Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdrie keer ibogaine

drie keer ibogaine

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Na 3x een ibogaine trip 1x 4gr 2x 4gr 3x 6gr in een tijds bestek van 4-5 jaar ben ik vrijwel gelijk na iedere kuur gaan gebruiken om het feit dat de lichaamlijke afkick nihil is. Waarom dan toch op me bek gaan.Ik denk het belabberde gevoel van onmacht geen controle hebben over je spieren inclu je sluitspier elke stap is een berg na drie dagen is er niets verandert pas 4 weken later krijg je weer een beetje levensvreugde vandaar een klein beetje heroine en coke op folie en je bent weer al in controle.
Wat wel een bij effekt was dat ik alles overzag alles kon ruiken en horen en dat bij me buren die 100 meter verderop wonen (iets overdreven)
maar net als in de film toen die snuiter door een wolf was gebeten.

De eerste 40 uur zijn een kermis van gedachten die je overvallen. De meest maffe dingen zie voor je en tegen het einde van de trip ben ik blijven hangen in een groot gebouw zonder noemens waardige muren waar naakte en schaars gekleede mensachtige figuren een godsdienstig of heilige ritueel dansend uitvoeren.
OP de achtergrond hoor je de hele trip een soort brom '''' een vriend leo zei heb je die bromvlieg ook gehoort''
'mij klonk het als een helicopter die in me tuin wilde landen de ene moment heftiger dan de andere''
iedergeval het is niet zomaar ff doen en de tekst van je komt als een gevuld glas binnen en ik maak hem leeg dan kan je hem zelf weer vullen ja aan me hoela me portemenee zal je bedoelen SARA??
Er is ook mooie litratuur bij dat jezus aan het kruis hing stijf van de ibogaine en na dood verklaard 40 uur later uit zijn tripje kwam om zijn glaasje te vullen zeker Ik denk dat die ibogaine iets te duur is voor het resultaat. groetjes Jaap 34 jaar lang dagelijks gebruiker van de meeste soorten harddrugs
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank Jaap! Dit zijn tenminste ervaringen waar je iets mee kan.

Uiteindelijk zal één ieder voor zichzelf moeten bepalen of iet wel of niet geschikt is var hem/haar.

Maar ervaringen zijn altijd goed om te lezen.

Groet,

De eend
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
..toch vind ik het vreemd...ik neem aan dat je ibogaine hcl hebt gebruikt.
hoe komt het dan dat jij zo'n Ongelovelijk Grote hoeveelheid aankan terwijl, zoals ik heb begrepen de werkbare en toxische hoeveelheid niet veel verschillen en dat normale potries tussen de 1 en de 2 gram inzitten.

3x 6gr = is een trip van 18 gram ibogaine hcl?
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#4
zo is het ook ieder voor zich

speeseend zei:
Dank Jaap! Dit zijn tenminste ervaringen waar je iets mee kan.

Uiteindelijk zal één ieder voor zichzelf moeten bepalen of iet wel of niet geschikt is var hem/haar.

Maar ervaringen zijn altijd goed om te lezen.

Groet,

De eend
Klik om te vergroten...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wisten jullie dat Ibogaine een NMDA-receptor blokker is? http://en.wikipedia.org/wiki/NMDA_Receptor_Antagonists Het staat hier op de lijst. Wat dat betreft valt het in dezelfde groep drugs als Ketamine en DXM. Wel appart op zich, men vertelt er toch meer over alsof het klassiek psychedelisch is, maar het valt in een groep middelen waar verdovende en dissasociatieven in zitten.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#6
pipoxyz zei:
3x 6gr = is een trip van 18 gram ibogaine hcl?
Klik om te vergroten...

3x 6gr = 3e keer heeft hij 6 gram gedaan
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Adrenochroom zei:
pipoxyz zei:
3x 6gr = is een trip van 18 gram ibogaine hcl?
Klik om te vergroten...

3x 6gr = 3e keer heeft hij 6 gram gedaan
Klik om te vergroten...
duh...ben dr lekker bij vandaag :wink:
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#8
pipoxyz zei:
..toch vind ik het vreemd...ik neem aan dat je ibogaine hcl hebt gebruikt.
hoe komt het dan dat jij zo'n Ongelovelijk Grote hoeveelheid aankan terwijl, zoals ik heb begrepen de werkbare en toxische hoeveelheid niet veel verschillen en dat normale potries tussen de 1 en de 2 gram inzitten.

3x 6gr = is een trip van 18 gram ibogaine hcl?
Klik om te vergroten...

