Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor de liefhebbers van Eminem.

Voor de liefhebbers van Eminem.

47 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik luister liever N.W.A. :smoke:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Exceptional Insight zei:
Toen ik net begon te puberen en muziek ontdekte was Eminem de eerste artiest waar ik 24/7 naar luisterde.
Klik om te vergroten...

Zo is het mij ook vergaan. :)
En ik luister er zo nu en dan nog altijd naar.
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#3
The Slim Shady LP
The Marshall Mathers LP

Zijn nog steeds 2 vette albums om te luisteren!

Alles wat daarna kwam werd gewoon steeds slechter, 3de album stonden nog wel een paar degelijke platen op maar vond ik eigenlijk als geheel al niets meer. Zijn "comeback" vond ik van een bedroevend niveau, met als bedenkelijk dieptepunt zijn laatste serie singles met wannabee R&B prinsesjes á la rihanna etc...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
ragnarok zei:
The Slim Shady LP
The Marshall Mathers LP

Zijn nog steeds 2 vette albums om te luisteren!

Alles wat daarna kwam werd gewoon steeds slechter[...]
Klik om te vergroten...
Haha, dat weet ik allemaal niet. Daarna kwam het besef dat het allemaal nog veel extremer en agressiever kon, haha.

Ik kom er wel net achter dat ik allemaal albums had die helemaal niet bestaan! Verzinsels, blijkbaar, van stomme mensen op KaZaa. Want The Eminem Show heb ik niet meer meegemaakt, maar toch had ik meer dan drie albums in 2000, haha.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter zei:
1x in de week praat hij met een rehab counselor...
Klik om te vergroten...
Maar hoe kom je er ooit overheen, wanneer je alles hebt dat er te hebben valt en nog steeds meer wilt?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
En dan te bedenken dat die jongen echt iets van een autistische stoornis moet hebben....Hij voelde zich altijd anders dan anderen, maakt moeilijk oogcontact (bekijk zijn interviews), maakt een onzekere indruk, docenten dachten dat hij achterlijk was toen hij kind was, als kind wiebelde hij heen en weer als hij muziek hoorde (wat autisten vaak doen), als kind was hij verlegen, hij had als kind weinig vrienden, en zo zijn er nog meer van die dingen...Zijn moeder zegt dat hij manisch depressief is...Ik denk zelf dat hij iets van een autistische stoornis heeft, en dat hij hier ook bewust van is (rainman fascinatie)..En hij krijgt de laatste tijd professionele hulp, als je ziet hoe hij groeit en veranderd de laatste tijd. Iets wat hij ook heeft toegegeven, 1x in de week praat hij met een rehab counselor...

[youtube]gOMhN-hfMtY&feature=related[/youtube]
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#7
ragnarok zei:
Zijn "comeback" vond ik van een bedroevend niveau, met als bedenkelijk dieptepunt zijn laatste serie singles met wannabee R&B prinsesjes á la rihanna etc...
Klik om te vergroten...
Vind je recovery niet goed? Hoe vind je seduction, youre never over, no love, 25 to life, space bound, Cold Wind Blows, Almost Famous, Untitled....Dan? Ik vind zijn comeback serieus geweldig om mee te maken. Een Em die aan zichzelf werkt, van de coke, drank en pillen afblijft, en open is over zijn worstelingen :)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Exceptional Insight zei:
jcutter zei:
1x in de week praat hij met een rehab counselor...
Klik om te vergroten...
Maar hoe kom je er ooit overheen, wanneer je alles hebt dat er te hebben valt en nog steeds meer wilt?
Klik om te vergroten...
Hij wilt respect. Denk zelf dat hij getraumatiseerd is door het één en ander, en daardoor wil dat het publiek voor hem bidden gaat xD Nou ik aanbid deze kleine doorzetten :hearteyes:

Ik heb hem in 2005 trouwens live zien optreden :grin: Was geweldig.

En ik ben nu bezig met zijn boek, The way i am...
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#9
jcutter zei:
ragnarok zei:
Zijn "comeback" vond ik van een bedroevend niveau, met als bedenkelijk dieptepunt zijn laatste serie singles met wannabee R&B prinsesjes á la rihanna etc...
Klik om te vergroten...
Vind je recovery niet goed?
Klik om te vergroten...

