Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips stoppen met 3mmc

Tips stoppen met 3mmc

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ga nou niet drinken ipv 3 mmc te nemen.
Drank maakt nog altijd meer je lief, dan dat het kapot is, verslaafd raken aan deze harddrug kan zeer snel gaan en dan moet je daar weer vanaf..
Niet doen, dus!
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi guys,

ik zat een maandje ongeveer “zwaar “ aan de 3mmc. Voor sommige zal het veel zijn, voor andere veel. Voor mij was het in iedergeval te zien als een “ verslaving”.

ik deed op bijvoorbeeld maandag een hele gram. Dan was dinsdag mijn kater dag en woensdag of donderdag weer een gram. En dan weer daarna een kater dag. Ik deed rond de 3/4 gram per week.

ik was helemaal lichamelijk en mentaal kapot en wist dat ik moest stoppen. Had 5gram besteld en mijn moeder kwam er achter en had her afgepakt. Eerst natuurlijk woedend ( normale reactie van iemand die verslaafd is). Achteraf enorm fijn. Ik had niks in huis en cravings namen af.

ik ben nu zn 2 weken “clean”. Tussendoor wel 1 dagje klein beetje pep gedaan.

nu is dus het probleem dat ik het de 5 gram perongelijk heb gevonden en toch heb genomen. Puur omdat ik het niet kon laten. De craving naar nemen was minder dan in die maand maar ik dacht : ben morgen vrij en mis het wel.

Ergens nu spijt gevoelens en ergens niet. Spijt gevoelens komen niet voor de stess voor de kater maar voor het verbreken voor die 2 weken.

Ik wil drugs gewoon weer speciaal houden zoals het moet. Avondje gepland met vrienden ( want nu in Corona is een avond drugs thuis met vrienden een vervanging voor een feest)

hebben jullie nog tips om toch te weerstaan ( naast het niet in huis hebben )

heb net genomen en weet dat ik nu de hele nacht doorga. Want stoppen na 1 nakkie is het moeilijkste, vooral aan 3mmc.

en voor de gene die vanavond ook lekker gaan spacen ( want ik ga er nu van genieten ook), laat we weten of jullie samen willen spacen ( online natuurlijk). Ben toch de hele nacht wakker en altijd down voor een gesprek.

als je alles hebt gelezen en gaat reageren, dankjewel alvast.

ik ga nu lekker hardcore,frenchcore of een beetje oldschool door mijn oortjes knallen en zie jullie reacties wel komen !

groetjes Luna, en alvast fijn weekend, als je morgen niet meer hoeft te werken :wink:
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zie nu dat in de eerste zin moet staan : voor sommige veel, voor sommige weinig :)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Luna199263 zei:
Hi guys,

ik zat een maandje ongeveer “zwaar “ aan de 3mmc. Voor sommige zal het veel zijn, voor andere veel. Voor mij was het in iedergeval te zien als een “ verslaving”.
Klik om te vergroten...
Als je een maand aan het spul zit is er sprake van verslaving ja.
Luna199263 zei:
ik deed op bijvoorbeeld maandag een hele gram. Dan was dinsdag mijn kater dag en woensdag of donderdag weer een gram. En dan weer daarna een kater dag. Ik deed rond de 3/4 gram per week.
Klik om te vergroten...
Zijn zorgwekkende hoeveelheden.
Luna199263 zei:
ik was helemaal lichamelijk en mentaal kapot en wist dat ik moest stoppen. Had 5gram besteld en mijn moeder kwam er achter en had her afgepakt. Eerst natuurlijk woedend ( normale reactie van iemand die verslaafd is). Achteraf enorm fijn. Ik had niks in huis en cravings namen af.
Klik om te vergroten...
Alle begin is moeilijk.
Luna199263 zei:
ik ben nu zn 2 weken “clean”. Tussendoor wel 1 dagje klein beetje pep gedaan.

