Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc onder tong slecht voor tanden?

Xtc onder tong slecht voor tanden?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pluggen is een betere optie als je wel een snelle comup wilt. Alleen is dit op festivals ietsje latiger 😅
E
E3fLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikweetgeennaam zei:
heb je ooit pure mdma gelikt/ in je mond gehad, of andere synthetische drugs,
je proeft namelijk al dat deze stoffen, waaronder mdma super bijtend zijn, en dat is heel erg slecht voor je tanden, het beschadigt echt je tandglazuur ookal komt het er maar kort en niet veel in contact mee+ het tandenknarsen erbij in combinatie zorgt ook voor die enge fotos van extreme drugsverslaafden die geen tanden meer in hun mond hebben !

(dit bericht heb ik gekopieerd van een een goeie vriend van mij die op school zit om tandarts te worden dus neem het maar aan van hem!)
Klik om te vergroten...
Even hier op terugkomend!

Ik heb nog verder wat onderzoek gedaan en ook informatie opgevraagd bij Jellinek. Zij hebben me wat informatie geleverd, waaronder dit citaat:

“Uit dit korte overzicht blijkt dat de meest populaire drugs onder studenten eigenlijk allemaal een negatief effect hebben op het gebit. Deze effecten zijn echter voor het grootste deel indirect. Het gebit wordt niet direct aangetast door de drugs zelf, maar door de effecten die door drugsgebruik worden veroorzaakt, zoals tandenknarsen en een gebrek aan speeksel. Daarnaast drinken mensen die drugs gebruiken op een feestje vaak geen alcohol, maar frisdrank. De zoetheid en zuurtegraad van deze drankjes hebben waarschijnlijk meer negatieve effecten dan de drugs zelf.”
https://www.studentist.nl/is-drugsgebruik-slecht-voor-je-gebit

Er staat wel waarschijnlijk bij, dus slikken zal natuurlijk altijd beter zijn. In ieder geval lijkt het dus een stuk minder erg dan mensen denken.

Een tip die ik iedereen wil meegeven is om suikervrije xylitol kauwgoms te kopen. Suiker spreek voor zich, maar xylitol zorgt voor speekselaanmaak waardoor je een droge mond wat meer tegen gaat! ☺️
E
E3fLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Pluggen is een betere optie als je wel een snelle comup wilt. Alleen is dit op festivals ietsje latiger 😅
Klik om te vergroten...
Hahaha inderdaad!

Het ging mij vooral om dat ik wilde weten wat ik mijn tandjes wel of niet per ongeluk had aangedaan op Decibel 🥲

Al moet ik wel zeggen dat nu ik een bron heb gevonden die zegt dat xtc geen direct effect geeft ik toch wel geneigd ben om hem vaker onder mijn tong te laten oplossen… Wel met heel wat water er achteraan! Het effect wat ik toen op Decibel had gaf mij echt het gevoel alsof ik xtc eerder “fout” had gedaan 😂
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pffff zo smerig! En rotte tanden ook, altijd gaatjes en stukjes kies wat afbreekt.

likje mdma en dan de hele avond kauwgom kauwen als een malle en sigaretjes roken, alles wegspoelen met Aa-drink. Einde van de nacht een blauwe tong van de sportlife en dat is echt een aanslag op je gebit jingens

dus lekker niet doen dan!
E
E3fLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laatst was ik aan het opzoeken of xtc onder de tong daadwerkelijk sneller inkickt (puur uit interesse). Het antwoord was ja, maar verder reageerden veel mensen met “succes met je tanden” en “maak maar gelijk een afspraak bij de tandarts”.

mijn vraag is of xtc onder de tong/in de mond houden echt slechter is voor je tanden dan bij slikken? En verder ook waarom dit zo is? Ik heb het een keer per ongeluk gedaan omdat ik vergeten was om water mee de Dixi in te nemen. 🙈

Ik heb het hier bij niet over knarsetanden of de effecten van xtc gebruik zelf, ik heb het over het contact van de stoffen in xtc met het gebit.

Alvast heel erg bedankt als iemand hier een goed antwoord op kan geven! 😊
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#6
E3f zei:
Laatst was ik aan het opzoeken of xtc onder de tong daadwerkelijk sneller inkickt (puur uit interesse). Het antwoord was ja, maar verder reageerden veel mensen met “succes met je tanden” en “maak maar gelijk een afspraak bij de tandarts”.

mijn vraag is of xtc onder de tong/in de mond houden echt slechter is voor je tanden dan bij slikken? En verder ook waarom dit zo is? Ik heb het een keer per ongeluk gedaan omdat ik vergeten was om water mee de Dixi in te nemen. 🙈

Ik heb het hier bij niet over knarsetanden of de effecten van xtc gebruik zelf, ik heb het over het contact van de stoffen in xtc met het gebit.

