Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels, doen of niet?

Truffels, doen of niet?

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#1
Anonspider zei:
Ja indd, te veel nemen kan tot gekke gedachtes leiden maar ook mentaal heel zwaar zijn.

27.5g, wtf, als je daar bad op gaat man man man.. Ik wou al bijna een ambulance bellen toen ik bad ging op 11g haha. Maarja dat was ook mn eerste keer. Had totaal niet verwacht dat truffels ook effect hebben op het denken..

Maar looool, hoe waren die visuals dan op 27.5g.. Ik ging wel kapot lekker op de visuals voordat ik bad ging op die eerste keer truffels. 11g was genoeg om kapot mooie visuals te krijgen. Had toen ook muziek op en cam girls aan met lichten enzo in hun kamer hahahaha!
Klik om te vergroten...
hahaha heerlijk spacen met cam girls op je scherm :tearsofjoy:

nou dat was vrij heftig wel, vooral op de wc (een hele kleine ruimte) toen wist ik echt even niet hoe en wat.
Later die avond was ik tijdelijk alleen daar in huis, volgens mij de rest aan het strunen.
toen zag ik het gezicht van mijn maat terwijl ik later besefte dat ik gewoon naar de bank zat te kijken, flink vaag wel.

ik denk dat bad gaan het ook 100x erger maakt.
dus visuals met hoge dosis kunnen geweldig zijn, nooit genoeg.
maar zodra je bad gaat is het 1 levende hel waar je in beland.

tot mijn geluk ben ik nooit echt heel erg bad gegaan op truffels.
wel eens dat het iets te heftig/veel word en je wat angstig word.
H
Hansie0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen! Ik ben nieuw op het Forum en zit met een (voor mij) ingewikkelde vraag.

Ik was van plan om binnenkort weer truffels te doen, ik heb hier een beetje ervaring mee. Ondertussen heb ik zo’n 4x de High Hawaiians gepakt met een dosering van 12-20 gram per keer en 1x de valhalla met 15g. De eerste paar keer ging ik erg lekker op de truffels, voelde me erg blij en gelukkig en had mooie visuele effecten. Nu heb ik de laatste x bij mijn gebruik (een week geleden) een redelijk dark trip gehad waarbij ik me een beetje “depressief” begon te voelen en slechte gedachten had. Ik ben zelf niet depressief en heb behalve werk stress niet echt dingen aan mijn hoofd. Is het wel een goed idee om de truffels vanavond weer te pakken? Of zou ik beter eerst kunnen zorgen dat ik in een perfecte mood ben voor het pakken?

ter extra info: ik zet thee van de truffels en pak meestal eerst een lagere dosis (ong 10-12 gram) voordat ik bijpak. Ik rook er ook altijd een paar jointjes bij en trip meestal alleen, zit gewoon lekker thuis wat te kijken en ga daarna naar buiten.

jullie advies wordt erg gewaardeerd!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sowieso is het aangeraden om psychedelica vooral te gebruiken wanneer je goed in je vel zit, daarnaast is het ook slim om het niet te doen als je toevallig een rotdag hebt, even chagrijnig bent of net iets vervelends hebt meegemaakt.
Verder is bekend dat blowen niet altijd bevorderlijk is voor een goede trip. Het gebeurt vaak dat dat net de trigger is om de donkerdere kant op te gaan.

Ik zou dus eens zonder joint proberen en verder zorgen voor een goede voorbereiding, set en setting! Have fun!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb je morgen vrij en geen andere verplichtingen en komen er geen 'difficult experience' mensen langs?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
In je onderbuik weet je op het moment wel of je er klaar voor bent. Heb je twijfels, dan daar ook echt naar luisteren en het niet doen. Heb je er écht zin in, dat is het moment om het te doen.

Ik weet dat zoveel het doen, maar combineer absoluut geen wiet met psychedelica. Niet tijdens de piek in ieder geval. Tijdens de comedown is vrij veilig.

Weet niet meer wie het zei, maar wiet is een moerasmonster. Het sleurt je soms onder water, je blijft vervolgens aan takken en wortels hangen... Als je alleen wiet gebruikt zijn dat momentjes dat je gedachten even wat duister kunnen worden, maar meestal ben je zelf nog wel gegrond genoeg in de nuchtere realiteit en is het niet sterk genoeg om je echt onder te trekken. In combinatie met psychedelica is dat effect echter keer 10. Ik noem natuurlijk maar een getal, maar psychedelica versterkt alles enorm.

Imo, wat je wilt als je op een psychedelische reis gaat, is zo'n stabiel mogelijke psyche. Wiet maakt je psyche potentieel zeer instabiel...

