Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel vodka om dronken te worden?

Hoeveel vodka om dronken te worden?

66 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
0
013destadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, ik en een maat (allebei redelijk beginner als het komt op alcohol) willen binnenkort samen redelijk dronken worden (dit is ook echt het doel dus kom aub niet met dingen van ā€œje moet niet drinken om dronken te wordenā€)
En ik vroeg me af of 70cl smirnoff vodka 37,5% genoeg zal zijn om voor ons om redelijk tot goed dronken te worden zonder veel te mixen ofzo. Dankjewel :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Google is je beste vriend als je geen betweterige "je moet niet drinken om dronken te worden" reacties wil hebben.

Vraag:
Hoeveel moet je drinken om dronken te worden?
Antwoord:
Vooraf iets belangrijks: onderstaande informatie kan een indicatie zijn voor een ervaren drinker. Mensen die niet regelmatig drinken Ʃn jongeren, kunnen bij veel minder glazen een veel sterker effect verwachten.

1-3 glazen (0 - 0,5 promille): Ontspannen - ontremd - vrolijk
Je polsslag en ademhaling versnellen. Je krijgt een warm gevoel. Smaak, reuk en gezichtsvermogen gaan achteruit en je voelt minder pijn. Je eetlust neemt toe en je moet vaker plassen.


3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten - tipsy

Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coƶrdinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).


7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken

Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.

Met een glas wordt een standaardglas bedoeld. Bij de beschrijving gaan we ervan uit dat je de genoemde aantal glazen binnen een paar uur drinkt. De effecten die hierboven staan beschreven kunnen verschillen per persoon. Dit is onder meer afhankelijk van geslacht, gewicht, leeftijd en hoe je je op het moment van drinken voelt.

Bron: https://www.alcoholinfo.nl/publiek/veelgesteldevragen/resultaten/antwoord/?vraag=9631

Wel even omrekenen naar wodka shots als je aan de wodka gaat.
Succes met je kater!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewenning telt ook mee. Als je vaker alcohol drinkt kun je veel meer drinken.
Ik drink dus zelden of nooit meer alcohol en ik loop na 4 shotjes wodka al op mijn wenkbrauwen achteruit naar huis.. Als ik althuis kom hahaha.
Vroeger dronk ik wel veel en regelmatig en zou ik zo een halve fles op kunnen en nog recht naar huis lopen.
0
013destadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Google is je beste vriend als je geen betweterige "je moet niet drinken om dronken te worden" reacties wil hebben.

Vraag:
Hoeveel moet je drinken om dronken te worden?
Antwoord:
Vooraf iets belangrijks: onderstaande informatie kan een indicatie zijn voor een ervaren drinker. Mensen die niet regelmatig drinken Ʃn jongeren, kunnen bij veel minder glazen een veel sterker effect verwachten.

1-3 glazen (0 - 0,5 promille): Ontspannen - ontremd - vrolijk
Je polsslag en ademhaling versnellen. Je krijgt een warm gevoel. Smaak, reuk en gezichtsvermogen gaan achteruit en je voelt minder pijn. Je eetlust neemt toe en je moet vaker plassen.


3-7 glazen (0,5 tot 1,5 promille): Aangeschoten - tipsy

Stemming en gedrag veranderen duidelijk. Je overschat jezelf. Je geheugen, reactiesnelheid en coƶrdinatie verminderen en het beoordelen van situaties gaat moeilijker. Links en rechts van je gezichtsas neem je steeds minder waar (tunneleffect ).


7-15 glazen (1,5 tot 3 promille): Zat - dronken

Alle eerder genoemde effecten versterken. Ook ga je je overdreven emotioneel gedragen en je zelfkritiek verdwijnt. Je gezicht wordt rood, zwelt op en je pupillen vergroten. Je kan misselijk worden en braken.

Met een glas wordt een standaardglas bedoeld. Bij de beschrijving gaan we ervan uit dat je de genoemde aantal glazen binnen een paar uur drinkt. De effecten die hierboven staan beschreven kunnen verschillen per persoon. Dit is onder meer afhankelijk van geslacht, gewicht, leeftijd en hoe je je op het moment van drinken voelt.

Bron: https://www.alcoholinfo.nl/publiek/veelgesteldevragen/resultaten/antwoord/?vraag=9631

Wel even omrekenen naar wodka shots als je aan de wodka gaat.
Succes met je kater!
Klik om te vergroten...

