Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Klinkt alsof, en dat lijkt ook zichtbaar in de manier waarop je onbegrensd je verhaal verteld, alsof je zelf weinig grenzen hebt meegekregen. En dat is aan de ene kant mooi, want schaamte of angst voor afkeuring zal waarschijnlijk niet zoân ding zijn bij jullie als gezin. Maar het klinkt als een bepaalde moeite met grenzen in het ervaren van iets lekkers, in jouw geval dus seks en drugs. En ook het delen van details in je verhaal. Je wilde geen advies, dus je bent er blijkbaar content mee. T lijkt ook bijna alsof je het opwindend vindt om dit te delen. Als dat zo is, im glad you came"
"Als je niet zou zeggen ik weet zeker dat ze geen medicatie gebruikt, had ik gedacht aan wellicht dat ze adhd heeft en Methylphenidaat gebruikt. Wel mooi, klinkt als een vrouw naar mân hart."
"Mdma blijkt uit onderzoek een effectieve behandeling te zijn voor ptss. Een paniek aanval zou je kunnen zien als een soort trauma, waar je nu bang voor bent om weer te krijgen. Kan idd getriggerd worden door alles wat invloed heeft op fysieke symptomen; koffie, de trap op lopen, in een ruimte zijn zelfs die je doet denken aan die paniek aanval en idd ook drugs. Verhoogd je hartslag, vervolgens angstige gedachten, en wat doe angst met je hartslag.. bam paniek aanval. Het zit m meer in de angst gedachten dan in de drugs, afgezien van het feit dat drugs sowieso misschien even beter uitgesteld kunnen worden totdat je hiervan af bent denk ik. Vraag aan je huisarts verwijzing voor cognitieve gedragstherapie, gemiddeld 12 sessies en je bent ervan af. Kan je daarna weer lekker onbezorgd een pilletje doen op festival"
"Beetje random klinkt dit misschien, maar misschien onderzoek laten doen naar adhd"
"Zanza zei: Er zijn ook van die neusspoelflesjes, waar je met een zoutoplossing je neus en holtes kunt schoon maken. Ik heb zelf een jaar of 10 geleden dus een septumperforatie gehad. Snuif ook graag dingen. Zelfs mn boterhammen (onzin, das vet onhandig). Maar nadat ik een zakje of 2 ethylphenidaat opgesnoven had en in mn neus de korsten aan het wegjagen was, zat er dus ineens een gat in het septum. Er hoefde alleen nog een grote ring doorheen en hoorns op mn kop en ik was een stier. Dit heb ik operatief laten dichtmaken, want ademen wordt vet kut doordat je valse lucht naar binnen zuigt en je net een fluitketel bent. Ik ben na die operatie niet gestopt met het snuiven van dingen, maar de zeer corrosieve zaakjes kijk ik wel mee uit iig. Pulken is sws een slecht idee want je beschadigt het slijmvlies dan nog meer. Edit: oja ben een fanatiek xylometazoline addict. 2 flesjes per week. Is ook vet goed voor je slijmvliezen ahum Klik om te vergroten... Wel je neusschot verloren, maar niet je humorđ Boterhammen snuiven helemaal lekker"
"Methylphenidaat, overleggen met je huisarts"
"Iemand heeft wel eens tegen mij gezegd âwas je altijd maar zo verantwoordelijk als wanneer je aan de pillen bentâ. Ben ook de grootste spuitelf chaotische dromerige addâer. Maar had toen overzicht, was soort moeder overste die precies wist waar iedereen was, was iemand aan t verzorgen die te hard ging en stond ondertussen tegelijkertijd iemands relatieprobleem op te lossen, kon alles volgen en Sharp as a knife. En daarna neem je meer, want overzicht hebben is niet per se mijn doel op dat moment."
"ADD wordt overigens als neurobiologische stoornis op een behoorlijk niet neurobiologische manier getest in de ggz, namelijk met een vragenlijst. âVind je het moeilijk om je te concentreren?â Ligt er ook maar net aan welke psycholoog je tegenover je hebt en hoe âstrengâ die is en hoe goed die doorvraagt. Dus zou vooral niet teveel waarde hechten aan het label als je die hebt gekregen. Bijzonder eigenlijk, dat we zomaar mensen bestempelen met een neurobiologische afwijking aan de hand van zoân interview en daarvoor medicatie voorschrijven. Met name bijzonder winstgevend voor de farmaceutische industrie. Goed, ik raak beetje afgeleid, hoe zou dat nou komen? Theoretisch gezien zouden alle adhd ers meer dopamine achtige stoffen nodig hebben aka drugs voor hetzelfde effect als niet adhd ers. Misschien stoot ik nu mensen voor het hoofd, want t lijkt misschien alsof ik Adhd bagatelliseer, maar dat zeker niet. Het kan echt behoorlijk voor problemen zorgen en het is een onderkende stoornis, maar we testen het gewoon niet heel bijzonder goed. Sommige praktijken wel, zoals adhd centraal. Moet je voor betalen, verdorie, moeten ook al meer geld uitgeven aan drugs want hebben meer nodig, komt dat er ook nog ff bij. Enfin, ik zou vooral kijken of je er iets aan hebt en aan medicatie of behandeling, en dat daar dat label voor nodig is, ligt aan ons zorgsysteem want zonder een diagnose krijg je het niet vergoed. Prima joh adhd it is als je erbij geholpen bent toch, maar niet teveel waarde aan hechten zou ik zeggen."