Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNeus schoonmaken/behandelen/verzorgen bij snuiverij

Neus schoonmaken/behandelen/verzorgen bij snuiverij

40 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
V
Vladimir1978Lid
01-01-2024, 00:00
Neusdruppels verzieken echt heel je smaak, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Ik weet niet of jij uberhaupt nog wat proeft/ruikt?
C
ChefCurryLid
Ik loop na mijn avontuur met 3mmc nu ook al 5 weken met pijn en korsten in de neus dus ik lees ff mee. Gellukig nu wel gestopt maar heelt langzaam.
Z
ZanzaLid
Mevrouw Pløp zei:
Suggesties voor een epic nieuwe naam
Klik om te vergroten...
Kweekscheetje?
B
BlaatschaapLid
Fantastische beschrijving, meteen eentje besteld!
D
DirkdirkLid
Aangezien ik regelmatig wat dingen snuif, dan praat ik over zo’n eenmaal per week tot eenmaal in de twee weken (dat is niet mals, I know) en ik online veel uiteenlopende adviezen lees en hoor van vrienden en kennissen, ben ik toch wel benieuwd wat de beste manier is om mijn neus weer de goede kant op te krijgen.

Even tussendoor, ik maak me best een beetje zorgen om mijn neus. Het duurt steeds langer en langer om te herstellen, en het takelt allemaal veel sneller af dan ik had gedacht. Ik dacht dat snuif junks altijd pas in de latere stadia hun neus begonnen in te leveren.

Wat snuif ik dan zoal? RC’s, vooral fluoreerde rcs, ketamine analogen, pipjes, amfetamine. Hoewel dit nu echt fucking stupid klinkt nu ik het typ.

Maar wat zijn handige tips? Mag ik pulken? Is het normaal dat ik een week nodig heb om weer een beetje fatsoenlijk mijn eigen stank te kunnen ruiken? Is het normaal dat ik soms wakker word met een enorme bloedneus?
V
Vladimir1978Lid
Als het spul is ingewerkt is het het beste je neus door te spoelen. Je kan onder de kraan je neus eronder houden en dan vergrendelen bij je keel. Niet iedereen kan dat, dan met een fles water met een dopje dat goed in je neus past.
Z
ZanzaLid
Vladimir1978 zei:
Als het spul is ingewerkt is het het beste je neus door te spoelen. Je kan onder de kraan je neus eronder houden en dan vergrendelen bij je keel. Niet iedereen kan dat, dan met een fles water met een dopje dat goed in je neus past.
Klik om te vergroten...
Er zijn ook van die neusspoelflesjes, waar je met een zoutoplossing je neus en holtes kunt schoon maken.

Ik heb zelf een jaar of 10 geleden dus een septumperforatie gehad. Snuif ook graag dingen. Zelfs mn boterhammen (onzin, das vet onhandig). Maar nadat ik een zakje of 2 ethylphenidaat opgesnoven had en in mn neus de korsten aan het wegjagen was, zat er dus ineens een gat in het septum. Er hoefde alleen nog een grote ring doorheen en hoorns op mn kop en ik was een stier. Dit heb ik operatief laten dichtmaken, want ademen wordt vet kut doordat je valse lucht naar binnen zuigt en je net een fluitketel bent. Ik ben na die operatie niet gestopt met het snuiven van dingen, maar de zeer corrosieve zaakjes kijk ik wel mee uit iig.

Pulken is sws een slecht idee want je beschadigt het slijmvlies dan nog meer.

Edit: oja ben een fanatiek xylometazoline addict. 2 flesjes per week. Is ook vet goed voor je slijmvliezen ahum
D
DiamantLid
Pff ik heb hier ook last van, maar alleen bij bepaalde RC's; vooral als je mensen gaat zien zijn korsten en schilfers onder je neus erg confronterend.
Ik ben een vrouw dus kan aardig wat oplossen met make up, maar het zou natuurlijk fijn zijn als ik mijn neusschot in tact kan houden.

Ik gebruik tussendoor veel neusspray, en hou het continu vet met veel lippenbalsem. Ik probeer korsten en velletjes zo veel mogelijk los te maken en als ik heb gedoucht 'scrub' ik velletjes onder mijn neus weg met de handdoek.

