Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshephap

hephap

41 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopezilla zei:
Allejezus, hoe kon ik Atmosphere vergeten?

Mos Def is hier ook al genoemd zie ik.

Oh, Deltron 3030 is ook zeker de moeite waard. En nog veel meer natuurlijk, maar m'n geheugen weigert mee te werken op het moment.

Olle
Klik om te vergroten...
Deltron plaat is heerlijk idd...
En over Mos Def gesproken
zo'n ultiem zomer nummer :hearteyes:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oldschool


Nu

y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die Methodman en atcq zijn fakking dik...
Maar eminem en Mase... nah

some old school...

Heerlijke posse cut dit
geen oldschool rijtje zonder P.E
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#4
eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Immortal Technique is de beste rapper ter wereld...check it out.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deze baas nog niet voorbij zien komen

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1VRZq3J0uz4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1VRZq3J0uz4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZnydK0phSqM&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZnydK0phSqM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Z6L1AIpA8MM&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Z6L1AIpA8MM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NDWUyChXaDI&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NDWUyChXaDI&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Moeilijk om keuzes te maken uit een oeuvre groot(s) als die van KRS dus dit zijn maar wat random nummers
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#7
alcoholist zei:
eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Klik om te vergroten...

Eminem was vroeger meesterlijk, zijn oude nummers zaten vol met haat, waar hij heel goed mee om kan gaan als vocalist in zijn nummers. Ook zijn freestyles en Disses waren geniaal, zoals de Benzino Diss die er tussen staat. Nu probeert hij grappig te zijn, met vage stemmetjes en nog vagere video's, hij deed dat vroeger al een beetje en dat was ok af en toe maar hoe het nu gaat, gaat het nergens over.

De tweeling van "Clipse" zijn ook een van de beste vocalisten die ik heb gehoord op het nummer "Grindin" is ook een van de meest geliefde beats te horen in de hiphop scene, zo simpel maar zo goed in elkaar gezet door Pharelll.

B-real van Cypress Hill & Method Man waren twee van de beste vocalisten in de oldschool hiphop scene door hun fast flowing texten en hun geniale beats toendertijd.

A Tribe Called Quest & The Fugees waren meesterlijk omdat ze orgineel waren qua texten, ze rapten niet waar iedereen al over aan het rappen was, en de geniale beats maakten het compleet.

Hier is de klassieker der klassiekers qua hiphop

[youtube]4-MEL84yXh0[/youtube]

:sunglasses:
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#8
alcoholist zei:
eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Klik om te vergroten...
Eminem is idd niet mijn stijl, maar de beste man heeft zeker skills, vond zn eerste album ook best wel dik... Maar de beste rapper haha NO WAY...
RA the Rugged man, Biggie, Big L, Gift of Gab... zijn qua flow, tekst en timing zoooo veel beter dan Eminem... Boendien trek ik zn stem niet, maar das iets persoonlijks
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
wie de beste rapper is, is een endless discussion dus laten we daar niet aan beginnen, daar gaat dit topic ook niet om
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deze gast dus:

[youtube]DNkN3ON4RFg&feature=related[/youtube]

Luister die hele tekst maar.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#11
yaaaw zei:
Eminem is idd niet mijn stijl, maar de beste man heeft zeker skills, vond zn eerste album ook best wel dik... Maar de beste rapper haha NO WAY...
Klik om te vergroten...
Welk "eerste" album bedoel je ?

Als je niet "Infinite" bedoelt (wat namelijk zijn echte eerste album is, maar pas later verscheen) zou je die eens moeten checken. Staan vooral veel tracks op die nog van tape afkomen, ..
Ik vind het persoonlijk zijn beste album, omdat hij daar echt zijn eigen ding doet wat hij destijds in 313 klaarspeelde met Proof en z'n groepje. Flows en wordplay waar je versteld van staat, niets vergeleken met de veelal commerciele rommel die hij nu volop maakt.

"You couldn't make the fans throw up their hands if they swallowed their fingers"

Geniaal.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lauu zei:
alcoholist zei:
eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Eminem was vroeger meesterlijk, zijn oude nummers zaten vol met haat, waar hij heel goed mee om kan gaan als vocalist in zijn nummers. Ook zijn freestyles en Disses waren geniaal, zoals de Benzino Diss die er tussen staat. Nu probeert hij grappig te zijn, met vage stemmetjes en nog vagere video's, hij deed dat vroeger al een beetje en dat was ok af en toe maar hoe het nu gaat, gaat het nergens over.

De tweeling van "Clipse" zijn ook een van de beste vocalisten die ik heb gehoord op het nummer "Grindin" is ook een van de meest geliefde beats te horen in de hiphop scene, zo simpel maar zo goed in elkaar gezet door Pharelll.

B-real van Cypress Hill & Method Man waren twee van de beste vocalisten in de oldschool hiphop scene door hun fast flowing texten en hun geniale beats toendertijd.

A Tribe Called Quest & The Fugees waren meesterlijk omdat ze orgineel waren qua texten, ze rapten niet waar iedereen al over aan het rappen was, en de geniale beats maakten het
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Na-aper :P
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#14
met die vaage stemmetjes,daar heb je indd gelijk in mn,

maar ik vind Relaps en Relaps(refill) zeker master ,er zitten genoeg tracks tussen die ie gwn met zn normale stem rapt. ik vind persoonlijk Eminem-Underground , de beste track, een beat waar je U tegen zegt,en texten die gwn niet normaal zijn, hoe ie der bij komt.

ik luister naar rappers,die geproduceerd worden door goeie producers, zo heb ik dus een hele waslijst met tracks van Scott storch, Dr.Dre, Focus, in die richting, Aftermath dus

Wutang Clan is trouwens ook te erg,zeker die cd's van vroeger, daar voel je die echte underground sfeer.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#15
Demon boyz, Boogie down productions, Derek B, Paul mulhearn, cash crew, hardnoise/son of noise, maggotron, mc wac.

