Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: AD/HD en verslaving Ik heb wel ADHD. Ik heb dus een tijdje aan de speed gezeten omdat dat gewoon fijn was voor mij. Ik wou eigenlijk een avondje door, maar het had een heel ander effect. Rust, concentratie, geordend in mij hoofd en noem maar op. Op een gegeven moment raakte ik verslaafd aan de speed. Ik werd doorverwezen naar een psychiater en kreeg gelijk ritalin voorgeschreven. Het werkt wel, maar niet lang. 1x10mg duurt maar 2 uur. Maar als ik 2x10 neem duurt het weer 3 uur, maar wanneer ik een wedstrijd voetbal, dan neem ik er voor de wedstrijd 1 en in de rust. Ik ben nu nog aan het 'experimenteren' maar ik merk wel dat ik het erg fijn vind om gewoon met normale medicijnen rust te hebben in mijn hoofd. Want dat mis ik gewoon heel erg. Of ik er verslaafd aan ga worden, dat weet ik niet. Ik heb overal gelezen dat het niet echt verslavend is. Ik gebruik het pas, dus ik ben benieuwd hoe hoog de dosis gaat worden en of ik er verslaafd aan kan worden. Ik hoop het niet natuurlijk. Iemand ervaring? EDIT; oh dom, verkeerd gelezen.Ik dacht dat het erop neerkwam of mensen met ADHD verslaafd kunnen aan ritalin. Weet ook niet waarom ik dacht. Sorry."
"Ik heb wel wat gehallucineerd met MDMA; - Op bed zag ik een iPad doos boven een vriendin haar hoofd zweven - Mijn lamp was een mediaplayer - Mijn klok (die stil stond), ging met de minuten wijzer achteruit. Ik vond het wel heel grappig allemaal en ik was er wel bewust van dat het door de XTC kwam."
"Hai allemaal, Ik lees hier op het forum wel vaker dat jongeren van -18 drugs gebruiken. Ik vraag mezelf dan een paar dingen af waar ik dan heel benieuwd naar ben. Voor iedereen is het natuurlijk persoonlijk, ander en een eigen mening. Dat moeten we ook accepteren en ik hoop dat we met dit topic dat ook kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe de jongeren dit ervaren en de ouderen. Antwoordden: 1.1 = voor de jongeren 1.2 = voor de ouderen 1.1 Wat vind jij van het gebruik van drugs? 1.2 Wat is jouw mening van het drugsgebruik onder jongeren? 2.1 Zijn er grenzen met het gebruik van drugs? Of ga je door totdat je niet meer kan? 2.1 Wat is jouw mening of jongeren zich grenzen kan realiseren met het gebruik van drugs? 3.1 Wat is de aanleiding dat je drugs gebruikt? 3.2 Wat is jouw mening dat jongeren vaker drugs gebruiken? 4.1 Hoe ervaar je drugs? Wil je het blijven gebruiken, blijft het bij één keer, gebruik je het met mate? 4.2 Wat is jouw mening over het aantal keer wat jongeren gebruiken? Wat is de grens? 5.1 Denk jij dat je genoeg weet over drugs, of de drugs wat je gebruikt/uitprobeert, de gevaren ervan etc. (hersenen/beschadigingen etc.)? 5.2 Wat is jouw mening over de hoeveelheid voorlichtingen die worden gegeven voor jongeren over drugs? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!"
