Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPermanent verwijderen telefoonnummer dealer

Permanent verwijderen telefoonnummer dealer

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koffieb00n zei:
Stop met drinken. Vermijd plekken waar gebruikt wordt.

Mijn ervaring met verslaving is dat het wel een tijdje goed kan gaan. 1, 2, of 3 maand clean. Maar op een gegeven moment rolde ik er weer in. Om hele wisselende redenen. Maar uiteindelijk ging ik mn gedachtes weer te veel geloven en dan ging het weer mis. 'het leven is ook wel saai zonder. 1x keertje kan best. Dit keer doe ik het alleen op een festival. Ach zo erg is het toch niet al mn vrienden doen het ook ieder weekend. Het is maar 3mmc, coke dat is pas erg als je er verslaafd aan bent dat kost me een geld'.

En ga zo maar door.

Vraag om hulp en werk aan herstel. Dat kan ook ambulant met 1 of 2 gesprekjes in de week via de huisarts heb ik hier op het forum gelezen. Je hoeft niet gelijk de kliniek in en jezelf de stempel junk of verslaafde te geven. Jij hebt een probleem en daar heb je hulp bij nodig. Vraag om die hulp.


Ik kan er de klok op gelijk zetten.
Klik om te vergroten...
Ondanks het feit dat hetgeen eromheen heftig klinkt (gesprekken met de huisarts, kliniekopname), herken ik mezelf - en ik denk met mij vele anderen - in de zinnen tussen haakjes gezet…

Er zal waarschijnlijk een moment komen waarop ik denk “dat het wel weer kan”. Dan is het wachten op de glijdende schaal naar hetzelfde punt waar ik me nu bevind.

Ik realiseer me, na jullie reacties te hebben gelezen, ook wel dat het permanent verwijderen van het telefoonnummer slechts een tijdelijke stop à la Hans Brinker met z’n vingertje in de dijk is. Toch zou ik het graag voor elkaar willen krijgen (iets is beter dan niets hè)

Dus, zonder de hierboven geschreven adviezen te kort te doen, hierbij nogmaals de vraag: weet iemand raad met het permanent verwijderen van een telefoonnummer (niet meer kunnen toevoegen, al mocht ik dat nog zo graag willen)?

Mijn dank is groot voor de zowel geschreven als ook de komende reacties!

Ik ga er ook zeker wat mee doen, mijn ogen zijn nu wel geopend

Met vriendelijke groet,


HansWorst
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk stel je niet de goede vragen. Verwijderen van telefoon nrs is symptoom bestrijding - en een laatste redmiddel. Vragen die jou echt verder helpen zouden bijvoorbeeld zijn: hoe ga ik met cravings en triggers om? Hoe zorg ik voor fundamentele verandering in mijn gedrag? Hoe zorg ik dat ik hier uit groei en mijzelf ontwikkel?

Een ietwat sturende vraag aan de topic starter in verlengende van eerdere adviezen: in hoeverre heb jij eigenlijk cravings naar 3mmc wanneer je niet hebt gedronken? En in hoeverre heb je daar dan wel eens aan toegegeven?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je de telefoon de schuld geeft, kun misschien een jaartje zonder telefoon door het leven? Ja toch, fantastisch idee, al zeg ik het zelf! Flikker de telefoon in de gracht of een meertje of riviertje en Hoppa!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
De oplossing zit in jou @Hansworst niet in je telefoon. Leer omgaan met je cravings en je hoeft niets meer te blokkeren. Maar volgens mij begin je je dat al te realiseren.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Als je de telefoon de schuld geeft, kun misschien een jaartje zonder telefoon door het leven? Ja toch, fantastisch idee, al zeg ik het zelf! Flikker de telefoon in de gracht of een meertje of riviertje en Hoppa!
Klik om te vergroten...
Haha, dank voor het bezorgen van een flinke lach zo op de vroege zondagochtend.
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dag allemaal,

aangezien ik me ervan bewust ben dat ik een opkomende dan wel bestaande 3mmc verslaving heb, zou ik graag hulp in willen schakelen. Ik heb het er vaak over met vrienden en heb zodoende ook alles van m’n dealer geblokkeerd/verwijderd.

Nu is het probleem dat ik het nummer van die gast simpelweg uit m’n hoofd weet - na een paar biertjes in het weekend heb ik de laatste tijd af en toe het nummer gewoon weer toegevoegd om wat te halen. Ben hier absoluut niet blij mee en/of trots op…

Nu is mijn vraag: is er een manier, ofwel op m’n iPhone zelf dan wel via een externe app, om een nummer permanent te blokkeren/verwijderen, zodat ik hem niet eens toe zou kunnen voegen (al mocht ik dat nog zo graag willen)? Een soort “blacklist” zegmaar - waar ik verder zelf ook niet meer aan kan sleutelen.

