Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen zonder stoned te worden

Blowen zonder stoned te worden

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Queenir zei:
Probeer eens CBD-olie op gewone tabak te druppelen. Ik vind dat het dan toch redelijk op gewone weed trekt van smaak
Klik om te vergroten...
Niet alle olie kun je roken toch? Volgens mij misschien niet beste tip..
CBD wiet of CBD pasta heb ik wel ervaring mee en CBD olie onder de tong. Maar olie verbranden?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Niet alle olie kun je roken toch? Volgens mij misschien niet beste tip..
CBD wiet of CBD pasta heb ik wel ervaring mee en CBD olie onder de tong. Maar olie verbranden?
Klik om te vergroten...
Je kunt inderdaad CBD olie beter niet roken.

CBD pasta is prima te roken en is bij juiste productie niets anders dan een concentraat van CBD wiet.

CBD olie is meestal een verdunning van deze CBD pasta in een olie, zoals bijvoorbeeld hennepzaadolie of olijfolie. Die olie wil je niet roken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rook je tabak, of rookte je voorheen alleen de 2 joints (met tabak) en nu geen nicotine meer?
K
KianFitzJimLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi iedereen,

Afgelopen zaterdag heb ik een hele heftige paniekaanval van een hasj joint gekregen. Aangezien dit al een aantal keer eerder gebeurd is wil ik nu echt stoppen met blowen. De andere keren dat ik een paniekaanval kreeg heb ik de hoeveelheid van de hasj wat ik in een joint doe gehalveerd. De hoeveelheid heb ik een aantal maanden later wederom gehalveerd. Echter zorgde halveringen er ook voor dat mijn tolerantie omlaag ging. Dus uiteindelijk werd ik even stoned van een hele dunne joint als ik vroeger van een dikke joint werd. In de hoeveelheid verlagen zie ik niet langer heil wat me heeft doen besluiten nu echt stoppen. Nu heb ik sinds zaterdag niet meer geblowed en ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk mis. Ik ben namelijk een erg geroutineerd persoon dat veelal in patronen leeft. Zo rookte ik iedere dag na het ontbijt en na mijn avondeten een joint. Deze 2 joints per dag mis ik enorm omdat ik het roken van een joint heerlijk vond. Echter ben ik bang dat als ik weer ga roken ik weer een angstaanval zal krijgen. En vaak als je veel bezig bent met het niet krijgen van angstaanvallen worden angstaanvallen juist getriggerd. Ik wil heel graag iets kunnen blowen na het eten maar dan wel zonder stoned of high te worden. Sigaretten of sigaren vind ik niet lekker. Ik heb CBD hasj geprobeerd maar ook dit vind ik heel vies smaken. Is er iets anders wat ik zou kunnen proberen?
Het probleem is dat ik mijzelf heel vaak joints als ‘beloning’ gegund heb. Als ik klaar met werk ben, als ik stevig gedineerd heb, als ik boodschappen heb gedaan etc. beloon ik mezelf altijd met een joint. Weet iemand misschien een alternatieve beloning? Wat kan ik doen in plaats van een joint roken bijvoorbeeld na het werk of na het avondeten? Hopelijk zitten op dit forum mensen die ervaring hebben met afkicken van wiet/hasj en hopelijk hebben jullie tips voor me

alvast bedankt!
K
KianFitzJimLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Rook je tabak, of rookte je voorheen alleen de 2 joints (met tabak) en nu geen nicotine meer?
Klik om te vergroten...
Ik rook nu 2x per dag een sigaret in plaats van 2 x per dag een joint. Ik wil namelijk niet van hasj en tabak tegelijk afkicken. 1 verslaving tegelijk behandelen. Dus eerst wil ik af van de behoefte om hasj te roken. Daarna van mijn nicotine verslaving
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Cyndaquil zei:
Angst om paniek te krijgen zorgt er vaak voor dat je ook weer paniek krijgt.
Helaas is dit een lastige cirkel om te doorbreken heb het zelf ook ervaren.
Klik om te vergroten...
En THC maakt dit dus erger.

