Autist hier. Een antwoord op je eerste vraag is zeer zeker speed. Motivatie, energie en productie gaan dan hand in hand samen met prikkeldemping.
Je tweede vraag, misschien een benzo.
omdat ik uit ervaring spreek kan ik ook zeggen: doe het niet.
Het prikkelloze en rustige brein, jezelf makkelijk motiveren, het is allemaal geweldig totdat je op het kantelpunt staat jezelf en meer kwijt te raken. Autisme en instant satisfaction is een recept voor verslaving. Als je eenmaal hebt gemerkt hoe goed het werkt, blijft het de rest van je leven aan je trekken. Dit moet je echt niet willen.
I second this!
And third this second!
@questions de vraag is -> zit er verschil tussen wat je wil weten en wat je wil horen?
Zoals ik het lees, en ik merk dat
@Rotjoch (whats in a name) soort van hetzelfde leest ben je op zoek naar iets om om te gaan met je prikkels.
In het normale leven als alles rustig (relatief) gaat merk je er niet veel van of merk je er wel veel van en kan je je prikkels handelen.
Maar!
Wanneer er dan iets gebeurd ga je het moeilijker vinden om die prikkels te handelen, er gebeurt te veel en dat is kut.
Drugs, alcohol, of een vervanger daarvoor, want die zoek jij zijn dan korte termijn oplossingen.
ZE HELPEN GEEN REET.
Evengoed, probeer het uit zou ik zeggen, als je namelijk alleen maar iets wil horen in plaats van wil weten dan volg je datgene dat je wil volgen.
Als laatste wil ik nog zeggen dat je echt niet de enige bent die hier mee worstelt, ik herken je verhaal. Deels bij mezelf en ook bij anderen. Soms prive en soms werk gerelateerd. Neem van mij aan, middelen zijn niet het antwoord. Zoek hulp anderszins en durf daarop te vertrouwen. Als vertrouwen een issue is? Spreek daar dan over. Soms is de weg lang, ik weet dat. Tegelijkertijd is de weg die je aangeboden wordt korter dan de weg waar je nu zelf naar vraagt.
@Rotjoch ziet dat, ik zie dat ook.