Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfbouw methadon gaat te snel

Afbouw methadon gaat te snel

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tjeez je hebt er artsen tussen zitten.... 🙄

Sterkte man!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wil niet het topic verpesten van topic starter maar kijk eens @FredKroket hadden we het pas nog over.... Weer zo'n gevalletje kansloze hulpverlening.... Lekker he? De zorg in Nederland 👎🏻
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zou dan proberen direct met Jellinek contact te krijgen want dit is onverantwoord.
G
Gizmo22Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik was 10jaar verslaafd aan heroine. Bijna jaar gestopt en ik slik nu alleen 30mg methadon per dag. Voorheen 60mg.
Nu heeft een arts (geen verslavingsarts! Maar assistent arts in opleiding) mijn methadon in èèn week tot nul afgebouwd, elke 3dagen 5mg eraf. Dit ging te snel en was te veel, ik heb dit vaak aangegeven. Ik slikte voorheen 60mg. en afgebouwd tot 30mg. Deze laatste zijn erg moeilijk voor mij om dat aftebouwen, en helemaal binnen een week wat mijn arts dus wil. Zonder slaapmedicatie en controle en zonder intake gesprek is zij dit afbouwprogramma gestart. Ondanks mijn bezwaar dat 10jaar verslaafd niet met èèn week helemaal gestopt kan zijn. Ik haalde om de 3dagen mn medicatie op bij appotheek, dat was het. Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden, hoe deze arts mij zo laat afbouwen. (Ik koop nu op straat mijn methadon) moet ik een klacht indienen? Alvast bedankt ieder.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan je wellicht een andere arts proberen?
G
Gizmo22Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Deze arts is mij toegewezen door reclassering. (Ik heb een jaartje gezeten, maar das een ander verhaal) ik had al naar een echte verslavingsarts gevraagd. Zij krijgt deze opdracht van jellinek en dit is de normale gang van zaken zegt ze.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Ik wil niet het topic verpesten van topic starter maar kijk eens @FredKroket hadden we het pas nog over.... Weer zo'n gevalletje kansloze hulpverlening.... Lekker he? De zorg in Nederland 👎🏻
Klik om te vergroten...
Mee eens. Hoewel dit een aangewezen arts door de reclassering is en geen verslavingszorg instantie is het alsnog volkomen belachelijk. En we weten natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#8
redelijk onverantwoord van een arts om zo iets te doen...

