Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw favoriete non-alcoholische bier of wijn?

Wat is jouw favoriete non-alcoholische bier of wijn?

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#1
16519338444126542297996007774957.jpg
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Grolsch Radler 0.0

Heerlijk voor deze zomerse dagen op Balkonistan! :yum:
C
CrataegusLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Ik vond de wijnen met 5% alcohol erg fijn als vervanger voor af en toe.
Klik om te vergroten...
Deze heb ik nog niet geprobeerd. Bij mij is het echt momenteel 0% alcohol.
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat bier betreft is Erdinger 0,0 echt mijn favoriet
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Screenshot_20220628-220449_Gallery.jpg
Weer eens een 0.0 witte wijn geprobeerd....

Niet doen jongens en meisjes. Een sauvignon hoort fris, fruitig en droog te smaken. Dit had meer de neiging van een moscato d'asti light, waar ze suiker aan onttrokken hadden.

Behhh
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gordons promoot zijn alcoholvrije gin overal. Iemand dit al geprobeerd? Hoe smaakt het?

Over het algemeen ben ik niet erg enthousiast over 0.0 dranken maar Heineken vond ik echt meevallen.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bonko3ng zei:
Gordons promoot zijn alcoholvrije gin overal. Iemand dit al geprobeerd? Hoe smaakt het?

Over het algemeen ben ik niet erg enthousiast over 0.0 dranken maar Heineken vond ik echt meevallen.
Klik om te vergroten...
Toevalig dat je het zegt, ik wilde het wel een keer proberen, hoorde laatst van iemand over een lekker gin/tonic combo, weet alleen niet
of het dit merk betrof. 'K Ga binnenkort eens shoppen bij nix&nix daar hebben ze veel alcoholvrij oa gin.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
1656676888837.png
Deze is wel fris
Kopen we altijd voor de kinderen op feestjes.
Proeft wel oke
Maar ook weer zonder alcohol bite.,..


djiego zei:
nix&nix daar hebben ze veel alcoholvrij oa gin.
Klik om te vergroten...
Beter online bestellen
Ben al een paar g en g s geweest waar ze geen 0.0 gin hadden in de winkel.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
Beter online bestellen
Ben al een paar g en g s geweest waar ze geen 0.0 gin hadden in de winkel.
Klik om te vergroten...

Ja ik bedoel nix&nix kun je online bestellen gespecialiseerd in non alco dranken :)
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
djiego zei:
Ja ik bedoel nix&nix kun je online bestellen gespecialiseerd in non alco dranken :)
Klik om te vergroten...
Bestel tegenwoordig gewoon online bij de nix&nix als ik iets speciaals wil.
meeste fysieke winkels hebben nog veel te weinig in hun assortment...
En tegenwoordig is het voor 2200 besteld morgen in huis .dus perfect gewoon.
we hebben altijd tog wel wat om die tijd te overbruggen :grinning: 🙈
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
Bestel tegenwoordig gewoon online bij de nix&nix als ik iets speciaals wil.
meeste fysieke winkels hebben nog veel te weinig in hun assortment...
En tegenwoordig is het voor 2200 besteld morgen in huis .dus perfect gewoon.
we hebben altijd tog wel wat om die tijd te overbruggen :grinning: 🙈
Klik om te vergroten...
Ja is perfect inderdaad :sunglasses:
B
Bonko3ngLid
01-01-2024, 00:00
#12
djiego zei:
Toevalig dat je het zegt, ik wilde het wel een keer proberen, hoorde laatst van iemand over een lekker gin/tonic combo, weet alleen niet
of het dit merk betrof. 'K Ga binnenkort eens shoppen bij nix&nix daar hebben ze veel alcoholvrij oa gin.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd, laat je het weten?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hertog Jan 0,0 onlangs ontdekt. Deze komt voor mij het dichtst in de buurt! Hiervoor was ik tevreden over Heineken 0,0 maar de Hertog wint.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Aangezien er steeds meer daadwerkelijk goed te drinken bieren en wijnen zonder alcohol op de markt verschijnen, leek het me een leuk idee
hierover een topic te openen aangezien ik er geen kon vinden.

Niet alleen is het een trend die duidelijk opkomende is, maar ook een zeer welkome bovendien,
voor alle mensen die om wat voor reden dan ook zin hebben in bier of wijn-zonder!

