Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat is nou beter op vrijdagavond dan een foto van een dildo en relevante vragen erover"
"nausea zei: Dankje, m'n enige plan voor nu is clean blijven maar kan moeilijk in dezelfde situatie (school/werkloos) zitten en verwachten dat er veel veranderd. Klik om te vergroten... Maar je hoeft niet per se naar school of aan het werk te zijn. Zolang je maar iets doet overdag. Je bent geen doorsnee ‘Henk en Ingrid’ maar je bent Nausea. Voor jou is misschien de dag goed doorkomen keihard werken. Ik werk zelf ook niet omdat het leven al veel draagkracht kost. Dat maatschappelijke norm beeld van aan het werk en huisje boompje beestje is maar voor een select aantal mensen weggelegd."
"annihilation zei: Nou ja als je verder geen issues hebt Klik om te vergroten... volgens mij is dat het ding een beetje. Verslaving gaat vaak hand in hand met andere issues. Sommige issues verdwijnen niet zoals autisme, adhd, borderline, hechtingsstoornis etc. Daarmee leven kost soms al zo veel moeite dat je geen ruimte meer hebt voor een grote verplichting als werk. annihilation zei: En je krijgt er ook een hoop voor terug. Klik om te vergroten... Dat merk ik zelf dus niet. Ja geld, verder kost het me kostbare tijd en energie die ik beter in mijzelf kan steken om die dag wel door te kunnen komen. Ik kan me voorstellen dat dat voor anderen ook zo zou kunnen werken. Kordie zei: Maar ik vrees dat het voor heel veel mensen wel moeite kost om de dag goed door te komen zonder werk/school. Het is toch vaak een soort van daginvulling. Of besteding Klik om te vergroten... uiteraard en ik stamp het niet de grond in. Maar de focus zou niet op werk moeten liggen maar op jezelf. Als dat uiteindelijk (deels) betaald werk is helemaal prima, als dat het niet is ook goed. Zolang je maar wat doet overdag dat bij je past en niet stil blijft zitten. Zelfs al heb je wel dagen dat je stil zit, ook dat moet ook kunnen toch."
"nausea zei: Ik weet niet man. Voelde me ongelukkig verslaafd, nu ook dus heb zoiets van kan heel veel geld en tijd verspillen maar het hoeft niet. Soort verlangen om erbij te horen ook. Klik om te vergroten... Waar bij te horen? Je hoort er toch gewoon al bij??! Wat geeft je het gevoel er niet bij te horen? Dat werken? nausea zei: Met een verslaving kan je moeilijk de hele dag/avond weg zijn, je groeit mentaal niet.. Sja dat wil 'k dus wel. Krijg over een maand traumaverwerkingstherapie, denk dat dat wel wat gaat oplossen. Voor nu zit ik er een beetje bij :/ Klik om te vergroten... Ja heel goed van je. Het is ook niet erg om er nu even een beetje bij te zitten met de traumatherapie in het vizier. die traumatherapie wordt al zwaar genoeg. nausea zei: Thx man, ik snap wat je bedoelt. Werk of school is me al snel te veel maar niks doen maakt me ook niet gelukkig. Winter/feestdagen vind 'k sws niet de leukste tijd, in de zomer sprak 'k veel af, deed 'k veel met anderen maar nu zijn ze allemaal weer druk met school/werk :/. Heb een bijbaantje gevonden (niet te veel uren/werkdruk), binnenkort sollicitatiegesprek dus misschien gaat het beter als 'k iets te doen heb Ik weet het ook allemaal niet man. Klik om te vergroten... Helemaal niks doen maakt volgens mij iedereen ongelukkig. En dan helemaal met deze winter feestdagen waarin alles om je heen warm en liefdevol en gezellig lijkt te zijn en je er maar een beetje tussen zit. Goed om te horen dat je een sollicitatiegesprek hebt. Zet laag in en overvraag jezelf niet! Naast werk/dagbesteding kan je zelf ook bijvoorbeeld naar buiten gaan als je dat ziet zitten. Neem je pen papier en potlood mee om te tekenen of schrijven. Maak torentjes van stenen als je langs het water loopt. Van die kleine geinige dingetjes. Klim in een boom ofzo haha."
"APESHIT13 zei: Klim in een boom ofzo haha. Klik om te vergroten... Dat klinkt debiel als ik het zo lees maar ik doe het zelf ook hoor, als ik een goeie klim boom zie 😎"
"moetnietmagwel zei: Ja dat is zeker waar maar ik zit met die angsten voor zowat alles. Met regelmatig een paniekaanval tot gevolgd. Ik oefen hier op om het onder controle te houden. Maar dat is soms moeilijk. Voor mij leek het mss wel interessant. Klik om te vergroten... Klinkt alsof het wel fijn voor je kan zijn. Misschien kan je kijken naar een combinatie van beiden?"
"Mevrouw Pløp zei: En uiteindelijk wordt niemand echt gelukkig van een serie bingen of uren gamen. Ons brein houdt ons daarin voor de gek. Klik om te vergroten... Niet helemaal mee eens. Gamen heeft mij meer dan eens uit de put gehaald. Je onderschat hoe veel het met je kan doen, even ondergedompeld in een andere wereld waarin je de hoofdrol speelt en even niet hoeft te denken aan de drama van deze wereld."
"dupont zei: Het kan zeker helpen maar het kan ook een uitvlucht wordrn, daar moeten verslaafden eerlijk over zijn naar zichzelf. Ik zou zeggen doe het lekker als je er zin in hebt maar stel grenzen en houd he daar asn. X uur per dag of week. Klik om te vergroten... Ja helemaal mee eens. Moderatie is het sleutelwoord. Tien uur per dag gamen is niet gezond"
"Kordie zei: Als je zou willen nuttigen op plekken of momenten dat het niet goed uit komt. Klik om te vergroten... Als de plek of het moment niet uit komt, dan wacht je toch totdat het wel het geval is? Ik wil ook weleens masturberen terwijl ik op de trein sta te wachten."
"Kordie zei: Door dit onderwerp en de voorliefde voor pep capaciteit ben ik eens in het diepe verleden gedoken op dit forum mbt pep Je leest bv in de tripreports en berichten van toendertijd veel mooie momenten. Toch denk ik dat dat anno 2023 ook kan.. Het is net waar je besteld. Dat er nu meer en anders gemixed wordt geloof ik nl wel. Klik om te vergroten... Ik zou het sowieso altijd wel wassen met acetone. De laatste keer dat ik dat deed hield ik de helft over van wat ik had 😐 het was daarna wel veel potenter en zachter aan de neus, en een minder opgefokt effect."