Alvast heel erg bedankt als iemand hier een goed antwoord op kan geven! 😊
Klik om te vergroten...
heb je ooit pure mdma gelikt/ in je mond gehad, of andere synthetische drugs,
je proeft namelijk al dat deze stoffen, waaronder mdma super bijtend zijn, en dat is heel erg slecht voor je tanden, het beschadigt echt je tandglazuur ookal komt het er maar kort en niet veel in contact mee+ het tandenknarsen erbij in combinatie zorgt ook voor die enge fotos van extreme drugsverslaafden die geen tanden meer in hun mond hebben !

(dit bericht heb ik gekopieerd van een een goeie vriend van mij die op school zit om tandarts te worden dus neem het maar aan van hem!)
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#7
ook heeft hij me ooit verteld dat je na een avondje xtc/ stims gewoon je tanden moet poetsen, maar wel wat voorzichtiger en als het heel gevoelig is zonder tandpasta 🤟🤟
E
E3fLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ikweetgeennaam zei:
heb je ooit pure mdma gelikt/ in je mond gehad, of andere synthetische drugs,
je proeft namelijk al dat deze stoffen, waaronder mdma super bijtend zijn, en dat is heel erg slecht voor je tanden, het beschadigt echt je tandglazuur ookal komt het er maar kort en niet veel in contact mee+ het tandenknarsen erbij in combinatie zorgt ook voor die enge fotos van extreme drugsverslaafden die geen tanden meer in hun mond hebben !

(dit bericht heb ik gekopieerd van een een goeie vriend van mij die op school zit om tandarts te worden dus neem het maar aan van hem!)
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb sinds die dag (Decibel) inderdaad echt gevoelige tanden, maar ik wist niet of het kwam door het grote aantal kauwgoms die ik die dag heb gekauwd. Ik heb nu ook suikervrije, xylitol kauwgoms en zodra ik daar naar ben geswitcht heb ik geen last gehad van mijn tanden direct na het festival (Elektrum).

Daarmee bedoel ik dat ik de dagen na Decibel echt pijn had aan mijn tanden, en na Elektrum niet. Ze zijn nu wel gevoelig in het algemeen, maar niet zo pijnlijk als na Decibel.

Conclusie is dus inderdaad dat onder de tong een no go is. Dankjewel! ☺️
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#9
E3f zei:
Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb sinds die dag (Decibel) inderdaad echt gevoelige tanden, maar ik wist niet of het kwam door het grote aantal kauwgoms die ik die dag heb gekauwd. Ik heb nu ook suikervrije, xylitol kauwgoms en zodra ik daar naar ben geswitcht heb ik geen last gehad van mijn tanden direct na het festival (Elektrum).

Daarmee bedoel ik dat ik de dagen na Decibel echt pijn had aan mijn tanden, en na Elektrum niet. Ze zijn nu wel gevoelig in het algemeen, maar niet zo pijnlijk als na Decibel.

Conclusie is dus inderdaad dat onder de tong een no go is. Dankjewel! ☺️
Klik om te vergroten...
gewoon slikken is toch het beste voor je tanden dan ja, in een glas water oplossen en achterover gieten zorgt er ook voor dat het lichtjes je tanden raakt, bij het snuiven van drugs kan je overigens ook je tanden aantasten doordat de stof in je keel terechtkomt en via daar doormiddel van je tong en speeksel ook in contact met je tanden kan komen,

het kauwen, kaakschaatsen, knarsen of hoe je het ook wilt noemen is misschien nog wel slechter dan de drugs zelf, vooral als je een droge mond hebt, zonder dat je het merkt ben je toch gewoon 6-10 uur en soms nog langer aan het knarsen/kauwen

(dit is overigens geen hele grote zorg zolang je niet regelmatig/ vaak drugs gebruikt)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik er nog maar aan denk krijg ik al :kots: neigingen.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Als ik er nog maar aan denk krijg ik al :kots: neigingen.
Klik om te vergroten...
de smaak van synthetische drugs en vooral ook mdma staat zeker in mijn top 5 van smerigste sensaties oat.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ikweetgeennaam zei:
de smaak van synthetische drugs en vooral ook mdma staat zeker in mijn top 5 van smerigste sensaties oat.
Klik om te vergroten...
Zo hey MDMA is inderdaad smerig maar wat dacht je van 6-APB en al die andere Benzofurans… voor mij echt het smerigste smaakje. Alleen al er aan denken terwijl ik dit typ… bah bah
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
VJ_LSD72 zei:
Zo hey MDMA is inderdaad smerig maar wat dacht je van 6-APB en al die andere Benzofurans… voor mij echt het smerigste smaakje. Alleen al er aan denken terwijl ik dit typ… bah bah
Klik om te vergroten...

Inderdaad. 5-mapb, die smaak gaat nooit meer uit mijn geheugen 😬.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."