#1
Ondanks het feit dat hetgeen eromheen heftig klinkt (gesprekken met de huisarts, kliniekopname), herken ik mezelf - en ik denk met mij vele anderen - in de zinnen tussen haakjes gezet…Stop met drinken. Vermijd plekken waar gebruikt wordt.
Mijn ervaring met verslaving is dat het wel een tijdje goed kan gaan. 1, 2, of 3 maand clean. Maar op een gegeven moment rolde ik er weer in. Om hele wisselende redenen. Maar uiteindelijk ging ik mn gedachtes weer te veel geloven en dan ging het weer mis. 'het leven is ook wel saai zonder. 1x keertje kan best. Dit keer doe ik het alleen op een festival. Ach zo erg is het toch niet al mn vrienden doen het ook ieder weekend. Het is maar 3mmc, coke dat is pas erg als je er verslaafd aan bent dat kost me een geld'.
En ga zo maar door.
Vraag om hulp en werk aan herstel. Dat kan ook ambulant met 1 of 2 gesprekjes in de week via de huisarts heb ik hier op het forum gelezen. Je hoeft niet gelijk de kliniek in en jezelf de stempel junk of verslaafde te geven. Jij hebt een probleem en daar heb je hulp bij nodig. Vraag om die hulp.
Ik kan er de klok op gelijk zetten.
Er zal waarschijnlijk een moment komen waarop ik denk “dat het wel weer kan”. Dan is het wachten op de glijdende schaal naar hetzelfde punt waar ik me nu bevind.
Ik realiseer me, na jullie reacties te hebben gelezen, ook wel dat het permanent verwijderen van het telefoonnummer slechts een tijdelijke stop à la Hans Brinker met z’n vingertje in de dijk is. Toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen (iets is beter dan niets hè)
Dus, zonder de hierboven geschreven adviezen te kort te doen, hierbij nogmaals de vraag: weet iemand raad met het permanent verwijderen van een telefoonnummer (niet meer kunnen toevoegen, al mocht ik dat nog zo graag willen)?
Mijn dank is groot voor de zowel geschreven als ook de komende reacties!
Ik ga er ook zeker wat mee doen, mijn ogen zijn nu wel geopend
Met vriendelijke groet,
HansWorst