Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuprenorfine, sterk spulleke

Buprenorfine, sterk spulleke

15 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb pas een voorraadje Temgesic SL 0.2mg weten te bemachtigen.
Was eigenlijk op zoek naar OxyCodon, maar toen kwam dit op m'n pad.
De werkzame stof is Buprenorfine (http://en.wikipedia.org/wiki/Buprenorphine).

Vorige week had ik 3 tabletten oraal (onder de tong) ingenomen om het ff te testen en werd daar al wel een beetje wappie van, zweverig en verdoofd zeg maar.
Gisteren besloot ik er weer wat mee te experimenteren en heb ik 6 tabletten oraal ingenomen.
Uiteraard werd ik daar goed wazig van en toen het na ongeveer 6 uur zo'n beetje aan het uitwerken was heb ik nog 2 tabletten gesnoven.

Toen ik een paar uur later wilde gaan slapen had ik het gevoel zo in slaap te komen, was best lam.
Maar uiteindelijk heb ik de hele nacht geen slaap gehad.
Ik had de hele tijd het gevoel elk moment in slaap te vallen, maar het kwam er niet van.
Het was alsof ik de hele nacht tussen slapen en wakker in zat, want het was niet echt een vervelende manier van wakker liggen.

Vanochtend zat ik nog flink in een roes en dat heeft tot in de middag wel aangehouden (als een zombie op m'n werk gezeten).
Ik was best verbaasd over hoe lang het spul dit keer werkte, uiteindelijk zo'n 24 uur :openmouth: (niet 24u maximaal natuurlijk, maar na 24u was het nog duidelijk merkbaar).

Al met al een aparte ervaring (heb sowieso niet veel praktijk ervaring met opioiden), maar voor mij ook een waarschuwing dat de kracht makkelijk te onderschatten is.
b
bertje008Lid
01-01-2024, 00:00
#2
wat is dit voor iets ?
is het een medicijn?waar komt het vandaan,en waar wordt het voor gebruikt?
zou je zo vriendelijk willen zijn om dit spul wat toe te lichtn ?
alvast bedankt!
b.k.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
@DrMed; Ze zijn niet voor niks Sublingual! Wanneer je die dingen gaat nakken, tja, dan vraag je gewoon om een andere werking.

@bertje; klik hier voor info over Buprenorfine

Gewoon ff in de zoekfunctie van de site óf van bijvoorbeeld Google intypen. Je kan het ook onder "Buprenorphine" vinden. Zo is het internationaal bekend.

Gr.,

de eend
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
@DrMed; Ze zijn niet voor niks Sublingual! Wanneer je die dingen gaat nakken, tja, dan vraag je gewoon om een andere werking.
Klik om te vergroten...

Ze zijn sublingual omdat ze anders door je spijsverteringssysteem worden opgenomen en er nog maar 1% ofzo in je bloed zou komen.
Het snuiven werkt zelfs minder goed dan sublingual maar het werkt wel veel sneller en daarom snoof ik de laatsten, had geen zin om weer een uur op de effecten te wachten :wink:

EDIT: @speeseend, wat is jouw ervaring met Bupe, of is dat niet te vergelijken omdat jij al opioide tollerantie had opgebouwd toen je er mee begon (correct me if i'm wrong).
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu ik weer verder afgebouwd ben, werkt het middel des te sterker.

Er is enkel een drama gaande voor de mensen die altijd Subutex 2-4 mg. kregen in Nederland. Ik en met mij de rest zijn gewoon gedwongen om over te stappen op Suboxone. Nou, dit is gewoon écht een kut-middel. Dit is Buprenorfine met Naloxone. Nu, wanneer je de apothekers-bijsluiter/waarschuwingen van Temgesic (dus zónder de Naloxone-toevoeging) leest staat hier:

"middelen tegen verslaving van pijnstillers of alcohol (met Naloxone of Naltrexon) verminderen de werking. Overleg met de arts".


Nu ben ik hier toch beroerd van geworden en de doktoren zeggen allemaal dat het erg eigenaardig is. Ik zou de enige zijn met deze klachten (onrust, slapeloosheid, duizelingen etc.)

Later kwam ik dus achter deze patientenbijsluiter en viel het GELUKKIG allemaal op z'n plek voor mij.

