Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hippie Langwaus zei: Ik begin emotioneel in te storten. Klik om te vergroten... Misschien een idee je emoties met je partner te bespreken? Lay it on the table. Er zullen wel veel mogelijke redenen zijn die "het probleem" kunnen zijn en erover praten kan hulpzaam zijn. Of ergens op een papiertje een opsomming knallen van alle zaken die dwars kunnen zitten. Of lekker van je afschrijven in dit dagboek of dergelijke. Succes en cannabis is waarschijnlijk niet je probleem, maar nog waarschijnlijker zeker ook niet de oplossing."
"Hippie Langwaus zei: Ik schrijf het hier lekker op allemaal Klik om te vergroten... Top! Ja, kan zeker zijn dat de ontwenningsverschijnselen van niet blowen al 90% van je gevoelens zijn momenteel. Maar door niet te blowen en te janken/ verwerken/ breken.. kun je werken aan een mooie toekomstige jou. Misschien wil je toch iets anders voelen gedurende je werktijden, Een ander gevoel hebben aangaande het vaderschap, Meer wandelen, Beter slapen, Nog beter zijn op andere vlakken... Etc. Ik wens je goede nachtrust toe binnenkort, want dat kan zeker helpen bij het groeiproces! En lekker gezond eten!"
"Tja, wat is verslaafd? Volgens mij is iedereen zowat verslaafd. Bij iemand waar de verslaving alles al kapot heeft gemaakt zullen de dagen er niet zo mooi uitzien, maar zoals ik zeg, er zijn zoveel verslaafden waar je verder niets van hun verslaving hoeft mee te krijgen als buitenstaander. Ik zelf had in mijn zwaarste periodes vooral druk om economisch rond te komen en tegelijkertijd deed ik mijn best fulltime verdoving te vinden. Van smorgens vroeg tot s'avonds laat thc, nicotine, caffeïne en benzodiazepines naar binnen werken.. en proberen genoeg te slapen om mijn leven te financieren met een moeilijk te behouden baan."
"Zanza zei: Ben dan ook benieuwd of er wellicht iemand is die dit ook herkend? Klik om te vergroten... Ja en nee. Ik weet dat eerste keer stoppen met nicotine eigelijk de makkelijkste was. Maar na terugvallen die ik heb meegemaakt, werd het wel steeds moeilijker iedere stoppoging. Nu ga ik vooral nooit meer een peuk aansteken omdat ik niet zeker weet of ik ooit weer weet te stoppen! Jij bent 1x verslaafd geweest aan nicotine en daarna nooit meer?"
"Doobey83 zei: gaat m niet worden deze week Klik om te vergroten... Afbouwen is een weekplan? Ik weet niet of je afbouwen serieus overweegt, of je al vele maanden/ jaren aan de pammetjes zit en dat soort details, dus we zien wel wat er gaat gebeuren. Ik heb wel eens dergelijk troep afgebouwd en had het in een jaartje gepiept!"
"Doobey83 zei: geen weekplan en ja serieus. indd al 19 jaar 40 mg temazepam 40 mg citalopram 50mgm oxycodon 25mg quiatipine alcohmol en weed plusm 2 pakjes sigaretten Klik om te vergroten... Ok, ja dan moet je waarschijn vooral lange termijn plannen hebben en dat afbouwen kun je zo langzaam doen als je wilt, zolang je maar richting 0 gaat. En mijn aanraden is liefst met professionele ondersteuning en nooit meerdere middelen tegelijk afbouwen."
"Gaat zeker de betere kant op zo te zien. Ik zelf heb vorig jaar voor het eerst wat van die truffels online besteld en deed dat met de gedachte om te zoeken naar een manier om andere drugs te minderen. Schoot niet echt op, maar ik had een speciale ervaring en vind dat ik 4 maanden verder wel doorbraken zie. En was misschien een aanzetje. Ik ben begonnen toen met een dagboek dat ik 2x per dag even open en dat ik: "dagboek van een afbouw periode" noem. En wonderen lijken te gebeuren. Telkens als ik een dag de hoeveelheid iets naar beneden gooi voelt het super. Het klinkt als en vreemde stap, maar ik heb mezelf een jaar alles toegelaten qua blowen betreft, maar wel eigen plantjes. Ook zodat ik verschil van sativa en indica ben gaan doorgronden en ook om de economische stress te verminderen. Zwaarder dan wat dan ook was wel eerst stoppen met nicotine en alleen vapen. Maar vooral omdat ik niet van mezelf wilde accepteren dat ik rookte en mijn longen echt al achteruitgang tonen. Angsten bij naar 0 gaan met de pillen is normaal, maar met kleine stapjes worden de angsten minder en gewoon alle tijd van de wereld nemen. Super veel succes en volgens mij heb je een goede arts te pakken. Take it Easy maar vooral geen benzo meer als partydrug en alcoholgebruik en koffie zijn ook beter om die niet te onderschatten. (En nicotine.. maar 1 stap tegelijk is easiest)"
"Ik zou proberen om zoveel mogelijk routine in je komende maanden in te bouwen. Dus gewoon iedere dag twee, drie jointjes is waarschijnlijk makkelijker voor je dan één dag één joint en volgende 5.. succes"
"Meer dan een afbouw is het toch een begin van een nieuw hoofdstuk? Wat gaat je Benzodiazepines op de lange termijn vervangen? Dat zal zeker geen alcohol kunnen zijn, dat wil je lichaam en geest voorlopig echt niet. Een partner in het leven, een professionele uitdaging, een vul maar in verhaal.. Succes man, je bent volgens mij wel in een goede richting aan het roeien"
"Zuckertrump and the return of the manlyhood - Part II. Strong, big, healthy, very big, big muscle, good looking.."