5-6 gram Dat is de hoeveelheid die ik eerste kreeg , eerst 1gram om te kijken hoe je er op reageerd, ivm alergie, gebeurde niets het eerste uur toen 4-5 gram er bij Ja toen begon de pret,
Ik heb zelfs begrepen dat een dosis van 12 gram normaal is.
wat wel is dat je niet van die hoeveel heden nodig heb om het effect te bereiken.
Als je last van je benen blijft houden dan kan je elke dag een half gram nemen om geen afkick gevoelens te krijgen
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#9
neboe zei:
Na 3x een ibogaine trip 1x 4gr 2x 4gr 3x 6gr in een tijds bestek van 4-5 jaar ben ik vrijwel gelijk na iedere kuur gaan gebruiken om het feit dat de lichaamlijke afkick nihil is. Waarom dan toch op me bek gaan.Ik denk het belabberde gevoel van onmacht geen controle hebben over je spieren inclu je sluitspier elke stap is een berg na drie dagen is er niets verandert pas 4 weken later krijg je weer een beetje levensvreugde vandaar een klein beetje heroine en coke op folie en je bent weer al in controle.
Wat wel een bij effekt was dat ik alles overzag alles kon ruiken en horen en dat bij me buren die 100 meter verderop wonen (iets overdreven)
maar net als in de film toen die snuiter door een wolf was gebeten.

De eerste 40 uur zijn een kermis van gedachten die je overvallen. De meest maffe dingen zie voor je en tegen het einde van de trip ben ik blijven hangen in een groot gebouw zonder noemens waardige muren waar naakte en schaars gekleede mensachtige figuren een godsdienstig of heilige ritueel dansend uitvoeren.
OP de achtergrond hoor je de hele trip een soort brom '''' een vriend leo zei heb je die bromvlieg ook gehoort''
'mij klonk het als een helicopter die in me tuin wilde landen de ene moment heftiger dan de andere''
iedergeval het is niet zomaar ff doen en de tekst van je komt als een gevuld glas binnen en ik maak hem leeg dan kan je hem zelf weer vullen ja aan me hoela me portemenee zal je bedoelen SARA??
Er is ook mooie litratuur bij dat jezus aan het kruis hing stijf van de ibogaine en na dood verklaard 40 uur later uit zijn tripje kwam om zijn glaasje te vullen zeker Ik denk dat die ibogaine iets te duur is voor het resultaat. groetjes Jaap 34 jaar lang dagelijks gebruiker van de meeste soorten harddrugs
Klik om te vergroten...
(http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20882591/)
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
ok...maar dat is dan niet de geisoleerde werkbare stof geweest.
een extreem hoge dosis van 3 gram zou mogelijk zijn, maar een testdosis van 1 gram zal niet gedaan worden.
...maar voor iboga root is het wel erg weinig geweest..
vreemd
in wat voor setting heb je dit gebruikt..met een pro?


..wat ik hier heb gepost had ik behoorlijk goed uitgezocht..
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11098
Dosering
iboga bark tussen de 16 en 45 gram
ibogaine hcl tussen de 10-18 mg / kilo lichaamsgewicht.
iboga bark bevat 3-6% ibogaine
Klik om te vergroten...
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#11
pipoxyz zei:
ok...maar dat is dan niet de geisoleerde werkbare stof geweest.
een extreem hoge dosis van 3 gram zou mogelijk zijn, maar een testdosis van 1 gram zal niet gedaan worden.
...maar voor iboga root is het wel erg weinig geweest..
vreemd
in wat voor setting heb je dit gebruikt..met een pro?


ik weet alleen dat het heel duur was gemiddeld € 500.- per persoon per kuur dat haalde ik Breukelen bij een kennis.
Het waren kapsules van 1 gram en later waren er ook kleinere maar wat voor setting dat begrijp ik niet enof kwaliteit sorry gr jaap

ibogaine
..wat ik hier heb gepost had ik behoorlijk goed uitgezocht..
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11098
Dosering
iboga bark tussen de 16 en 45 gram
hcl tussen de 10-18 mg / kilo lichaamsgewicht.
iboga bark bevat 3-6% ibogaine
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat ik bedoel met setting is,
gebruikte je het op jezelf met een vriend oid als sitter,
of gebruikte je het onder begeleiding van een specialist / sjamaan
of in een kliniek?
n
neboeLid
01-01-2024, 00:00
#13
pipoxyz zei:
wat ik bedoel met setting is,
gebruikte je het op jezelf met een vriend oid als sitter,
of gebruikte je het onder begeleiding van een specialist / sjamaan
of in een kliniek?
Klik om te vergroten...
De eerste keer was ik bij iemand thuis die daar redelijk vee;l ervaring mee heeft ( een vriend van harry lotsof oid)
2e thuis samen met mijn vrouw,3e ook thuis ig
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#14
..dan snap ik'm echt niet meer.

