Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDour 2007

Dour 2007

51 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aanwezig.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
mijn antwoord: nee

gaf ik als reactie op: is er veel controle?
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Present :)
T
The ChosenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wie gaan hier nog meer heen?

Ik ga komende week mn kaartje scoren en de dinsdag na Waldrock die kant oprijden.

Met artiesten als Sunn O))), Kid606, Wu Tang Clan, Autechre, Venetian Snares, 65daysofstatic en Dj Shadow is dit natuurlijk een festival dat niet gemist mag worden.

Kaartjes kosten trouwens maar 75 euro en dat voor 4 dagen muziek.
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#5
-spaceman- zei:
DOURREUH!!! DOURREUH!!!!

mn tweede vermakelijke tijd op het dour festival!

je moet er gewoon heen gaan om het te beleven!

-Vette artiesten,
-slechte organisatie en daardoor juist een TOPSFEER!!! (LL is een goed voorbeeld, op dour gaat iedereen los, op LL doet iedereen alsof!)
-Leuke mensen
-handjes schudden met een lid wu-tang clan!! (matig optreden, wel leuk om er een tegen te komen op t festivalterrein terwijl ik zo strak als een pak koffie was!)
-rampzalig sanitair ( er was nog een pisbak overstroomt op t festival terrein, denkt er een dude: he dat is modder, en maakt vervolgens een buikslijding in pure pis :kots: .... Overvolle meurende dixies...)
- elke nacht tot t eind, 5-7 uur... en dan doorgaan op de camping!!
- vervolgens elke dag om 12 uur je tent uit branden...
-strak of niet strak, om de zoveel tijd kwam er weer eentje naar me toe; do you have xtc for me?? (op de camping lag er een dude brak te wezen met een bordje naast zich ''i am looking for xtc''... ik vraag um of het gelukt was, en hij laat trots zn net geregelde pillen zien; rode, blauwe, witte... je had em moeten zien!! :grin: )
- met zoveel mensen praten dat het lijkt alsof je half dour kent!
- DOURREUH!!!
Klik om te vergroten...

Ik heb me ook keihard geamuseerd en ga akkoord met al je punten,alhoewel ik wel efe afgeript ben,had €15 betaald voor twee jointjes,gelukkig was het wel lekkere.

Ook met drie hollanders en een wijf uit Amerika zitten praten,tzou wel grappig zijn moest een van die mannen op dit forum zitten

En over het sanitair,goh,de derde dag moest zo hard schijten,wc papier op bril leggen,goed doorduwen en twee minuten later was ik klaar :smoke:

Voor de rest veel gepaft(derde dag was het wel al op :(),lekker op MDMA gegaan bij de dnb

Count me in next year :stoned:

Ik heb de eerste dag na m'n MDMA niet geslapen,dan om 6-7 uur een jointje gerookt en m'n ontbijt gehaald,daar stonden er ook nog een paar op hun djembe te spelen,Dour,het wakkere festival :P
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ben benieuwd naar de drugscontrole. Ik zou het zonde vinden van mijn hasj en wiet :(

EDIT: Ik zit nu te bedenken... ik ga met 100 mensen in de bus naar Dour. Dat maakt de kans eigenlijk groter dat we gepakt worden :( Dat zou op zich best spijtig zijn, want mijn vriendengroepje is goed voor een onsje cannabis. Laten we er maar het beste van hopen...
T
The ChosenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Over 3 uurtjes die kant op, heb er zin in :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Graaf feesje, echter superrotte organisatie, wij hadden dagtickets gekocht omdat comb uitverkocht was en al woensdags naar de camping gegaan, bleek wel effe dat we ni op de camping mochten omdat je geen combi had, je betaald dan dus het dubbele van de prijs van een combi ticket voor vier dagen en dan mag je nog niet eens binnen op die camping...
Dus maar tent opgezet op parking auto's en volgende dag keivroeg naar de loketten gegaan die vervolgen ipv 9 om 10 openden....
Al bij al ben ik toch binnengeraakt met grote hoeveelheden stash zonder enige controle :mrgreen:
Ben nu thuis en heb me heerlijk gedouched want drerrie dat er was...