Daarnaast probeer ik geen dingen te gebruiken die sterk mijn slijmvliezen aantasten (bij coke heb ik er nooit echt last van, 3cmc gebruik ik niet meer omdat ik daar heel erg last van korsten kreeg, met 2fa heb ik dat niet, met 3mmc had ik het per batch wel of geen last van)
G
GeneesmiddelLid
Ik maak tegenwoordig wel eens 2 flesjes neusspray. 1tje met zoutoplossing en 1tje met bijvoorbeeld een oplossing ketamine. Ketamine neusspray op zich voelt al chiller in de neus dat lijntjes. Achteraf spray ik dan rijkelijk met de zoutoplossing. Weet niet of ketamine in water beter is voor de neus, maar ik vermoed dat het wel iets minder schade doet.
L
LianLid
@Diamant jaa ik ben ook een meid en schaam me kapot met me gat in me neus, je ziet aan buitenkant niks gelukkig , maar heb wel de bekende fluit😓 ben net maand clean maar wel gat in me neus rijker en me blaas naar klote!
A
ApeLid
Het enige wat ik deed na het snuiven was mijn neus schoonmaken met een keuken papiertje en water. Nooit een probleem gehad. Maar ik snoof dan ook vooral speed.
H
HelegavegebruikersnaamLid
Zanza zei:
Er zijn ook van die neusspoelflesjes, waar je met een zoutoplossing je neus en holtes kunt schoon maken.

Ik heb zelf een jaar of 10 geleden dus een septumperforatie gehad. Snuif ook graag dingen. Zelfs mn boterhammen (onzin, das vet onhandig). Maar nadat ik een zakje of 2 ethylphenidaat opgesnoven had en in mn neus de korsten aan het wegjagen was, zat er dus ineens een gat in het septum. Er hoefde alleen nog een grote ring doorheen en hoorns op mn kop en ik was een stier. Dit heb ik operatief laten dichtmaken, want ademen wordt vet kut doordat je valse lucht naar binnen zuigt en je net een fluitketel bent. Ik ben na die operatie niet gestopt met het snuiven van dingen, maar de zeer corrosieve zaakjes kijk ik wel mee uit iig.

Pulken is sws een slecht idee want je beschadigt het slijmvlies dan nog meer.

Edit: oja ben een fanatiek xylometazoline addict. 2 flesjes per week. Is ook vet goed voor je slijmvliezen ahum
Klik om te vergroten...
Wel je neusschot verloren, maar niet je humor😂 Boterhammen snuiven helemaal lekker
B
BlauweaapLid
Zanza zei:
Klopt, u heeft gelijk. Mijn welgemeende excuses. Ik kort het evengoed af tot pløp. Wees blij dat ik iig meestal de moeite neem om die vervelende ø te typen!
Klik om te vergroten...
Je moet wel mevrouw zeggen aangezien mod boven de normale forumleden gaan.

Dus heel gauw aanpassen anders spuit plomp jou bakkes vol met een anus enema
A
ApeLid
Mevrouw Pløp zei:
Suggesties voor een epic nieuwe naam zijn nog steeds welkom. Maar laten we Dirkjan zijn neus eens niet vervuilen. Eh, z'n topic.
Klik om te vergroten...
Mevrouw wol
Wollige pløp
Ikhouvanwol
Wollen-sok
Ikbreioveralwaarhetkanzondereruberhauptnaartekijken
M
Mevrouw PløpLid
Rotjoch zei:
Mevrouw wol
Wollige pløp
Ikhouvanwol
Wollen-sok
Ikbreioveralwaarhetkanzondereruberhauptnaartekijken
Klik om te vergroten...
Hebbes
K
KetaaLid
Geneesmiddel zei:
Ik maak tegenwoordig wel eens 2 flesjes neusspray. 1tje met zoutoplossing en 1tje met bijvoorbeeld een oplossing ketamine. Ketamine neusspray op zich voelt al chiller in de neus dat lijntjes. Achteraf spray ik dan rijkelijk met de zoutoplossing. Weet niet of ketamine in water beter is voor de neus, maar ik vermoed dat het wel iets minder schade doet.
Klik om te vergroten...
Huh wat zeg je me nou! Hoe maak je van ketamine een neusspray dan?
G
GeneesmiddelLid
Ketaa zei:
Huh wat zeg je me nou! Hoe maak je van ketamine een neusspray dan?
Klik om te vergroten...
Ketamine oplossen in water in een neusspray flesje, there ya go. 200 mg/ml max
m
marsman445Lid
Gewoon een glas lauw water met een hoeveelheid zout erin. Soms ook eens tussendoor doen en zeker nadien. Scheelt zoveel!
S
SpyroLid
Bij mij duurt het helen ook heel lang. Voornamelijk met RC’s heb ik soms wekenlang grote korsten, veel geel snot en bloed plekken.

Als dit weer geheeld is, zie en voel ik nergens schade…

Wat ik af en toe doe is spoelen of een neus spray. Maar meestal laat ik de natuur gewoon zijn werk doen.
Z
ZanzaLid
Vladimir1978 zei:
Neusdruppels verzieken echt heel je smaak, ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken. Ik weet niet of jij uberhaupt nog wat proeft/ruikt?
Klik om te vergroten...
Gek genoeg uitstekend, ja. Maar is idd troep

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."