Succes man!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Juist! Zo moet dit!
Langzaam afbouwen en ik vind een arts die jou in 2 weken van 30 mg methadon af wil hebben gelet op jouw voorgeschiedenis, geen titel van arts waardig!
Dit lijkt echt nergens op, ik hoop dat je een andere arts kunt raadplegen die wél weet wat een verslaving inhoudt en hoe je dit aan moet pakken!
Sterkte toegewenst!
B
BobMateLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gizmo22 Hey kerel , ik ben 3 jaar aan de hero verslaafd geweest , Je weet zelf als je je werk kwijt raak door dingen die je doe , om je hero verslaving te blijven kunnen voortzetten . das mooi k@#$/e , ben toen begonnen met methadon kwas helemaal klaar met die shit , Begon met 40 mg wilde dat gaan afbouwen , via de huisarts , maar die wilde veel te snel afbouwen, hij had het over 2 weken.
Das dus veel te kort .
Ik ben zelf gaan afbouwen wet behulp van een goede vriend ,die zelf ook verslaafd is geweest
Ben begonnen met elke week 5mg .
Na 7 weken zat ik op 5mg toen ben ik nog eenweek 2,5 gaan nemen en toen nog een week 1mg.
zo ben ik er vanaf gekomen
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zeg niet dat er geen slechte dingen gebeuren in de GGZ of fouten gemaakt worden, maar een AIOS methadon af laten bouwen is wel ongehoord. Zeker binnen een week zonder hulpverleningskader eromheen. Het riekt erg naar 1 belevingswereld van het verhaal
1
1981thegoodtimesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gizmo22 zei:
Ik was 10jaar verslaafd aan heroine. Bijna jaar gestopt en ik slik nu alleen 30mg methadon per dag. Voorheen 60mg.
Nu heeft een arts (geen verslavingsarts! Maar assistent arts in opleiding) mijn methadon in èèn week tot nul afgebouwd, elke 3dagen 5mg eraf. Dit ging te snel en was te veel, ik heb dit vaak aangegeven. Ik slikte voorheen 60mg. en afgebouwd tot 30mg. Deze laatste zijn erg moeilijk voor mij om dat aftebouwen, en helemaal binnen een week wat mijn arts dus wil. Zonder slaapmedicatie en controle en zonder intake gesprek is zij dit afbouwprogramma gestart. Ondanks mijn bezwaar dat 10jaar verslaafd niet met èèn week helemaal gestopt kan zijn. Ik haalde om de 3dagen mn medicatie op bij appotheek, dat was het. Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden, hoe deze arts mij zo laat afbouwen. (Ik koop nu op straat mijn methadon) moet ik een klacht indienen? Alvast bedankt ieder.
Klik om te vergroten...
Wat een idioot bouwd zo snel af als dokter . Ok als je op 160 mg staat . Maar iedereen heeft een dosis waar je aankomt dat je maar per 2 om de 15 a 30 dagen kan afbouwen. Bv ik stond op 183 mijn hoogste afbouw ging prima 2mg per week af . Uiteindelijk op 60 mg moest ik 2 maand blijven staan omdat het geen 36 uur bescherming gaf maar nog 16 uur en ontwenning. Eenmaal op 50 mg ging er 2mg elke 30 dagen af dat was te doen . Omdat op lagere dosis bv er gaat op 50 mg gaat er 4 mg af dan voel je maar pas op dag 3 of 4 de afbouw . Als je niet bijgebruikt . Je merkt het in de ochtend dat je minder bescherming hebt . Lastig koud . Als je iets aanraakt raar voelen . Moeilijk pijn en mensen verdragen . Beter sliw and steady wins de race snel afbouwen is meer drang voor gebruik . Neem het van een profesional aan . Helft van mijn leven eraan verbrod laar veel geleerd van afbouw bijgebruik .
S
Steve1977Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gizmo22 zei:
Ik was 10jaar verslaafd aan heroine. Bijna jaar gestopt en ik slik nu alleen 30mg methadon per dag. Voorheen 60mg.
Nu heeft een arts (geen verslavingsarts! Maar assistent arts in opleiding) mijn methadon in èèn week tot nul afgebouwd, elke 3dagen 5mg eraf. Dit ging te snel en was te veel, ik heb dit vaak aangegeven. Ik slikte voorheen 60mg. en afgebouwd tot 30mg. Deze laatste zijn erg moeilijk voor mij om dat aftebouwen, en helemaal binnen een week wat mijn arts dus wil. Zonder slaapmedicatie en controle en zonder intake gesprek is zij dit afbouwprogramma gestart. Ondanks mijn bezwaar dat 10jaar verslaafd niet met èèn week helemaal gestopt kan zijn. Ik haalde om de 3dagen mn medicatie op bij appotheek, dat was het. Ik zou graag horen wat jullie hiervan vinden, hoe deze arts mij zo laat afbouwen. (Ik koop nu op straat mijn methadon) moet ik een klacht indienen? Alvast bedankt ieder.
Klik om te vergroten...
Bro,
Ik gebruik 20j heroine en ben nu 5 j met Methadone in behandeling.
Die is de titel dokter niet waard
Uit ervaring weet ik dat Methadone maar 2,5 mg per week afgebouwd mag worden en het doet dan nog soms pijn.Zoek een verslavings arts en kan dit niet doe dan 2,5 mg per week zo was mijn afbouw programma maar volledig raakte ik er niet vanaf want hoe lager ik kwam toen werd de pijn alsmaar erger.Toen moest ik terug naar boven tot de 20 mg onderhoudsdosis waar ik nu op sta.En ik gebruikte er niet bij het is een cirkel waar je soms niet uit geraakt.Allesins wens ik je sterkte!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."