Hoi dankjewel voor je reactie, ik zag deze post ook al maar het was mij onduidelijk hoe je dit nou precies allemaal moest omrekenen, ben zeker geen rekenwonder dus vandaag had ik hier maar een directere vraag gesteld dus of 70cl vodka van 37,5% genoeg zou zijn voor 2 personen (die niet super vaak drinken) om redelijk dronken te worden :tongueout:
B
BenzoTheLatestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
Ik lees het al.
Er is drank genoeg aanwezig.
Ik ben wel benieuwd of jullie op het juiste moment nog kunnen stoppen ...
Als drinkers met weinig ervaring zogezegd, dus: met weinig tolerantie, hebben jullie dus genoeg in huis.
Vergeet óók de paracetamol niet, voor de ochtend erna!
De vergelijking van sterke drank en licht alcoholische drank, zoals 1 glaasje snevel staat tot 1 glas rode wijn, dat kan dan wel volgens allerlei wetenschappers met elkaar overeen komen, ik geloof er niks van.
Want die snevel of wodka of rum of wat dan ook, heeft een veel grotere kwaadaardige werking, dan dat glas rode wijn.
Sterke drank geeft een sterkere kater.
Maar goed
Hoe is de avond verder verlopen, en...de dag erna?
Klik om te vergroten...
Ik heb nooit een kater gehad van vodka. Heb ook wel vaak grote hoeveelheden gedronken. Volgende ochtend voel ik me topfit!
Bij bier en champagne merk ik het de volgende ochtend wel..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hierover zeg ik:
Het is maar goed, dat ik na een teveel tot mij nemen van welke soort drank met alcohol dan ook,
Een kater heb gehad van heb ik jou daar.jazeker, hij had me. Kutalcohol.
Doodziek tot een uurtje of 4 in de middag..
Alleen al dat niet meer ziek worden!
Beslist de moeite waard, alleen al!
Waardeloos, dat gezuip.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diezelfde fles , laatst leuk spelletje zelfgemaakt battle shots( gewoon zeeslag namaken met shots en slokken bier) mijn maat dacht wel 6 shotjes aan te kunnen.. einde van t spel waren we goed dronken hoor! Zelfs terwijl we goed gegeten hadden. šŸ™ƒ
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je nou werkelijk eens een statement wil maken , waarbij alcohol en het nou juist niet sterzat worden, wel, dan zou je een poging kunnen doen om te proberen om te slagen voor " de Orde van de generaal Pfaff '".
Als je hiervoor slaagt, nou, dan heb je echt wel iets in je mars!
Ik weet niet of het nog ergens gedaan wordt, in mijn tijd zat ik nog in mijn dienstplicht tijd, maar wie dit bedacht heeft : chapeaux!

Waar bestaat deze uitdaging dan uit?
Dat is een bepaalde volgorde van handelingen, waarbij je begint met een vol glas bier.
Het refrein is: ik drink op de gezondheid van de generaal Pfaff, voor de eerste maal.
Je neemt een slokje, en tikt met twee vingers op elkaar gestrekt op de toog of tafel, eerst links, dan rechts.
Maak je een fout in deze volgorde, dan betekent dat onvoorbiddelijk het in ƩƩn teug ledigen van het glas bier, en moet je helemaal van voren af aan opnieuw beginnen.. lukt deze eerste ronde wel, dan wordt de volgorde veranderd in het ritueel 2 x uit te moeten vieren.
Je voelt hem al aan, want je maakt gegarandeerd enkele fouten, en je moet opnieuw beginnen.
En juist dat wordt heel erg moeilijk, je krijgt steeds meer bier binnen.
In totaliteit zijn er 3 rondes.
Slaag je, ( dit heb ik slechts ƩƩn keer mogen zien), dan krijg je een oorkonde, waarin dit allemaal netjes is vastgelegd.
Maar meestal gaat het diegene die het probeert, niet lukken.
N.B.
Er is altijd iemand aanwezig, die ervoor zorgt dat je niet helemaal total loss plus gestrekt moet worden afgevoerd.
alhoewel. ....

Man o man
Wat hebben we hiermee een lol gehad in Duitsland tijdens een oefening bij ongeveer 24 graden onder nul. ...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Net dit hele topic gelezen ondanks dat het al oud is, lol, ik hoop dat TS nog dronken geworden is, en ā€˜op z’n wenkbrauwen achteruit naar huis is gegaan’ (@De Dunne). :tongueout:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Shotje wodka klaar zetten, schijfje citroen bijten, likje zout en shotje achterover tikken.
Klik om te vergroten...

Dat hele "zout en citroen ritueel" heb ik nooit begrepen. Je wordt er niet meer dronken van en het is gewoon ranzig. Wie heeft dat ooit verzonnen man?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Dat hele "zout en citroen ritueel" heb ik nooit begrepen. Je wordt er niet meer dronken van en het is gewoon ranzig. Wie heeft dat ooit verzonnen man?
Klik om te vergroten...
Lekker man!
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Shotje wodka klaar zetten, schijfje citroen bijten, likje zout en shotje achterover tikken. Paar keer herhalen en je loopt achteruit op je wenkbrauwen de kroeg u
Klik om te vergroten...

Jij verward vodka met tequila...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jen zei:
Jij verward vodka met tequila...
Klik om te vergroten...
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet waar jij leeft, maar dit is niet gebruikelijk. Tequila it is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Avīci zei:
Ik weet niet waar jij leeft, maar dit is niet gebruikelijk. Tequila it is.
Klik om te vergroten...
Tja, gebruikelijk misschien maar dat betekend niet dat het niet anders kan.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Tja, gebruikelijk misschien maar dat betekend niet dat het niet anders kan.
Klik om te vergroten...

Nee inderdaad.

Zo ben ik voornemens Noord-Koreaanse staatsliedjes te luisteren op bevrijdingsdag. Zat ook nog even te denken aan het Duitse volkslied, maar dat is ook zo crue, nietwaar? Ik wil de mensen niet onnodig tegen de schenen schoppen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Avīci zei:
Nee inderdaad.

Zo ben ik voornemens Noord-Koreaanse staatsliedjes te luisteren op bevrijdingsdag. Zat ook nog even te denken aan het Duitse volkslied, maar dat is ook zo crue, nietwaar? Ik wil de mensen niet onnodig tegen de schenen schoppen.
Klik om te vergroten...

83549A5C-97F4-4EF1-A70B-5AB89DD08206.png
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#18
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Avīci zei:
Zat ook nog even te denken aan het Duitse volkslied,
Klik om te vergroten...

Wij zijn van duitse bloed moet ook echt uit het volkslied...

De Dunne zei:
Het kan ook met wodka. Was heel normaal hier.
Klik om te vergroten...

Vodka redbull en dat soort dingen heb je altijd maar dat met die citroen en zout dat is van tequila..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jen zei:
Wij zijn van duitse bloed moet ook echt uit het volkslied...



Vodka redbull en dat soort dingen heb je altijd maar dat met die citroen en zout dat is van tequila..
Klik om te vergroten...
Prima

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."