Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allemaal, aangezien ik me ervan bewust ben dat ik een opkomende dan wel bestaande 3mmc verslaving heb, zou ik graag hulp in willen schakelen. Ik heb het er vaak over met vrienden en heb zodoende ook alles van mân dealer geblokkeerd/verwijderd. Nu is het probleem dat ik het nummer van die gast simpelweg uit mân hoofd weet - na een paar biertjes in het weekend heb ik de laatste tijd af en toe het nummer gewoon weer toegevoegd om wat te halen. Ben hier absoluut niet blij mee en/of trots op⊠Nu is mijn vraag: is er een manier, ofwel op mân iPhone zelf dan wel via een externe app, om een nummer permanent te blokkeren/verwijderen, zodat ik hem niet eens toe zou kunnen voegen (al mocht ik dat nog zo graag willen)? Een soort âblacklistâ zegmaar - waar ik verder zelf ook niet meer aan kan sleutelen. Mocht dit kunnen/bestaan, dan zou mij dit erg veel leed kunnen besparen! Ik dank jullie alvast hartelijk! Met vriendelijke groet, HansWorst"
"_shikantaza zei: Ben je in behandeling voor je verslaving? Ik kende de nummers ook binnen no-time uit mân hoofd, en blokkades werkten niet. Pas toen ik vol overgave mân verslaving aan ging pakken kon ik clean blijven en deden die telefoonnummers er niet meer toe. Klik om te vergroten... Nee dat niet, wil er zelf graag mee stoppen en het enige wat me tegenhoudt is dat domme nummer. Weekenden/feestjes zonder lukt me ook prima, alleen heb ik soms de drang wat dat betreft. Erken wel dat dat een verslaving inhoudt⊠Vraag me gewoon af of het mogelijk was, ben zelf de laatste tijd bezig met nieuwe dingen doen en merk dat de drang naar die domme drug steeds minder wordt (beetje zelfdiscipline kweken zegmaar) - alleen zou het mooi zijn als die stok achter de deur in de vorm van dat telefoonnummer voor altijd weggehaald zou kunnen worden Behandeling lijkt me in dit stadium nog niet nodig, het is puur en alleen het nummer bellen na een paar biertjes (dan lijkt het een goed idee) Ik wil dat gewoon niet meer kunnen; zoân paardenmiddel als behandeling is dan ook zeker niet meer nodig Misschien houd ik mezelf nu voor de gek, dat weet ik pas als dat nummer echt permanent weg is (daar bedoel ik mee of ik me dan nog in andere bochten ga wringen om er vooralsnog aan te komen)"
"_shikantaza zei: Dat nummer is echt niet wat jou gaat helpen clean te worden. Stop eerst maar eens met drinken. Klik om te vergroten... Dat ben ik ook al aan het minderen⊠Ik heb er nooit zin aan doordeweeks ofzo, alleen na een goed paar biertjes met de juiste mensen. Sommige van mijn vrienden zijn heel reductief genomen âenablersâ; ook daar neem ik meer afstand van, als zelfbescherming. Wellicht heb ik dit in het verkeerde forumdeel gepost - ik onderneem al stappen en het gaat de laatste tijd goed. Ben klaar met mân gedrag tegenover mân vrienden en ik heb de afgelopen tijd goede gesprekken erover gehad. Ik was en ben vrijwel altijd degene die haalt, daarom wil ik dat nummer ook permanent lozen. Niemand anders heeft dat nummer verder, ik zou er dus ook niet met een omweg aan kunnen komen. Mijn kleine dorpje heeft gelukkig niet meerdere dealers Ik begrijp heel goed dat dit gezien wordt als goedpraten of ontkenning, maar dat is het met alle respect niet. Ik wil er gewoon mee kappen en dat domme nummer is de laatste schakel"