nu is dus het probleem dat ik het de 5 gram perongelijk heb gevonden en toch heb genomen. Puur omdat ik het niet kon laten. De craving naar nemen was minder dan in die maand maar ik dacht : ben morgen vrij en mis het wel.
Klik om te vergroten...
Hoeveel heb je genomen ? Een terugval kan iedereen overkomen.
Luna199263 zei:
Ergens nu spijt gevoelens en ergens niet. Spijt gevoelens komen niet voor de stess voor de kater maar voor het verbreken voor die 2 weken.
Klik om te vergroten...
Het kan u enkel maar motiveren om er nu 4 weken voor te gaan.
Luna199263 zei:
Ik wil drugs gewoon weer speciaal houden zoals het moet. Avondje gepland met vrienden ( want nu in Corona is een avond drugs thuis met vrienden een vervanging voor een feest)

hebben jullie nog tips om toch te weerstaan ( naast het niet in huis hebben )
Klik om te vergroten...
Afleiding zoeken. Nieuwe hobby's, of er meer op uit gaan. ( ondanks de moeilijke tijd momenteel)
Luna199263 zei:
heb net genomen en weet dat ik nu de hele nacht doorga. Want stoppen na 1 nakkie is het moeilijkste, vooral aan 3mmc.
Klik om te vergroten...
Daarom is het o zo belangrijk om er niet aan te beginnen. Ik ben precies hetzelfde.
Luna199263 zei:
en voor de gene die vanavond ook lekker gaan spacen ( want ik ga er nu van genieten ook), laat we weten of jullie samen willen spacen ( online natuurlijk). Ben toch de hele nacht wakker en altijd down voor een gesprek.
Klik om te vergroten...
Er is meestal wel volk online op DF s'nachts.
Luna199263 zei:
als je alles hebt gelezen en gaat reageren, dankjewel alvast.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan.
Luna199263 zei:
ik ga nu lekker hardcore,frenchcore of een beetje oldschool door mijn oortjes knallen en zie jullie reacties wel komen !

groetjes Luna, en alvast fijn weekend, als je morgen niet meer hoeft te werken :wink:
Klik om te vergroten...
Nog geen weekend hier. Maar bedankt.
Veel plezier deze avond / nacht.
s
someone2021Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik gebruik nu 3 mmc voor het eerst. Het heeft wel iets. Weet niet of ik er verslaafd aan kan raken.
Dat het tussen coke en xtc in zit klopt wel maar je wordt er niet geil van ofzo.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om succesvol te stoppen kun je het best eerst een plan maken. Daarbij hoort dat je goed voor jezelf in kaart brengt waarom je 3-MMC gebruikt en op welke momenten. Het valt bijvoorbeeld op dat je binnen 2 weken geen 3-MMC wel gelijk aan de speed gaat. Kennelijk heb je wel een drang om niet nuchter te zijn.
Als je goed weet op welke momenten je zin krijgt om drugs te nemen dan kan je alvast goed doordenken hoe je op zulke momenten 'nee' zegt. Dat kan bijvoorbeeld door jezelf bezig te houden, door het moment dat je besluit of je wat gaat nemen steeds uit te stellen ('vandaag neem ik niks'), en door jezelf te bedenken hoe fijn het is dat je nu niet steeds last hebt van katers en perioden van depressie en dat je ook niet steeds stiekem hoeft te doen.
Vervolgens is het belangrijk dat je geen 3-mmc of speed of andere stimulanten hebt rondslingeren. Ligt het toch nog ergens? Gooi het dan zsm weg.
Daarnaast kan het slim zijn om naar de huisarts te gaan en vertellen dat je moeite hebt met stoppen. De huisarts kan goede begeleiding verzorgen die je helpt gestopt te blijven. Daarbij horen dus ook gesprekken over waarom je zoveel zin hebt om te gebruiken en waar die zin vandaan komt. Want vaak zitten daar nog allerlei gevoelens en herinneringen onder die nog verwerkt moeten worden.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hi. Het was indd veel ( die maand )

begin corona had ik zelfde probleem met speed en helemaal zelf overheen gekomen. Ik nam ook 3x per week alleen geen gram. Zonder hulp ervanaf en sinds toen tot nu denk maar 5x gedaan. ( speed periode was iets voor zomer ).

toen begon ik met veel drinken ipv gebruik. Soort van een minder heftige verslaving zoeken. Mensen die stoppen met roken gaan ook bv opeens veel drinken ofzo.


maar over het bijnemen van deze avond. Het is zo bizar. Heb maar 2 keer bij genomen zonder enorme cravings of iets. Gewoon omdat ik vergat en dacht : ik moet beetje nemen anders kak ik in

normaal nam ik echt vaak bij. Soms om de 15/20 min. 5 minuten na bijnemen had ik al weer zin om te nemen. Ik nam wel 10 ( soms mwer) keer bij op een avond.

