Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"BrieMetDeBril zei: Eerlijk gezegd heb ik als enige reden dat ik vrijdag te veel heb gedronken. De kern waar ik mee worstel en in vastzit word minder naar met gebruik wat het leefbaar maakt. Tegelijkertijd is het een onderdeel van de cirkel. Ik weet dat het begint met nuchter worden, echter begin ik wel bang te worden voor de gevolgen die ontstaan met nuchter worden. Ik wil niet openbaar alles blootleggen omdat het enorm negatief is, en misschien mensen mee trigger. Ja, hier heb ik vaker over nagedacht en moet het echt eens proberen. Tot nu toe niet gelukt. Dit blijft zich herhalen Klik om te vergroten... Geef het een kans zou ik zeggen! Nu zijn er allerlei lotgenoten groepen, maar zelf heb ik vooral ervaring met twaalf stappen groepen. Daarbij geldt wel, begin met het vinden van een groep waar je je prettig voelt. Maar zoek daarna een sponsor om aan de stappen te werken. In die stappen leer je jezelf kennen en om te gaan met je kwaliteiten en tekortkomingen. Op die manier is gebruiken op termijn niet meer nodig. Narcotics Anonymous Nederland Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving. www.nanederland.nl Cocaine Anonymous® Holland Cocaine Anonymous® Holland is een groep van, door en voor verslaafden die bij elkaar komen om te herstellen van hun verslaving. ca-holland.nl"
"Meh... Zou toch wel eens een keertje naar Portugal willen voor Boom of ZNA Gathering. Anoebis - Dance Temple - Boom Festival 2025 @anoebis on.soundcloud.com"
"Neo-Shulginist zei: Je kan in september/oktober weer een kaartje voor Boom kopen! Daar moet je dan als de kippen bij zijn want het is binnen enkele uren uitverkocht. Klik om te vergroten... Ah thanks! Ja ik weet nooit zo goed wanneer die ticket sales zijn. Van ZNA Gathering had ik rond die tijd afgelopen jaar ook al eens gekeken. Daar stond toen nog geen nieuwe info op de site. Inmiddels is die ook uitverkocht. Die wisselen af qua jaar. Ook tweejaarlijks en ZNA is in 2026. Boom weer in 27. Misschien maar eens inschrijven op de mailing list ofzo haha"
"Neo-Shulginist zei: Dat wordt een Drugsforum meeting op Boom volgend jaar dan! 😁 Klik om te vergroten... Dan verwacht ik @Eik ook wel weer van de partij natuurlijk!"
"mandragora zei: Ot: Voor mij persoonlijk blijft dit een pareltje tot in de eeuwigheid🌄 Klik om te vergroten... Relaxed vibe dit nummertje!"
"Dirkjan zei: Dit is volgens mij de junken manier toch? Klik om te vergroten... Ja, ongeveer. Ik mis nog een paar stappen in het zoeken van de ader e.d. maar om en nabij. En dan is het ook goed om te weten waarom je elke stap doet natuurlijk. En om wat kennis te hebben van heet menselijk lichaam. Sommige plekken zijn echt no go zones om te injecteren omdat je dan mogelijk een slagader raakt bijvoorbeeld. Ook is de injectie richting belangrijk omdat je anders nog sneller je aders (kleppen) sloopt. Ik vraag me wel af of het slim is om dit te laten staan in het kader van harm reduction. Ik heb het zelf altijd gemeden om in detail te vermelden hoe je moet injecteren. Beter houd men het gewoon bij pluggen."
"Dirkjan zei: Het is niet naaldje prik klaar. Klik om te vergroten... Niet? 😂"
"Ik zie er geen RC's tussen staan. Of zie ik iets over het hoofd? Voor medicatie wel een nuttig omrekentool."
"annemarie67 zei: Kan ik ook een mespuntje doen en met water opdrinken Klik om te vergroten... Kort antwoord: nee, dat is levensgevaarlijk. Een mespuntje is al veel te veel."
"Lijkt me niet heel handig om bindmiddel uit pillen mee te injecteren. Die zou ik toch maar erg goed afscheiden uit je injectie vloeistof. Als je niet weet hoe, moet je je hier ook niet aan wagen. Ik heb er wel ideeën bij, maar gezien dit een forum is over harm reduction, ga ik me daar niet aan wagen. Plug het spul. Geeft bijna hetzelfde effect, maar is vele malen veiliger!"