Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Gh0stflower zei: 1) de welbekende kant en klare growkit 2) een kant en klare steriele substraat zonder mycelium en de sporen dus zelf toevoegen 3) alle benodigheden zelf halen Klik om te vergroten... Mijn eerste growkit gaf letterlijk niets. Nu heb ik er van het huismerk van *een shop* en ik ben super tevreden. Ben zelfs een vierde flush aan het proberen, derde flush was de meest productieve. Is echt zot makkelijk. Als je dit nog nooit gedaan hebt, is dit de ideale leerschool. Ik begrijp niet zo goed die kant en klare substraten die je zelf moet inoculeren. Kost echt wel veel en er kan meer mis gaan dan met een growkit. Alles zelf gaan halen zal je wel op uitkomen na een of meerdere kweken. Kijk eens op Reddit bij r/unclebens voor een eenvoudige techniek, dit ga ik volgende keer gebruiken. Maar ik ben wel blij met de ervaring die ik opgedaan heb met de simpele growkit."
"0t0lerance zei: Vermiculiet, coco coir en calciumsulfaat bevatten geen voedingsstoffen. Zolang de broed schoon is kan er helemaal niks mis gaan met cubensis.. sterker nog na 8 flushes heb je een uitgedroogd en uitgeput medium.. geen schimmel.. verschil in growkits zit m in de versheid niet in merk (verkooppunten noemen is verboden trouwens), exact hetzelfde growkit via een andere vendor kan weer te oud zijn.. dus er kan juist meer mis gaan als je zelf geen controle hebt over je substraat en broed. Klik om te vergroten... Dank je, ben nog nieuw en heb de shopnaam verwijderd. Bizar, want ze maken ook reclame op deze site. Tsja... Het klopt wel dat mijn allereerste growkit echt NIET heeft opgeleverd, hoewel ik echt wel alles volgens de handleiding deed. Heb dan gratis een nieuwe gekregen die het wel goed deed. Waarschijnlijk was dat zo'n oude."
"Ik heb recentelijk de diagnose gekregen van autisme. Maar zelfs hiervoor had ik al gemerkt dat psychedelica als paddo's en (1P-)LSD ervoor zorgden dat bepaalde scherpe kantjes van mijn gevoelens, waarnemingen en gedrag afgevijld weren. Nu lees ik her en der aanwijzingen dat Ketamine ook zeer nuttig zou zijn voor autisme. Zo is er een mooie case report te lezen: https://www.tijdschriftvoorpsychiatrie.nl/media/1/63-2021-12-artikel-ozgen.pdf Vooral het stukje waarin de man empathie vertoonde voor zijn omgeving maakte in mij iets los. Ik was naar drugs als MDMA en 2C-B aan het zoeken om dit ergens te ervaren, maar ketamine wil ik ook zeker overwegen. Ook al is ketamine niet zo onschuldig als beide andere die ik zoek. Mocht iemand ervaringen hebben met zelfmedicatie met ketamine voor autisme, ik zou je dankbaar zijn."
"FredKroket zei: Zelfmedicatie met drugs enonderliggende problematiek zoals autisme is een zeer slecht idee en ik kan het je van harte afraden. Dit soort experimentjes lopen vaak verkeerd af, met ernstige gevolgen. Klik om te vergroten... Hoezo? Ik zie niet in waarom iemand die microdosed met paddo's en af en toe eens een macrodosis doet om medische redenen (zit ook nog met een dysthimie) het daarmee slecht zou aflopen, maar iemand die dit doet om recreatieve redenen dit absoluut geen probleem is. Eerlijke vraag hoor. Stelt het je gerust dat ik een medische achtergrond heb? Ik ben trouwens erg voorzichtig, ik ben er mij van bewust dat MDMA en Ketamine niet zo onschuldig zijn als paddo's en zelfs hersenschade kunnen veroorzaken en dat misbruik waarschijnlijker is dan met psychedelica. Mijn approach is momenteel vooral om deel te nemen aan onderzoeken met MDMA, al lukt dit natuurlijk niet zo goed. Enkel met 2C-B wil ik een risico wagen, maar ik ga niet zomaar van het Darknet of zo gaan bestellen."