500 euro is de prijs voor ibogaine hcl and then some.
..maar dat zou dan 1 à 2 gram zijn.

iboga root bark is veel goedkoper, dus het zou kunnen zijn dat je de rest van de kosten aan de sitter kwijt was. Maar volgens mijn bronnen is die dosering dan 3 à 4 keer te slap geweest voor een therapeutisch resultaat.
Als je ook methadon gebruikt ligt dit zelfs nog hoger.

Nu zijn er nog wat andere mogelijkheden, zoals b.v. een extract wat qwa effect tussen de potentie van bark en ibogaine hcl in zit. En een grove extractie van ibogaine is ook een mogelijkheid. Bij beide durf ik over de dosering weinig te zeggen.....maargoed... de testdosis is dan waarschijnlijk weer minder dan een gram...en het eerste extract is vloeibaar.

...dus ik weet het niet meer.

Misschien wil je eens navragen wat het precies is geweest...ik ben wel erg benieuwd geworden:)
F
Fun4YouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb voor vandaag voor de allereerste keer van Ibogaine gelezen en ik moet zeggen, I like what I read!
Ik zou het dolgraag uitproberen want ik wil echt wel van de heroïne af, mijn voornemens zijn goed en de wil is er wel maar ik heb echt doodsangsten voor de afkickverschijnselen, heb namelijk al een paar keer cold turkey moeten doorstaan, wat soms maar voor enkele uurtjes was maar die gevoelens wil ik echt niet meer ondergaan en heb al zowat liggen zoeken wat de alternatieven kunnen zijn.
Eerst heb ik lange tijd methadon gekregen, dit hielp in het begin, maar door omstandigheden, én het feit dat je weet dat je toch niet ziek wordt, ben ik terug hervallen naar heroïne omdat de angst weg was, ik had een zekerheid: is de dope op of kan ik aan niks aangeraken dan is er nog altijd de methadon. Hier ben ik al een hele poos geleden mee gestopt omdat de afkick van methadon nog zwaarder lijkt te zijn dan van hero.
Ik heb gelezen over afkicken onder narcose, maar echt volledig superclean ben je dan toch ook niet en de hervallingskans is groot.
Een paar weken geleden heb ik dan een website gevonden over Subutex en ben direct naar de arts gestapt om erover te praten en of hij mij dit kon voorschrijven. Ik heb goed veel research gedaan over dit onderwerp en ik wou dit proberen omdat ik mezelf wil verplichten om, nu eens en voor altijd ermee te stoppen en ik bijgevolg een manier zoek om, als ik dan toch overstap op iets om te stoppen dat iets dan ook ineens goed moet zijn en ervoor moet zorgen dat ik niet ga hergebruiken. Ik heb gelezen dat ze je eerst Subutex geven, om je verslaving te onderdrukken enzo en dan wanneer je echt al een paar maand clean bent en sterk genoeg op je benen staat, schakelen ze dan over op Nalconon, maar dit is gevaarlijk omdat, indien je hervalt of bij gaat gebruiken, deze combinatie dodelijk kan zijn. Dus ik weet, als ik dit in gang zet is er geen weg terug en ben ik wel verplicht van de hero af te blijven MAAR weer één minpuntje: op de bijsluiter staat dat je 4 uur clean moet zijn voor je de tablet mag innemen omdat je anders direct ontwenningsverschijnselen krijgt. Op de websites over Subutex staat nochtans dan weer iets helemaal anders, daar zeggen ze dat je 48 uur niets mag nemen van hero of andere drugs , en mijn arts die het voorschrief zei me dat dat allemaal onjuiste info is en dat je, of je nu genomen hebt of niet, dat direct mag innemen ik weet het op den duur ook niet meer hoor...
Dus Subutex leek me het geschikte middel om te proberen maar nu heb ik weer op een andere website gelezen, en trouwens in de bijsluiter staat het ook, dat je toch nog altijd ontwenningsverschijnselen gaat ervaren, natuurlijk wel veel minder heftig dan wanneer je cold turkey zou doen, maar helemaal vlotjes zou het toch niet verlopen, daarmee weer mijn terughoudendheid om hiermee te starten.
Inmiddels ligt dat doosje Subutex hier al twee weken ongeopend en de ene dag denk ik, this is it, ik begin er aan maar dan een paar seconden later krijg ik weer schrik voor de afkick enzo en dan stel ik het weer uit. Ik voel mij hier heel slecht bij en schuldig, daar ik to mijn naasten heb gezworen iets aan mijn levensstijl te gaan doen en te stoppen met de hero maar ik zou er alles voor over hebben om iets te vinden waarmee je direct je goed voelt of toch tenminste geen afkickverschijnsels meer ervaart.
Daarmee dat ik nu volop info aan het inwinnen ben over Ibogaine maar volgens ik heb begrepen kan je dat hier in België waarschijnlijk niet krijgen??
Moest ik de mogelijkheid voorgeschoteld krijgen om het op deze weg te proberen ik zou geen moment twijfelen want het zijn bijna allemaal lovende commentaren die je erover leest en ziet op Youtbe enzo dus dit lijkt mij echt wel de oplossing. Ik weet niet zoveel over afwegen en juiste doseringen dus ik zou het wel liefst onder medische begeleiding ofzo doen, of toch alles laten doseren door iemand die er echt iets van kent (ze hoeven niet eens bij mij te blijven, mijn gezinsleden zijn er voor me en zullen me wel met raad en daad bijstaan in zo'n momenten daar moet ik geen bang voor hebben).
Weet iemand waar ik hiervoor terecht zou kunnen of moet ik dan de hulp ergens in Nederland gaan zoeken?
Als je allemaal mag geloven wat je ziet en leest over Ibogaine dan is dit echt wel een droommiddel voor elke gebruiker die er diep inzit en zou het veel mensen een tweede kans kunnen bieden om hun leven weer normaal op te pakken want ik vind het schandalig dat er zo weinig echte hulp is voor verslaafden, ze worden scheef bekeken en uitgespuwd door de maatschappij maar in feite is dat de enige groep mensen die ECHT hulp nodig hebben en bijstand en vriendschap, bijna alle verslaafden die ik ken of heb gekend zijn allemaal in dit sukkelstraatje beland voor ze het zelf beseften en hierdoor veel potentieel hebben laten verloren gaan, maar hun talenten en mogelijkheden zijn enkel op de achterbank geschoven, niet volledig weg en ik ben er zeker van, met de juiste medicatie, begeleiding en opvolging zouden er heel veel gebruikers hun leven een totale ommezwaai kunnen geven, men moet er echter wel de kans toe krijgen en bereid zijn die kans te geven.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fun4You zei:
, heb namelijk al een paar keer cold turkey moeten doorstaan, wat soms maar voor enkele uurtjes was maar die gevoelens wil ik echt niet meer ondergaan en heb al zowat liggen zoeken wat de alternatieven kunnen zijn.

