Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverslaafd aan ritalin, benzos en lyrica

verslaafd aan ritalin, benzos en lyrica

6 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
maddyloveLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo ik ben een vrouw van 33. Heb een verslavingsverleden en nog altijd ben ik verslaafd. Nu aan medicijnen. Vroeger was het harddrugs. Ik loop al 10 jaar bij de psychiater. Mijn laatste
bheeft ritalin voorgeschreven. Telkens 40 mg per dag voor een maand. BBHetprobleem is dat ze standaard na twee weken al op zijn. Op vrijdag en zaterdagavond drink ik bier. En neem ik zo 7 pilletjes in.maar het begi

nt nu echt uit de hand te lopen. Ik neem er zo'n 12 per dag in. Dan als ze op zijn ben ik een week vreselijk depressief. Dan gaat het een week goed en dan begint het weer van voor af aan. Ik zit er zo mee. Ik wil niet met de ritalin stoppen want ik heb ze nodig voor mijn add. Ook neem ik meer Vd andere medicijnen dan toegestaan. Heeft iemand hier tips hoe ik hier mee om kan gaan? Groetjes
m
maddyloveLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zal even wat gedetaileerder zijn. Ik was als kind al verlegen en teruggetrokken. Ik ben gediagnosticeerd met een cchronische depressie add en een sociale fobie. Ik ben op mijn _22e psychotisch geworden omdat ik teveel alcohol dronk. Ik woonde toen een tijdje op mezelf en dat ging niet goed. Met n vriendin blowde ik vaak en toen kreh
eg ik dus die psychose. Het heeft een halfjaar geduurd voordat het wát beter met me ging. Ik kan hier wel mn hele levensverhaal gaan vertellen maar het gaat om nu. Ik kan dus niet vr medicijnen afblijven en bestel vaak bij op internet. Ik ben nu bezig om af te bouwen met de lyrica. Dat gaat goed. Ik zat op 300 mg per dag en nu op 150. Heeft iemand ervaring tips of suggesties dat ik niet meer bijbestel en me gewoon ad dosis hou. En dan met name de ritalin die ik niet kan krijgen op Internet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lastig zeg! Je hebt dan twee opties, onder controle krijgen of stoppen.. Onder controle krijgen lukt je niet echt zo te horen maar je wilt ook niet stoppen, dat maakt het wel heel moeilijk.

Heb je een relatie? Zo ja, misschien kun je diegene vragen je medicijnen te beheren en je elke dag alleen de dosis te geven die je mag en meer niet?

Verder, als je niet meer op internet wilt bestellen zul je moeten zorgen dat dat niet meer mogelijk is. Misschien je internetprovider bellen en die websites laten blokkeren? Dat is een stuk lastiger in ieder geval...

Sterkte!
m
maddyloveLid
01-01-2024, 00:00
#4
De websites laten blokkeren is een optie. Maar ik ben heel ambivalent daarin. Ik wil het dus eigenlijk niet. Het geeft me een veilig gevoel dat ik altijd wat kan bestellen wanneer ik dat wil. En wat de ritalin betreft. Ik heb geen relatie ik woon weer thuis bij mn moeder die het tegen haar zin accepteert. Ik ga gewoon proberen om de ritalin zelf af te bouwen. Als dat niet lukt geef ik ze aan mn moeder. Ik krijg morgen weer nieuwe ritalin...
m
maddyloveLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzos had ik nog niet genoemd nee. Maar ik heb van alles geslikt. Van valium tot flunitrazepam en van dormicum tot flurazepam en alles wat daar tussenin zit. Het begon met een bestelling op internet. Nu zo n zes jaar geleden. Het jaar waarin ik werkeloos raakte. Het jaar waarin alles begon. Ik weet nog precies wat ik besteld had. Een doosje temazepam 20 mg. Het gaf me zo n euforie. Dat doet het allang niet meer. Ik bestelde elke maand. Daarna heb ik nog van alles geslikt. Ik ben dus wel wat je noemt een benzokenner. Daarna ben ik verslaafd geraakt aan speed, morfine en methadon. Vooral de speed gaf me zo n lekker gevoel. Wat ik nu ook met de ritalin heb. Ik ging geestelijk en lichamelijk achteruit. Maar nu even wat anders. Ik heb een tussenoplossing gevonden voor de ritalin. Ik heb gister nieuwe gekregen. Heb er toen drie genomen. Vandaag zes. Ik hou het bij zes en neem ze dan om de dag. Hopelijk ontstaat er dan ook niet zo snel gewenning. Ik slik ook l tyrosine en magnesiumcitraat. Dat schijnt ook te helpen bij gewenning. Morgen dus niks. Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor jullie reacties!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vervelend om te horen zeg. Je bent niet de eerste die verslaafd aan ritalin is vermoed ik. Ik zie benzo's trouwens nergens terug? In ieder geval veel sterkte!
P
PebblesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik herken je verhaal, maar ik heb ADHD dus ben er geestelijk niet echt verslaafd aan. Of wel, maar minder dan m'n lichaam. Ik heb 'extreem' ADHD en mijn officiële dosis is 80mg per dag maar ik gebruik het dubbele nu na 3 jaar. Ook vind ik het fucked Up om te weten dat ik over een week weer niks heb, wat lastig is om van de speed af te blijven. Maar stay strong. Toevallig heb ik vandaag naar m'n huisarts gebeld om dit eerlijk te vertellen. 'Geen zorgen' zei ie, want hij weet dat ik erg straight ben en zelfkennis. Hij gaat er dus ook vanuit dat ik eerlijk ben en dat doe ik. Volgende week kom ik op gesprek hierover. dextroamfetamine Is waar hij het over had, wat sterker is dan Ritalin. Dat is positief, vooral omdat ik nu weer in de week zit zonder Ritalin. Ik ben mentaal erg sterk, wat eigenlijk tot nu toe 'net' sterker is dan naar mijn dwang speed te nemen. Want over een weekje heb ik het weer legaal.

Ik ken het gevoel, sterkte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."