Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"zeker mee eens. Maar als ik mijn gebruik zag voor en na Corona zie je degelijk wel verschil. Of het veel gebruiken uiteindelijk kwam door Corona of omdat ik het zelf chill vond, dat is voor iedereen een raadsel waar we nooit achter komen. Zelfs ik niet Martinus zei: Tja, wat ga je er aan doen? Als je het bij corona neer leg dan doe je ook een beetje alsof het buiten jezelf legt Klik om te vergroten..."
"GHBismijnietdebaas zei: Oraal doet geen drol bij me, snuiven geeft rush, geimheid en pijn ij mn neus voor 10 min. Klik om te vergroten... Heb veel 3m gedaan maar nooit oraal. Heb er geen geduld voor en heb idee dat het niet zo intens is als via je neus. Pijn is indd niet te doen. Toen ik dagelijks gebruikte, deed het nog steeds wel pijn. Alleen had geen traanogen meer zoals vroeger en pijn verdween sneller."
"TripJess zei: Alcohol is drugs Naaa niet zo doen jess 🤪 Moe zal voorlopig nog wel zijn, goed dat je wel je dienst hebt gedaan, lange dag ook! Ga lekker uitrusten, drankje zal je zo wel helpen met slapen. Die cravings zijn volgens mij meer als je gebruikt, om meer te nemen is het niet? Ben benieuwd naar je update, GroetJessss ✌🏼 Klik om te vergroten... Ff je hebt inderdaad gelijk over het moe zijn. Ben een weekendje weg met de familie ( gelukkig weten ze er vanaf dus ze weten ook waarom ik zo ben). Ben enorm prikkelbaar en elk moment van de dag moe. Vandaag overdag in de auto in slaap gevallen en van 20:00 tot 23:00 diep lopen dromen. Toen wakker geworden en drankje bij de buren gedaan. Toch een moment geweest sinds woensdag avond dat ik mij uitgerust voelde. Probeer het aankomende dagen bij te slapen. verder nog steeds geen craving en geen korreltje (hard- of soft) drugs aangeraakt. Raar om te zeggen, maar dit voelt zo goed. Het nuchter zijn is iets wat ik in tijden niet zo gevoeld heb en ben blij dat ik er aan toegeef aankomende maandag voor het eerst en gesprek met iemand die me hierin verder gaat begeleid ( en ook andere persoonlijke problemen). Nooit gedacht dat stoppen met 3M ( tot nu toe) zo makkelijk ging, ondanks de chagerijnig- en continu moeheid"
"Heb vaak deze discussie in mijn omgeving. En ben wel benieuwd naar jullie antwoord. Vind je dat xtc in Nederland legaal moet worden ? ( denk wel aan een aantal limiet wat je kan halen. Dus bijvoorbeeld alleen paar pillen voor jezelf, en niet 100 om door te verkopen) Mijn visie Voordeel : 1. Betere pillen ( alles wordt getest en van 1 soort leverancier. Dus je hebt nooit troep ). 2. Minder dealers en de gevolgen. ( niet altijd hoor, maar denk aan : oplichten, misbruik, geweld ect. Je hoeft niet meer een op een met iemand in de auto of straat te meeten) Nadeel : 1. Meer kans op verslaving of misbruik. 2. Meer drugs toeristen zoals in Amsterdam. Veroorzaakt overlast, vernieling ect. 3. Het blijft een harddrugs. Als een 18 jarige het legaal kan kopen, kan hij het geven aan veel jongeren mensen. Gebreurt nu ook, alleen nu is de dealer de oorzaak. In dit geval betekent het dus dat er een kans bestaat dat de overheid indirect xtc geeft aan minderjarige Ben benieuwd naar jullie mening. Als deze poll al bestaat of niet volgens de richtlijnen is, laat het me weten. Dan verwijder ik hem. Voor de mensen die hier in geïnteresseerd zijn, kijk de aflevering van Arjan Lubach over dit onderwerp. 15 minuten lang en veranderd je hele beeld. Althans bij mij."