"Correctie: vrijwel altijd moet altijd zijn"
"henkdebats zei: Af en toe okĂ© hou het daarbij max 2 a 4 keer per jaar. Elk weekend of om het weekend klint leuk in het begin maar eindigt snel anders Klik om te vergroten... Ja zeker eens daar ben ik inmiddels ook wel achter, zo leuk is het allemaal niet meer. Lees hierboven voor wat ik geschreven heb over mân enabler vrienden"
"Koffieb00n zei: Stop met drinken. Vermijd plekken waar gebruikt wordt. Mijn ervaring met verslaving is dat het wel een tijdje goed kan gaan. 1, 2, of 3 maand clean. Maar op een gegeven moment rolde ik er weer in. Om hele wisselende redenen. Maar uiteindelijk ging ik mn gedachtes weer te veel geloven en dan ging het weer mis. 'het leven is ook wel saai zonder. 1x keertje kan best. Dit keer doe ik het alleen op een festival. Ach zo erg is het toch niet al mn vrienden doen het ook ieder weekend. Het is maar 3mmc, coke dat is pas erg als je er verslaafd aan bent dat kost me een geld'. En ga zo maar door. Vraag om hulp en werk aan herstel. Dat kan ook ambulant met 1 of 2 gesprekjes in de week via de huisarts heb ik hier op het forum gelezen. Je hoeft niet gelijk de kliniek in en jezelf de stempel junk of verslaafde te geven. Jij hebt een probleem en daar heb je hulp bij nodig. Vraag om die hulp. Ik kan er de klok op gelijk zetten. Klik om te vergroten... Ondanks het feit dat hetgeen eromheen heftig klinkt (gesprekken met de huisarts, kliniekopname), herken ik mezelf - en ik denk met mij vele anderen - in de zinnen tussen haakjes gezet⊠Er zal waarschijnlijk een moment komen waarop ik denk âdat het wel weer kanâ. Dan is het wachten op de glijdende schaal naar hetzelfde punt waar ik me nu bevind. Ik realiseer me, na jullie reacties te hebben gelezen, ook wel dat het permanent verwijderen van het telefoonnummer slechts een tijdelijke stop Ă la Hans Brinker met zân vingertje in de dijk is. Toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen (iets is beter dan niets hĂš) Dus, zonder de hierboven geschreven adviezen te kort te doen, hierbij nogmaals de vraag: weet iemand raad met het permanent verwijderen van een telefoonnummer (niet meer kunnen toevoegen, al mocht ik dat nog zo graag willen)? Mijn dank is groot voor de zowel geschreven als ook de komende reacties! Ik ga er ook zeker wat mee doen, mijn ogen zijn nu wel geopend Met vriendelijke groet, HansWorst"
"Kappen met die benzo prut, gewoon de plafonddienst uitzitten als een man en accepteren dat je teveel van je lichaam hebt gevraagd⊠Hoe benzogebruik hier op het forum tentoongesteld wordt, neigt eerder naar extreem uitstelgedrag dan wijsheid - slapen d.m.v. een middel na ander gebruik is geen slapen, het is kunstmatig en daarmee weer een taks op je lichaam"
"Als het gebruik van je klopt zoals beschreven, heb je inderdaad weinig te vrezen. Het is natuurlijk wel de vraag of je een kunstmatige âonderdrukkerâ moet willen gebruiken om de ietwat lastige bij-effecten van een upper uit de weg te nemen đ Het lijkt me dat je de taks op je lichaam uitstelt - de come-down komt niet direct, maar in de loop van de volgende dag⊠Ik heb daar zelf zo mijn mening over, maar als het bij jou leuk werkt - wie ben ik?"