Geloof me, het is bij mij heel vaak goed gegaan, totdat het verkeerd ging en toen ging het ook écht verkeerd. Het is Russian Roulette die je speelt met je geest.

Iedereen doet echter altijd toch wat hij/zij zelf wil en sommigen moeten het ook leren in de praktijk. Ik ook.

Maar je bent gewaarschuwd. :tonguewink:
A
AnonspiderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hansie0 zei:
Hallo iedereen! Ik ben nieuw op het Forum en zit met een (voor mij) ingewikkelde vraag.

Ik was van plan om binnenkort weer truffels te doen, ik heb hier een beetje ervaring mee. Ondertussen heb ik zo’n 4x de High Hawaiians gepakt met een dosering van 12-20 gram per keer en 1x de valhalla met 15g. De eerste paar keer ging ik erg lekker op de truffels, voelde me erg blij en gelukkig en had mooie visuele effecten. Nu heb ik de laatste x bij mijn gebruik (een week geleden) een redelijk dark trip gehad waarbij ik me een beetje “depressief” begon te voelen en slechte gedachten had. Ik ben zelf niet depressief en heb behalve werk stress niet echt dingen aan mijn hoofd. Is het wel een goed idee om de truffels vanavond weer te pakken? Of zou ik beter eerst kunnen zorgen dat ik in een perfecte mood ben voor het pakken?

ter extra info: ik zet thee van de truffels en pak meestal eerst een lagere dosis (ong 10-12 gram) voordat ik bijpak. Ik rook er ook altijd een paar jointjes bij en trip meestal alleen, zit gewoon lekker thuis wat te kijken en ga daarna naar buiten.

jullie advies wordt erg gewaardeerd!
Klik om te vergroten...
Set en setting zijn te belangrijk bij zn hoge dosis..
Hansie0 zei:
Hallo iedereen! Ik ben nieuw op het Forum en zit met een (voor mij) ingewikkelde vraag.

Ik was van plan om binnenkort weer truffels te doen, ik heb hier een beetje ervaring mee. Ondertussen heb ik zo’n 4x de High Hawaiians gepakt met een dosering van 12-20 gram per keer en 1x de valhalla met 15g. De eerste paar keer ging ik erg lekker op de truffels, voelde me erg blij en gelukkig en had mooie visuele effecten. Nu heb ik de laatste x bij mijn gebruik (een week geleden) een redelijk dark trip gehad waarbij ik me een beetje “depressief” begon te voelen en slechte gedachten had. Ik ben zelf niet depressief en heb behalve werk stress niet echt dingen aan mijn hoofd. Is het wel een goed idee om de truffels vanavond weer te pakken? Of zou ik beter eerst kunnen zorgen dat ik in een perfecte mood ben voor het pakken?

ter extra info: ik zet thee van de truffels en pak meestal eerst een lagere dosis (ong 10-12 gram) voordat ik bijpak. Ik rook er ook altijd een paar jointjes bij en trip meestal alleen, zit gewoon lekker thuis wat te kijken en ga daarna naar buiten.

jullie advies wordt erg gewaardeerd!
Klik om te vergroten...
damn 20g high hawaiians in een dag??

Mijn eerste keer truffels was 11g met high hawaiians en ik kon die net aan handelen. Ging eerst geweldig goed totdat ik in een bad trip belanden.
Had niet de juiste setting helaas.

Wat de fck ervaar je wel niet met 20g? Is er een groot verschil als je het gelijk inneemt? Of wordt je trip niet heftiger als je het verdeeld en om de 2 uur wat eet?
A
AnonspiderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
In je onderbuik weet je op het moment wel of je er klaar voor bent. Heb je twijfels, dan daar ook echt naar luisteren en het niet doen. Heb je er écht zin in, dat is het moment om het te doen.

Ik weet dat zoveel het doen, maar combineer absoluut geen wiet met psychedelica. Niet tijdens de piek in ieder geval. Tijdens de comedown is vrij veilig.

Weet niet meer wie het zei, maar wiet is een moerasmonster. Het sleurt je soms onder water, je blijft vervolgens aan takken en wortels hangen... Als je alleen wiet gebruikt zijn dat momentjes dat je gedachten even wat duister kunnen worden, maar meestal ben je zelf nog wel gegrond genoeg in de nuchtere realiteit en is het niet sterk genoeg om je echt onder te trekken. In combinatie met psychedelica is dat effect echter keer 10. Ik noem natuurlijk maar een getal, maar psychedelica versterkt alles enorm.