Aangezien ze de Subutex 2-8mg. totaal verbannen hebben uit ons land, was de enige optie voor mij om de 0,2mg. te nemen (waar dus geen Naloxone-toevoeging in zit). Ik voelde me met de helft aan wat ik normaal nuttigde, zo stoned als een garnaal. Gewoon hetzelfde als een dagje flink door-chinezen, zeg maar.

Om een lang verhaal ook even in te krimpen: Ja, ik haal er nog steeds een buzz uit. Dit komt omdat ik het niet om de zes uur inneem, denk ik.

Groeten,

de eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een statement is wel op zijn plek, binnen dit topic.

Aangezien dit middel veel minder negatieve kanten kent dan de andere opiaat-verslavings-vervangende middelen, is het ook eenvoudiger om het voor te schrijven. Dus het hoeft allemaal niet per sé via de CAD-arts.

Daarom vind ik dat een NIEUWE verslaafde, die hulp zoekt, geen Methadon meer moet krijgen maar Buprenorfine.

En wat ik heb meegemaakt. Ik kwam bij een noodhuisartsenpost -op een zondag, bereid om écht te stoppen- die mij weer naar huis hebben laten gaan met Librium. Het is niet eens bewezen dat dit goedje wel naar behoren werkt voor ex-opiaatverslaafden. Buprenorfine zou dan helemaal op z'n plek geweest zijn.

Het middel is gewoon te onbekend hier in bepaalde delen van Nederland.
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kut dat ze Subutex hebben verbannen...
Wat voor dosis pak je nu met de temgesic, 2mg?

Ik vind het trouwens wel een leuke high, maar niet euforisch genoeg om echt veel naar te verlangen.
Maar dat kan komen omdat mijn dosis mischien relatief laag was.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is ook niet voor de High bedoeld. Dat is enkel een bijwerking. Maar niet altijd even vervelend :wink:

Overigens is de hoogte (het plafond) op en gegeven moment bereikt, dan zal het alleen maar langer werken i.p.v. ''heftiger''.

Ik zit nu tussen de 4 en twee mg. p.d.

Gr.,

Eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
en jij hebt verder helemaal geen drang meer naar opiaten eendje? door die pilletjes?

ik merk aan mezelf dat ik zo af en toe mezelf helemaal lam zuip en blow, gewoon omdat de trek in heroine zo sterk is en ik dan uiteindelijk zoiets heb van dan maar zuipen en blowen in plaats van het welbekende folietje .. op de 1 of andere rare manier is dat altijd in een weekend.

Tot nu toe ben ik er niet voor gevallen, maar ik merk toch wel dat die craving soms toch wel gigantisch sterk kan zijn.

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
believe...

ArieKanariE zei:
en jij hebt verder helemaal geen drang meer naar opiaten eendje? door die pilletjes?

...

Tot nu toe ben ik er niet voor gevallen, maar ik merk toch wel dat die craving soms toch wel gigantisch sterk kan zijn.

:wave:
Klik om te vergroten...

Geloof me Kanarie, Vóór mijn Temgesic-periode had ik ook van die cravings. Vooral bij bepaalde situaties / gelegenheden. Waar je Heroine op dat moment een bijzonder toegevoegde waarde was.

Nu heb ik z af en toe, tijdens het afbouwen, wel eens dromen waardoor ik badend in het zweet wakker wordt, met de gedachte op Hero gefixeerd. Maar dat is bij lange na niet zo sterk meer als twee jaren geleden. Dus, i believe in the pills :wink:

Vergeet niet dat de Buprenorfine nog steeds óók een opiaat is. Het kan dus in bepaalde mate dezelfde effecten als Morfine oproepen.

Probeer het eens wanneer je op het moment staat naar de Hero / Methadon te grijpen.

En wanneer je werkelijk gen opiaten meer nuttigt, kijk dan eens met je verslavingsarts naar Naltrexon / Naloxone. Dit is een zeer specifieke ''trekremmer''.