"Harry In De Warrie zei: Psychedelicia is niet verslavend, keta wel en je kan er ook enorme blaas problemen van krijgen. Het wordt wel gebruikt maar dan bij heftige pijn dat je aan een keta infuus gaat. Je kan beter met je autisme leren omgaan wat het voor je betekend en wat je moet doen bij overprikkeling en wat dan ook. Zoek passende zorg als je behoefte hebt aan structuur, duidelijkheid en verwerking van prikkels. enzovoort ik moet de trein halen. Klik om te vergroten... Rijd ze dan maar... Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben al meer dan 3 jaar aan het leren omgaan met autisme. Elke 2 weken zit ik bij mijn therapeute, ik heb een psychiater en doe daarbij heel wat alternatieve dingen zoals lichaamswerk en sjamanistische ceremonies. Waarom doet iedereen of ik verleden week mijn diagnose heb gekregen en ik me dan als eerste mogelijkheid direct op de ketamine stort zonder eerst andere wegen te bewandelen? Ik weet al 28 jaar dat er iets anders is aan mij en nooit de vinger op kunnen leggen, wel altijd tegen muren opgelopen. Begrijp me niet verkeerd, maar dit soort betutteling heb ik ook ervaren bij mijn echtgenote, mijn psychiater en psychologe, iedereen vond het risky om met truffels te beginnen (want drugs!), tot mijn echtgenote moest toegeven dat ik opeens heel positief in het leven stond en de psychiater op den duur MIJN tijd bij hem gebruikte om info los te weken over mijn ervaringen ipv mijn thema's te bespreken. Het is allemaal wel goed bedoeld, dat weet ik wel, ook van jullie. En ik weet dat MDMA en Ketamine wat gevaarlijker zijn dan psychedelica. Ik geloof ook niet dat deze producten mij zullen helpen door ze gewoon te nemen. Ik besef dat goede chair side therapie bij bvb MDMA heel belangrijk is. Mensen als Kim Kuypers staan te popelen om hiermee aan de slag te gaan, maar voorlopig kan dit nog niet legaal. En Ketamine? Tsja, dat weet ik pas van gisteren. Geen idee of het iets is of niet en in welke context het moet gebruikt worden. Maar, en ik hoop dat ik niet te arrogant klink, dat afschrijven met "pas op hé, het is druuuugs!", dat gaat niet meer werken na 3 jaar aanmodderen met klassieke therapie. Ik zou graag het debat voeren op een niet-betuttelende wijze en het kan best zijn dat de conclusie daarvan is dat er gewoon te weinig wetenschappelijk bewijs is om dit als ernstige piste te beschouwen. Dus kunnen we?"
"FredKroket zei: Je bent aan het vissen naar goedkeuring maar iedereen hier zal je vertellen dan zelfmedicatie met harddrugs zoals ketamine en mdma een slecht plan is. Klik om te vergroten... Neen, echt niet. Ik ben aan het vissen naar ervaringen. FredKroket zei: Met ketamine bouw je heel snel tolerantie en afhankelijkheid op, wat het zeer ongeschikt maakt om zelf mee te rotzooien als medicatie. Veel mensen kunnen er recreatief al niet mee omgaan. Klik om te vergroten... Dit vind ik alleszins iets om rekening mee te houden. Eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in omdat ik nogal verslavingsgevoelig ben (alcohol moet ik mee oppassen en gamen mag ik dus levenslang nooit meer doen). Ik ben dan ook wat dieper gaan graven: Brief Report: Intranasal Ketamine in Adolescents and Young Adults with Autism Spectrum Disorder-Initial Results of a Randomized, Controlled, Crossover, Pilot Study - PubMed Dysregulation of glutamate neurotransmission plays a critical role in autism spectrum disorder (ASD) pathophysiology and is a primary target for core deficit research treatment trials. The mechanism of action of ketamine has striking overlap with the theory of ASD as a disorder of synaptic... pubmed.ncbi.nlm.nih.gov Dit is een RCT, wat al wat meer bewijstlast heeft dan een case report. Steekproef is klein, 21 personen, maar er was geen significant verschil pre- en post. Dat vond ik niet zo leuk om te lezen. Dit artikel bespreekt dan weer amper 4 personen, met goed resultaat, maar met een enorme bias door andere medicatie (haloperidol en triazolam). Ik voel ook wel aan dat mijn enthousiasme van gisteren niet echt gerechtvaardigd was."
"FredKroket zei: Deze onderzoeken vinden plaats in een gecontroleerde omgeving en de deelnemers worden uitzonderlijk goed in de gaten gehouden. Dat kun niet nabootsen in je eentje. Als je gevoelig bent voor verslavingen zou ik dit plan al helemaal uit je hoofd zetten. Klik om te vergroten... Lijkt mij na een ochtendje literatuur doornemen ook het beste."
"Niet per sé, neen, maar ik heb zo zoetjesaan genoeg van aan te modderen. Ik weet dat autisme niet echt een ziekte is en er geen "kuur" voor bestaat, maar ik begin wel redelijk wanhopig te worden. Mijn therapeute zegt dat ik toch ooit ga moeten aanvaarden dat ik nooit de meest boeiende conversaties zal voeren, dat ik nooit een knuffelkonijn zal worden en dat parties nooit mijn ding zullen zijn. Probleem is dat dit wel van mij verwacht wordt op een of andere manier. Paddo's microdosen helpt wel een beetje hoor. Maar dat is behoorlijk veilig. Heb trouwens besloten om zelfs geen MDMA te gebruiken zonder degelijke begeleiding."
"Voor mijn volgende paddo kweek ga ik eens geen grow kit kopen, maar met mijn gekloond mycellium op agar een eenvoudige techniek uitproberen. Ik zou de Uncle Ben's techniek willen toepassen, dus een zak volwaardige expressrijst open knippen, inoculeren en dan aftapen met poreuze plakband. Strak plan, alleen is er in elke winkel die ik al bezocht heb (België) geen die volwaardige rijst heeft, allemaal langkorrel en basmati en zo. Kent iemand een winkelketen die deze zakken wél heeft? Mag uiteraard ook online zijn. Stel dat die niet te koop zijn, welke eenvoudige beginnerstechniek raden jullie aan? Ik Google er wel voor hoor, alleen heb ik geen flauw idee waarop ik moet Googlen."
"Laat maar zitten: 'k Zal naar de Jumbo lopen..."