Eerst heb ik lange tijd methadon gekregen, dit hielp in het begin, maar door omstandigheden, én het feit dat je weet dat je toch niet ziek wordt, ben ik terug hervallen naar heroïne omdat de angst weg was,
Klik om te vergroten...

Het is haast onmogelijk dat je deze thread hebt gemist:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11098

toch lijken sommige van je vragen erop dat je die niet gelezen hebt.

Allereerst...je bent bang voor cold turkey, maar feitelijk onderga je de afkickverschijnselen tijdens je mentale torchure van iboga.
Je neemt iboga namelijk op het moment dat je normaal heroine zou nemen.

Wat jij schrijft over de terugval nav het gemak van geen afkickverschijnselen, lijkt erg op de reden waarom iboga voor de TS niet naar behoren heeft gewerkt.

Iboga is in belgie inderdaad een verboden stof. Daar is niet echt een gezonheids reden voor, maar heeft te maken met het koloniale verleden van belgie in afrika.

Precieze afmetingen zijn van groot belang...evenals alle voorzorgsmaatregelen treffen, zoals het laten testen van je hart en lever. Kijk ook even de dodelijke ongevallen door en bepaal of jij wellicht raakpunten hebt die ook speciaal door de dokter moeten worden onderzocht.

Als je er het geld voor hebt, zou ik het absoluut bij een sjamaan doen..zo niet, let er dan op dat je iemand(meerdere personen) nodig hebt die gedurende de hele trip op je let, en je hart enzo in de gaten houdt.
Omdat je tijdens de trip afkickverschijnselen vertoont, die verward kunnen worden met potentiele gevaren van iboga,..is het van belang dat de persoon die op je past dit herkent.

Heel veel succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."