Gr.,

de eend
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#11
ik ken 10 mensen die naltrexon hebben gekregen nadat ze onder narcose waren afgekickt en alle tien gebruiken ze weer. tenminste dat neem ik aan als ik ze op straat zie lopen als fodders :wink:

één daarvan is zelfs bijna overleden door de cobinatie naltrexon en heroine, omdat hij er niets van merkte en dus maar bleef spuiten ...

die trek zal dus nog een heel stuk heviger moeten worden voor ik aan de naltrexon zou gaan :wink:

ik weet nu dat ik gewoon moet zorgen dat ik wiet en drank in huis heb. waar ik, heel gek, wel gewoon af kan blijven. Want met zo'n bui durf ik eigenlijk niet eens naar de coffeeshop, aangezien die in een druk junkiegebied zit ...

dus vooralsnog is het vol te houden, maar ergens maken die craving buien me wel bang. Het laatste dat ik natuurljk wil is terugvallen door een keertje toe te geven. Zo is het al 2 keer fout gegaan, ook al was ik jaren gestopt en niet een paar maandjes zoals nu, dus die angst lijkt me ook niet echt onterecht


:wave:
thnx eend
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat de Naloxone / Naltrexon betreft heb ik ook een "natuurlijke" angst voor die shit ontwikkeld. Maar in den beginne was ik ook bang voor de Bupe...maar dat werkt daarentegen niet zolang en is niet direct zó gevaarlijk (als Naltrexon) wanneer je besluit te gebruiken.

Die angst is eigenlijk meegegeven omdat je met die Naltrexon langwerkend) echt totaal niets erbij kan gebruiken. Ik denk juist dat, wanneer ik op het punt sta toe te geven aan mijn verlangen, hier niets meer aan te doen valt. Er is immers een reden waarom ik die gvoelens weer heb. En die zijn simpelweg niet uit te sluiten met een pilletje. Dan heb ik het nu bijvoorbeeld over een relatie die op de klippen loopt, een overlijden, zaken waar je het té moeilijk mee hebt wardoor je terugvalt in een vertrouwd gevoel.\\Je merkt niets van de dope, enkel dan afkick en uiteindelijk zul je door-shotten tot je een O.D. te pakken hebt.

Ik heb besloten om desnoods een paar jaar op de Buprenorfine te zitten. Dit stilt de honger goed voor ''het beest'' in mij :wink: Bovendien is het ook een belachelijke wens voor mij gebleken om binnen een paar weken / maanden van de opiaten af te zijn. Zeker als je bedenkt dat ik er zo'n acht jaar intensief, aan één stuk mee bezig ben geweest.

Wat de alcohol en het blowen betreft, daar ben ik gelukkig helemaal vanaf. Zo nu en dan één pilsje en dan heb ik het weer gehad. Ik voel me goed bij de voorgeschreven medicatie (buprenorfine, Oxazepam en af en toe een Diazepam). en blijf dat dus om die reden zo maar even volgen. Elke paar maanden bouw ik weer vijf maal 0.2mg. af... dan weer ietsje erbij...maar uiteindelijk zit er een positieve daling in warbij mijn lichaam en geest bepalen wat het beste is voor dit moment, daar hebb je het tenminste mee te doen :wink:

Gr.,

De eend
S
SternenstaubLid
01-01-2024, 00:00
#13
RE:confused:ubutex

Mijn nederlands is niet zo goed, want ik duitse ben, sorry. Ik moet nu wat over het Subutex schrijven: Ik kom uit Duitsland en krijk da van mijn arts 16mg Subutex per daag, dat zan twee 8mg pilletjes en ik ben helemaar blij, dat ik nu een alternative van Methadon gevonden heb. Van Methadon was ik echt depressif, vermoeid en zonder aansporing. Deze ongewenste reacties heb ik met Subutex niet, integendeel ik ben fit nu! En Subutex is veel gemakkelijker wanneer je afkicken wil.
Alleen, wann je de eerste keer Subutex gebruik en de behandeling darmee beginn, moet je wachten tot je erge ontwenningsverschijnselen heb, voordat je de eerste pill pak. Daarna werkt het ook hoe het zull en je voel je weer gezond.

