Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Woke-up-sticky zei: Hoe weet jij nou tot welke minderheidsgroepen ik behoor? Bepaal jij dat? Ik heb meer dan 15 jaar aan de onderkant aan de samenleving geleefd. Dakloos geweest, vastgezeten, rechterlijke machtigingen gehad en shit gedaan voor geld waar de meeste mensen alleen maar over lezen. Alsof ik zeg dat er geen mensen met vooroordelen zijn? Ik zeg laat de buitenwereld de buitenwereld zijn, je hebt niks met ze te maken of met het oordeel wat iemand over je denkt te hebben. Zoals jij over mij wil oordelen is het onmogelijk over iemand te oordelen. Of is het omdat ik zwart ben? Klik om te vergroten... Dat bepaal ik niet, ik zei alleen dat het váák zo is. Maar ik moet zeggen dat ik wel dacht dat het op jou van toepassing was, een soort (wellicht voorbarige) conclusie gebaseerd op je opmerking over o.a. je woonplaats/herkomst in Friesland. Dikgedrukte is natuurlijk allemaal heel heftig, en spijt me om te horen. Wel mooi dat je hier weer bovenop bent gekomen (hopelijk). Het verschil met wat jij benoemt en bijvoorbeeld iets als geaardheid of kleur is dat je deze dingen niet per se nog zichtbaar bij je draagt, waardoor het misschien niet per se oordelen en reacties van je omgeving oproept wanneer ze jou zien langslopen."
"Woke-up-sticky zei: Oh en als je om drie uur s middags in je badjas vol brandgaten en raybans op de supermarkt in loopt met je hond aan een stuk touw krijgen mensen wel een idee dat er iets gaande is in je leven denk ik. Klik om te vergroten... Maar dat doe je nu niet meer (neem ik aan), i.t.t. wanneer je bijvoorbeeld een andere geaardheid/gender/huidskleur had gehad. Die had je 15 jaar daarna nog steeds gehad en die had nog steeds bepaalde oordelen of reacties van je omgeving kunnen oproepen, dat is wat ik bedoelde met mijn laatste zin. Woke-up-sticky zei: Kerel, stuur mij even een pb. Seks is voor iedereen weggelegd. En waarschijnlijk zit het m in je benadering Klik om te vergroten... Misschien kun je je uitleg openbaar doen, ik ben natuurlijk retenieuwsgierig hoe die andere aanpak of benadering eruit zou zien."
"Mindless, met welke delen ben je het dan wél oneens, uit het filmpje? Woke-up-sticky zei: Waarom zou ik een privégesprek delen? Klik om te vergroten... Ik wist niet dat datingadviezen een privégesprek waren. Verder laat ik het maar wat het is, als we niet langs elkaar heen praten zijn we het gewoon vrij essentieel oneens denk ik."
"Je mag je geld ook aan mij geven. Ik zal het dan middels een speciale eeuwenoude origamitraditie vouwen en dan neerleggen op de open heide onder het licht van de volle maan, terwijl ik in mijn blote reet er meerdere rondjes omheen dans (alvorens ik het gewoon weer ontvouw en uitgeef bij de dealer). Deze methode is ongeveer net zo effectief en bewezen als het laten zuiveren van je vaccinatie door een homeopaat."
"Mudita zei: Dat is eigenlijk het probleem met een groot deel van de veganisten, niet om "jullie" de grond in te trappen. Maar ze komen altijd veel te aan opdringerig over. Het is altijd precies hetzelfde verhaal met precies dezelfde argumenten en precies dezelfde referenties. Het kom 9 van 10 keer over als 'Als jij nu niet veganist word ben je een super walgelijk mens' en dit geeft het dus vooral een slechte naam. Nou bedoel ik hier niet iedereen mee natuurlijk maar er zitten er wel genoeg van tussen. Klik om te vergroten... Ik denk dat, ook gezien Zero's post hierboven, dit een beetje een probleem van twee kanten is. Veganisten voelen zich gauw 'de zeikerige kutvegan' en carnisten vinden dat veganisten 'altijd veel te opdringerig overkomen'. Ik merk (uit mijn persoonlijke ervaring hoor) vaak dat je als veganist vragen of opmerkingen krijgt als mensen eenmaal doorhebben dat je iets niet wilt eten. (Soms zijn de vragen/opmerkingen uit interesse, soms lijkt het bijna alsof het is omdat iemand je er op wilt pakken dat je op de heenweg misschien op een mier hebt gestaan, zucht). Als je deze vragen beantwoordt of op deze opmerkingen in gaat, en dat juist uit goede wil zo uitgebreid mogelijk doet, krijg je soms een beetje de feeling dat mensen je 'opdringerig' vinden. Terwijl (nogmaals, mijn ervaring) het gesprek vaak niet gestart wordt door de vega(n), maar andersom."
"Haha, gelukkig, geen tenen geraakt dus. Nee joh, als je het zo neer zet, dat klinkt toch volledig ongeloofwaardig? (Voor mij in elk geval). Welke dokter of psycholoog gaf je zo'n advies, of stelde de diagnose dat het kwam door post vaccinaal syndroom? Dat laatste is nl. ook nooit bewezen als bestaand syndroom/probleem.. ADD natuurlijk wel, maar dat het komt door een vroegere vaccinatie is nooit te traceren, er zijn geen aanwijzingen die dat lijken te bewijzen, en zoiets impliceren zou mij geen vertrouwen geven in de behandelaar."
"Elpee zei: Ga vooral door met op alle slakken zout leggen. Klik om te vergroten... Not vegan."
"Vegan is natuurlijk niet alleen zonder vlees, maar geen enkel dierlijk product, dus ook geen kaas, melkproducten zoals room en boter, eieren, etc. Dat maakt het soms wat lastiger om ter plekke dat te regelen, want dan houd je vaak alleen een losse aubergine over ofzo haha. Je kunt het beste vooraf bellen om te vragen of het mogelijk is er veganistisch te eten, en daarbij duidelijk uitleggen wat je wel of niet eet. Soms vinden koks het alleen maar leuk als ze eens een uitdaging 'buiten de kaart om' hebben Alleen is dat ter plekke zonder voorbereiding soms wat moeilijker. Wij gaan vaak naar restaurants waarvan we weten dat ze vegan gerechten hebben, dus speciale vega(n) restaurants of iets Indisch of Nepalees bijvoorbeeld."
"Bedoel je wel PCOS (en niet bijv. PDD-NOS)? Pcos is voor zover ik weet een aandoening die verband houdt met je eierstokken."
"Woke-up-sticky zei: Ik denk dat de buitenwereld veel minder interesse heeft op wie je valt, wat je kleur is of wat je denkt dan dat je denkt Klik om te vergroten... Interessant dat het vaak vooral personen zijn die niet in bepaalde minderheidsgroeperingen vallen, die deze conclusie trekken. Ook wel makkelijk: als je er zelf geen last van hebt, bestaat het vast niet?"