Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietbeleid uitgaansbuurten Amsterdam

Wietbeleid uitgaansbuurten Amsterdam

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#1
DVC zei:
Oké, bedankt voor de reacties! 5 gram hoeft nu ook weer niet, maar ik heb geen zin om de toegang geweigerd te worden voor wat wiet als ik €50 spendeer aan een ticket.
Zijn er trouwens strenge controles daar?
Klik om te vergroten...

Bij awakenings niet. Ze kloppen wat je op kleding als zijnde ''fouilleren'' daarna mag je doorlopen. Om wiet zou ik mij geen zorgen maken, ookal mag het niet zullen ze denk ik jou niet meteen de toegang weigeren (mits je niet een belachelijke hoeveelheid heb). Je mag overigens binnen ook gewoon roken, zowel wiet als sigaretten.
H
HoMaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Draai ze niet alvast voor, deze worden wel ingenomen.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Net eens de site gecheckt, staat vermeld dat minder dan 5g gewoon mee mag naar binnen... Had niet echt verwacht dat zoiets op de site zou staan :grin:
Bedankt voor de reacties!
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
DVC zei:
Net eens de site gecheckt, staat vermeld dat minder dan 5g gewoon mee mag naar binnen... Had niet echt verwacht dat zoiets op de site zou staan :grin:
Bedankt voor de reacties!
Klik om te vergroten...

Nederland :stoned: :rock:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
kokosmakroon900 zei:
DVC zei:
Net eens de site gecheckt, staat vermeld dat minder dan 5g gewoon mee mag naar binnen... Had niet echt verwacht dat zoiets op de site zou staan :grin:
Bedankt voor de reacties!
Klik om te vergroten...

Nederland :stoned: :rock:
Klik om te vergroten...
Ja, welkom in Nederland inderdaad :stoned:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het gedoog-beleid is inderdaad iets om trots op te zijn, alleen het feit dat het wel verkocht mag worden, maar niet gekweekt blijft een knelpunt, net zoals de verschillen per gemeenten, vooral langs de grens.

Perfect is het niet, maar in principe ben ik er wel trots op hoe dat hier werkt. ik gebruik zelf weinig cannabis producten. Dus wat mij betreft mogen ze het ook semiofficieel maken voor andere drugs.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#7
MeejheM zei:
Het gedoog-beleid is inderdaad iets om trots op te zijn, alleen het feit dat het wel verkocht mag worden, maar niet gekweekt blijft een knelpunt, net zoals de verschillen per gemeenten, vooral langs de grens.

Perfect is het niet, maar in principe ben ik er wel trots op hoe dat hier werkt. ik gebruik zelf weinig cannabis producten. Dus wat mij betreft mogen ze het ook semiofficieel maken voor andere drugs.
Klik om te vergroten...

Vind ik ook! je hoort vaak mensen klagen dat wiet gelegaliseerd moet worden, maar eigenlijk moeten we al blij zijn met hoe het nu wordt geregeld, ookal is het niet ideaal.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
kokosmakroon900 zei:
MeejheM zei:
Het gedoog-beleid is inderdaad iets om trots op te zijn, alleen het feit dat het wel verkocht mag worden, maar niet gekweekt blijft een knelpunt, net zoals de verschillen per gemeenten, vooral langs de grens.

Perfect is het niet, maar in principe ben ik er wel trots op hoe dat hier werkt. ik gebruik zelf weinig cannabis producten. Dus wat mij betreft mogen ze het ook semiofficieel maken voor andere drugs.
Klik om te vergroten...

Vind ik ook! je hoort vaak mensen klagen dat wiet gelegaliseerd moet worden, maar eigenlijk moeten we al blij zijn met hoe het nu wordt geregeld, ookal is het niet ideaal.
Klik om te vergroten...
We mogen niet klagen inderdaad, maar toch is het beleid wel super krom en komen de problemen met de shops en kweek wel grotendeels voort uit het kromme beleid.

En als je ziet dat inmiddels zelfs een paar staaten in de VS volledige legalisering hebben vind ik het toch wel jammer Nederland voorlopig achterblijft.