Imo, wat je wilt als je op een psychedelische reis gaat, is zo'n stabiel mogelijke psyche. Wiet maakt je psyche potentieel zeer instabiel...

Geloof me, het is bij mij heel vaak goed gegaan, totdat het verkeerd ging en toen ging het ook écht verkeerd. Het is Russian Roulette die je speelt met je geest.

Iedereen doet echter altijd toch wat hij/zij zelf wil en sommigen moeten het ook leren in de praktijk. Ik ook.

Maar je bent gewaarschuwd. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Inderdaad goed gezegt. Te veel wiet kan je geest uit balans gooien. Dan wil je echt niet een x10 effect hebben door truffels te hebben genomen..

Wel mooi dat je zegt dat truffels alles versterken. Heb ze pas 1x gebruikt.
H
Hansie0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey iedereen, sorry voor de late update maar mijn werk heeft me enorm bezig gehouden. Ik wil graag beginnen met iedereen enorm te bedanken voor het advies. Heb uiteindelijk meerdere keren wat truffels gepakt zonder te blowen en dat was zeker een betere experience.

Mindless zei:
In je onderbuik weet je op het moment wel of je er klaar voor bent. Heb je twijfels, dan daar ook echt naar luisteren en het niet doen. Heb je er écht zin in, dat is het moment om het te doen.

Ik weet dat zoveel het doen, maar combineer absoluut geen wiet met psychedelica. Niet tijdens de piek in ieder geval. Tijdens de comedown is vrij veilig.

Weet niet meer wie het zei, maar wiet is een moerasmonster. Het sleurt je soms onder water, je blijft vervolgens aan takken en wortels hangen... Als je alleen wiet gebruikt zijn dat momentjes dat je gedachten even wat duister kunnen worden, maar meestal ben je zelf nog wel gegrond genoeg in de nuchtere realiteit en is het niet sterk genoeg om je echt onder te trekken. In combinatie met psychedelica is dat effect echter keer 10. Ik noem natuurlijk maar een getal, maar psychedelica versterkt alles enorm.

Imo, wat je wilt als je op een psychedelische reis gaat, is zo'n stabiel mogelijke psyche. Wiet maakt je psyche potentieel zeer instabiel...

Geloof me, het is bij mij heel vaak goed gegaan, totdat het verkeerd ging en toen ging het ook écht verkeerd. Het is Russian Roulette die je speelt met je geest.

Iedereen doet echter altijd toch wat hij/zij zelf wil en sommigen moeten het ook leren in de praktijk. Ik ook.

Maar je bent gewaarschuwd. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Inderdaad mijn eerste experiences met psychedelics gingen standaard gepaard met heftig blowen en dat ging eerst enorm goed. Maar wanneer het fout gaat kan het inderdaad flink fout gaan.

Anonspider zei:
Set en setting zijn te belangrijk bij zn hoge dosis..

damn 20g high hawaiians in een dag??

Mijn eerste keer truffels was 11g met high hawaiians en ik kon die net aan handelen. Ging eerst geweldig goed totdat ik in een bad trip belanden.
Had niet de juiste setting helaas.

Wat de fck ervaar je wel niet met 20g? Is er een groot verschil als je het gelijk inneemt? Of wordt je trip niet heftiger als je het verdeeld en om de 2 uur wat eet?
Klik om te vergroten...
Nja, ik werd de eerste keer door de smartshop aangeraden om een heel bakje van 23g te pakken maar had dat toen toch maar niet gedaan hahaha. Op 10g zoiets voel ik vooral wat effect op mijn lichaam. Op zo’n 20g trip beginnen de geweldige visuals vooral in combinatie met natuur. Ook met mijn ogen dicht ga ik dan echt enorm lekker en heb ik zelfs een keer gedacht dat ik een “strijder van vuur” was die gezonden werd door god omdat ik zo hard aan het zweten was hahahha. Trip wordt trouwens zeker wel heftiger als je het verdeeld eet. Ik maak meestal een thee van zo’n 14 gram en eet tijdens mijn trip nog wat bij als ik daar zin in heb.
G
GroenRookLid
01-01-2024, 00:00
#9
wiet versterkt.
dat is toch echt de basisregel; als je vrij hard gaat op truffels kan dat zeker de druppel zijn naar minder lekker gaan.

1 optie is minder truffels nemen als je wel graag wil blowen tijdens je trip (want het is wel lekker).

Anonspider zei:
Set en setting zijn te belangrijk bij zn hoge dosis..

damn 20g high hawaiians in een dag??

