Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Mezelf zei: En wil ik dit werk wel? Klik om te vergroten... Je kunt tijdens dit werk toch ook blijven uitkijken naar eventueel ander werk? Hoe langer je buiten blijft hoe moeilijker het is om weer binnen te komen. Een mogelijk nieuwe werkgever bekijkt dit soort zaken natuurlijk ook. Mezelf zei: Nou heb ik mijn hele leven al wel een vorm van spanning of zenuwachtigheid, er is niet echt een goed woord voor. Het Engelse woord "anxiety" Klik om te vergroten... Doe je hier iets aan, ben je onder behandeling of zo? Ik herken hier trouwens wel wat in, ik ben ook een 'zenuwpees'. Mezelf zei: Ik herken dan ook erg het gevoel van: "Ik wil me weer zoals toen voelen". Klik om te vergroten... Het is soms verbazingwekkend hoe je herinneringen aan 'vroeger' je kunnen belazeren. Mezelf zei: Eerste weken had ik ook nog dat ik mezelf een watje vond want ik ben toch niet echt ziek... Ik ben gewoon een slappeling die niet met zijn emoties en vooral niet met de huidige maatschappij overweg kan, watje dat ik ben! Klik om te vergroten... Het beste is om de dingen zo nuchter mogelijk te bekijken zonder er een oordeel over te vellen. Pas als je iets goed kent kun je er echt iets mee doen. Het helpt niet om dingen weg te duwen omdat ze je niet aanstaan, je moet ze juist goed en oordeelloos bekijken. Dat is tenminste mijn ervaring."
"Mezelf zei: Op dit moment ben ik bij een psycholoog onder behandeling. Klik om te vergroten... Soms is het wel jammer dat psychologen geen medicijnen mogen voorschrijven en omdat ze dat niet mogen zijn ze er in enkele gevallen fel op tegen. (Waarmee ik niet wil zeggen dat jij medicijnen nodig hebt, maar soms zijn ze wel handig.)"
"Mindless zei: Om dan maar kunstmatig bij mensen de symptomen van iets onderliggends te onderdrukken, zodat ze weer efficiënt kunnen meedraaien in het systeem? Klik om te vergroten... Soms is het beter mogelijk iets goed te analyseren als je wat rustiger bent. Efficiënt meedraaien in het systeem is niet per se fout, nu leef je, als ik het goed begrijp, van wat anderen bij elkaar werken, anderen die er misschien net zo weinig zin in hebben als jij. Neo-Shulginist zei: Daarvoor kunnen anti-depressiva gebruikt worden: om de boel even te stabiliseren zodat je tijd hebt om de omgeving aan te passen. Want de oorzaak van de depressie ligt in trauma's uit het verleden en sociale problemen in het heden. Klik om te vergroten... De oorzaak van depressies is in enkele gevallen puur lichamelijk en heeft dan weinig met trauma's te maken. Wat antidepressiva doen is de pieken en dalen weghalen of afvlakken. Als je maar blijft piekeren en niet uit die gevangenis van snel ronddraaiende gedachten kunt raken is een geneesmiddel misschien wel een traptree naar het herstel."
"Mindless zei: noodzakelijkerwijs onder de "medicatie" om onszelf nog langer voor de gek te houden. Klik om te vergroten... Medicatie houdt niet per definitie iemand voor de gek. Soms zorgt ze er juist voor dat iemand weer in de werkelijkheid belandt."