Het gaat dus met name om bier en wijn, maar andere tips voor lekkere niet alcoholische varianten van dranken waar normaliter alcohol in zit zijn natuurlijk
ook welkom ! Dus bijvoorbeeld alcohol vrije gin (ja het bestaat), maar het topic dus niet bedoeld voor alcohol vrije fruitcocktails of andere drankjes waar
geen alcohol variant van bestaat.

Welke zijn de moeite waard! Ik ben benieuwd naar jullie tips!

IMG_20220423_101417 - Copy.jpg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mods, dit topic staat geloof ik verkeerd en moet van 'alcohol' --> 'onzin'.

Nee sorry uhm ben er zelf niet zo een fan van. Drink liever om alcohol binnen te krijgen of anders water of een vruchtensapje. Toen er een keer geen alcohol gedronken mocht worden was ik aan de Heineken 0.0 gegaan en je merkt wel dat je dan lekker meegaat in de alcohol vibe. Zonder dat ik het doorhad gingen er een boel flesjes doorheen. Dus ja gewoon pils en die Despo dingen zijn ook wel lekker maar dat is bijna limonade.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Nee sorry uhm ben er zelf niet zo een fan van.
Klik om te vergroten...

Prima toch :)

Qua topic plek; ach. Maar mods leef je uit :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
- Virgin Martini Rosso
- Virgin Martini Bianco

Inmiddels wel bekend hier dat dit mijn favo non-alc drinks zijn. Aanrader. Fenomenaal nagemaakt. Zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Normale prijs is best hoog voor een 'frisdrank'.

- verder een heleboel IPA bieren zijn erg goed nagemaakt. Probeer er eens een paar zou ik zeggen.

- pils van heineken en bavaria is ook goed te drinken

- desperados virgin, maar dat kan ook door als een kolzuurhoudende frisdrank

Persoonlijk ben ik geen fan van de 'blond' bieren 0.0. Te moutig naar mijn smaak.

Zal nog ff nadenken over eventuele aanvullingen
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
- Virgin Martini Rosso
- Virgin Martini Bianco
Klik om te vergroten...
Zanza zei:
Inmiddels wel bekend hier dat dit mijn favo non-alc drinks zijn. Aanrader. Fenomenaal nagemaakt. Zijn altijd wel ergens in de aanbieding. Normale prijs is best hoog voor een 'frisdrank'.
Klik om te vergroten...

Nu ook bij mij :) Ik ga ze proberen klinkt goed!
Zanza zei:
- verder een heleboel IPA bieren zijn erg goed nagemaakt. Probeer er eens een paar zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad lekker! Ik krijg helaas vrij snel hoofdpijn-met-kans-op-een-migrainebui van citrusachtige dranken, zelfs zonder. Maar zitten zeker lekkere tussen, bijvoorbeeld van Jopen :)

Zanza zei:
- pils van heineken en bavaria is ook goed te drinken
Klik om te vergroten...

Vindt de pilsners tot nu toe gemiddeld het minst maar laatst in Berlijn wel heerlijke 0,0 gedronken (en natuurlijk vergeten te noteren)

Zanza zei:
- desperados virgin, maar dat kan ook door als een kolzuurhoudende frisdrank

Persoonlijk ben ik geen fan van de 'blond' bieren 0.0. Te moutig naar mijn smaak.
Klik om te vergroten...

Vindt zelf vooralsnog Leffe 0,0 als "normale' staple lekker (wel uit flesje). Affligem wat frisser, maar zeker te drinken.
Zanza zei:
Zal nog ff nadenken over eventuele aanvullingen
Klik om te vergroten...

Mooi! ik post later eigen bevindingen ook nog later met wijn. Heel lekkere Cava gevonden die ronduit lekker is. Met wijn moet je met de meeste wel even de vergelijkingsknop uitzetten in je hoofd, en dan heb ik toch al een aantal rood en wit ontdekt die, zeker in combinatie met voedsel, zeker voor herhaling vatbaar zijn.

to be continued.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Vindt de pilsners tot nu toe gemiddeld het minst maar laatst in Berlijn wel heerlijke 0,0 gedronken (en natuurlijk vergeten te noteren)
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. De smaak van pils is al vrij vlak, en daarmee ook moeilijker na te maken dan bijvoorbeeld een IPA.

Schiet me te binnen dat Jever echt een zeer lekkere pilsner was. Met kop en schouders boven de rest uit! Gewoon bij de super te koop ook. Heel fris pilsje.
Screenshot_20220424-124549_Photos.jpg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
IMG_20220424_164009.jpg
Dees was hdp heur!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."