Maargoed, beter een gedoogbeleid dan volledige criminalisering.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Vaak mag wiet gewoon, mits niet voorgedraaid. Als het niet mag zul je het moeten inleveren en mag je daarna alsnog naar binnen.
Klik om te vergroten...
Waarom voorgedraaid dan niet?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Psychedelibee zei:
Vaak mag wiet gewoon, mits niet voorgedraaid. Als het niet mag zul je het moeten inleveren en mag je daarna alsnog naar binnen.
Klik om te vergroten...
Waarom voorgedraaid dan niet?
Klik om te vergroten...
Omdat je daar ook andere drugs tussen kunt stoppen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn ook festivals in Amsterdam (dekmantel o.a.) waar zelfs een beetje wiet ervoor kan zorgen dat je van het festivalterrein geplaatst wordt. Altijd even de huisregels checken dus.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Omdat je daar ook andere drugs tussen kunt stoppen.
Klik om te vergroten...
Oh, dat wist ik niet.

Als ik een joint rook op een feestje of festival stop ik die voorgedraaid in een cone in m'n schoenen.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi,

Eind januari is er weer een Awakenings feestje gepland, dit keer in Eindhoven. Weet er iemand hoe de controles daar zijn? Wiet mag jammer genoeg niet mee naar binnen, maar ik zou het misschien wel proberen (voormalen en ergens goed wegstoppen). Te riskant of goed te doen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
DVC zei:
Hoi,

Eind januari is er weer een Awakenings feestje gepland, dit keer in Eindhoven. Weet er iemand hoe de controles daar zijn? Wiet mag jammer genoeg niet mee naar binnen, maar ik zou het misschien wel proberen (voormalen en ergens goed wegstoppen). Te riskant of goed te doen?
Klik om te vergroten...
Het naar binnen krijgen lijkt me het probleem niet, net als pillen kun je het in je onderbroek stoppen. Nadeel met wiet is alleen dat het natuurlijk nogal ruikt als je het binnen gaat roken, dat ruikt rondlopende security natuurlijk ook.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi,
Eerst en vooral mijn excuses voor de waarschijnlijk domme/ erg simpel te beantwoorden vraag, maar hoe wordt er eigenlijk gereageerd op wietbezit als je een club binnengaat? Vorig jaar ben ik in een club binnen geweest op het Rembrandtplein en daar mocht ik gewoon binnen, ik schrok wel redelijk hard toen bleek dat ik nog wiet en rolgerief bij me had en ze me vroegen om m'n zakken leeg te maken. Als Belg kan ik me namelijk niet inbeelden dat ik alsnog voorbij de security ging geraken :tearsofjoy:
Anyway, in oktober staat Amsterdam Dance Event gepland en wegens mijn voorkeur voor techno gaan we dan naar de Gashouder. Gaan ze daar iets van maken of neem ik beter gewoon niks mee?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gok dat er volgens de vergunning officieel niet binnen gerookt mag worden. Of je je wiet moet inleveren of de toegang geweigerd wordt kan goed aan de security die dan aan de deur staat, of de handhaving van de huisregels liggen.

In principe mag je maximaal 5 gram bij hebben, net zoals zoveel sigaretten of tabak als je wilt, maar voor roken is vaak een speciale voorziening, en blowen mag volgens mij officieel helemaal niet binnen.

Zelfs al is er geen rookruimte zullen ze je nergens je sigaretten afpakken... zoiets?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Vorig jaar mocht je bij awakenings in de gashouder 5 gram wiet meenemen.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké, bedankt voor de reacties! 5 gram hoeft nu ook weer niet, maar ik heb geen zin om de toegang geweigerd te worden voor wat wiet als ik €50 spendeer aan een ticket.
Zijn er trouwens strenge controles daar?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het beleid verschilt nogal per organisator, het beste kun je dus even het huisregelement checken.

Vaak mag wiet gewoon, mits niet voorgedraaid. Als het niet mag zul je het moeten inleveren en mag je daarna alsnog naar binnen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ach, zoals het nu geregeld is werkt het wel, ondanks de rare regelgeving eromheen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."