"Neo-Shulginist zei: Als enthousiast lid van diverse fora lees ik graag verhalen over gebruik van drugs. Maar ik kan niet ophouden met schrikken van de doses MDMA die gebruikt worden. Dit moet me echt van het hart: heb ajb iets meer respect voor onze lieve M. Verdrietig word ik wel eens als ik soms hoor hoe mensen klagen over MDMA. Bijna altijd gaat het dan om de 'vervelende' ervaring van iemand die drijfnat van het zweet met grote doppen tegen je aan komt klampen op een feest en dan allerlei ongepast intieme dingen gaat zeggen en vragen, terwijl je die persoon niet eens kent! Zulke verhalen worden dan met enorm veel vijandigheid verteld: dat MDMA een vervelende drug is die je klef en onecht maakt. Als ik dat lees, dan breekt mijn hart. Want wat een fantastisch middel kan het toch zijn, MDMA. Er is geen andere drug die je zoveel emotionele helderheid geeft als MDMA. Er komen ineens allerlei dingen naar boven geborreld over wat je voelt. Je spreekt het uit alsof je vertelt dat je net een broodje kaas hebt gegeten, maar als de woorden uit je mond zijn sla je steil achterover: 'wow, ik wist het wel maar dit heb ik me nooit écht gerealiseerd.' Om zulke ervaringen dan ook nog eens te delen met geliefden, waarin je elkaar ondersteunt in het ontdekken en oplossen van deze diepste gevoelen. Zulke ervaringen zijn zo verbindend, creëren zo'n sterke band. Dat mag je echt niet misbruiken. Toch is dat wel wat ik vaak zie gebeuren. Het begint al bij de naam: ecstasy. Noem me een zeikende oude man, maar dat woord beschrijft toch totaal niet de magie van MDMA? Volgens mij zet het woord al de toon. In plaats van dat MDMA respectvol in lage doses genomen wordt om trauma's los te laten, hechter te worden met geliefden en vriendschappen te laten opbloeien, wordt een veel te sterke 'xtc-pil' geslikt om eens even 'lekker hard' te gaan. In een veel te warme, donkere feestzaal met honderden of duizenden andere mensen staan ze daar dan, te zweten en met hun ogen alle kanten op te rollen. Af en toe hebben ze een gesprek van een uur met iemand die ze niks kennen. De volgende dag zijn ze alles weer vergeten, of hebben ze spijt dat ze allerlei intieme dingen hebben gezegd die ze toch niet echt meenden, want ja, ze hadden 'x' op. Dus ik zou jullie echt op het hart willen drukken, beginnende MDMA-gebruikers, heb respect voor MDMA. Kies de mensen met wie je het neemt enorm zorgvuldig uit. Zij gaan immers de kwaliteit van de ervaring bepalen. Neem een lage dosis: 80 milligram is meer dan zat. En stop daarna gewoon. Dan heb je ook niet zo'n last van kapot gekauwde wangen of breinschokken. Ohja, en laten we het voortaan gewoon MDMA, Empathy, of kortweg M noemen! =D Klik om te vergroten... Hoe oud ben je dan wel oude knar? Of heb je het over gebruikersjaren?"
"Casaan zei: Wat is de relevantie mbt de boodschap maat? Klik om te vergroten... Moet iets per se relevant zijn? Hij zegt een oude knar te zijn en ik ben nieuwsgierig. Gebruikersjaren tellen dubbel?"
"Dus wat is de relevantie? Wat wil je precies weten @Felikes ? Hoe oud de ouwe knar is, omdat hij het oude knar zijn als een argument inzet."
"acht.zes zei: Dat is een opiaat vergelijkbaar met heroine, enorm verslavend en voor mij een no go. Klik om te vergroten... Ik heb dat spul - oxycodon - een paar maanden geleden na een knieoperatie voor een tijdlang geslikt. Ik hoopte op wat leuke bijwerkingen maar er gebeurde niets. In het ziekenhuis kreeg ik nog de optie om morfine via het infuus naar binnen te krijgen. Ik hoopte op mooie lieve dromen, maar er gebeurde niets, mijn bovenlijf gloeide even en dat wás het. Ik vraag me nog steeds af of de verpleger het grootste deel niet stiekum voor zichzelf bewaard heeft."
"Ik heb heel wat bekenden verloren door drugsgebruik. De 'cokers' overleden bijna allemaal aan hartproblemen en hersenbloedingen. Andere grootgebruikers pleegden zelfmoord door ophanging en uit de trein springen."
"Meneer Koekepeer zei: Zou je dat nader uit willen leggen? Klik om te vergroten... Het wordt wel een beetje vermoeiend en ook zinloos zo. Maar, voor elk nieuw product moet een markt en nieuwe behoeften geschapen worden, reclamebureaus leven ervan. Wat drugs betreft zijn het de zoekende gebruikers die onderling reclame maken, soms zelfs via een forum."