Nee, het rauwe, harde, genadeloze, maar vooral het verrassende was er af, ik wil boosheid, geen zelfmedelijden.
Mijn muzieksmaak is ook wel veranderd, ik hou niet meer van het grootste gedeelte van de negermuziek, dat draagt uiteraard ook zijn steentje bij.Maar met een goed album had hij mij wel kunnen pakken, en dit pakte me dus gewoon totaal niet.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap precies wat je bedoelt. Nummers zoals: "kim", "words are weapons", "dead wrong", "low, down and dirty", en meer van dat soort nummers, dat bevalt je dus meer :grin: Ik deel je mening :beer:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke, ik ben zo ver, ik heb net The Marshall Mathers LP aangezet. Public Service Announcement voelde al heerlijk nostalgisch.

jcutter zei:
Hij wilt respect. Denk zelf dat hij getraumatiseerd is door het één en ander, en daardoor wil dat het publiek voor hem bidden gaat xD Nou ik aanbid deze kleine doorzetten :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Haha, zo heb ik deze toen ik kleiner was nooit bekeken:
"Little did you know, upon purchasing this album, you have just kissed his ass."

En hij is nog niet afgelopen of de herkenning begint weer helemaal opnieuw:

When I was just a little baby boy
My momma used to tell me these crazy things
She used to tell me my daddy was an evil man
She used to tell me he hated me
But then I got a little bit older
And I realized she was the crazy one
But there was nothing I could do or say to try to change it
'Cause that's just the way she was
r
ragnarokLid
01-01-2024, 00:00
#12
jcutter zei:
Nummers zoals: "kim"
Klik om te vergroten...

Kill you en bonnie & Clyde zijn ook mooie voorbeelden.

Maar op die eerste 2 albums kan ik eigenlijk alles wel waarderen, het voelt dan nog echt aan op een of andere manier, waar het later een soort trucje lijkt te worden.

The way I am kan ik ook goed hebben, of brain damage.

Mosh vond ik ook wel een vette plaat (een van de weinige goede platen van the eminem show)
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Juist! :hearteyes:

Jij snapt het. Hij is zo anders dan al die andere artiesten. Vind ik heerlijk. Heerlijk nostalgisch huh :hearteyes:

[youtube]Ma0tsvfgrb4&feature=related[/youtube]
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#14
ragnarok zei:
jcutter zei:
Nummers zoals: "kim"
Klik om te vergroten...

Kill you en bonnie & Clyde zijn ook mooie voorbeelden.

Maar op die eerste 2 albums kan ik eigenlijk alles wel waarderen, het voelt dan nog echt aan op een of andere manier, waar het later een soort trucje lijkt te worden.
Klik om te vergroten...
Ik snap precies wat je bedoelt. "The eminem show" was nog redelijk. Vanaf toen werd het al iets wat niet meer zo bij de levensfase van Em paste. Alsof zijn eerste albums voortkwamen uit zijn woede, en toen hij het had gemaakt zijn woede verloor en aankwam bij een nieuwe levensfase. "encore" is echt typisch een album van Em gemaakt onder invloed van een hoop downers :beer:

The way I am kan ik ook goed hebben, of brain damage.

Mosh vond ik ook wel een vette plaat (een van de weinige goede platen van the eminem show)
Klik om te vergroten...
The way i am is wreed. Zeker met zijn videoclip erbij, of zijn optreden op MTV.

[youtube]l2Pn3zW-MRI&feature=related[/youtube]
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
[youtube]-e4Mt8xUKSs&feature=related[/youtube]

eminem - watch dees
[youtube]CGLK2jrepIk&feature=related[/youtube]

eminem - up in smoke tour
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VQe1c7DifdI&feature=related[/youtube]
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leuk om te merken dat er weinig veranderd is. Ik sla dezelfde nummers over als toen. Ik kan veel lyrics nog steeds op mijn leven betrekken.

Er zitten veel van die stukjes tussen waarbij ik even terugspoel omdat het tekstueel zo lekker in elkaar zit. Veel dingetjes ook die voor/over mij geschreven lijken te zijn.

"Oh - you want me to watch my mouth.
How?
Take my fucking eyeballs out?
And turn 'em around?"


Heerlijk.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Herkenbaar he./ Hoe denk over het nummer "kim"? En welke nummers sla je over, en waarom?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
jcutter zei:
Herkenbaar he.
Klik om te vergroten...
En niet een klein beetje. Het verbaast me serieus hoeveel het nog doet.

jcutter zei:
Hoe denk over het nummer "kim"?
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk waarom jij 'm vet vindt. Typische break up gedachten, maar mij doet 'ie niet zo veel.

jcutter zei:
En welke nummers sla je over, en waarom?
Klik om te vergroten...
Remember me. Amityville word ik ook niet warm of koud van. Bitch please II.

Als ik het oversla, klinkt het meestal te zwart.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aha, :grin:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hahaha, ik dacht dat ik obsessief was met Em :grin:

Wat vinden jullie van zijn prankfoons?

[youtube]UDd0hzOgVYo&feature=related[/youtube]

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."