Hoe is het nu in Nederland met Subutex? Kann een arts dit verschrijven of is dat niet toegelaten? In Duitsland kan je een 8mg pill voor 10 € op de straat kopen, op de swarte markt bedoel ik.
Lief groetjes!
F
Fun4YouLid
01-01-2024, 00:00
#14
In België is het sinds kort toegestaan, want mijn arts heeft het me voorgeschreven.
Doch, hoe graag ik er ook mee zou starten, die periode van de ontwenning schrikt me enorm af en heeft me tot hiertoe steeds weerhouden van ermee te starten.
Heb nu ook info over Ibogaine gaan opzoeken en dit lijkt me veel aantrekkelijker om de verslaving tegen te gaan maar ik weet niet waar er aan te geraken en of het al legaal is in België en alles bijvoorbeeld door de arts geregeld kan worden (ben nog niet bij de dokter geweest sindsdien).
En ondertussen blijft het maar weer uitstellen en uitstellen en bijpakken en bijpakken, verschrikkelijk; ik wil ermee ophouden voor eens en voor altijd maar die afkickverschijnselen zijn er voor mij teveel aan, ze boezemen me zo'n angst en afkeer in ongelooflijk! Daarmee dat ik iets zoek waarmee je direct clean bent of op z'n minst een minimum of totaal geen afkickverschijnselen moet ondergaan en Ibogaine zou zo'n middel moeten zijn. Dus nu ga ik noch even afwachten maar als het echt onverkrijgbaar is of onmogelijk om met Ibogaine te starten dan zal ik wel verplicht zijn met Subutex te starten ondanks alles.
PFFFF waarom moet het toch allemaal zo moeilijk zijn.... :cry:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fun for you: the website http://www.naabt.org/forum/forum.asp?FORUM_ID=11 heeft veel info over subuxone.
Als je van methadon overstapt moet je toch echt eerst afbouwen naar ongeveer 15 mg en dan een dagje of 2 wachten met je eerste dosis subuxone maar dat is best te doen.. wel kut, o.k. geef ik toe, maar te doen.
Als je alleen heroine gebruikt moet je gewoon wachten totdat je je flink ziek gaat voelen (meestal de volgende dag al) en dan de eerste dosis subuxone nemen.

Maar nooit meteen na heroine/methadongebruik subuxone gebruiken, dat veroorzaakt ontwenning!! Vooral bij methadon omdat dat zo idioot lang in je bloed blijft (de halfwaardetijd is 24 to 36 uur).
Ik zou persoonlijk eerst subuxone proberen ipv ibogaine.. maargoed, dat moet ieder voor zich uitmaken.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fun4You zei:
In België is het sinds kort toegestaan, want mijn arts heeft het me voorgeschreven.
Doch, hoe graag ik er ook mee zou starten, die periode van de ontwenning schrikt me enorm af en heeft me tot hiertoe steeds weerhouden van ermee te starten...
PFFFF waarom moet het toch allemaal zo moeilijk zijn.... :cry:
Klik om te vergroten...

Daar was ik in het begin ook best bang voor. Maar uiteindelijk viel het allemaal erg mee (in vergelijking met ziek zijn en enkel Librium van een weekendarts krijgen).

Ik ben van de Suboxone overgegaan op de 0.2 Buprenorfine. Hier zit dan geen toevoeging in, wat blijkbaar beter door mijn lijf geaccepteerd wordt.

Het gaat zelfs zo goed dat ik nu op nog maar drie mg. p.d. sta, zo ongeveer.

Ik ben normaal gesproken een erg critisch, sceptische persoon die eerst de kat uit de boom wil kijken. Nu deed zich de situatie voor dat ik met de Heroine flink was afgebouwd in een korte tijd en daarna met de Methadon binnen één week ook rap omlaag was gegaan (dit leek wel vanzelf zo te gaan). Toen ben ik die bewuste vrijdag naar mijn arts gegaan, heb het verhal verteld en zij gaven mij aan dat ik in principe over zou kunnen gaan op de Buprenorfine.

De eerste tijd is niet zo heel gemakkelijk. Ik heb het als een zeer instabiele, emotionele periode ervaren. Maar nu, twee jaren verder voel ik me op en top, de trek is TOTAAL weg. Zelfs met deze lage dosering.

Het is alleen een weg van jaren geworden in plaats van één á twee weken, wat ik had verwacht na zo'n snelle afbouw van de Hero en Methadon.

Mijn visie is en blijft nog steeds zo dat het een combinatie is van dit middel én een nieuw leven dat je op gaat bouwen. Het oude moét vaarwel gezegt worden. Anders lijkt het mij nog steeds een onmogelijke opgave. Verhuizen, andere vrienden en dergelijke is voor mij een noodzaak gebleken.

Heel veel sterkte en de groeten van de eend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."