Mijn eerste keer truffels was 11g met high hawaiians en ik kon die net aan handelen. Ging eerst geweldig goed totdat ik in een bad trip belanden.
Had niet de juiste setting helaas.

Wat de fck ervaar je wel niet met 20g? Is er een groot verschil als je het gelijk inneemt? Of wordt je trip niet heftiger als je het verdeeld en om de 2 uur wat eet?
Klik om te vergroten...

ik heb ooit wel ruim 1,5 portie in 1 keer tot me genomen.
dat is dus iets van 22,5-27,5 gram.
dit was een prima leuke ervaring tot ik naar de wc moest.
alleen zijn in zon klein hokje met heftige visuals en je helemaal in je hoofd zit vol met gedachten was enigzins eng te noemen, omdat je er geen vat meer op hebt.
je raakt bij hogere doseringen de controle en het besef van wat er gebeurt wat kwijt, dit kan onaangenaam worden.
op een gegeven moment had ik zelfs het idee dat er tegen me gefluisterd werd door objecten.
toevallig had ik ergens al gelezen dat dit kan gebeuren, dus ik werd er niet compleet panisch van.

mocht je gaan trippen op hoge doseringen is de setting waarin je zit wel ontzettend belangrijk.
A
AnonspiderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hansie0 zei:
Hey iedereen, sorry voor de late update maar mijn werk heeft me enorm bezig gehouden. Ik wil graag beginnen met iedereen enorm te bedanken voor het advies. Heb uiteindelijk meerdere keren wat truffels gepakt zonder te blowen en dat was zeker een betere experience.


Inderdaad mijn eerste experiences met psychedelics gingen standaard gepaard met heftig blowen en dat ging eerst enorm goed. Maar wanneer het fout gaat kan het inderdaad flink fout gaan.


Nja, ik werd de eerste keer door de smartshop aangeraden om een heel bakje van 23g te pakken maar had dat toen toch maar niet gedaan hahaha. Op 10g zoiets voel ik vooral wat effect op mijn lichaam. Op zo’n 20g trip beginnen de geweldige visuals vooral in combinatie met natuur. Ook met mijn ogen dicht ga ik dan echt enorm lekker en heb ik zelfs een keer gedacht dat ik een “strijder van vuur” was die gezonden werd door god omdat ik zo hard aan het zweten was hahahha. Trip wordt trouwens zeker wel heftiger als je het verdeeld eet. Ik maak meestal een thee van zo’n 14 gram en eet tijdens mijn trip nog wat bij als ik daar zin in heb.
Klik om te vergroten...
Hoeveel had je op toen je ging zweten. Kan me wel voorstellen ja dat je zoiets dacht. Ik dacht ook gekke dingen toen ik mn eerste keer te veel nam.
A
AnonspiderLid
01-01-2024, 00:00
#11
GroenRook zei:
wiet versterkt.
dat is toch echt de basisregel; als je vrij hard gaat op truffels kan dat zeker de druppel zijn naar minder lekker gaan.

1 optie is minder truffels nemen als je wel graag wil blowen tijdens je trip (want het is wel lekker).



ik heb ooit wel ruim 1,5 portie in 1 keer tot me genomen.
dat is dus iets van 22,5-27,5 gram.
dit was een prima leuke ervaring tot ik naar de wc moest.
alleen zijn in zon klein hokje met heftige visuals en je helemaal in je hoofd zit vol met gedachten was enigzins eng te noemen, omdat je er geen vat meer op hebt.
je raakt bij hogere doseringen de controle en het besef van wat er gebeurt wat kwijt, dit kan onaangenaam worden.
op een gegeven moment had ik zelfs het idee dat er tegen me gefluisterd werd door objecten.
toevallig had ik ergens al gelezen dat dit kan gebeuren, dus ik werd er niet compleet panisch van.

mocht je gaan trippen op hoge doseringen is de setting waarin je zit wel ontzettend belangrijk.
Klik om te vergroten...
Ja indd, te veel nemen kan tot gekke gedachtes leiden maar ook mentaal heel zwaar zijn.

27.5g, wtf, als je daar bad op gaat man man man.. Ik wou al bijna een ambulance bellen toen ik bad ging op 11g haha. Maarja dat was ook mn eerste keer. Had totaal niet verwacht dat truffels ook effect hebben op het denken..

Maar looool, hoe waren die visuals dan op 27.5g.. Ik ging wel kapot lekker op de visuals voordat ik bad ging op die eerste keer truffels. 11g was genoeg om kapot mooie visuals te krijgen. Had toen ook muziek op en cam girls aan met lichten enzo in hun kamer hahahaha!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."