Als je perse wil roken kan je beter CBD roken (die kan ook de THC "paniek" verlagen)

Onderzoek het plantje zelf.
Dit boek is echt awesome.
Vast ook te leen bij je plaatselijke Bibliotheek.

www.bol.com

De geheime kracht van CBD, Dyveke Kok | 9789401612166 | Boeken | bol

De geheime kracht van CBD (Paperback). CBD-olie: iedereen lijkt het er ineens over te hebben. Het zou een wondermiddel zijn dat vele ziekten kan...
www.bol.com www.bol.com
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Behoefte omte roken enof behoefte om stoned te worden.

Probeer in die ook een verschil te merken.

Alternatief voor beloning is.
Maar een lijst To do before I die.
En werk die af.
Maak eens een berekening met wat je allemaal op gerookt hebt (zowel tabak/hasj) sinds je rookt. En wat je allemaal met dat bedrag kan doen.
Zoek een hobby.
Maak het leven leuk/ doe leuke dingen.
Of niet blowen dat is de beloning op langere termijn.

Voor mij heeft het geholpen om puur te gaan roken (ik wou wel altijd stoppen met roken, niet perse met blowen)
In 2018 ben ik puur gaan roken en voor mij was dit het beste ooit.
Ik heb daarin gemerkt dat ik ook een joint draai gewoon omdat ik zin had omte roken.
Ik rook nu 1 a 1.5 joint per dag.
THC wiet op een bedje van CBD wiet.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben ondertussen 70 dagen zonder wiet en 20 maanden zonder nicotine.
Ik schrijf dagelijks hoe ik me voel en welke dingen ik morgen wil doen.
Ik ben gaan minderen met caffeïne en dagelijks doe ik of pushups of pullups.
Ik lees wat paginas uit een boek, ik houd mijn flatje wat schoner, ben met meditatie begonnen (ademoefeningen) ...
Mijn dagboekje vertelt me als het ware welke routines ik wil in mijn perfecte dag.
Mijn dagen zijn bijna perfect en ik mag het dagelijks herhalen. Inclusief strand, lekker eten, liefde hebben voor de mensen om me heen...

Maar ik was ook eerst met nicotine gekapt en toen de wiet (maar wiet met Mighty Vaper was mijn aanpak)
K
KianFitzJimLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Behoefte omte roken enof behoefte om stoned te worden.

Probeer in die ook een verschil te merken.

Alternatief voor beloning is.
Maar een lijst To do before I die.
En werk die af.
Maak eens een berekening met wat je allemaal op gerookt hebt (zowel tabak/hasj) sinds je rookt. En wat je allemaal met dat bedrag kan doen.
Zoek een hobby.
Maak het leven leuk/ doe leuke dingen.
Of niet blowen dat is de beloning op langere termijn.

Voor mij heeft het geholpen om puur te gaan roken (ik wou wel altijd stoppen met roken, niet perse met blowen)
In 2018 ben ik puur gaan roken en voor mij was dit het beste ooit.
Ik heb daarin gemerkt dat ik ook een joint draai gewoon omdat ik zin had omte roken.
Ik rook nu 1 a 1.5 joint per dag.
THC wiet op een bedje van CBD wiet.
Klik om te vergroten...
Hoe bevalt CBD wiet? Smaakt het vergelijkbaar? Wordt je er high of stoned van?

Overigens mis ik de behoefte om stoned te zijn niet zo erg. Maar de behoefte om aan een joint te lurken na het avondeten terwijl ik op de bank zit mis ik daarentegen enorm. Kortom ik mis de smaak voornamelijk. Het effect veel minder.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
KianFitzJim zei:
Hoe bevalt CBD wiet? Smaakt het vergelijkbaar? Wordt je er high of stoned van?

Overigens mis ik de behoefte om stoned te zijn niet zo erg. Maar de behoefte om aan een joint te lurken na het avondeten terwijl ik op de bank zit mis ik daarentegen enorm. Kortom ik mis de smaak voornamelijk. Het effect veel minder.
Klik om te vergroten...
CBD wiet vind ik zeker wel lekker. Je word er niet stoned/high omdat CBD geen psychoactive stof is.
Wel heeft het andere goede eigenschappen. O.a pijnverlichting.

Het is legaal verkrijgbaar bij diverse site's (ook buitenland) maar dat moet je ff zelf uitzoeken.

En zelf gaan bedenken/zoeken/ervaren wat voor jou werkt om met jou tijd te doen.