"Roze Olifant zei: Ik ben in het algemeen zeker voor decriminalisatie van drugs, waaronder dus ook XTC. Er zijn natuurlijk inderdaad wel een aantal bezwaren te noemen voor een vrije drugsmarkt. Regulering zou per middel bekeken kunnen worden. Maar de cijfers bewijzen gewoon keer op keer en over de hele wereld dat verbod en repressie weinig effect hebben op de vraag naar drugs. Sterker nog, de drugscriminaliteit neemt alleen maar toe. Take your loss denk ik dan, de War on Drugs is kansloos, heeft gefaald, werkt voor geen meter en kost achterlijk veel geld, get over it en gooi het over een andere boeg. Klik om te vergroten... Goed argument, inderdaad mee eens. Er is altijd markt en mensen verzinnen altijd wel een manier om iets illegaal te doen. Stel die regel gaat in en xtc is legaal. ( dit is als voorbeeld dan) je mag van de overheid 3 pillen per maand halen. En je hebt een groep jongens die niet gebruiken maar wel die pillen halen. Ze sparen ze op en je kunt bij hun voor iets duurdere prijs 15 pillen halen. Dan gaan mensen die meer dan 3 pillen per maand willen gebruiken, hier kopen. veel voordelen maar ook nadelen. Mijn enige voorbeeld die ik zie is dat de overheid verantwoordelijk wordt voor her drugs afval. Ik denk dat ze dat beter kunnen oplossen dan de xtc makers die schijt hebben aan de natuur en tonnen ergens in de bosjes weg flikkeren."
"Neo-Shulginist zei: Alcohol belemmert trouwens de slaap. Dus als je al zo moe bent steeds dan is dat niet zo handig om te drinken. Vermoeid wakker worden na tien uur slaap is juist iets wat alcohol kan veroorzaken. Maar gezien de context is het natuurlijk ook logisch dat je moe bent. De alcohol hebt er alleen niet bij, wilde ik even zeggen Klik om te vergroten... Goed dat je het zegt ! Het was ook alleen voor dit weekend om te drinken, maar snap volledig je opmerking. Vanaf vanavond gaan we lekker normaal met een theetje op de bank !"
"Jesse Pinkvrouw zei: Ten eerste, goed bezig! Heb je slaaplekker of relax thee? Het helpt echt namelijk, al word je er alleen maar wat meer relaxed van Klik om te vergroten... Ja! Nu onderweg naar huis en heb daar 3 soorten pakjes staan. Ook melatonine maar die is niet nodig denk ik, haha"
"Roze Olifant zei: Ja, dat eerste is moeilijk te voorkomen lijkt me, net zoals dat volwassenen nu alcohol of sigaretten halen en die vervolgens uitdelen aan minderjarigen. Of net zoals dat er nu ‘prescription drugs’ zoals Ritalin voor een veel hogere prijs aan studenten worden verkocht. Er blijft altijd een groot stuk eigen verantwoordelijkheid... En ja, er gaan mensen in de problemen raken met en door drugs, dat zal niet anders zijn dan nu, maar het zou goed zijn als hulp zoeken daarvoor dan ook uit de taboesfeer gehaald wordt. Accepteer als maatschappij gewoon de realiteit dat drugs nou eenmaal bestaan en gebruikt worden, en dat dit ook altijd zo zal blijven. Vechten daartegen heeft geen nut. Eens met je laatste punt over drugsafval ook trouwens, zó ontzettend schadelijk voor de natuur. Nog een belangrijk argument voor regulering. De overheid is op deze manier zelf grotendeels verantwoordelijk voor deze vervuiling. Anyway, blijft een interessante en ingewikkelde discussie... ik ga maar eens slapen. Klik om te vergroten... 