Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeus schoonmaken/behandelen/verzorgen bij snuiverij

Neus schoonmaken/behandelen/verzorgen bij snuiverij

40 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusdruppels verzieken echt heel je smaak, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Ik weet niet of jij uberhaupt nog wat proeft/ruikt?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij duurt het helen ook heel lang. Voornamelijk met RC’s heb ik soms wekenlang grote korsten, veel geel snot en bloed plekken.

Als dit weer geheeld is, zie en voel ik nergens schade…

Wat ik af en toe doe is spoelen of een neus spray. Maar meestal laat ik de natuur gewoon zijn werk doen.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik loop na mijn avontuur met 3mmc nu ook al 5 weken met pijn en korsten in de neus dus ik lees ff mee. Gellukig nu wel gestopt maar heelt langzaam.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangezien ik regelmatig wat dingen snuif, dan praat ik over zo’n eenmaal per week tot eenmaal in de twee weken (dat is niet mals, I know) en ik online veel uiteenlopende adviezen lees en hoor van vrienden en kennissen, ben ik toch wel benieuwd wat de beste manier is om mijn neus weer de goede kant op te krijgen.

Even tussendoor, ik maak me best een beetje zorgen om mijn neus. Het duurt steeds langer en langer om te herstellen, en het takelt allemaal veel sneller af dan ik had gedacht. Ik dacht dat snuif junks altijd pas in de latere stadia hun neus begonnen in te leveren.

Wat snuif ik dan zoal? RC’s, vooral fluoreerde rcs, ketamine analogen, pipjes, amfetamine. Hoewel dit nu echt fucking stupid klinkt nu ik het typ.

Maar wat zijn handige tips? Mag ik pulken? Is het normaal dat ik een week nodig heb om weer een beetje fatsoenlijk mijn eigen stank te kunnen ruiken? Is het normaal dat ik soms wakker word met een enorme bloedneus?
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het spul is ingewerkt is het het beste je neus door te spoelen. Je kan onder de kraan je neus eronder houden en dan vergrendelen bij je keel. Niet iedereen kan dat, dan met een fles water met een dopje dat goed in je neus past.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vladimir1978 zei:
Als het spul is ingewerkt is het het beste je neus door te spoelen. Je kan onder de kraan je neus eronder houden en dan vergrendelen bij je keel. Niet iedereen kan dat, dan met een fles water met een dopje dat goed in je neus past.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook van die neusspoelflesjes, waar je met een zoutoplossing je neus en holtes kunt schoon maken.

Ik heb zelf een jaar of 10 geleden dus een septumperforatie gehad. Snuif ook graag dingen. Zelfs mn boterhammen (onzin, das vet onhandig). Maar nadat ik een zakje of 2 ethylphenidaat opgesnoven had en in mn neus de korsten aan het wegjagen was, zat er dus ineens een gat in het septum. Er hoefde alleen nog een grote ring doorheen en hoorns op mn kop en ik was een stier. Dit heb ik operatief laten dichtmaken, want ademen wordt vet kut doordat je valse lucht naar binnen zuigt en je net een fluitketel bent. Ik ben na die operatie niet gestopt met het snuiven van dingen, maar de zeer corrosieve zaakjes kijk ik wel mee uit iig.

Pulken is sws een slecht idee want je beschadigt het slijmvlies dan nog meer.

Edit: oja ben een fanatiek xylometazoline addict. 2 flesjes per week. Is ook vet goed voor je slijmvliezen ahum
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vladimir1978 zei:
Neusdruppels verzieken echt heel je smaak, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Ik weet niet of jij uberhaupt nog wat proeft/ruikt?
Klik om te vergroten...
Gek genoeg uitstekend, ja. Maar is idd troep
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ha Dirkie

Hier geen ervaring met dingen snuiven door m'n neus (behalve frisse lucht, uitlaatgassen (van deze of gene), etensgeuren en neusspray) maar wel twee jaar medicatie geslikt waar al je slijmvliezen gigantisch van naar de tering gaan (niet alleen je slijmvliezen. Gewoon alles eigenlijk). Korsten, bloedneuzen, neus dicht met korsten, geen lucht krijgen dus korstje wegtrekken en dan opeens je hele neus binnenstebuiten trekken. Feessie!

