Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTramadolverslaving

Tramadolverslaving

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Omdat dat slecht zou zijn als ik dat langer door zou gebruiken
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedendag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Twee jaar geleden kreeg ik tramal tegen heftige kiespijn. Inmiddels lukt het niet meer zonder.
Ik kom er vanwege werk helaas gemakkelijk aan. De afgelopen jaren de dosis steeds meer opgebouwd. Onnodig, want de pijn was weg. Er is iets verslavend dat men een nogal apart gevoel geeft. Nu na reacties dat ik veel ben afgevallen en het besef dat ik écht verslaafd ben nu aan het afkicken.
Ik had aan de top 350mg, een van 200 en 3 van 50. Afgelopen weekend begonnen met afbouw naar 200mg. Maar men, wat een drama. Trillen, bewegingsdrang (04:00 hardlopen), trillen en draaien in bed, angsten wat dit gaat brengen en of ik hier ooit uitkom.
Vanmiddag gesprek gehad bij de verslavingskliniek en ik mag meedoen aan het detoxprogramma, waarbij zij het gecontroleerd voorschrijven en afbouwen.
Trots dat ik al heb afgebouwd maar wat is dit hefitg.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sterkte met je ontwenning en goed bezig. Tramadol is een klote medicijn om van af te kicken maar je komt er uit. Na enkele dagen ga je al een stuk beter voelen. Blijven doorzetten!
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probeer eens CBD hielp mij enorm om rustig te blijven. En melatonine tabletten gewoon van je drogist.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik merk van de melatonine dat mijn ogen meer begonnen te plakken. Daar wordt je een beetje slaperig van. CBD nog niet geprobeerd.

Helaas ben ik nadat weekend begin oktober weer gaan opbouwen, omdat voordat ik in behandeling kon ik eerst stabiel moest zijn, Met vallen en opstaan ben ik weer aan het afbouwen. Het uit zich wel in schommelingen tussen de 200 en de 300 mg. Vooral de dag voor een drukke dag en als er veel stress bij komt worden het er meer. Het plan was hierna 3dd 50 mg en daarna 2dd, en daarna 1dd. en daarna stop.
8 december is het startgesprek met de verslavingsverpleegkundige waarna er een afbouwschema volgt. Daarna 2 keer per week een gesprek. Er staat in de brief dat de behandeling drie weken duurt. Maar ik mag hopen dat de ontwenningsverschijnselen uitgebreid worden besproken en ik zo nodig tijdelijk iets tegen de extreme angsten krijg.

De bewegingsdrang is iets minder, maar ik merk wel onrust, angsten, somberheid, slechter slapen, concentratieverlies, hogere hartslag en hyperventilatie. Als meest heftige ervaar ik de angsten, somberheid en onrust. Ik probeer hiertegen te vechten en dat uit zich in stemmingswisselingen waarbij ik de ene paar minuten keihard kan janken en mij daarna weer goed voel en andersom.

Ik hoop zo dat ik hier vanaf kan komen en dat de ontwenningsverschijnselen (langzaam) weggaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mowgli33 zei:
Ik merk van de melatonine dat mijn ogen meer begonnen te plakken. Daar wordt je een beetje slaperig van. CBD nog niet geprobeerd.

Helaas ben ik nadat weekend begin oktober weer gaan opbouwen, omdat voordat ik in behandeling kon ik eerst stabiel moest zijn, Met vallen en opstaan ben ik weer aan het afbouwen. Het uit zich wel in schommelingen tussen de 200 en de 300 mg. Vooral de dag voor een drukke dag en als er veel stress bij komt worden het er meer. Het plan was hierna 3dd 50 mg en daarna 2dd, en daarna 1dd. en daarna stop.
8 december is het startgesprek met de verslavingsverpleegkundige waarna er een afbouwschema volgt. Daarna 2 keer per week een gesprek. Er staat in de brief dat de behandeling drie weken duurt. Maar ik mag hopen dat de ontwenningsverschijnselen uitgebreid worden besproken en ik zo nodig tijdelijk iets tegen de extreme angsten krijg.

De bewegingsdrang is iets minder, maar ik merk wel onrust, angsten, somberheid, slechter slapen, concentratieverlies, hogere hartslag en hyperventilatie. Als meest heftige ervaar ik de angsten, somberheid en onrust. Ik probeer hiertegen te vechten en dat uit zich in stemmingswisselingen waarbij ik de ene paar minuten keihard kan janken en mij daarna weer goed voel en andersom.

Ik hoop zo dat ik hier vanaf kan komen en dat de ontwenningsverschijnselen (langzaam) weggaan.
Klik om te vergroten...
Ik zou oppassen met melatonine, het is niet goed voor je natuurlijke slaappatroon om dat op reguliere basis te nemen.
A
AsiiLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Ik zou oppassen met melatonine, het is niet goed voor je natuurlijke slaappatroon om dat op reguliere basis te nemen.
Klik om te vergroten...
Okee dokter,
Je moet niks dagelijks gebruiken het gaat om de ergste afkickverschijnselen verzachten en daarna gewoon stoppen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Asii zei:
Je moet niks dagelijks gebruiken het gaat om de ergste afkickverschijnselen verzachten en daarna gewoon stoppen.
Klik om te vergroten...
Opm.
Dat klinkt heel simpel, de praktijk daarentegen is vaak dat het helemaal niet zo simpel is......zeg maar gerust dat het heeeeeeel moeilijk is en gaat.
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moest hier in de kliniek acuut stoppen met melatonine.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
waarom dat nu weer ?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik zelf heb toen ik nog medicatie slikte voor mijn autisme (lees van 4de levensjaar tot 18de ) de hele tijd melatonine geslikt, nu niks meer en kan opzich gewoon goed slapen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bij mij hielp melatonine iig niet bij insomnia.
Daarvoor zijn krachtige medicijnen nodig helaas....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."