Mocht dit kunnen/bestaan, dan zou mij dit erg veel leed kunnen besparen!

Ik dank jullie alvast hartelijk! :)

Met vriendelijke groet,


HansWorst
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hansworst zei:
Dag allemaal,

aangezien ik me ervan bewust ben dat ik een opkomende dan wel bestaande 3mmc verslaving heb, zou ik graag hulp in willen schakelen. Ik heb het er vaak over met vrienden en heb zodoende ook alles van m’n dealer geblokkeerd/verwijderd.

Nu is het probleem dat ik het nummer van die gast simpelweg uit m’n hoofd weet - na een paar biertjes in het weekend heb ik de laatste tijd af en toe het nummer gewoon weer toegevoegd om wat te halen. Ben hier absoluut niet blij mee en/of trots op…

Nu is mijn vraag: is er een manier, ofwel op m’n iPhone zelf dan wel via een externe app, om een nummer permanent te blokkeren/verwijderen, zodat ik hem niet eens toe zou kunnen voegen (al mocht ik dat nog zo graag willen)? Een soort “blacklist” zegmaar - waar ik verder zelf ook niet meer aan kan sleutelen.

Mocht dit kunnen/bestaan, dan zou mij dit erg veel leed kunnen besparen!

Ik dank jullie alvast hartelijk! :)

Met vriendelijke groet,


HansWorst
Klik om te vergroten...
Ben je in behandeling voor je verslaving?

Ik kende de nummers ook binnen no-time uit m’n hoofd, en blokkades werkten niet.
Pas toen ik vol overgave m’n verslaving aan ging pakken kon ik clean blijven en deden
die telefoonnummers er niet meer toe.
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#8
_shikantaza zei:
Ben je in behandeling voor je verslaving?

Ik kende de nummers ook binnen no-time uit m’n hoofd, en blokkades werkten niet.
Pas toen ik vol overgave m’n verslaving aan ging pakken kon ik clean blijven en deden
die telefoonnummers er niet meer toe.
Klik om te vergroten...
Nee dat niet, wil er zelf graag mee stoppen en het enige wat me tegenhoudt is dat domme nummer. Weekenden/feestjes zonder lukt me ook prima, alleen heb ik soms de drang wat dat betreft. Erken wel dat dat een verslaving inhoudt…

Vraag me gewoon af of het mogelijk was, ben zelf de laatste tijd bezig met nieuwe dingen doen en merk dat de drang naar die domme drug steeds minder wordt (beetje zelfdiscipline kweken zegmaar) - alleen zou het mooi zijn als die stok achter de deur in de vorm van dat telefoonnummer voor altijd weggehaald zou kunnen worden

Behandeling lijkt me in dit stadium nog niet nodig, het is puur en alleen het nummer bellen na een paar biertjes (dan lijkt het een goed idee) Ik wil dat gewoon niet meer kunnen; zo’n paardenmiddel als behandeling is dan ook zeker niet meer nodig

Misschien houd ik mezelf nu voor de gek, dat weet ik pas als dat nummer echt permanent weg is (daar bedoel ik mee of ik me dan nog in andere bochten ga wringen om er vooralsnog aan te komen)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hansworst zei:
Nee dat niet, wil er zelf graag mee stoppen en het enige wat me tegenhoudt is dat domme nummer. Weekenden/feestjes zonder lukt me ook prima, alleen heb ik soms de drang wat dat betreft. Erken wel dat dat een verslaving inhoudt…

Vraag me gewoon af of het mogelijk was, ben zelf de laatste tijd bezig met nieuwe dingen doen en merk dat de drang naar die domme drug steeds minder wordt (beetje zelfdiscipline kweken zegmaar) - alleen zou het mooi zijn als die stok achter de deur in de vorm van dat telefoonnummer voor altijd weggehaald zou kunnen worden

Behandeling lijkt me in dit stadium nog niet nodig, het is puur en alleen het nummer bellen na een paar biertjes (dan lijkt het een goed idee) Ik wil dat gewoon niet meer kunnen; zo’n paardenmiddel als behandeling is dan ook zeker niet meer nodig

Misschien houd ik mezelf nu voor de gek, dat weet ik pas als dat nummer echt permanent weg is (daar bedoel ik mee of ik me dan nog in andere bochten ga wringen om er vooralsnog aan te komen)
Klik om te vergroten...
Dat nummer is echt niet wat jou gaat helpen clean te worden. Stop eerst maar eens met drinken.
h
henkdebatsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drinken js een exuses, je wordt besmet met wie je omgaat je appt wel iemand die het nummer heeft. Het begint bij je eigen ruggengraat
h
henkdebatsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Af en toe oké hou het daarbij max 2 a 4 keer per jaar. Elk weekend of om het weekend klint leuk in het begin maar eindigt snel anders
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Dat nummer is echt niet wat jou gaat helpen clean te worden. Stop eerst maar eens met drinken.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik ook al aan het minderen… Ik heb er nooit zin aan doordeweeks ofzo, alleen na een goed paar biertjes met de juiste mensen. Sommige van mijn vrienden zijn heel reductief genomen “enablers”; ook daar neem ik meer afstand van, als zelfbescherming.

