Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Slachtofferkruid :P"
"Purplext zei: Mannelijke energie wordt namelijk wel meer geprezen en beloond. Klik om te vergroten... Nou idd, dat zeker. Als je alle ballen hooghoud, een goeie baan hebt naast je gezin, als je niet zo snel bang of tuttig met iets omgaat, een sixpack hebt en zelf die kast in elkaar zet: zo dan ben je goed bezig! Chapeau! Doe je dat allemaal niet en heb je een stoere man nodig als 'hulp/redder', dan word je gezien als truttig. Maar naar mijn idee hebben dit soort vrouwen wel vaker een relatie. (En hebben dit soort tuttige vrouwen toch ook weer de broek aan in het huis qua opvoeding van de kinderen, dus worden de kinderen ook truttig, maar dat terzijde). Ik streep heel veel mannen weg op braafheid of niet-mannelijk genoeg. Wat moet ik met een man die minder mannelijk is dan ik? Daar loop ik inderdaad overheen en dus ben ik vrijgezel. Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn met elkaar 😉 Anyway. Purplext zei: ik ontmoette laatst een man, bijna 2 meter lang, 110 kg, ex para trooper en professioneel tienkamper, Klik om te vergroten... Wat is zijn nummer? Toevoeging: ik weet niet of ts hier iets aan heeft, of alleen maar onzekerder van word."
"Lau77 zei: Hoi allemaal sorry het is een hele lap tekst geworden Klik om te vergroten... Hoi @Lau77 Ik kom toevallig jouw bericht tegen omdat ik na maanden weer eens op drugsforum zit. Ik ben ook weggegaan bij mijn ex wegens drugsgebruik en wispelturig gedrag (2 gezichten, van reuze lief tot super vals en mij overal de schuld van geven, om vervolgens weer super lief te worden). Ik was toendertijd zwanger en wij hebben al een jaar geen contact meer, zelfs niet op de verjaardag van ons kindje. Ik zie in jouw beschrijving over hem ook heel veel narcistische trekken naar voren komen, vooral ook dat hij alweer een andere vrouw heeft en daar wel lief voor is, en jou dan kleineert en waarschijnlijk in de slachtofferrol zit bij zijn familie. Ik ben nu, na een jaar, pas echt aan het 'helen'. Ik heb héél veel gepiekerd, wakker gelegen, om wat ik allemaal fout heb gedaan bij mijn ex en of ik niet nóg liever had moeten zijn. Of ik hem linksom, of rechtsom, tóch had kunnen helpen, als ik maar liever was geweest. Constant denken dat ik een kutwijf ben, omdat ik hem confronteerde met zijn gedrag. Constant denken dat hij mij in de steek liet toen ik zwanger was, omdat ik zelf wel een onmogelijk rotwijf zal zijn. Dat piekeren is nu voorbij, nu komt eigenlijk meer een soort berouw en zelfacceptatie naar boven. Beseffen dat dit mij is overkomen, juist omdat ik een goedzak ben, dat ik er wél mag wezen en dat hij een zieke man is. Ik ben weer trots op mezelf. Je moet hier echt van herstellen. Zulk gedrag kruipt echt onder je huid en je mag er echt vanuit gaan dat dit nog maanden gaat duren. Ik bedoel dit niet negatief, maar wel realistisch. Geef jezelf de tijd om te rouwen en je zelfvertrouwen terug te vinden. Duik niet liefde en goedkeuring in andere mannen, maar probeer liefde te geven aan jezelf. Ik raad je ten zéérste het volgende boek aan : Verslaafd aan liefde (van Jan Geurtz). Dit heeft mij de afgelopen maand echt geholpen om ineens de knop om te kunnen zetten om van mezelf te gaan houden. Dit gaat niet alleen om liefdesrelaties, maar ook gewoon goedkeuring van vrienden, familie, of simpelweg de vrouw achter de kassa. Tevens ben ik nu begonnen in het boek "Leven na narcistisch misbruik" van Shanti Schiks. Er is ook nog een boek te kopen over gaslighting zag ik op internet. Ik vind vaak verslavingsgedrag heel erg overlappen met narcisme. Ik loop ook bij een haptotherapeut, om aan mijn lichaam weer te gaan voelen wanneer mijn grens bereikt is. Je mag me een privebericht sturen als je wil. Hou je taai en blijf bij jezelf."
"dupont zei: En als hij het bont blijft maken, overweeg dan om bij hem weg te gaan, stel desnoods eerst een ultimatum. Klik om te vergroten... Sluit me hierbij aan Ik ben weggegaan. Jij bent het belangrijkste en alles wat je beschrijft is verslavingsgedrag."
"Even nieuwsgierig als leek: Wat is voor jullie echt rockbottom geweest, waardoor je overstag ging om af te kicken / hulp te zoeken? En hoelang heeft die rockbottom geduurt voordat je de eerste stap zette? Ik neem aan dat je eerst nog een poosje aan blijft klooien op de bodem... ?"
"Vlindertje zei: Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet. Klik om te vergroten... Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings? Vlindertje zei: dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine Klik om te vergroten... Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈. 't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend Vlindertje zei: Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst Klik om te vergroten... Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰"
"Wat fijn, ook van je man! Succes!!"
"Ik heb zelf geen ervaring met drugs, maar ben weg bij m'n ex wegens een wiet verslaving terwijl ik zwanger ben. Dat je dit berichtje plaatst is al een hele goede stap. Zoek ajb hulp voordat je er nog verder in verzeild raakt. Verslaving maakt alles kapot. Gun jezelf een beter leven dan dit. Kom op meis! ♡"
"Natozlato zei: Jij komt op de 2e plek. Klik om te vergroten... Natozlato zei: Je bent nog niet zo lang met hem? Ik zou ermee stoppen Klik om te vergroten... Ik sluit me hier bij aan, mocht hij echt verslaafd zijn. Verdiep je er vooral goed in, zodat je weet wat je te wachten staat en wat je kunt herkennen aan zijn gedrag. Dit is niet in 1x in een maandje opgelost en je zult echt geen normale relatie krijgen met een verslaafde. Trap niet in beloftes etc."
"Vallen en opstaan, zolang je maar weer blijft opstaan! 😘 Goed dat je hulp hebt gezocht."