Manu geeft hier al een aantal dingen aan die voor hem werken daar kan je zelf misschien iets uithalen. En zelf onderzoeken.
K
KianFitzJimLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Ik ben ondertussen 70 dagen zonder wiet en 20 maanden zonder nicotine.
Ik schrijf dagelijks hoe ik me voel en welke dingen ik morgen wil doen.
Ik ben gaan minderen met caffeïne en dagelijks doe ik of pushups of pullups.
Ik lees wat paginas uit een boek, ik houd mijn flatje wat schoner, ben met meditatie begonnen (ademoefeningen) ...
Mijn dagboekje vertelt me als het ware welke routines ik wil in mijn perfecte dag.
Mijn dagen zijn bijna perfect en ik mag het dagelijks herhalen. Inclusief strand, lekker eten, liefde hebben voor de mensen om me heen...

Maar ik was ook eerst met nicotine gekapt en toen de wiet (maar wiet met Mighty Vaper was mijn aanpak)
Klik om te vergroten...
Rookte jij eerst standaard een joint na het eten? Ik namelijk wel. Zo ja, hoe heb jij dit invulling gegeven?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik blowde constant. 2 jaar terug zat ik op bijna 14 joints. Hele peuk + 0.35 gram wiet per stuk.
Toen dik jaar alleen wiet in de vaper (al van 4 a 5 gram per dag naar 2 gram per dag en ontwenningsverschijnselen peuken..) en nu dus 70 dagen alleen maar frisse lucht inademen. Wel heel veel nieuwe gewoontes erbij, waaronder dagboekje, boekje lezen, decaf ipv caffeine.. etc..
Het gaat niet makkelijk zijn, maar je zult er geen spijt van krijgen!
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angst om paniek te krijgen zorgt er vaak voor dat je ook weer paniek krijgt.
Helaas is dit een lastige cirkel om te doorbreken heb het zelf ook ervaren.

Je kunt proberen om gewoon een klein beetje wiet / hasj in de joint te doen en 1 - 2 hijsjes nemen en dan dat ding wegleggen en zien hoe het gaat.
Probeer iets te doen waar je ontspannen van word tijdens 't roken.
Er kan niks gebeuren en je bent veilig mijzelf hielp het heel erg om met een maat vn mij te zijn als afleiding.


Anders als je shiphasj rookt is het beter om een zacht buitenwietje of hasj te combineren met cbd hasj te zoeken die niet gekweekt/bespoten zijn om je zo verslaafd en stoned mogelijk te maken. (1)
Dit is wel al tijdje geleden maar in Duitsland bijvoorbeeld is het vrij normaal om synthetische cannabinoïde te vinden in samples ( VICE heeft hier heel wat documentaires van )

1: https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/vervuilde-hasj-en-wiet-in-omloop/
K
KianFitzJimLid
01-01-2024, 00:00
#14
Cyndaquil zei:
Angst om paniek te krijgen zorgt er vaak voor dat je ook weer paniek krijgt.
Helaas is dit een lastige cirkel om te doorbreken heb het zelf ook ervaren.

Je kunt proberen om gewoon een klein beetje wiet / hasj in de joint te doen en 1 - 2 hijsjes nemen en dan dat ding wegleggen en zien hoe het gaat.
Probeer iets te doen waar je ontspannen van word tijdens 't roken.
Er kan niks gebeuren en je bent veilig mijzelf hielp het heel erg om met een maat vn mij te zijn als afleiding.


Anders als je shiphasj rookt is het beter om een zacht buitenwietje of hasj te combineren met cbd hasj te zoeken die niet gekweekt/bespoten zijn om je zo verslaafd en stoned mogelijk te maken. (1)
Dit is wel al tijdje geleden maar in Duitsland bijvoorbeeld is het vrij normaal om synthetische cannabinoïde te vinden in samples ( VICE heeft hier heel wat documentaires van )

1: https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/vervuilde-hasj-en-wiet-in-omloop/
Klik om te vergroten...

shiphasj is een onbekende term voor mii. Wat betekent dat?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
KianFitzJim zei:
Hoi iedereen,