Advies van huisarts en dermatoloog:
Vaseline in m'n neus smeren, een lippenbalsem (labello oid) reserveren voor m'n neus, vettige zalf smeren. Zelfde voor m'n lippen trouwens. Uiteindelijk werkte daarvoor handcrème het beste, maar dat ruikt wel sterk voor in je neus.

Ik zou zeggen na snuiverij schoonspoelen, beetje laten drogen, invetten. Waarmee moet je zelf even uitproberen. Houdt als je korstjes krijgt de boel ook soepel, waardoor het minder trekt en pijn doet en minder snel gaat bloeden.

Also, voortaan gewoon snuiven via je oren.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
BraboF zei:
Snuiven helpt hier ook niet echt positief aan mee bij mij
Klik om te vergroten...
Haha understatement
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mevrouw Pløp zei:
Also, voortaan gewoon snuiven via je oren
Klik om te vergroten...
Eerste die dat lukt krijgt een rondje van mij!

NEE niets in je oren stoppen stelletje gekken!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Eerste die dat lukt krijgt een rondje van mij!

NEE niets in je oren stoppen stelletje gekken!
Klik om te vergroten...
De eerste die hierin luistert naar iemand die letterlijk zegt nog nog nooit iets gesnoven te hebben krijgt van mij echt een eeeeeenorme trap onder z'n kont! Harmreduction.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mevrouw Pløp zei:
De eerste die hierin luistert naar iemand die letterlijk zegt nog nog nooit iets gesnoven te hebben krijgt van mij echt een eeeeeenorme trap onder z'n kont! Harmreduction.
Klik om te vergroten...
Haha klasse pløp:sweatsmile:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Haha klasse pløp:sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Mevrouw Pløp voor jou!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Mevrouw Pløp voor jou!
Klik om te vergroten...
Klopt, u heeft gelijk. Mijn welgemeende excuses. Ik kort het evengoed af tot pløp. Wees blij dat ik iig meestal de moeite neem om die vervelende ø te typen!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Klopt, u heeft gelijk. Mijn welgemeende excuses. Ik kort het evengoed af tot pløp. Wees blij dat ik iig meestal de moeite neem om die vervelende ø te typen!
Klik om te vergroten...
Suggesties voor een epic nieuwe naam zijn nog steeds welkom. Maar laten we Dirkjan zijn neus eens niet vervuilen. Eh, z'n topic.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Also, voortaan gewoon snuiven via je oren.
Klik om te vergroten...
Mevrouw zit gewoon in 3033 terwijl wij gewoon nog in 2021 zitten te kloten
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Suggesties voor een epic nieuwe naam zijn nog steeds welkom.
Klik om te vergroten...
SassyQueen 👑
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ChefCurry zei:
Ik loop na mijn avontuur met 3mmc nu ook al 5 weken met pijn en korsten in de neus dus ik lees ff mee. Gellukig nu wel gestopt maar heelt langzaam.
Klik om te vergroten...
Das ook idd niet best voor de neus
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#19
Door m'n hooikoorts heb ik sowieso vrijwel heel het jaar een verstopte neus, korsten etc.

Snuiven helpt hier ook niet echt positief aan mee bij mij. Probeer zo nu en dan weleens te spoelen of met een zoutoplossing neusspray te sprayen, maar heb niet echt het idee dat dit helpt bij mij.
Ik heb er maar mee leren leven die chronisch verstopte neus en korsten, maar fijn is anders...
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
BraboF zei:
Snuiven helpt hier ook niet echt positief aan mee
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Haha understatement
Klik om te vergroten...
9C0C09FE-036B-4DD3-88AB-F06949E16683.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."