zorgt er voor dat ik clean blijf.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
heel veel succes
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Koffieb00n dank voor je ervaring
ikzelf ben sinds 2021 niet langer dan 3 weken clean geweest , ik zit nu op 12de dag clean godzijdank

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."