maar deze avond had ik dat totaal niet. De 3mmc voelde ook niet enorm als toen.

net 3e keer genomen deze avond en voel nu tijdens her typen eindelijk een beetje hoe ik me in die maand voelde. Maar ik schrik er wel gewoon van hoeveel ik moet nemen om wat te voelen.

goeie tip van die nieuwe hobby zoeken !

enorm bedankt voor je lieve berichtje. Werkse morgen dan en daarna een enrom fijn weekend :)
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Om succesvol te stoppen kun je het best eerst een plan maken. Daarbij hoort dat je goed voor jezelf in kaart brengt waarom je 3-MMC gebruikt en op welke momenten. Het valt bijvoorbeeld op dat je binnen 2 weken geen 3-MMC wel gelijk aan de speed gaat. Kennelijk heb je wel een drang om niet nuchter te zijn.
Als je goed weet op welke momenten je zin krijgt om drugs te nemen dan kan je alvast goed doordenken hoe je op zulke momenten 'nee' zegt. Dat kan bijvoorbeeld door jezelf bezig te houden, door het moment dat je besluit of je wat gaat nemen steeds uit te stellen ('vandaag neem ik niks'), en door jezelf te bedenken hoe fijn het is dat je nu niet steeds last hebt van katers en perioden van depressie en dat je ook niet steeds stiekem hoeft te doen.
Vervolgens is het belangrijk dat je geen 3-mmc of speed of andere stimulanten hebt rondslingeren. Ligt het toch nog ergens? Gooi het dan zsm weg.
Daarnaast kan het slim zijn om naar de huisarts te gaan en vertellen dat je moeite hebt met stoppen. De huisarts kan goede begeleiding verzorgen die je helpt gestopt te blijven. Daarbij horen dus ook gesprekken over waarom je zoveel zin hebt om te gebruiken en waar die zin vandaan komt. Want vaak zitten daar nog allerlei gevoelens en herinneringen onder die nog verwerkt moeten worden.
Klik om te vergroten...
Hi.

die tip van jezelf afleiden tijdens een craving is enorm goed. Heb het zelf geprobeerd afgelopen 2 weken en het help te enorm.

vriendin van mij zei ooit toen ik zei “ kom we gaan peuk roken “ = wacht even 5 min. Als je dan nog steeds zin heb gaan we, anders bespaar je weer een sigaretje en een stukje long. Je raadt het al: na 5 min was ik die heel peuk vergeten.

Zelfde met 3mmc. Ik zet dat die craving opzij door even wat anders te doen. Wat drinken of even naar mijn cavia. Werkt enorm goed.

Het gebruiken van de 3mmc weet ik gelukkig wel. Het is deels dat ik echt die carving heb. Dus echt nodig. Maar als ik een avond niet doe word ik sochtend enorm blij dat ik lekker heb kunnen slapen en niet heb genomen.

andere deel is dat ik tussen stoppen van opleiding en fulltime baan niks had. Kreeg weer een Corona dipje ( eerste was tijdens speed). Ik gaf mezelf de vrijheid om te gebruiken totdat ik een neiuwe baan had. Daarna meteen stoppen, althans dat zei ik tegen mezelf.

eindstand :

avond gebruikt voor sollicitatie gesprek. 0 slaap.

minimaal 3 avonden gebruikt voor werkdag. Soms 2/4 uur slaap.

een keer hele nacht doorgehaald. 12 uur moest ik werken en 9:00 nog dikke naken nemen. 0 slaap. Voor werk 1 dikke bak genomen maar natuurlijk niks meegenomen ( zal dat nooit doen of durven). Naja je raad het. Na 2 uur komt alles binnen. De coming down, kater, slaap tekort, prikkelbaar.

kutste en langste dag ooit. Toch blij dat ik heb gedaan want heb enorm geleerd ervan. Vanaf dat moment tot nu niet meer gedaan.

die speed was kleinschalig en puur omdat een vriend het had. Zelfs dat had ik normaal gedoseerd en bij nagedacht. ( moet je nagaan dat tijdens mijn speed periode ik 2 enorme nakken nam om 5:30 op de fiets onderweg naar huis om te slapen)
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#9
3 dagen geleden voor t eerst gekocht 2 gram 97% purity. Heb nog 200mg over, die ga ik boofen en dan stop ik met dat spul, is veelste lekker maar die 160/110 bloeddruk is niet zo lekker, en de korte duur en neurologische schade ook niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."