Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne en ADHD

Cocaïne en ADHD

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Ik heb ook adhd en coke en speed werkt bij mij prima.
Ik denk eerder dat je bagger coke had. Als nieuwe klant van een “straat”dealer krijg je vaak zooi.
Klik om te vergroten...

Zouden straatdealers echt verschillende batches hebben? Eentje voor trouwe klanten en eentje voor de rest? Volgens mij geven ze daar helemaal geen fluit om en geven ze je sowieso zooi. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me niet dat dit met je ADHD te maken heeft. Kan mindere kwaliteit zijn, kan gewoon jouw/jullie persoonlijke reactie op coke zijn, of een combinatie. Je hoort wel vaker dat het effect van cocaïne de eerste keren als niet bijzonder of te subtiel wordt ervaren, en dat je het ‘moet leren waarderen’.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cocaine is totaal niet de drug waar je naar zou moeten zoeken. Het feit dat je ADHD hebt beinvloedt het effect misschien enigszins, maar het is ontzettend verslavende drug die ook nog eens een van de duurste drugs ter wereld is. Je gaat hier geen leuke avond van krijgen. Het enige enige wat je wilt na je eerste lijn is nog een lijn. Het effect na de eerste lijn is best intens. maar ga alsjeblieft niet zelf experimenteren.

Er zijn een hoop medicijnen en therapieen die je kunnen helpen, maar cocaine zal je meer slecht dan goed brengen.
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van mensen met adhd/add hoor ik verschillende ervaringen. De ene gaat er hard op en krijgt een dikke rush, de ander wordt er rustig van. Volgens mij kan je niet stellen dat mensen met adhd/add een zelfde effect van coke ervaren.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij heeft dit vrij weinig met AD(H)D te maken, al kan het zijn dat het wel enigszins het effect beïnvloedt omdat het ook op je dopamine werkt, maar uit eigen ervaring zou ik beweren dat die invloed maar minimaal is. Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
heyol zei:
Zouden straatdealers echt verschillende batches hebben? Eentje voor trouwe klanten en eentje voor de rest? Volgens mij geven ze daar helemaal geen fluit om en geven ze je sowieso zooi. :wink:
Klik om te vergroten...
Ligt aan de persoon. Dit kan voor opstap bv aan zatte mensen verkopen. En goeie voor de trouwe vaste klant. Je hebt er ook gewoon bij zitten die altijd goeie pushe en eerlijke jongens zijn. maar dit zijn niet te standaart straat dealertjes.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Volgens mij heeft dit vrij weinig met AD(H)D te maken, al kan het zijn dat het wel enigszins het effect beïnvloedt omdat het ook op je dopamine werkt, maar uit eigen ervaring zou ik beweren dat die invloed maar minimaal is. Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
Klik om te vergroten...
Ik ben zware ADHD patiënt en ik word echt niet rustig van pep hoor. Misschien gevalletje slechte pep ? Net als ts zijn coke wss slecht was.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blauweaap zei:
Ik ben zware ADHD patiënt en ik word echt niet rustig van pep hoor. Misschien gevalletje slechte pep ? Net als ts zijn coke wss slecht was.
Klik om te vergroten...
Ik wordt van speed in lagere dosis zeker rustiger. Slik ik meer dan niet.
Elke adhd’er is als persoon al anders dus zal het ook per persoon schelen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
Blauweaap zei:
Ik ben zware ADHD patiënt en ik word echt niet rustig van pep hoor. Misschien gevalletje slechte pep ? Net als ts zijn coke wss slecht was.
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Salvia zei:
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?
Klik om te vergroten...
Wie ik?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Wie ik?
Klik om te vergroten...
Oh nee, ik bedoelde Blauweaap, maar jij mag ook antwoorden hoor, hahahaha.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Salvia zei:
Oh nee, ik bedoelde Blauweaap, maar jij mag ook antwoorden hoor, hahahaha.
Klik om te vergroten...
Ik weeg niks af maar als ik een echte goeie speed dag houd zit ik zo rond de 100-150 mg maximaal.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Salvia zei:
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?
Klik om te vergroten...
2gram op een avond toen er tijd. Zit nou op 2a5 flinke bergen op een feestje. Ligt eraan hoe die valt soms is 1 klein puntje al genoeg om heel de avond te stuiteren maar ze zijn nie bepaald klein.

73% geteste
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik wordt van speed in lagere dosis zeker rustiger. Slik ik meer dan niet.
Elke adhd’er is als persoon al anders dus zal het ook per persoon schelen.
Klik om te vergroten...
Salvia zei:
Geen idee, maar net zoals @De Dunne zegt word ik rustig van een relatief lage dosis. Ik heb überhaupt nog nooit hoger dan 30mg gedoseerd. Hoe hoog doseer jij dan?
Klik om te vergroten...

Dit is logisch, want op lage dosis werkt amfetamine focusverhogend. Dit voelt aan als rustig omdat je minder dan gebruikelijk wordt afgeleid door allerlei overige prikkels.