Wellicht heb ik dit in het verkeerde forumdeel gepost - ik onderneem al stappen en het gaat de laatste tijd goed. Ben klaar met m’n gedrag tegenover m’n vrienden en ik heb de afgelopen tijd goede gesprekken erover gehad.

Ik was en ben vrijwel altijd degene die haalt, daarom wil ik dat nummer ook permanent lozen. Niemand anders heeft dat nummer verder, ik zou er dus ook niet met een omweg aan kunnen komen. Mijn kleine dorpje heeft gelukkig niet meerdere dealers :)

Ik begrijp heel goed dat dit gezien wordt als goedpraten of ontkenning, maar dat is het met alle respect niet. Ik wil er gewoon mee kappen en dat domme nummer is de laatste schakel
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#13
Correctie: vrijwel altijd moet altijd zijn
H
HansworstLid
01-01-2024, 00:00
#14
henkdebats zei:
Af en toe oké hou het daarbij max 2 a 4 keer per jaar. Elk weekend of om het weekend klint leuk in het begin maar eindigt snel anders
Klik om te vergroten...
Ja zeker eens daar ben ik inmiddels ook wel achter, zo leuk is het allemaal niet meer. Lees hierboven voor wat ik geschreven heb over m’n enabler vrienden
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stop met drinken. Vermijd plekken waar gebruikt wordt.

Mijn ervaring met verslaving is dat het wel een tijdje goed kan gaan. 1, 2, of 3 maand clean. Maar op een gegeven moment rolde ik er weer in. Om hele wisselende redenen. Maar uiteindelijk ging ik mn gedachtes weer te veel geloven en dan ging het weer mis. 'het leven is ook wel saai zonder. 1x keertje kan best. Dit keer doe ik het alleen op een festival. Ach zo erg is het toch niet al mn vrienden doen het ook ieder weekend. Het is maar 3mmc, coke dat is pas erg als je er verslaafd aan bent dat kost me een geld'.

En ga zo maar door.

Vraag om hulp en werk aan herstel. Dat kan ook ambulant met 1 of 2 gesprekjes in de week via de huisarts heb ik hier op het forum gelezen. Je hoeft niet gelijk de kliniek in en jezelf de stempel junk of verslaafde te geven. Jij hebt een probleem en daar heb je hulp bij nodig. Vraag om die hulp.

Hansworst zei:
Misschien houd ik mezelf nu voor de gek, dat weet ik pas als dat nummer echt permanent weg is (daar bedoel ik mee of ik me dan nog in andere bochten ga wringen om er vooralsnog aan te komen)
Klik om te vergroten...
Ik kan er de klok op gelijk zetten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hansworst zei:
Dag allemaal,

aangezien ik me ervan bewust ben dat ik een opkomende dan wel bestaande 3mmc verslaving heb, zou ik graag hulp in willen schakelen. Ik heb het er vaak over met vrienden en heb zodoende ook alles van m’n dealer geblokkeerd/verwijderd.

Nu is het probleem dat ik het nummer van die gast simpelweg uit m’n hoofd weet - na een paar biertjes in het weekend heb ik de laatste tijd af en toe het nummer gewoon weer toegevoegd om wat te halen. Ben hier absoluut niet blij mee en/of trots op…

Nu is mijn vraag: is er een manier, ofwel op m’n iPhone zelf dan wel via een externe app, om een nummer permanent te blokkeren/verwijderen, zodat ik hem niet eens toe zou kunnen voegen (al mocht ik dat nog zo graag willen)? Een soort “blacklist” zegmaar - waar ik verder zelf ook niet meer aan kan sleutelen.

Mocht dit kunnen/bestaan, dan zou mij dit erg veel leed kunnen besparen!

Ik dank jullie alvast hartelijk! :)

Met vriendelijke groet,


HansWorst
Klik om te vergroten...
Okee, een slechte tip..
Maar ik ben een keer mijn pincode vergeten doordat ik tijdens een LSD-trip er steeds aan moest denken. Daardoor ging ik de getallen steeds verhaspelen, net zolang totdat ik niet meer wist wat nou mijn pincode was. Misschien werkt dat ook voor jou met telefoonnummers :sweatsmile:
K
KaalkoppieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat je zou kunnen proberen is kijken of je ouderlijk toezicht kan inschakelen op je telefoon. Misschien dat je zo bepaalde nummers kan blokkeren en niet kan bellen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."