"Ik ben overigens ook nog steeds wakker om 10 over half 7, dus ik zou mezelf nou ook weer niet per se een autoriteit op het gebied van tijdmanagement willen noemen hahah"
"Hallo allemaal, ik studeer nu al zo'n 7 maanden in Berlijn en heb verscheidene malen mdma gebruikt hier. De eerste keer was in september, en toen wist ik bar weinig over mdma en de werking daarvan. Snuiven deed ik al wel in Nederland en dus dacht ik dat mdma een betere keus was voor mij dan XTC, omdat mdma natuurlijk (meestal) poeder is. Omdat ik in Nederland vrijwel altijd 3mmc gebruikte, nam ik aan dat soortgelijke doseringen ook wel zouden kloppen met mdma; de eerste keer in een technoclub hier nam ik dan ook een "goede Hollandse portie" (één goeie sleutelpunt in beide neusgaten). Ik kon 5 minuten na inname haast niet meer lopen en ik heb 3 uur lang in een stoel met veel vrienden om mij heen gezeten, omdat ik alleen maar gebrekkig Nederlands kon praten en alleen maar omviel als ik probeerde te staan. Daarna ging het beter en heb ik zowaar gedanst en er ook wel over gelachen met diezelfde vrienden - zij waren allemaal niet bekend met de drug en diens werking. Na enige topics hier gelezen te hebben realiseer ik me dat ik heel erg dichtbij een ziekenhuisbezoekje zat, en dat is bepaald geen fijn idee. Enfin, ik heb van mijn fouten geleerd, en de dag erna nam ik veel en veel minder met een vriend in een andere club; toen had ik een immens leuke avond, en voelde ik ook wat de drug zo speciaal maakte. Nu, 3 weken geleden heb ik voor het eerst sinds november weer 2 gram mdma gehaald hier in Berlijn. Het komt aan in kristallen en ik verpulver het tot poeder, waarna ik het in clubs snuif. Elk weekend heb ik het tot nu toe gebruikt (ik weet het, dom) en het is elke keer een superervaring geweest. Ik heb één keer gehad dat ik om 9u 's ochtends naast 2 vrienden stond en dat ik helemaal begon te trillen, maar dat bleek na nader onderzoek een magnesiumtekort te zijn geweest. Voor de rest heb ik nul problemen gekend met de drug verder. Nu heb ik na het lezen van enkele topics hier wel enkele vragen: - Ik lees in heel veel topics dat het snuiven van mdma niet aangeraden wordt omdat de werking veel korter is en het zeer pijnlijk is om te doen. Ik ervaar dit totaal niet. Misschien omdat ik gewend ben geraakt aan 3mmc (wat natuurlijk brandt als de donder), maar ik vind mdma juist vrij zacht in de neus. Ook ervaar ik geen korte werking, ook niet met de uitsluitend kleine puntjes die ik neem sinds mijn akkefietje in september. Hoe kan dit? - Als ik het goed begrijp put mdma/xtc je brein uit van serotonine en dopamine. Ik veronderstelde daardoor dat de drug op den duur simpelweg niet meer zou werken. Echter ervaar ik dit totaal niet. Elke keer dat ik het heb genomen de afgelopen weken, kickt de drug in alsof een paard tegen m'n hoofd aantrapt; een intens en fijn gevoel. Ook ben ik lekker aan het kaakschaatsen en ervaar ik het "love" onderdeel van de drug ook sterk. Tevens loop ik ook niet bij te nemen alsof mijn leven ervan afhangt en hoef ik ook niet meer nemen dan 4 weken terug; exact dezelfde hoeveelheid volstaat tot nu toe (heel weinig dus). Dit zou echter niet moeten kunnen volgens vele topics hier - heb ik dat mis? Ik neem de drug overigens nog maar 2 weken meer (dit weekend en volgend weekend), daarna is het schluss mit lustig (ik ga namelijk terug naar Nederland). Ik weet echter niet of 5/6 weken achter elkaar enorm schadelijk kan zijn voor mijn brein? Daarover zou ik ook graag meer willen weten... Ik hoop dat het bericht niet te lang is en dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen/tips kunnen geven. Groetjes, Hansworst"