1. Inderdaad die ritalin. Ik slikte het tot mijn 13e en daarna nooit meer genomen. Wil dus weer kijken of ik recht heb op recept van ritalin voor tijdens mn tentamenweek. Puur omdat ik wel wil leren, maar mijn concentratie gewoon zo slecht is. Ik doe 2 dingen op een dag van de 5 dingen die ik wou leren. En dat in 6 uur tijd. Hoorde daarna dat de verkoop van ritalin enorme hype is. Zei voor de grap tegen vrienden dat ik mijn overige zal verkopen. Maar het is dus echt een serieus probleem. wat ik vooral merkte aan andermans medicijnen nemen is dat het bij mij nooit werkt zoals ik verwacht. Van van vriend concentra gekregen. Wou na bijna 10 jaar het weer slikken. Had her gedaan op een vrije dag ipv werk dag en mn moeder geïnformeerd. Die vriend kreeg namelijk wel drugs trekjes. Denk aan droge mond, beetje smakken ect. Dus wou wel aangeven aan mn moeder dat ik niet vol aan de speed zat haha. Nou ik die pil genomen. Was opecht rustig ( heb ook adhd gehad. Heb het nog steeds maar niet zoals toen. Vroeger was ik continu een stuiter bal, nu ben ik dan tijdens bepaalde factoren), maar was gewoon een leegte in me zonder emotie. Ik dacht bij mezelf; zou ik in deze setting met dit gevoel 4 uur lang kunnen concentreren ? Nou, ik betwijfelde het zwaar. denk dat concetra zonder eigen recept wel anders en heftiger valt dan ritalin, maar alsnog. Je slikt gewoon iemand “ gepersonaliseerde “ medicatie. En je verdiend er ook nog eens een bak met geld mee als je het goed doet. 2. Ik denk dat wanneer her legaal is er iets minder problemen zijn en iets meer orde en controle op jong gebruik of te veel. Maar zeker niet alles verdwijnt. Zoals je zegt , markt blijft altijd. Als die touristen. En stel je haalt altijd via via jw drugs omdat je geen eigen dealer hebt. En je altijd afhankelijk van iemand anders. Als die niet kan, heb je niks. Als je dan zelf legaal kan ophalen wordt er misschien juist veel meer gebruikt. Ik had een keer dat we xtc wouden doen maar uiteindelijk iets met de dealer. Dus die avond geen xtc. Als je het elk moment kan ophalen ergens in je stad of dorp, rij je daar snel langs. Gewoon de mogelijkheid tot hard drugs wordt gemakkelijker. De overheid zal je dan letterlijk hard drugs voorschotelen. En daarom is het z’n leuke discussie, want het zijn zoveel voor en na delen. Ik kan over dit soort onderwerpen en uren lullen haha 3. ja ik stuurde biologie dus ben altijd echt met die dingen bezig. En de aarde Gaat al naar de kloten. Die xtc makers hebben schijt en gooien tonnen na tonnen weg. Overheid zou dat niet kunnen doen, anders hebben ze een enorm probleem . Dus die moeten zelf optie bedenken om het goed te deponeren. Alles beter dan in de berm."
"Trippeling zei: Over dit onderwerp is afgelopen jaar een rapport uitgebracht door de denktank MDMA beleid. Dit was een groepje deskundigen met ondermeer proffesoren, onderzoekers en politie. Er werd bij meerdere scenarios uitgebreid gekeken naar de verwachte effecten in allerlei onderdelen zoals gevaar, criminaliteit en vervuiling. Het beste scenario hier uit bleek een zogenaamd X-shop model. Kortgezegd zou dit een soort koffieshop speciaalzaak zijn waar mensen hun pillen kunnen halen. Alle pillen zijn uiteraard zuiver en de exacte dosage is bekend. De medewerkers kunnen dan de mensen goed informeren om te zorgen dat ze verstandig hun drugs gebruiken. Het volledige rapport is hier te lezen, zeker de moeite waart even doorheen te bladeren als je geinterreseerd bent. https://denktank.gitlab.io/mdma-policy-mdmcda/ Klik om te vergroten... Gaaf! Dat wist ik niet eens. Ik ga snel even lezen !"
"Knuffelpanda zei: Ik verveelde me ook nogal en ben mede daarom gaan experimenteren .... Klik om te vergroten... Jaa begin was bij mij leuk. Xtc avondje doen. Je was lekker thuis ipv een feest dus hele andere sfeer. Was allemaal zo onschuldig. Als je me halverwege maart vorig jaar ( begin corona) had verteld hoe ik er nu aan toe ben, had ik je uitgelachen en niet geloofd. experimenteren was leuk, dagelijks gebruiken niet."