Ook neurotypische ('normale') mensen kunnen concentratie krijgen en een bepaalde rust/stilte ervaren van een lage dosis speed. Dit is namelijk het effect van (o.a.) een verhoogde afgifte van dopamine, en daar zorgt een lage dosis speed in ieder menselijk lichaam voor. Het wordt vaak beweerd dat alleen mensen met ADHD rustig zouden worden van speed maar dit klopt niet. Wat wel zo is, en daar komt die overtuiging waarschijnlijk vandaan, is dat vermoed wordt dat mensen met ADHD van nature een disbalans hebben in hun neurotransmitters waarbij vooral een structureel verlaagd (ten opzichte van 'normale' mensen dus) dopaminelevel bijdraagt aan de concentratieproblemen. Omdat ADHD'ers (en ook ADD'ers) dit lagere dopamineniveau hebben, kunnen ze vaak een hogere dosis speed hebben voordat de treshold bereikt wordt waarop het 'rustige' overgaat in een meer hyper/speedy effect. Mensen met ADHD zullen uiteindelijk ook die speedy effecten krijgen, als de dosis maar hoog genoeg is, net zoals dat veel mensen zonder ADHD dus rust kunnen voelen als de dosis maar laag genoeg is.

Daarom is de reactie 'jaaa zo kan ik het ook wel, als ik stims voorgeschreven krijg' die ADHD'ers regelmatig krijgen ook zo lame, want als de medicatie goed ingesteld is en niet misbruikt wordt (helaas wel vaak het geval :P) dan zal het dopamineniveau van de ADHD'er als het goed is lijken op het baseline dopamineniveau van iemand zonder deze diagnose.

De precieze effecten en tresholds zijn natuurlijk inderdaad voor ieder individu hartstikke verschillend. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Dit is logisch, want op lage dosis werkt amfetamine focusverhogend. Dit voelt aan als rustig omdat je minder dan gebruikelijk wordt afgeleid door allerlei overige prikkels.

Ook neurotypische ('normale') mensen kunnen concentratie krijgen en een bepaalde rust/stilte ervan van een lage dosis speed. Dit is namelijk het effect van (o.a.) een verhoogde afgifte van dopamine, en daar zorgt een lage dosis speed in ieder menselijk lichaam voor. Het wordt vaak beweerd dat alleen mensen met ADHD rustig zouden worden van speed maar dit klopt niet. Wat wel zo is, en daar komt die overtuiging waarschijnlijk vandaan, is dat vermoed wordt dat mensen met ADHD van nature een disbalans hebben in hun neurotransmitters waarbij vooral een structureel verlaagd (ten opzichte van 'normale' mensen dus) dopaminelevel bijdraagt aan de concentratieproblemen. Omdat ADHD'ers (en ook ADD'ers) dit lagere dopamineniveau hebben, kunnen ze vaak een hogere dosis speed hebben voordat de treshold bereikt wordt waarop het 'rustige' overgaat in een meer hyper/speedy effect. Mensen met ADHD zullen uiteindelijk ook die speedy effecten krijgen, als de dosis maar hoog genoeg is, net zoals dat veel mensen zonder ADHD dus rust kunnen voelen als de dosis maar laag genoeg is.

De precieze effecten en tresholds zijn natuurlijk inderdaad voor ieder individu hartstikke verschillend. :)
Klik om te vergroten...

Dat klinkt logisch!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Dat klinkt logisch!
Klik om te vergroten...

Ja, het is ook de reden waarom methylfenidaat zoveel wordt gebruikt door studenten. Of dat slim is, is een ander verhaal. :wink:
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Heb je erbij gedronken?
Klik om te vergroten...

Nee niet erbij gedronken
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Het enige enige wat je wilt na je eerste lijn is nog een lijn.
Klik om te vergroten...
Misschien ligt het aan mij, maar zo heb ik het niet ervaren. Ook door deze saaie ervaring ben ik niet echt van plan om meer geld hier voor neer te leggen.

Lekkie zei:
Volgens mij kan je niet stellen dat mensen met adhd/add een zelfde effect van coke ervaren.
Klik om te vergroten...
Dat was ook niet de bedoeling, maar meer om te kijken of het misschien wel een factor zou kunnen spelen bij waarom het wel/niet of minder zou kunnen werken. En ik was ook benieuwd naar hoe de ervaring van andere ADHD'ers zou zijn aan Cocaïne. Zelf zocht ik deze vraag op het internet maar kwam nooit goede ervaringen tegen die mij antwoorden zou kunnen geven op die vraag :) Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Salvia zei:
Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
Klik om te vergroten...
Ik heb minder prikkels van amfetamine maar ik wordt echt wel meer "wakker" en opgepept, maar met Cocaïne weer niet. Maar ja, je kan gelijk hebben haha!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
AphexTwin zei:
Dat is dan veeleer afhankelijk van je (fysieke) conditie vh. moment imo i.p.v. de drug.
Klik om te vergroten...
Kan je dit eens verder uitleggen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Generaal_Grafsteen zei:
Nee niet erbij gedronken
Klik om te vergroten...
Dat geeft een boost aan het effect doordat er een extra metaboliet (cocaethylene) wordt aangemaakt. Is wel schadelijker maar oh zo lekker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."