DOURRRRREEEEEEEEE!!!!!
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#9
ben ook terug van 1 dag

Goede muziek, goede sfeer maar een typische waalse organisatie (niet positief :tongueout: )

Bovendien is onze auto nog weggesleept geweest ook, 120 euro boete
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Over die organisatie heb ik nog niet veel positiefs horen vallen. :P
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MetaalKonijn zei:
Over die organisatie heb ik nog niet veel positiefs horen vallen. :P
Klik om te vergroten...
VERGASSEN DIE MOEDERNEUKENDE FOKKING KANKERORGANINAZI.

.


Nouja, alle sop het festivalterrein zelf was wel ongeveer aight, maar dat was ook het enige.

Hoppa:












Woensdag:
File in Antwerpen (wat de neuk we daar deden weten we nog niet) gevolgd door wachten voor de ingang bij Dour (4 km, 3,5 uur werk).
Alle auto's over 1 kutweggetje met kinderkopjes naar de camping.
Dat systeem kon niet slechter.
Eveneens als een bandje halen bij punt 1 en dicht laten knippen bij punt 2.
Wordt er bij punt 2 ook nog een wijf helemaal lijp waardoor het nog slomer gaat.
8 uur voor Dour, 3 uur stond de tent.
En jonkel en slapen, tot hier toe moest het voor mij nooit meer.

Echter de komende 4 dagen maakten het wel goed.

Donderdag:
12 uur uit bed, eerste band die dag:
-Year of No Light, koude doomachtige muziek, met continu eentonige krijsen. Opzich een dikke sfeer die het achterliet, zelfs om x uur in de middag. Helaas, mijn gezelschap was er minder van gediend en ik heb het na een minuutje of 10 met rust moeten laten.
-Dj Hype, lekkere drum n bass met een of andere vage MC erbij. Goed dansbaar. De MC werd soms wat eentonig, maar opzich, was hij verder ook wel gezellig.
-Murdock: Drum n bass maar saaier, we hebben het hier afgetrapt om naar:
-Viva la Fete te gaan. Gezellige vage muziek die ik niet kan labelen bij een gebrek aan kennis erover. dus ^. Vermakelijk en strak, ik heb me geamuseerd. Meer contact met het publiek mocht, maar het was zo ook spaight. (op de myspace vind ik er overigens geen donder aan)
-Wu Tang Clan: ongeveer wat je van zulke mannen verwacht: Luie negers die te laat aankomen, voor tijd vertrokken zijn en hip hop brengen.
Leuk, voor een keer.
-Andy C: Drum n Bass waar ik goede dingen over had gehoord. Inderdaad, vette stukje muziek daar, alleen moeten ze niet na 30 tot 60 seconden weer stilvallen voor wat slap geouwehoer dat verre van meerwaarde had. De irritaties liepen hoog op en we smeerden hem maar snel. Jammer, had hij zijn nummers langer gemaakt in plaats van die karige korte kankerstukjes had ik er best nog een uur willen staan. (of hoe lang hij er ook had mogen blijven)
-Sickboy. We verwachten breakcore, krijgen een of andere happy house act ofzo. Laters he.

Vrijdag: hier stond niks gepland, en ik heb me redelijk aan die planning gehouden.
Maffen tot een uur of 1, vervolgens de berg naast het terrein eens beklimmen om dara te wandelen en verder te jonkelen.
Erg genoten daarboven, betere lucht en temperatuur dan beneden.

groetjeskusjes.

-Goose: geinig. Ik had naar aanleiding van de soundcheck spacyer verwacht, dus eigenlijk een tegenvaller. Wel leuk verder hoor.
Erna weer ik niet precies meer, wel een aantal tenten afgeweest geloof ik.

Zaterdag: Na een vrijdagje rusten waren we wel redelijk ontspannen, en dat hadden we weer vrij lang volgehouden op camping terrein. Schaduw, jonkels, poker en Fransen dissen waren weer aan de orde van de dag.
Een of andere beue franse rotzak had zijn tent midden in het gangpad gezet met nog wat homies van hem. Samen 2 tenten, en uiteindleijk moest men tussen de zijne en de mijne doorlopen, wat toch wat schade ging oplevere.
Enkele lintjes en omleidingbortjes in 3 talen deden wonderen en in no time was zijn tent vrij platgewalst door diverse groepjes van 4 tot 10.
Jammer man. Echt zonde.

