"Heb voor vandaag voor de allereerste keer van Ibogaine gelezen en ik moet zeggen, I like what I read!
Ik zou het dolgraag uitproberen want ik wil echt wel van de heroïne af, mijn voornemens zijn goed en de wil is er wel maar ik heb echt doodsangsten voor de afkickverschijnselen, heb namelijk al een paar keer cold turkey moeten doorstaan, wat soms maar voor enkele uurtjes was maar die gevoelens wil ik echt niet meer ondergaan en heb al zowat liggen zoeken wat de alternatieven kunnen zijn.
Eerst heb ik lange tijd methadon gekregen, dit hielp in het begin, maar door omstandigheden, én het feit dat je weet dat je toch niet ziek wordt, ben ik terug hervallen naar heroïne omdat de angst weg was, ik had een zekerheid: is de dope op of kan ik aan niks aangeraken dan is er nog altijd de methadon. Hier ben ik al een hele poos geleden mee gestopt omdat de afkick van methadon nog zwaarder lijkt te zijn dan van hero.
Ik heb gelezen over afkicken onder narcose, maar echt volledig superclean ben je dan toch ook niet en de hervallingskans is groot.
Een paar weken geleden heb ik dan een website gevonden over Subutex en ben direct naar de arts gestapt om erover te praten en of hij mij dit kon voorschrijven. Ik heb goed veel research gedaan over dit onderwerp en ik wou dit proberen omdat ik mezelf wil verplichten om, nu eens en voor altijd ermee te stoppen en ik bijgevolg een manier zoek om, als ik dan toch overstap op iets om te stoppen dat iets dan ook ineens goed moet zijn en ervoor moet zorgen dat ik niet ga hergebruiken. Ik heb gelezen dat ze je eerst Subutex geven, om je verslaving te onderdrukken enzo en dan wanneer je echt al een paar maand clean bent en sterk genoeg op je benen staat, schakelen ze dan over op Nalconon, maar dit is gevaarlijk omdat, indien je hervalt of bij gaat gebruiken, deze combinatie dodelijk kan zijn. Dus ik weet, als ik dit in gang zet is er geen weg terug en ben ik wel verplicht van de hero af te blijven MAAR weer één minpuntje: op de bijsluiter staat dat je 4 uur clean moet zijn voor je de tablet mag innemen omdat je anders direct ontwenningsverschijnselen krijgt. Op de websites over Subutex staat nochtans dan weer iets helemaal anders, daar zeggen ze dat je 48 uur niets mag nemen van hero of andere drugs , en mijn arts die het voorschrief zei me dat dat allemaal onjuiste info is en dat je, of je nu genomen hebt of niet, dat direct mag innemen ik weet het op den duur ook niet meer hoor...
Dus Subutex leek me het geschikte middel om te proberen maar nu heb ik weer op een andere website gelezen, en trouwens in de bijsluiter staat het ook, dat je toch nog altijd ontwenningsverschijnselen gaat ervaren, natuurlijk wel veel minder heftig dan wanneer je cold turkey zou doen, maar helemaal vlotjes zou het toch niet verlopen, daarmee weer mijn terughoudendheid om hiermee te starten.
Inmiddels ligt dat doosje Subutex hier al twee weken ongeopend en de ene dag denk ik, this is it, ik begin er aan maar dan een paar seconden later krijg ik weer schrik voor de afkick enzo en dan stel ik het weer uit. Ik voel mij hier heel slecht bij en schuldig, daar ik to mijn naasten heb gezworen iets aan mijn levensstijl te gaan doen en te stoppen met de hero maar ik zou er alles voor over hebben om iets te vinden waarmee je direct je goed voelt of toch tenminste geen afkickverschijnsels meer ervaart.
Daarmee dat ik nu volop info aan het inwinnen ben over Ibogaine maar volgens ik heb begrepen kan je dat hier in België waarschijnlijk niet krijgen??
Moest ik de mogelijkheid voorgeschoteld krijgen om het op deze weg te proberen ik zou geen moment twijfelen want het zijn bijna allemaal lovende commentaren die je erover leest en ziet op Youtbe enzo dus dit lijkt mij echt wel de oplossing. Ik weet niet zoveel over afwegen en juiste doseringen dus ik zou het wel liefst onder medische begeleiding ofzo doen, of toch alles laten doseren door iemand die er echt iets van kent (ze hoeven niet eens bij mij te blijven, mijn gezinsleden zijn er voor me en zullen me wel met raad en daad bijstaan in zo'n momenten daar moet ik geen bang voor hebben).
Weet iemand waar ik hiervoor terecht zou kunnen of moet ik dan de hulp ergens in Nederland gaan zoeken?
Als je allemaal mag geloven wat je ziet en leest over Ibogaine dan is dit echt wel een droommiddel voor elke gebruiker die er diep inzit en zou het veel mensen een tweede kans kunnen bieden om hun leven weer normaal op te pakken want ik vind het schandalig dat er zo weinig echte hulp is voor verslaafden, ze worden scheef bekeken en uitgespuwd door de maatschappij maar in feite is dat de enige groep mensen die ECHT hulp nodig hebben en bijstand en vriendschap, bijna alle verslaafden die ik ken of heb gekend zijn allemaal in dit sukkelstraatje beland voor ze het zelf beseften en hierdoor veel potentieel hebben laten verloren gaan, maar hun talenten en mogelijkheden zijn enkel op de achterbank geschoven, niet volledig weg en ik ben er zeker van, met de juiste medicatie, begeleiding en opvolging zouden er heel veel gebruikers hun leven een totale ommezwaai kunnen geven, men moet er echter wel de kans toe krijgen en bereid zijn die kans te geven."