Ringt er een van deze namen een belletje bij iemand :( ? Ik vind het altijd zo raar dat het lijkt of ik alleen maar hiphop luister waar NOOIT iemand van heeft gehoord en dat de rest altijd maar dezelfde namen naar boven halen, graaf eens dieper mensen!
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beanhead zei:
Demon boyz, Boogie down productions, Derek B, Paul mulhearn, cash crew, hardnoise/son of noise, maggotron, mc wac.

Ringt er een van deze namen een belletje bij iemand :( ? Ik vind het altijd zo raar dat het lijkt of ik alleen maar hiphop luister waar NOOIT iemand van heeft gehoord en dat de rest altijd maar dezelfde namen naar boven halen, graaf eens dieper mensen!
Klik om te vergroten...
Ken ongeveer de helft van namen, maar ben meer van die 90's boombap sound en underground van de laatste 10 jaar, als ik namen als BDP en DerekB zie denk ik toch wat meer aan het ruigere werk eind jaren 80...
Immortal Tech...goede smaak gast...
Nog ff 3 harde favorieten...
Nine=Baas
Gruwelijk harde track
most underrated
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#17
alcoholist zei:
met die vaage stemmetjes,daar heb je indd gelijk in mn,

maar ik vind Relaps en Relaps(refill) zeker master ,er zitten genoeg tracks tussen die ie gwn met zn normale stem rapt. ik vind persoonlijk Eminem-Underground , de beste track, een beat waar je U tegen zegt,en texten die gwn niet normaal zijn, hoe ie der bij komt.
Klik om te vergroten...

Doe mij maar Puke, Kill you en Cleaning out my closet
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hier nog een paar favorieten die ik nog niet heb zien staan:

Cypress Hill ft Roni Size - Child of the West (Lekkere wilde hiphop)
http://www.youtube.com/watch?v=tr-yOUwnuGY

People under the Stairs - Acid Raindrops (Heerlijke chille hiphop)
http://www.youtube.com/watch?v=IOku8L_a4_w

Jurassic 5 - Red Hot (Heerlijk samenspel van stemmen)
http://www.youtube.com/watch?v=l0UGZWzNHLo

Atmosphere - God's bathroom floor (rustige hiphop)
http://www.youtube.com/watch?v=Pz75Fhs-3WY

Immortal Technique - Dominant Species (mag natuurlijk niet ontbreken met mijn naam :P )
http://www.youtube.com/watch?v=2AXnS3y4knQ

Hmm het lukt me niet om die filmpjes erop te krijgen, dus je zal het met de link moeten doen.
y
yaaawLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lauu zei:
alcoholist zei:
eminem is de beste rapper van de wereld,mischien niet jouw style,waar wat deze gozer met woorden kan ,doet, en hoe die de gekste situaties maakt in tracks,is gwn gruwelijk
Klik om te vergroten...

Eminem was vroeger meesterlijk, zijn oude nummers zaten vol met haat, waar hij heel goed mee om kan gaan als vocalist in zijn nummers. Ook zijn freestyles en Disses waren geniaal, zoals de Benzino Diss die er tussen staat. Nu probeert hij grappig te zijn, met vage stemmetjes en nog vagere video's, hij deed dat vroeger al een beetje en dat was ok af en toe maar hoe het nu gaat, gaat het nergens over.

De tweeling van "Clipse" zijn ook een van de beste vocalisten die ik heb gehoord op het nummer "Grindin" is ook een van de meest geliefde beats te horen in de hiphop scene, zo simpel maar zo goed in elkaar gezet door Pharelll.

B-real van Cypress Hill & Method Man waren twee van de beste vocalisten in de oldschool hiphop scene door hun fast flowing texten en hun geniale beats toendertijd.

A Tribe Called Quest & The Fugees waren meesterlijk omdat ze orgineel waren qua texten, ze rapten niet waar iedereen al over aan het rappen was, en de geniale beats maakten het compleet.

Hier is de klassieker der klassiekers qua hiphop


:sunglasses:
Klik om te vergroten...

B-real en methodman de beste vocalisten? Algemeen worden Kool G rap, Rakim en Nas toch echt als de MC's van de jaren 90 beschouwd...

Grindin één van meest geliefde beats in de scene? Denk dat de scene die sound eerder haat dan omarmd... Ik vind het ook wel een tof nummer hoor, daar niet van...

Buiten dat ik zwaar liefhebber van ATCQ ben waar rappen ze dan over waar de rest nog niet over had gerapt? Het zijn over het algemeen vrij oppervlakkige teksten, maar het compleet plaatje maakt het zo'n heerlijke muziek...Bij the Fugees hetzelfde

Zonder hier de betweter uit te willen hangen, klopt er weinig van wat je zegt...

Bovendien werd Sugarhill gang begin jaren 80 uitgekots omdat het maar bij één geraapt groepje rappertjes was die voor commercieel succes moest zorgen...
Als ik aan de klassiekers der klassiekers denk, denk ik eerder hier aan
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#20
deze van 2pac is gwn niet normaal,die texten zijn niet normaal,

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NrRNkaxgESk&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/NrRNkaxgESk&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]



[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/PEPgA4ZQf0U&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/PEPgA4ZQf0U&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."