"Hoi allemaal, Ik heb een vraag. Ik heb dus bij 'mijn mannetje' wat XTC gekocht en daarbij zaten MDMA capsules. Nu is mijn vraag, hoe moet je die nu gebruiken? Ik heb totaal geen ervaring met die capsules, ik neem normaal gewoon pilletjes. Kan ik dan gewoon heel die capsule doorslikken? Want dat lijkt mij best wel vreemd. Daarom dat ik het even vraag voor de zekerheid. Alvast bedankt, Sandra"
"Hallo allemaal, Ik heb afgelopen woensdag 1,5 pillen MDMA genomen en ik vond het serieus geweldig. Ik ben dus een studente van 19 jaar en ik gebruik verder speed. Maar dat is niet voor drugs, ookal is het wel drugs, maar het is om rustig te worden omdat het blijkt dat ik ADD heb, maar er moet nog een diagnose gesteld worden. Ik gebruik het niet in combinatie met MDMA. Anyway, mijn punt. Ja, XTC. Het was serieus geweldig. Ik nam de eerste rond kwart voor 12 met een vriendin, 180mg, deze begon half 1 ineens bam in te slaan. Het was serieus geweldig. Ik was dus op mijn (studenten)kamer en alles was mooi. Mijn kamer werd ineens heel verlicht, mijn lamp vond ik mooi, ik vond iedereen lief, hield van de wereld en mijn lamp 'danste' op de beat mee van mijn muiziek. Toen we nog de andere helft innamen, voelde ik hem eigenlijk niet inslaan. Volgens mij was het effect er nog wel. Ik weet niet precies hoe dat zit. Maar mijn kamer kreeg alle kleurtjes, mijn lamp was schitterend, kleuren gingen versterken, als ik naar beneden keek en dan omhoog leek het net alsof er extra veel licht door mijn kamer heen ging, mijn lamp was een mediaplayer zegmaar en die vriendin van mij was oranje. Later toen we probeerden te slapen, al sla je me dood hoelaat, ging ik nog hallucineren. Ik dacht serieus dat er een iPad doos boven haar hoofd zweefde, maar ik had door dat het nep was. Het was heel vreemd maar ik vond het allemaal heel fascinerend om het mee te maken. Ook droomde ik terwijl ik wakker was? Maar wanneer ik wat zei werd ik 'wakker' en wist ik dat ik 'droomde'. Bijvoorbeeld dat we op de PlayStation MW3 aan het spelen waren en overtuigd was dat we het echt aan het spelen waren. Mijn bijwerkingen waren verder; knarstanden (kauwgom gebruikt daarna) en gewoon water drinken. Roken deed ik niet, terwijl ik normaal wel rook. Volgende week gaan wij het dus doen in de stad. Met 2 pillen van 210 mg, en ja ze zijn getest en noem maar op. Hebben jullie nog wat tips? Ik heb dus ADD (gevoelig voor prikkels), ik weeg 59 KG en ben 1.79 cm. Misschien dat jullie iets hebben van 'Let daar wel even mee op' Alvast bedankt. Ps; misschien is het wel leuk om jouw ervaring op te schrijven?"
"Als het goed is 160mg. Is de werking dan sneller dan met een pil?"
"Ja, ik heb wel pilletjes genomen van 180 mg en 210mg. Dus dan kan ik ook wel zo een capsule in 1x nemen, neem ik aan? Maar bedankt voor je informatie. Ik vond het heel nuttig, dus bedankt daarvoor. Vooral omdat ik onervaren ben met die capsules, want pilletjes zijn naar mijn gevoel toch anders."
"Een vriendin heeft dat ook bij mij, als haar 2e gaat inslaan dan moet ze altijd kotsen. Ik zelf heb nooit ergens last van. Denk dat dat verschilt per persoon?"
"1 tip, want hiermee ben ik dus in de problemen gekomen. Als je amfetamine gebruikt, kijk dan uit dat je niet verslaafd raakt. Bij mij hielp het dus ook, maar gebruik het dan in mate. Als je toch merkt dat je naar meer nijgt, bespreek het dan even met je dokter. Die kan je dan doorverwijzen naar een psychiater en die kan dan medicijnen voorschrijven. Want uiteindelijk is amfetamine toch drugs. Bij de één werkt dat dan wel anders dan bij de ander. Maar het is niet fijn om verslaafd te zijn daaraan. Dus hopelijk heb je hier wat aan."
"Bedankt voor je reactie. Ik zal eerst de capsules laten nakijken en testen. Dat is inderdaad wel zo handig ja. Het zou jammer zijn dat ik hieraan dood zou gaan opzich. Maar daar ga ik niet vanuit. Ik zal ze donderdag laten testen! Want alleen dan kan dat, in Groningen. De pillen weet ik wel zeker dat ze goed zijn, want die heb ik wel eens eerder besteld. Maar bedankt!"