Rond 8-9 richting festivalterrein gegaan:
-Israel Vibration: ik had me miskeken blijbaar, na 10 seconden was het ruim genoeg.
-Opgezwolle: jeweettoch.
-Brujeria: Geen idee wat die gast lulde en wat ze poogden te spelen. Cola was lekker de hamburger ook.
-Dropkick Murphys. Nog steeds flink aan de Cola en Hamburger.
-Autechre: Ik ben in de tent geweest heb ik vernomen, volgens mij was het vaag.
-Venetian Snares: Hier kwamen we dan toch voor, geflipte shite tot en met, flink los, laatste 10-15 minuten van de set waren quite much teh flipage.
GEWELDIG!
-Vitalic: Ik meende een Tiga Covertje te horen? Verder wel leutig.
-Dr. Elektroluv: Electro, wel weer fijn. Alleen optijd naar de tent gegaan, geen idee meer waarom.

Onderweg nog even vrienden gemaakt met wat rare Fransen. Foto volgt. (althans, ik hoop dat hij ze niet gaat vergeten mailen)

Zondag:
-Merboz begon om half 3



en ik was weer aan de poker.
Jammer man.

Sunn o))).
De tent ongeventileerd vol met rook. Dit in combinatie met verhalen over kotsende en flauwvallende mensen hebben mij zachtjes aan maar naar buiten doen lopen. Heb een evenwichtsstoornis wel eens gehad en dat merk ik bij lokale concerten soms nog.
Ik had het idee dat 1 slide en een hoger volume op zo een bass funest had kunnen zijn, en daar voelde ik weinig voor.
Verder was het me toch tè traag.
een 10 voor sfeer overigens, dat wel.
Enge meuk.

-Black Rebel Motorcycle Club : nee.
-Dj Shadow : Ja, wel leuk.
En toen zijn we maar eens door gegaan naar de tenten, we waren het wel beu.

Mensen op de camping die perfect dieren nadoen en 400 keer "bonsoir"naar elkaar roepen: JA!
Fransman die nederlands leert "ik zoek vrienden"
JA!
KAKAFRAU!: Ja!
DOUREEEEEEEEEH: nee.
De berg naast het festival: Ja!
The Chosen en compagnons: Ja!
(ohja, en The_Chosen heeft een woeste staart :grin: )
Mannen in jurken, mannen in boxers die dansen bij black rebel dinges, mannen die, etc. JA!
Te grappig wat er rond liep.
Zatte fransen die na een jonkel instorten: JA! (foto's volgens hoop ik)
5 dagen niet kakken: nee.
VENETIAN SNARES JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJ
JAAAAAAAAAAAAA!




De hele ervaring was eigenlijk wel gaaf. Ik vergeet ook een stuk dingen te melden, en ook wel een aantal bands, maar het totaal vond ik gaaf.
Eten en drinken was ok.
Alles wat met het festival te maken had vond ik wel ok.

Maar alles wat met de camping te maken had, kreeg ongeveer wel een dikke min van mij.
Alles wat op de site stond dat er was was er inderdaad, maar de mate waarin, de effectiviteit ervan of de moeite die je ervoor moest doen was meer uber fokking karig kankersuua.
+te weinig plaats.

http://www.youtube.com/watch?v=b0iBhZS-a-0
Op de berg.




Zoiets.


Trouwens, wat die controles betreft: Ik heb toch aan meneer de zwaan mijn stash mogen showen (alleen wiet) samen met mijn maten en we mochten erna gewoon ermee doorrijden (14 gram op 3 mensen)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha leuk beschreven ZI09 :mrgreen:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Was leuk om te lezen ZI09.
Wow... 3,5 uur wachten voor de ingang, dat is lang.. Even is leuk, maar dan ben je het ook wel beu :rolleyes:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lijkt me een dikke hel, vooral als je ook nog een keer vol bepakt bent met halve liters.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
DOURREUH!!! DOURREUH!!!!

mn tweede vermakelijke tijd op het dour festival!

je moet er gewoon heen gaan om het te beleven!