Afgelopen zaterdag heb ik een hele heftige paniekaanval van een hasj joint gekregen. Aangezien dit al een aantal keer eerder gebeurd is wil ik nu echt stoppen met blowen. De andere keren dat ik een paniekaanval kreeg heb ik de hoeveelheid van de hasj wat ik in een joint doe gehalveerd. De hoeveelheid heb ik een aantal maanden later wederom gehalveerd. Echter zorgde halveringen er ook voor dat mijn tolerantie omlaag ging. Dus uiteindelijk werd ik even stoned van een hele dunne joint als ik vroeger van een dikke joint werd. In de hoeveelheid verlagen zie ik niet langer heil wat me heeft doen besluiten nu echt stoppen. Nu heb ik sinds zaterdag niet meer geblowed en ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk mis. Ik ben namelijk een erg geroutineerd persoon dat veelal in patronen leeft. Zo rookte ik iedere dag na het ontbijt en na mijn avondeten een joint. Deze 2 joints per dag mis ik enorm omdat ik het roken van een joint heerlijk vond. Echter ben ik bang dat als ik weer ga roken ik weer een angstaanval zal krijgen. En vaak als je veel bezig bent met het niet krijgen van angstaanvallen worden angstaanvallen juist getriggerd. Ik wil heel graag iets kunnen blowen na het eten maar dan wel zonder stoned of high te worden. Sigaretten of sigaren vind ik niet lekker. Ik heb CBD hasj geprobeerd maar ook dit vind ik heel vies smaken. Is er iets anders wat ik zou kunnen proberen?
Het probleem is dat ik mijzelf heel vaak joints als ‘beloning’ gegund heb. Als ik klaar met werk ben, als ik stevig gedineerd heb, als ik boodschappen heb gedaan etc. beloon ik mezelf altijd met een joint. Weet iemand misschien een alternatieve beloning? Wat kan ik doen in plaats van een joint roken bijvoorbeeld na het werk of na het avondeten? Hopelijk zitten op dit forum mensen die ervaring hebben met afkicken van wiet/hasj en hopelijk hebben jullie tips voor me

alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Is blowen nog een beloning als je er paniekaanvallen van krijgt is ook iets wat je je kan afvragen.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#16
KianFitzJim zei:
shiphasj is een onbekende term voor mii. Wat betekent dat?
Klik om te vergroten...
Bedoel uit de shop.
Telefoon maakte er shiphasj van ??? Haha
Q
QueenirLid
01-01-2024, 00:00
#17
KianFitzJim zei:
Hoi iedereen,

Afgelopen zaterdag heb ik een hele heftige paniekaanval van een hasj joint gekregen. Aangezien dit al een aantal keer eerder gebeurd is wil ik nu echt stoppen met blowen. De andere keren dat ik een paniekaanval kreeg heb ik de hoeveelheid van de hasj wat ik in een joint doe gehalveerd. De hoeveelheid heb ik een aantal maanden later wederom gehalveerd. Echter zorgde halveringen er ook voor dat mijn tolerantie omlaag ging. Dus uiteindelijk werd ik even stoned van een hele dunne joint als ik vroeger van een dikke joint werd. In de hoeveelheid verlagen zie ik niet langer heil wat me heeft doen besluiten nu echt stoppen. Nu heb ik sinds zaterdag niet meer geblowed en ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk mis. Ik ben namelijk een erg geroutineerd persoon dat veelal in patronen leeft. Zo rookte ik iedere dag na het ontbijt en na mijn avondeten een joint. Deze 2 joints per dag mis ik enorm omdat ik het roken van een joint heerlijk vond. Echter ben ik bang dat als ik weer ga roken ik weer een angstaanval zal krijgen. En vaak als je veel bezig bent met het niet krijgen van angstaanvallen worden angstaanvallen juist getriggerd. Ik wil heel graag iets kunnen blowen na het eten maar dan wel zonder stoned of high te worden. Sigaretten of sigaren vind ik niet lekker. Ik heb CBD hasj geprobeerd maar ook dit vind ik heel vies smaken. Is er iets anders wat ik zou kunnen proberen?
Het probleem is dat ik mijzelf heel vaak joints als ‘beloning’ gegund heb. Als ik klaar met werk ben, als ik stevig gedineerd heb, als ik boodschappen heb gedaan etc. beloon ik mezelf altijd met een joint. Weet iemand misschien een alternatieve beloning? Wat kan ik doen in plaats van een joint roken bijvoorbeeld na het werk of na het avondeten? Hopelijk zitten op dit forum mensen die ervaring hebben met afkicken van wiet/hasj en hopelijk hebben jullie tips voor me

alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Probeer eens CBD-olie op gewone tabak te druppelen. Ik vind dat het dan toch redelijk op gewone weed trekt van smaak

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."