-Vette artiesten,
-slechte organisatie en daardoor juist een TOPSFEER!!! (LL is een goed voorbeeld, op dour gaat iedereen los, op LL doet iedereen alsof!)
-Leuke mensen
-handjes schudden met een lid wu-tang clan!! (matig optreden, wel leuk om er een tegen te komen op t festivalterrein terwijl ik zo strak als een pak koffie was!)
-rampzalig sanitair ( er was nog een pisbak overstroomt op t festival terrein, denkt er een dude: he dat is modder, en maakt vervolgens een buikslijding in pure pis :kots: .... Overvolle meurende dixies...)
- elke nacht tot t eind, 5-7 uur... en dan doorgaan op de camping!!
- vervolgens elke dag om 12 uur je tent uit branden...
-strak of niet strak, om de zoveel tijd kwam er weer eentje naar me toe; do you have xtc for me?? (op de camping lag er een dude brak te wezen met een bordje naast zich ''i am looking for xtc''... ik vraag um of het gelukt was, en hij laat trots zn net geregelde pillen zien; rode, blauwe, witte... je had em moeten zien!! :grin: )
- met zoveel mensen praten dat het lijkt alsof je half dour kent!
- DOURREUH!!!
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#16
zalig festival!!!
de organisatie is idd wel slecht ma das typisch wallonië hé..

Venetian Snares vond ik het beste=> Psychedelische waanzin!

kheb mij ook redelijk nuchter gehouden, alleen de eerste dag een klein slokje mdma om mij beetje wakker te houden en de derde dag een alex grey trip en natuurlijk heel veel joints en genoeg bier

valt al bij al heel goe mee
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#17
MetaalKonijn zei:
Lijkt me een dikke hel, vooral als je ook nog een keer vol bepakt bent met halve liters.
Klik om te vergroten...
Het gewicht van halve liters is met 4 man sterk al snel te verminderen.
Echter tenten, rugzakken, klapstoelen en overige bagage gaan wat minder vlot.

Het wakkere festival?
Mooi opgemerkt ja. Er is inderdaad altijd wle IETS of IEMAND klaar om je wakker te houden.
Woensdag-donderdag en zondag-maandag sloegen wel alles hoor.
Hoewel de zondag->maandag erg vermakelijk was.

3-4 uur op die berg lopen was ook chill. Ik vond dat ding echt super ontspannen.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Sweet_Shadow zei:
Haha leuk beschreven ZI09 :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Danku :) .

Lana zei:
Was leuk om te lezen ZI09.
Klik om te vergroten...
Danku :) .
Lana zei:
Wow... 3,5 uur wachten voor de ingang, dat is lang.. Even is leuk, maar dan ben je het ook wel beu :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Ja, dat was flink karig ja.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dit waren mijn absolute toppers van dour!

Dag 1
I Love Ufo
Triggerfinger
Tiefschwarz
Bonobo
The Cinematic Orchestra
DJ Food & DK (Solid Steel)
Coldcut Presents Journeys by VJ
Goldie
Rotator
Grooverider
Noisia

Dag 2
Sean Lennon
The Rhythm Junks
Alamo Race Track
No Means No
Hot Chip
Jah Voice sound system
RJD2
Improvisators Dub
ADULT.
Goose
Dave Clarke
Motor
Digitalism
Joe Nice
Skream

Dag 3
Gomm
The Frames
SebastiAn
Busy P
Teenage Bad Girl
Dropkick Murphys
Le Peuple de l'Herbe
Justice
Vitalic
Erol Alkan
Dr. Lektroluv
Surfing Leons

Dag 4
Hocus Pocus
Mud Flow
Tokyo Ska Paradise Orchestra
Babylon Circus Experience
Skarbone 14
New-York Ska-Jazz Ensemble
Dj Shadow
Amon Tobin
Dark-Stylz
Hugo Freegow

De artiest Hugo Freegow heeft veel indruk op me gemaakt... het was een dj (of 2) die de meest rare muziek tot een geheel wist te maken... over het algemeen maakte hij muziek die ik nog nooit heb gehoort... deze gasten maakten echt vanalles... country/hawaitunes/(happy)hardcore/rock/metal/techno/house en dat dan gecombineert met elkaar... ongelovelijk!!

@ ZI09: vond je het niet heel zonde om op dour je tijd te verspillen aan een bergklim... Ik had zoveel andere dingen te doen... vorig jaar zag ik ook al mensen op de berg, en kon het toen ook niet echt plaatsen...
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OK, das begrijpelijk! :wink:
tot volgend jaar! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."